14 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

14 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Mahkemalerde 18 Yaşında Bir Kız Tevkifhanede Birinci ceza mahkemesi önün- de bir kalabalık birikmiş. — İtişe kakışa birşeye — bakışıyorlar ve konuşuyorlar. Bir aralık dönüp ben de başımı uzattım ve baktım: Kanapede başı önüne eyik bir genç kız, yanında genç bir. er- kek, Iki yanlarında iki süngülü jandarma. — Acaba bunlar niçin jandarma ile getiri!mişler; suçları nedir? Iİnsanın aklına her türlü ibtimal geliyor.. Genç kız ve genç erkek her ikisi de şık giyin- mişler. Biraz sonra mübaşir ses- leniyor: — Jandarma ! onları getir. Genç kız ve genç erkek sale- na girerek suçlu — İskemlelerine oturuyorlar, — Davacı yerinde de biri ihtiyar, biri —orta yaşlı iki kadın oturmuşlar. Reis, genç kıza ayağa kalk- masını söyliyerek soruyorı — Adın ne ? Gülter Hhan, Babanın adı ? Ihsan. Yaşın kaç ? 18. — Hiç hapsoldun mu ? — Hayır. Sıra genç erkekte: — Adım Muhsin. Yirml yedi yaşındayım. Beşiktaşta oturuyo- rum, Evliyim san'atım terziliktir. Rels davacıları kaldırıyor: — Siz ana, kızsınız değil mi? Sizin adınız Hatiçe, kızınızın adı Hacer. Anlatınız bakalım, dava- hız nedir ? Hacer söze başlıyorı — Efendim. Gülter bizim hiz- metçimizdi. Iyi ve namuslu bir kız görünüyordu. Kendisine — itlmat eli evin her işimi ona bırak- mışi Fakat bu kıza gösterdiğimiz itimat bize acı bir dere verdi. Bir. gün —ben Arnavutköydeki evimizden — Istanbula — inmiştim, Annem de ihtiyar, camiye gitmiş. Evin içinde yalnız Gülter kalmış. Meğer buü Muhsin denen kimse ile Gülter eskidenberi - tanışıklı imişler. Ve — bizi mahvedecek plânı başbaşa verip evvelce ha- sırlamışlar. O gün Muhsin eve gelmiş. Her ikisi birlikte anahtar uydurarak — kapıları, — sandıkları açmışlar. Biz az çok varlıklı bir aileyiz. Babamızdan kalma bir çok — kiymetli — mücevherlerimiz vardı. Fakat o gün elmas, inci, altın, kâğıt para n& buldularsa almışlar, Ve Muhsin evden ayrı- larak gitmiş. Gülter yine evde kalmış. Biz bir iki hafta farkına varamadık. O zaman içinde bü- tün mücevberleri satmışlar. Aşa- ©, yukarı (on bin) liralık bir karara uğradık. Genç kız ayağa kalktı. Es- mer benizli fakat sevimli idi. Giynişi, duruşu, Gsöz söyleyişi lk bakışta onun hizmetçi olabi- leceğine ihtimal verdirmiyordu. Hele böyle bir hırsızlık suçu İle mahkemeye gelmesine — insan İmanamıyordu. Gözleri çok masu- mane bakıyor, yüzü mahcubiyet- ten kızarıyordu: — Dedikleri doğrudur. Bu işi biz. yaplık, Fakat asıl mücrim ben değilim. Beni Muhsin teşvik elti Sıra Muhsinde idi: —_Bıy Reis, bu kız yaptığı İnanılmıyacak Alan Troy ismindeki bu ço« cuk, ilk oğlu olan bir baba- min İlk çocuğunun, İlk çocur ğunun, onun da İlk çocuğu» nun ve onun da İlk çocuğu- nün İlk çocuğudur. el - Asompsiyon bu devletlerden hangisinin hükümet merkezidir ? Brezilya Hondüras Paraguay Panama Meksika Bolivyâ AY M Bu yerlerden hepsi de denizin sathından daha alçaktırlar. Fakat en alçak olanı hangisidir ? Amerikada Ko'orado sahrası, Afrikada Asalgölü. Hazer denizi — Sudan vadisi — ğil Roma İmparatoru Sezarı bun- lardan hangisi öldürmüştür ? Mark Antuvan Kleopatra Brütüs Çiceron — ğ Bu göllerden hangisi dünya- nın en büyük gölüdür ? Amerikada Süperiyör gölü. Çad gölü Trembiy 8 saat 17 dakika mü- temadiyen güreşmişler ve biribi- SON POSTA rinl yenememişlerdir. Bu vesim tamamen ra. kamlerdan yapılmıştır. Şeyler Lovis Carad ismindeki bu Fran- sız başında bir şişe şarap olduğu halde tam on saat dans etmiştir. BUNLARIN CEVABINi VEREBİLİR MİSİNİZ ? Cevaplar 1 — Paraguay £ — Sudan vadisi denizin satbından 394 — metre alçaktadır. 8 — Brütüs 4 — Hazer denizi ( 438690 ) kilometre — murabbam- dadır. S — Büyük Okyanos. En derin yeri 10700 met- redir. 6 — Bize 7 — Everest 8 — Asüri Baykal gölü — Mişigan gölü Hazer denizi — Aral gölü Ai Bu denizlerin hangisi en de- rindir ? Atlas denizi — Karadenizi Hint denizi Büyük Okyanos Akdeniz Şimal denizi - *i Karmen Operasının musikisi ! bunlardan haügisinin eseridir ? EBethoven Şarpantiye Bize Püçini Şopen Verdi GK HDİE, Bu tepelerden hangisi daha yüksektir ? Mo : Blan Mak Kinley Everest Ağrı dağı Erciyeş Uludağ ziğ z Buhtunnasır bu eski hükü- mellerden hangisinin hükümdarı idi ? Misir Yunanistan an Asüri Finike Bentisrail ŞU GARİP DÜNYADA OLAN ŞEYLER Dünyanın en büyük yeraltı şehri, cenubi Afrikada Gohannes- burg civarındaki — Witwatersand altın madenleridir. Bu madendeki sokak, geçit ve caddelerin hepsi- T.î Alııııı yaleler;îı_kîıît;îı;ıî_ istiyor. Ben aile sahibi namuslu biriyim. Beni haksız yere leke- lemek doğru değildir. Dedi ve kendisini müdafaa etti. Mahkeme, işi elemek — ka- rarile suçluları tekrar tevkifha- neye gönderdi. nin uzunluğu 6000 kilometreye yakındır. ve burada çalışanların adedi de 190.000 kişiden fazladır. * Avrupa ile Amerika arasında, telsiz telefonla konuşurken, alıcı İstasyonda — sesin on — milyon defa büyütülmesi lâzımgelmek- tedir. * Zabıta mütehassısları şimdi de “gaçları tahlil etmek wuretile cani- lerin hüviyetlerini tesbit etmek usulünü keşfetmişlerdir. Şimdi de son'i parmak İzleri gibi insanların saçlarının da kendilerine mahsus hususiyetleri vardır. Şimdiye kadar (21000) çeşit saç tasnif edilmiştir. x Norveçte bir doktor hastala- rından — birinin dahilt azasında toplu iğne başı küçüklüğünde birçok inci bulmuştur. Bunlar en İyi cins inciler kadar parlak ve Sayfta 9 —a Ka I Bulgaristanda T Komşumuz Harp Gemilerini Çoğaltacak Sofya 13 (Hususi) — “Posledna poşta, gazetesinin bildirdiğine göre, Bulgar kralının himayesi altında bulunan deniz makinist mektebinin bura mezunları, Bul- gar harp ve ticaret gemilerinin çoğaltılması ve takviyesi hakkın- da burada bir toplantı yapmışlar- dır. Toplantıda, şimdiki halde Bulgarlstanın 17000 tonluk ticaret donanmasının ihtiyaçlara kâfi gel- memesinden dolayı bunun adedi- vin 15vapura çıkarılmasına karar verilmiştir. Hatipler, Bulgar va- purlarının azlığı yüzünden bütün Bulgar sevkiyatının yüzde 55 i yabancı — vapurlarile — yapıldığını ve bunun da Bulgarlara pek pa- halıya — çıktığını — söylemişlerdir. Alınan kararlar, hükümete tebliğ olunacaktır. Sinemalar Kapanıyor Sofya, 13 (Hususi) — Sinema biletleri Üzerine konulmuş olan vergilerin yeniden bir — miktar daha yükseltilmesi ve yaz mev- slmi sebebile seyircilerin de son derece azalması yüzünden Sofya sinemaları kapanmak derecesine gelmişlerdir. Hattâ sinemacılar, müstahdimlerinden — birçok arına yol vermişlerdir. Komünistler Sofya, 13 (Hususi) — Burada son — zamanlarda — komünistlere karşı şiddetli takibat yapılmak- tadır. Filibede yahudiler aras'nda mey dana çıkarılan komünist ocağı ve matbaası dolayısile 40 kişi tevkif edilmiş ve bunların evlerinde de taharriyat yapılmıştır. Birçokla- rında da komünist beşanname- leri bulunmuştur. Yapılan soruşturma ve araş- tırmalar neticesinde yahudi koa- münistlerin olebaşısı komünistli- ğgile maruf Asen Milçef na- mında bir amele imiş, fakat bu, yakalanmadan saklanmağa muvaffak olmuştur. Filibede diğer bir komünistin evinde bir gizli matbaanın bulun- ması dolayısile bu, malüm bir zamandanberi gözden kaybol- muştur. — Şimdi bu komünistin silesi Rusyada bulunduğuna dair kendisinden mektup almıştır. Son zamanlarda birçok komi- nist te —orta — Balkan — köy- lerinde sığınacak yer bulmuşlar- dır. Burada bilhassa Strelça kö- yü komünistleri, firari arkadaş- larını evlerinde ve yahut köy haricindeki değirmenlerde — giz- lemişler ve ellerine de birer silâh vermişlerdir. Zabita — buralarda baskın yaparak firari komünist- leri yakalamıştır. Bunları sakla- makta olan 10 köylü de tevkif odilerek — mahkemeye — verilmiş- lerdir. Komünistler hakkında takibat devam ediyor. güzelmiş.. Büyük Okyanosun ortasında Ferasiboa isminde bir ada vardır. Bu adanın halkı yalnız kadınlar- dan ibaretmiş. Kazara bu adaya düşen bir erkeği bu yamyam ka- dınlar derhal parçalayıp yerlermiş