21 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

21 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Hint Denizlerinde Türkler PiriRsis- Merat Reis - Yazan: M. Turhan Hadım Süleymat Hükümdar, İşin Sonunun Nereye Vara- cağını Bilmiyor, Sadece Seviniyordu.. Bahâdir Şok, sevgilisile birleşme gününün belirsiz görünüşüne ve gös- terilişine karşı ken- dini tutamadı, Sa- far reisin yakasına * — Bâni, dedi, savsakladın, sen burada alıkoydun. Yola (o çıksaydım gu uğursuz Mirza yn zırıltısını çek- mezdim. — Tanrı böyle istedi sultanım, bunda da iyilik vardır. — Nelyiliği olur be adam. Şimdi kalkip o Ahmedâ- hüda o gideceğim, &lin © uğursuzunu i ağırlayacağım. O. “Vice Roi,, iss boş durmayordu. Emanosl dö Suza ile baş Su istemeya gele. başa verip konuştuktan sonra yapılacak işl kestirip atınıştı. cek elçilerle dalaşacağım, Balki de Hümayun Şah ile boruşas cağım. Bunun meresi İyi? Ve birdön tepinmeye, haykırmıya başladı : — Mehmet Zaman Mirza değil a, aksak Timur mezardan çikip gelme Ahmedâbâda gitmem. Portakal çis çeğinden ayrılmam. Hattâ, sevgilim bana uyarsa yarın yola çıkarım, Mekkeye giderim. Sen, vezirim değil misin?, Pirincin taşıni ayıklarsın. Bu hâdiseyi kendi çıkarına pek uygun bulup işim İçin sevinen Sefer Rels, ağırlığını bozmadan cevap verdi: — Kadın sevgisi ne kadar büyük olursa olsuna bir bükümderi yüksek ödevlerini unutturnamaz. Siz, Mehmet Mirzayı korumıya borçlusunuz. Çünkü padişahsımız. Eğer bu borcu ödemdden buradan ayrılırsanız bütün Gücerat ve bötün Hindistan halkı sizi küçük görür. Uzun htışmalardan sonra hükümdar ile Oo vezir, Mehmet Zaman Mirzayı Dlu adasına çağır. makta birleştiler. Bahâdir Şah, ne pahasına olursa olsun adadan ayrıl. mak İstemiyordu. Bunun İçla payı- elen sığıntı prensi de oraya lenmiyordu. met Zaman Mirza işinin bir sona ermesile (o bernber »sevgilisile bile. geriye çıkacağına da Safer Reis kendini İnandırmıştı. Bun- dan dolayı ayrıca seviniyordu. Fakat Safer, yeni bir plân kurma- ya uğraşıyordu. O, Hümayun Şahın elinden kaçan bu prensin geri alın nileceğine ve Bahidir Şahın ği - ister İstemez- çiğnemesil4 iki bükümdern çarpışacağına İnan besliyordu. Bahâdir. Şah Aşık bir adam olduğundan ve sevgilisinden başka birşey düşünmediğinden yapı. lacak savaşta başbuğluk kendinde kalacaktı. Safe İşte bu durumdan kendi ülküsüne uygun sonuçlar çıkar» mayı düşünüyordu. Sözün kısası o, eline geçecek orduyu, Güceratta bir büyük değişiklik yapmakta kullan. ordu. Eğer böyle bir iş mi ordusu veya donan- ması gelmeden Gücerat toprnklarında Türk bayrağı dalgalanmış olacaktı. Safer reis yine bu hâdiseyi yüz tutamağı yaparak bir gün önce kaç» mak için kendini zorlayan Janı da susturacağını umuyordu, fakat bu noktaya ve bu işe o kadar nem ver- miyordu. Hazineler mekke, elçi İstan- bul yolunda bulunurken ve büyücek bir ordunun kumandasını ele almak fırsatı doğar gibi görünürken Porte- kizli kıza eskisi gibi değer vermeyi gereksiz buluyordu. Reis belki doğru görüyor ve doğ» ru düşünüyordu. Şu Mehmet Zaman a işinden onun bir haylı kazanç elde etmesi mümkündü. Yalnız o, bir hakikati kavrayaıyordu va kar- rayamazdı da. Çünkü Hindistanı bir kaç yandan saran entrika çenberini olduğu gibi görecek kadar siyasal incelikleri öğrenmiş değildi. Eğer bu incelikleri kavramış olsaydı Mehmet Zaman Mirzayı Hümayunşaha Karşı zuldukt. rin Portekizliler olduğunu anlayabi- Urdi, Evet. Bu iş onların başı altından çıkmıştı. oGüttükleri © gözetledikleri amaç ta Bahâdir Şah ile Hümayun Şahit tutuşturmak ve orada hâr İki hüküm- darın topraklarına el atmaktı, Nite- kim Viz Rova, amiral Antuvan D3- Sılveyrnda, kurulan düzenin böyle iyi bir sonuç verdiğini duyar oduymaz kumandası ğı raporlar, kendini yolda bul. muş ve herifi sevincinden (o dâliye çivirmişti. Çünkü işlerin her yanda, her yönde iyi gittiğini görüyordu, Bütün Hint ilini avucuna almak kus runtusile kabına sığamıyacak kertede böbürleniyordu. Vis Ruvanın adaya gelişi, Mehmet Zaman Mirzanın oraya geldiği günlere rastladı. Bahâdir Şah her Iki konuğa karşı ekşi bir yüz gösteriyordu, Bu gölişlerden gizli bir uğursuzluk sezin- seyerek yeni baştan titizleniyordu, Safer Reis de Vis Ruvanın gelişini hoş bulmamıştı, Portekizlilerle aralar rının açılacağını düşünüp yürek ge- nigliğini biran elden kaçırmıştı, Bu- nunla beraber iç sıkıntısını belli et- miyerök hâdiselerin yulannı elinde tutmıya çalışıyordu. Mehmet Zaman Mirza bediuzsama» nin, o - Hüseyin Mirzanın, o da Bay. kara oğlu OMansurun * oğlu olup Mananrun babası Şeyh Ömer ve onun babası Aksak Timur idi, Bediuzzaman bir müddet Horasanda ve Maveraun- nebirde hükü: sürmüş isede »on- raları ülke; başkalarına kaptır. mış ve oğul Babüre © sığınarak Hindistanda yerleşmişlerdi. Babürün oğulları biribirlle boğu- şürken oda Portekizlilerin (şekerli ballı sözlerine uydu, bir külâh kap- mak İstedi, bulunduğu ( ilbaylıkta ergin bir devlet kurmaya yeltendi, başaramadı, yazdığımız gibi Gücerat Sultanına ( sığındı. Fakat o, soy büyüklüğüne (gü rek OoOkendini Bahâdir Şahtan üstün tutuyordu, bir sığıntı olduğu halde bir yuca hüküm- dar gibi davranıyordu, yükseklerden atıyordu. Bahâdir Şah, kendini yolundan alıkoyan bu çağrısız (davetsiz) konu- ğun şu çalımına da kızıyordu, herifi kovacak ve sınır dışına atacak kertes ne kendini zorla tutuyordu, Mehmet Zaman Mirzayı açıkça hırpalamaktan çekiniyordu. (Arkası var) Geçen Bilme: cemizi Doğru Halledenler Pangaltı Hamam Derobagi sokak Kaz | No. 7 de Nasire, Beyik- Küçük 1 , ale Ky boya | Nurullah Yergök, İstaa- bul erkek ilsesi 503 Nihat Özcan, An kura Ulas ilkmek nf A-3 ten Muallâ Ziya, Devrek birinoi mektep 4 üneli sınıf Züb. Karadayı. Beyoğlu İtalyan mektebi 157 Nuri Tunçer, İstanbul Üsküdar Lüstik | Saybenmi sokak No, 8 de tOP | Bülent Burhanettin, Ge- ziosmanpaşa ortamşktep sınıf C-2 den 653 Handan, Amasyada Bedestanda Lâdikli Abdullah oğlu Rüşlü Özgün, Küçükayasofya Bardakçı sokah No. 8 de Meliha (Altan, Düzce Merkez kıraathanesi müsteciri Ömer Çetin, Kandilli kız Usesi 455 Munllâ Pekcan, Afyon İstanbul istasyonu (o makinist Hasan kızı Nermin Miket, İzmir Ak sancak 8 Üncükahramanlar Alicenap sokak No. 2 de Sacit, Fatih Hattalna- zil sokak Salâhaddin Ünel, İstanbul 049 uncu mektep 65 Neolâ, 48 üncü mektep 52 Ömer Faruk, Ankara Çankaya Bay Zeki oğlu Muammer, İstanbul (Slinci mektep 8 üncü sınıf 19 Necdet Şengür, An- kara Tabakhane mahallesi Tural s0- kak No.4de Yüksel Abdullah. Edirne Osmanlı bankası Mestan ü kım Şükriye, Çengelköy 28 inci 319 Muzaffer Tokcan, Maraş lstihbari kırı Türkân Ülger, İstanbul kız lisesi E/i den 1362 Müzeyyen, Feriköy Bilgiç sokak No, 25 Andon Avgostidla, Muğla dağ livası levazım müdürü olma | oğlu Halük, Küçükaya- Kurşun sofyu Şehit Mehmetpaga Kelem | yokuşo No, 11 de Edirne askeri ihtisas mahkeme, yarbay Avni kızı in, Kasımpaşa ilkmektöp sınıf üçtön Hasan. Cihangir caddesi Güneşli apar, No, Kari | ? den Müşerref, Tarsus postane karşısı No, 101de Ahmet oğlu Yakup Sabri, İstanbul 28 inel mektep B/Sden 196 Faruk Deniz, Zonguldak belediye geförü Kemal Yar (o, Kadıköy erkek lisesi 896 Muhip, Konya Pürçüklü mahallesi No. 27 de Yücel İstanbul Gelenbevi ortamâktep A-I den Kadri o Turna, Perapalan caddesi Çatimektep sokak No, 18 de Hamdi Yetiş, Beyoglu ak- şam Kız san'at mektebi 870 Nuriye, Fatih Altay mahallesi müezzin sokak No. 11 de Cemal, inhisarlar fen me- muru Nafiz Tüzün kızı Jale, Kayseri İstanbul cad. No. 47 de Kirkor, İstan» bul Burgaz adası belediye doktoru Bay Ahmet vasıtasile Cemil, Adana posta seyyar memuru Sami kızı Ne: Uzunköprü P. T. T. müdürü kızı Ca. hide Peker, Çorlu merhum tapu M. Baha oğlu Mustafa Güngör, Ayancık Kurtuluş Ilkmektebi sınıf 3 den Doğan Sedat, Adan topçu Yzb. Nazmi oğlu Nevzat, İzmir Reşadiyâ tramvay cad. No. 1018 de Mediha. Çanekkale hastane bayiri 950 Xi- (Defter | met, Urla askeri ihtisas mahkemesi üyesi yarbay o Avni kın Nermin, Samsun inbisarlarında Mus- tafa kızı Neşe, Ankara merkez bank emisyon servisi memuru (Hüsniye, Kütahya (jandarma mektebi (1 inci bölük kamutanı (o Yüzbaşı Remzi kızı Neelâ, Kayseri kolordu evrak müdürü Ekmen Nuri oğlu Mustafa, İzinit istas- yon hareket memuru Sezai homşiresl Turan, İstanbul erkek lisesi 985 Tev- fik, Adana Hamza Zade Mehmet Sa- lih oğlu Hamza Salih, Ortaköy Kara- kaş sokak No. Gda Faruk, OÜsküdar Sultantepe cami soğak No. 16 da H. Argun torunu Kemal, Alpullu şeker fabrikasında Yusuf oğlu Salt, Salihli Mithatpaşa o mahallesi (ODr. Cemilin evinde Orhan, Kadıköy Kusasker 80- kak No, 80 da Diyamandi, İzmit İatik- Iâi caddesi kireççi Halit oğlu Burhan, Adapazar kasaplar içinde berber Şükrü vantaslle İbrahim, İzmit Balıkpazar mwüskiratçı Adil oğlu Mustafa Dinç. Sinir ve akıl hastalıkları müt. Dr. ETEM VASSAF Cağaloğlu Orhan B. apartımamı Tel. 24033 is, Kadıköy Bahariye İleri sokak Tel.6073 1 Habeş - İtalyan Meselesinde Japon- yanın Sesi Yükseliyor ( Baştarafı 1 inol yüzde ) bileceğine ihtimal verilemez. Im- peratorun verdiği söylevin asıl metni Roma'ya gelmiştir. * Kahire 20 (A. A.) — Haber verildiğine göre şimdiye kadar Süveyş kanalından 120,000 tak yan geçmiştir. 10,000 Italyan'da yolda bulunmaktadır. Kobe, 20(A. A.) — Ozaka Tecim Odası Habeşistan için önemli miktarda kılıç siparişleri almıştır. * Tokyo, 20 (A. A.) — Reuter Ajansı bildiriyor : Japonyanın Roma büyük Elçisi tarafından 16 temmuzda Musolk niye bildirilen düşünceler, siyasal mahafil ile gazetelerde birçok tenkitlere yol açmıştır. Nişlnişi gazetesine göre Hirota İtalyanın Tokyo Büyük Elçisine Japonyanın Italyan - Habeş an- laşmazlığında işin hak veya haksızlık yönlerini bilmediğini ve fakat Japonya iki memleketle de dost olduğu için bu anlaşmazlık hakkındaki © görlişinü ( söyleye- cek” durumda olmadığını ve Japonyanın dostane bir kotarma yönü bulunacağı tümidile meseleyi sükünetle takip etmekte olduğunu bildirmiştir. * Tokyo, 20 (A. A.) — Öğre nildiğine göre Italyan elçiliği müsteşarı, Dış Bakanlığına başvu- rarak Habeşistana pek çok Japon malı gelmekte olduğunu ve Habe- gistanın 1928 tarihli Itolyau « Habeş andlaşması hükümlerine dayanarak Italyan malları sokma- yı azaltmakta bulunduğunu söy- leyerek sızlanmıştır. Yağlı Güreş Müsa- - bakamız ( Baştarafı 1 inol yüzde ) dağda dünyaya gelen Hü seyin, İri yapılı vücudile eski pehlivanlarımız tipinde sağlam ve sıhhatli bir vücuda maliktir. Çok genç yaşında evlenmiş olan Te- kirdağlı Hüseyinin biri dokur, diğeri dört yaşında iki erkek çocuğu vardır. Pek genç iken vücudunda büyük bir kabiliyet gören kardeşi, Hü- seylni güreşe teşvik etmiş ve da- ha ilk hamlelerde Hüseyin büyük kuvvetini ve onun parlak netice- lerini hemen göstermiştir. Tam sekiz sene evvel güreşe başlıyan Hüseyin üç senedir baş pehlivanlık yolunda güreşmek- tedir. 105 kiloluk bir vücuda malik olan Tekirdağlı Hüseyin en kuv- vetli göreşlerini Mülâyim ve Kara Ali ile yapmış, bu karşılaşmalar» da bazan mağlup ve ekseriyetle- de galip gelmiştir. Alaturka güreş yapmaktan pek memnun görünmemekte ve bilhassa idmanlarının İstediği gi- bi derli toplu olmamasından şikâ- yet etmektedir. Greko Romen denen ala- feanga (güreşe Oçok meraklı olduğunu, fakat kendisine geçinecek bir iş temin edemediği için bu osahada o çalışamadığını teessürle söylemektedir. Kıspeti omuzunda (şehirden şehire köyden köye dolaşan Te- kirdağl Hüseyin güreş yapmadığı uzun günleri köyünde geçirmekte a | Gİ midz bnn Dış Bakanlığı adına verilef cevapta bunun sebebi Japon mak larının ucuzluğu ve İyiliği olduğu, Japon mallarının mazhar olduğ& rağbet söylendikten sonra Japom yanın siyasasına dokunur yasi yazan Roma gazetelerinin bu y#* zıları ileri sürülmüş ve Japony& He Italya arasındaki iyi durums bozacak yazıların daha sıkılarak gözden geçirilmesini hükümetin den İstemesi söylenmiştir. Paris, 20 (A. A.) — Oeuvre gazetesinin yazdığına göre, Italya Habeş durumunda dün hiç bir iyilik o görülmemiştir. Londrada, savaşın artık önüne geçilemiye* ceği İnancı, tasa doğurmaktadır. Italyanlar, başlıyacakları sa“ vaşta sonuna kadar gitmeğe lüzum kalmıyacağım, zira parlak bir başlangıçtan sonra, Habeş Imparatorunun, Oo mutlaka © baş eğeceğini umuyor gibi görüni- yorlar, Herhalde, Romada, Pariste ve Londrada gerek Uluslar kuru munu ve gerek büyük devletleri güç bir duruma düşürecek olan bu davaya bir sonuç bulmağa hararetle çalışılmaktadır. * Londra 20(A.A.) — Dali Tek grafın Adisababa aytarı, Habeş imperatorunun söylevi, yurdaever- lerin heyecanını uyandıracaktır. Diyor. Habeşlatan'da yurd sevgisi uğrunda birleşik habeşler birliği, adı ile bir cemiyet kurulmuş ve ke içerisinde 173 kola ayrık mıştır, Bu kurumun başkan, İleri gelen papazlardan biri, üyeleri de her sinıfa mensup kimselerdir. olduğunu söylemektedir. Gazetemizin tertip ettiği mik sabakalara iştirak edecek olar Tekirdağlı Hüseyin Okuvvet ve idmanlarından emin bir haldedir. * Alaturka güreş tallimatname- sinin ilk defa tatbik edileceği bu müsabakalara memlekin ew yüksek pehlivanları iştirak ede cektir. Başa güreşecekler içinde Ka” ra Ali, Tekirdağlı Hüseyin, Mü lâyim pehlivan bulunmaktadır. Baş altında güreşecekler de Mağnisah Rifat, Gönenli Hamdi, Çoban Mahmut gibi bu sıkletis en kuvvetli pehlivanları bulun maktadır. : Müsabakaları, Pire Mehmet, Suyolcu, Mehmet ve Cemal gibi alaturka göreşin ©n emektaf hakemleri idare edecektir. Mü sabakalarda © Cazgırlığı (Köse Mustafa yapacaktır. Güreş müsabakalarında kaza” nanlara büyük ikramiyeler verile" cektir. Bu müsabakalar için 25, 50 kuruş duhuliye alınacaktır, Bisiklet Yarışı Denizli 20 (A. A.) — Bati illerinde büyük bir turne yapacak olan halkevi bisikletçileri düs sabah yola çıkmışlardır. Bisiklet” çilerin ilk konak yeri 125 kilo” metre olmak üzere Dinardır. Bisikletçilerin yapacaklar! turne 2000 kilometreyi bulacaktır”