14 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

14 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Hava Tehlikesi Karşısında Düşünceler ? Kadıköy, Cevizlik, Değirmen sokağı 9 No.lu hene avukat Hayri: — Senünin bilmem kaç gününde, dünyanın bilmem kaç yerinde silâhları bırakma © konferansları o toplanıyor. Fakat O huyund Mıdır, suyundan mıdır, medeni bu toplantılardan sonra, silâh fabrikalarının dumanları daha koyulaşıyor, ve ellâhların çeşit- leri daha fazlalaşıyor. Şüphe yokki kavga allkhlarıma en korkunçları tayyarelerdir. Bu itibar- la, İsmet İnönünün açtığı hayırlı şığırda, kesemizin müsaadesi nlsbe- tinde cömert davranmalıyız. Maamafih taten, ber gün duyulan geniş mik- asta teborru müjdeleri de, halkımızın bü Halini olene kökenliğile kavra- dığına delildir. * Romancı ve muharrir Mah- mut Yesarl — Havanın bir tehlike olacağı aklımdan, hayalimden bile geçmezdi. Hava denilince, açıkilık, forah, hattâ «bemmiyetsiz şeyler gözümün önüne gelirdi. Aklıma geliverenleri sayayım! 1 — Aman pek sıkıldım hava alayım! 2 — Havasızlıktan öleceksin! Biraz yine havalandı. 5 — Havadan sudadan bahsede. tükenmez ki... anket cevabı diye ucuza vermem. Bu koskoca bir yazıya mevzu olabilir zira. Demek şimdi havasızlıktan değil, havadan öleceğiz. Halbuki, bedava geçindiği- miz o,İdi. Artık ona damı basret kalicağız? Bana bir daha böyle korkunç 46y- Mr sormamanı rica eylerim, benim derdim yetiyor. İlle gelen düğün bayram. Tasa etm niş ol. Bunun da badirelerden kur- garesi bulun tulduk. Bunun hakkından da geliriz siber! * Kadıköy, Acıbadem, Kuru sokuğı, 1i numara Halit: — Hava tehlikesi karşısında tad- bir alma ği Öyle o faaliyete nda bu işte geci- acısını (o çıkaracağımıza kanlim. Bu gidişle, bu zorlu işteki geniş (açığımızı da (O kapatacığımız muhakkaktır. Zatan hangi işe giriş tik te başaramadık ki. Yeterki, bu İşte olduğu gibi dayanalım! İki Otomobil Kazası Dün otomobil yüzünden iki kaza olmuştur. Heybeliadada yol inşaatında çalışan ameleden Satı, yüksek su otomobiline binmiş, yolda süratle giderken yere atlamak istemiş, fakat muvazenesini bulamıyarak muhtelif yerlerinden yaralanmıştır. | Şoför Hüseyinin idaresindeki 2102 numaralı otomobil de dün köprü üzerinde 8 yaşlarında Vik- torya İsminde bir kıza çarparak yaralamıştır. Her iki yaralı tedavi altına alınmış, şoförler de tutulmuştur. m om a a Genç — Hasan B., benim bir sev- gilim var, görsen şeker mi şeker... Çalışmaları Yirmi Sekizinci Liste 1 — İfşa etmek -Gizaçmak Mişmat - Gizaçı Örnekli — Sozanof'un büyük harp nda İstanbu'un Çar- ğa mani verildiği hakkındaki gizaçılarını okudunuz mu? - 2 — Dostinrinin sırnnı dile vermek, devlet işleri hakkında gizaçmak en kötü huylardandır. 2 — Suhunet - luğ Örnek; Dünkü ısığ derecesi ueaba ne idi? 3 — Vâd- Adanç Vâdetmek - Adamak Örnekler; 1 — Yapamıyacağın işler Için kimseye adançta bulunma. 2 — Adamak (kolay, ödemek güçtür 4 — Reylâm - Genoy Örnek Geçen yılın baş'ıca hâdise- lerinden biri, Almanyanın Sar genoyunda kazanmasıdır. 5 — Teberrâ - Verit 'ürk hava kurumuna veritte aktan kaçınan iyi bir Türk Salâhiyet- Haricinde Dün Sultanahmet birinci sulh ceza mahkemesinde bir hırsızlık suçuna bakılmış, fakat mahkeme bunda ( salahiyetsizlik © görmüş, dosyayı ceza mahkemesine gön dermiştir. Saf Müşterileri Soyarken.. Bir Tavcı Kumpanyası Yakayı Eleverdi Kumpanyanın Elebaşısı Bir Kadındır Polis, bir tavcı kumpanyasını meydana çıkarmıştır. Edirneli Roza isminde bir Mu- sevi kadınının elebaşılığı altında toplanan bu adam'ar “ doktor ,, lakabile anılan Şerif ile Kadri ve | Ahmet adlarındadır. Vakit vakit tenekeyi gümüş, sarı tenekeyi altın diye yutturarak safdilleri kandıran bu kumbanya efradı, şimdi de dört beş liraya aldıkları muşambaları elden düş- me İngiliz kumaşı gibi göstererek fazla fiatla satmıya kalkışmışlardır. Bu kumpanya efradi dün, ke- tene'ler caddesinde dizilmişler, Roza, elindeki muşambayı satılığa çıkarmış, Satılmış isminde biri gelerek muşambaya müşteri ok muşiur. Diğerleri de tavcılık ya- parak kötü muşambayı bu saf adama 15 liraya yutturmuşlardır. Fakat Satılmış biraz sonra alda- tıldığını anlayınca polise şikâyet etmiş, tahkikat neticesinde de dolandırıcıların hı işti Yerli Ilâçlar Aleyhinde Propaganda Mı? Bir Doktor Şikâyet Edildi Bazı eczaneler soysal bir dü- şünce ile doktorların yazdığı hazır ilâçları yerli malı olarak vermek- tedirler. Halbuki, sayıları az da olsa, bazı doktorların ecnebi ilâç- larmı tercih ettikleri işidiliyor. Geçenlerde maruf bir doktor hastasına bir hazır ilâç yazmış, eczane bu İlâcın yerlisini vermiş- tir. Hasta, ilâcı kendisine tatbik etmek üzere doktora götürdüğü zaman doktor: “ — Bu, yerlidir, git Avrupa“ nınkini iste, demiş, hasta da ilâcı değiştirmek üzere tekrar eczaneye dönmüştür. Bu sefer eczacı İlâcın parasını iade etmiş, bu ilâcin beş yıldanberi Avrupadan getirilme- sinin yasak edildiğini ve ilâc beş sy kalınca kurtlanacağını, daima Pazar Ola Ha s. Ben de bunun için kendisine bep “Canım, şekerim,, derdim. taze mal bulundurmak için yerli mal satılması o mecburiyeti olduğunu ve bunun böylece (doktora söylenmesini (o hastaya © tavsiye etmiş ve: — Bunu odekterun bik mesi icap ederd. İlâç ayni ilâçtır. e Avrupalısı ile yerlisinin tesiri oarasıkdaki fark, yerlinin vcuz oluşundan İbareltir, tesirl aynıdır, cümlesini ilâve etmiştir. Doktor bu cevabı, haysiye- tine vurulmuş bir darbe telâkki etmiş ve hastaya istida ile sıhhat müdürlüğüne müracaat etmesi tavsiyesinde bulunmuştur, Hasta da; — Eczacı, doktorun o verdiği reçeteyi değiştiriyor, diye sıhhat müdürlüğüne (istila © vermiştir. Sıhhat müdürlüğü tahkikata baş- lamıştir. Eczacı da doktor hakkında; — Yerli ilâçlar için fena pro- pagada Oyapıyor, diye etibba odasına müracaat ermiştir, Haian B.? .. Geçen gün bana: “Bu şekerim sözü sinirime dokunuyor.,, Dedi, neden acaba Son İnfilâk Tahkikatı Kavrulanların Cesetleri Bir Kutuya Sığacak Kadar Küçülmüş Müddeiumumilik (o Sütlücede demir işleri fabrikasındaki kaza tahkikatile O meşgul olmaktadır. Kazaya uğrıyan pavyon tamamen yandığı ve içindekiler de kav- ruldukları için infilâkın hakiki sebepleri tesbit edilememektedir. Fabrika sabibi Zümrezade Şa- kir de bu kazadan re bir te sadüf eseri olarak ta h Çünkü hâdiseden beş dakika evvel de kendisi odaya girmiş ve çıkmıştır. Enkaz altında bulu- nan cesetler o kadar çok ve çabuk kurtulmuşlardır ki hüviyet» lerini anlamak mümkün olama- mıştır. Bu cesetler birer fişek kutusuna sığacak kadar küçük müşler ve bozulmuşlardır. Bun ların kim oldukları ancak çalış tıkları yerlere bakılarak tesbit ve tahmin edilmiştir. Ustabaşı Bay Ahmedin cesedi de ancak belindeki demir metreden anla- şılmıştır. Patlayan eczanın çok yüksek bir hararet © yarattığı görülmüştür. Avrupadaki ölü fırınlarında bile (şimdiye (Okadar (böyle yüksek bir hararet temin edile- memiştir. Alâkadarlar buradaki maddelerin kendi kendine parlr- yacağını İleri (o sürmektedirler. Müddeiumumilik tahkikat netice- snde, icap ederse buradaki mad- delerin cinslerini ve iştial kabili- yetlerini aynca tecrübe oettire- cektir. Müddeiumumiliğe, burada daha evvelce de bazı infilâklar olduğu ve yaralılarının da hasta- nelerde yattıkları hakkında bir ibbar yapılmıştır. Tahkikat bu cihetten de derinleştiriliyor. Bir Avukat Aleyhinde Dava Geçenlerde Samatyada bir otobüs kazası olmuş, Madam Zubirin çocuğu çiğnenerek öl müştü. Bu yüzden de Asliye Birinci ceza mahkemesinde bir dava devam etmektedir. İddiaya göre, mubakemeden sonra suç lunun avukatı Ömer Lâtfi, kork dorda Madam Zubire hakaret iştir. İşte Madam Zubir dün bir iddia ile Müddelumu- miliğe müracaat ederek avukatı dava etmiştir. san B. Diyor Ki: ucuzladı Hasan B. Haziran 1 | Günün Tarihi İ Bir İki Satırla Çiftçinin Borcu 25 Milyondi Çiftçi borçlarının 15 yılda ve ber taksit beş (liradan ağ olmamak şertile müsavi lerle ödenmesi, yüzde üçten fazlğ| faiz alınması hakkındaki kafana tatbiki etrafında henüz şehrimiz Ziraat Bankasına emir gelmemiştiği Ziraat Bankalarının çiftçi elim de alacağı olan paranın yekönğ 25 milyon liraya (o varmaktadıf Istaabul ziraat mintakam olma makla beraber İstanbul bankasi mnın da 400 bin liraya yakıt alacağı bulunmaktadır. i Yeni karar köylünün ödeme kabiliyetini artıracağı kadar band kanın da tahsilât işini kolaylağf tıracaktır. Bankacılar (o bilba falzin yüzde çe İndirilişini ye yerinde ve İsabetli bir tedbif telâkki etmektedirler. el iŞ NUfus Cüzdanını Tehrif Etmiş Büyükadada oturan ve “1 ticareti yapan Mehmet ismindi birisinin nüfus cüzdanını, askefi likten kurtulmak için tahrif etmeli suçundan dolayı üçüncü coz mahkemesinde duruşması yapıla mıştır. Neticede suçlu bir hapse mabküm edilmiş ve ceza tecil olunmuştur. # * * Hukuk imtihanları Hukuk Fakültesinde İmtiha: lar bitmiştir. Talebenin zad yirmi nisbetinde ikmale kaldı tahmin edilmektedir. » * » Hileli Ölçüler i Gerek ölçü ve ayarlar mği fettişliği, gerek zabıta memur noksan vezinli tartı âleti ve da gasız terazi kullananları sıkı 3 rette takip etmek Üzere almışlardır. » » * Yerli Mallar Sergisi Galatasarayda açılacak ye dinci yerli mallar sergisi için düğ sanayi birliğinde bir toplantı yat pılmıştır. Sergi 18 temmuzda açıf lacak, beş ağustosta kapanacaktıfi * » » p Kontenjansız Satış Paris konsolosumuz istihi maddelerimizden pirinç, tatlı b dem, fındık, zerdali çekirde; #züm, İncir, palamut ve zey! yağının Fransaya (O kontenj; Yğekini bildirmiştir. » * » Ansızın Ölenler Son yirmi dört saat içinde şebrimizde üç kişi kalp soktesidi den ansızın ölmüştür. Dahili Haberlerimiz Bura* da Bitmedi. 6 ıncı sayfiW mızda Devam Ediyor Cüz Ma ra en ay — Neden olacak? Şekef da ondan, 'delikanlı |