24 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

24 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

' Halkın Sesi Narh Komisyonu Ve Değişmiyen Ekmek Fiatı Belediye narh komisyonu evvelki gün de toplandı ve ekmek fiatını yine 11 kuruşta bıraktı. Buğdayın Borsada gün geçtikçe ucuzladığı srada, komlayon, bir türlü kolayoa izahı kabil olmuyan bir meseleden ötürü ekmek fiatlarını İndiremiyor. Bu yüzden as çok haklı bir asabi- yeto kapılan halk diyor ki; Bahçekapı, Liman hanında Abidin Baha: — Nedanse - İstanbullularla Bele- diyenin biz türlü yıldızları barışamadı. yığar. Bu ucuzluğa da itimat edilmez ve fırıncı ancak sarfiyatım gözönünde tutarak, haftalık ununu alır. Aradan kaç hafta geçti. Fakat komlsyon el'an bir varlık gösteremedi. * Sirkeci Rıhtım caddesi No, 18 de acente Nuri Yılmaz: — Nasreddin —hocanın seki bir hikâyesi vardır. Hocanın bir - sürü merkebi varmış günlerce — besletip )) sin! de Üretmiş, semirte rtmiş. Gün — olmuş, Bir gün hepsini bir pazara — götürüp — satmağa yermiş. 100 — eşeği — tope birine de kendi binmiş. Fakat yola çıkmazdan evvel bir sayayım demiş. Saymış. — Doksün dokuz. Allah Allahl.. İnmiş eşekten, yeniden saymış, yüz. Eşeğe binmiş, İçine şüphe girmiş, bir daha saymış ; doksan dokuz. Hoca eşeğine bindikçe eşekler 99 indikçe 100 — oluyormuş. Bittabi hikâye malüm. Hoca bindiği eşeği saymıyormuş. Bizim belediyenin narh komisyonu da böyle garip bir hesap içinde kaldı. Komlsyon toplendikça ekmek 11 oluyor, toplanmadıkça da dışarıda ona, dokuz otuz paraya satılıyor, 4 Bahçekapı Liman hanında F. Karakoçı i— Bu işte belediyenin oldukça 14 kaydisi, narh komsiyonunun titizsiz liği göze çarpıyor. — İstanbul beledi- yesi, bütün fiat aykırılıklarına, fırın- cıların bütün kaprislerine — vağmen düşüneceği sımıf, fakir sınıf olmalıdır. Ben öyle alleler bilizim ki, — yalmız ekmekle geçinir. Kanıkezlık yözün« den de, günde altı ekmek yerler. Diğer taraftan Istanbulda bir çeşit ekmek yapmalıdır? İkinci nevl ekmeği niçin piyasadan menediyo- ru1? Muhiddin Üstündağdan bekle. yeceğimiz en büyük yardım, bu fakir sınıfa yapacağı bu çeşit yardımdır. sayısı 100 « ç Çek Talebeleri Kısman Döndüler Şehrimize gelen Çek talebe- lerinden ikinci altmış klişilik grup dün akşam Üstü memleketlerine dönmek üÜzere şehrimizden ayrı- mışlardır. Bunlardan ayrıca 8 kişilik bir grup da Bursaya gitmişlerdir. Bakkal — Hasan Bey! kanununa — göre boyalı Gs.üne... Hıfzıssıhha makarnaların SON POSTA nınllî IIİ_Eİİ'İ-I Kâğıthane Yangını Ateşin Devrilen Mangaldan Çıktığı Sa- bittir. Suçlu Kadın Hakkında Takibat Kâğıthane köyü yangını tah- kikatı bitirilmiştir. Jandarma ve zabıta tahkikatına göre yangın Kâğıthane Topatan caddesinde Feridun isminde birinin tasarru- funda bulunan kiracı Şab katlı ahşap ve sigortasız evinden çıkmıştır. Şaban evde yokmuş, karım mangala ataş — koymuş, Üzerine de yemek — tenceresini oturtmuş ve bunu Ust katta bıra- kıp başka yere gitmiştir. Şaban ve karısının evde bulunmadıkları bu sırada evde bırakılmış olan çocukları oynaşırlarken mangal birdenbire devrilmiş, iki kardeş korkup kaçmışlardır. Ateşin bu süretle çıktığı tesbit edilmiştir. Yanan evlerin sayısı 32 dir. Zarar ve ziyan 20 bin lira kadar tahmin edilmektedir. Açıkta kalan aileler camiye ve çadırlara yer- leştirilmişlerdir. Kendilerine vazi- yetlerini düzeltinceye kadar yiye- cek de vorilecektir. Yerleştirilme- leri için çalışmalar devam etmek- tedirler. Şabanın karısı hakkında dikkatsizlik netlcesi yangına se- bep olmaktan takibat yapılması muhtemeldir. Zehirli Gaz Doktorlar Sınıflanıyor Etibba Odasına Ona Göre Taahhüt Verecekler Etibba Odasının Idare heyeti, dün öğleden sonra toplanarak Kadıköy, Eminönü, Fener, Şeh- remini ve Üsküdar mıntakalarının kayıtlı doktorlarından 700 ünü sınıflara ayırmışlardır. Cuma günü yapılacak diğer bir toplantıda Beyoğlu doktorları da sınıflara ayrılacak ve bu surotlea 1200 doktor sınıflara ayrılmış olacaktır. Yapı Kalfaları Hepsi İmtihan Edilecekler Belediye yapı işlerinde çalışan bütün usta ve kalfaları imtihan- dan geçirmiye karar vermiştir. Imtihandan geçip — ehliyetname almıyanlar — yapılarda — çalıştırı.- mıyacaklardır. Üniversiteliler İzmire Gittiler Yirmi Üniversiteliden mürek- kep bir grup, bir ay kadar kak- mak üÜzere dün İzmire harekot etmiştir. Üniversiteli gençler, Iz- mirin türlü köylerinde kültürel konferanslar vereceklerdir. Mütehassısı İşe Başladı Belediye tarafından bir zehirli Üsküdar Için Hasta gaz mütehassısı getirtilmiş ve bu mütehassıs iki gündenberi İşe başlamıştır. Şimdi Istanbulda ne kadar sarnıç ve mahzen varsa hepsinin bir listesi ve bir haritası hazırlanmaktadır. Mütehassıs bun- ları gezecek, hepsinde tetkikat yapacak, vaziyetlerini, kaç kişl alabileceklerini, işe yarayıp yara- mıyacaklarını tespit edecektir. İşe arayanlar derhal gaz sığınakları gılkıı getirilecektir. Bunun için derhal faaliyete — geçilecek ve icap eden tahsisat hemen verile- cektir. Baklenen Seyyahlar Bu ayın sonlarına doğru İstan- bula fazla miktarda seyyah ge- lecoği bğ_rııümiıdl'. 30 temmuzda Jeveral Fon Ştobek puru ile 400, 31 temmuzda Roma vapüru lle 400, 8 ağustosta da Site Of London vapururile 200 seyyah gelecektir. Son ay içinde yalnız Balkan- lardan şehrimize 968 seyyah ge- miştir. Otomobili Anadolu yakası için yeni bir hasta makli otomobili daha alın- mak İçin karar verilmiş ve büt- çeye para konmuştur. . .. . Dün Hürriyet, .. Bugün Lozan Günüdür Dün 10- 24 temmuzdu. Tansi- mat devrinden sonrta Türk — ulusu- nun Sultan Abdülhamitten hürriyet ve hakimiyeti kazandığı gündü. Bundan yirmi yedi sene evvel, böyle bir günde esaret ve zulme ieyan edilmiş ve böylelikle inkalâp- lara gebe kalan bir devir başla- mıştır. Fakut bu dovrin İttihatçıla- ra ve mütarekeye kadar wuzayan kırmi içlade, ulus binbir. derde ve tıkıntıya uğramış, Abdülhamitten aldığı hürriyeti, başkalarına, ve ecnebilere kaptırmış, ancak İstiklâl savaşından sonradır ki kuüvveti ve Üstünlüğü iİle egemenliğini bularak tam hürriyetine, ve cümhuriyet rejimine kavuşmuştur. Dünü, hürriyeti kazandığımız gün olarak tes'it ettik, bugünü de Lozan andlaşmasında istiklâlimizi imzaladığımız gün olarak kutlula- ,İCIİIL Hukuk Faklültesinde Hukuk Talebe Cemiyeti Genel Sekreterliğinden Saylavlara; Bu- gün Üniversite konferans salonun. da sant 18te kutlulayacağımız (Lozan Günü) töreninde bulunarak onur vermenizi gönülden dileriz. Bayoğlu Halkevinde Beyoğlu Halkevindenı Lozan gününden ötürü bu günkü Çar- şamba günü saat 18,5ta Evimiz- de bir toplantı düzenlenmiştir. Bu toplantıya bütün yurtdaşları çağırırız. Adliye Ankazı Ortadan Kaldırılamadı Yanan adliye sarayının enka- zını alan müteahhit mukaveleye riayet etmediği için feshedilmiş ve 1800 liralık depozitosuna da hazine namına — &l konmuştur. Mit Emlâk — Direktörlüğü bu enkazı müteahhit hesabına kak dırmaya karar vermiş ve beledi- yeden milsait bir yer İstemişfi. Belediyenin gösterdiği saha dar olduğu için enkazın denize dö- külmesi kararlaştırılmış ve bunda da bir. mahzur olup — olmadığı Mıntaka Ticaret Müdürlüğünden sorulmuştur. Eski müteahhit en- kaz yerine bir tuğla kırma ma- — Tifoya Dair Şehrin —muhtelif — yerlerinde rülen tifo vak'aları hakkında ıhhat Müdürü Ali Rıza bize şunları söylemiştir : « — Şehirde her vakitki gibi tek, tük tifo vak'aları görülmek- tedir. Fakat normalin fevkinde bir hâdise yoktur. Halkım hıyar ve meyva gibi yaş yenen şeyleri yıkamıya dikkat etmesi lâzımdır.» kinesi koyarak kendi hesabına horasan yapmakta devam etmek- tedir. Pazar Ola Hasan B. Divor Kl: K *« “Boyalı,, diye bir etiket yapıştır- mak lâzımdır. amma her makarna - için So 3 S % I K .. Fakat bizim makarnalarda bu iş birbirine karışıyor, Hasan Bey!. Boyalısı, boyasızı belli değil, kadınını değil | Temmuz 24 | Günün Tarihi | Bir İki Satırla Uydurma Haberlerden İstanbul tahail müdürü bafj Ali Rızanın Divanı muhasebatti bir memuriyete ve Beyoğlu müdürü Mehmet Alinin Kay defterdarlığına tayin edileceklerl yazılmıştı. Alâkadarlar bu haberllm uydurma olduğuna söylemiş!erdir. * * * Vilâyet Muhasabecisi Izinli Vilâyet — muhasebecisi — baj| Vahit iki ay mezüniyet almıştıfı | bay İhsan kendisine edecektir. * * * Belediyenin 935 Bütçesi Belediyenin 935 bütçesi $ Işleri Bakanlığı tarafından tasdil edilerek Başbakanlığa verilmiştif. lamet İnönü soyyahatten döndük* ten sonra İstanbula gönderile" cektir. e AD LA iş Var, Yapacak Adam YO Mıntaka ticaret müdürlüğü lâğvedildikten sonra Ekonoml Bakanlığını alâkadar eden işlef kısmen vilâyet, kısmen de Türkofisi tarafından yapılmıya başlanılmıştlı Türkofisin yaptığı ve baktıği işler pek mahduttur. Bütün - işlef' vilâyete yüklenmiştir. Ekono! Bakanlığı müşavirlerinden Hüsni ile Hlbay yardımcısı Rüknettid dün görüşmüşler, vilâyete yüklet nen bu ticaret İşlerini hafifletmek için çareler düşünmüşlerdir. * * * Bizans Mozayikleri Bugün Açılıyor Ingiliz arkeöloğlarından pror fesör Bakterin Sultanahmet civa* rında Arasta sokağında bulduğü Bizana — mozayiklerinin — bugüü merasimi yapılacaktır. * * * Gümrük Memurlarına ikra- miye Veriliyor Istanbul gümrük memurlarıns verilecek senolik lkıımlyclog bakanlıkça tensip edilen İlistel gelmiştir. Ancak bu Ikramliyelef coza görmemiş — memurlara bir aylık nisbetinde dağıtılacaktır. * » * iki Danimarkalı Artist Geldi Danimarkanın Kopenhag deve let tiyatrosu — artistlerinden Poll Hald ile Elith Foss İsminde iki arkadaş evvelki gün şehrimize gelmişlerdir. Ve vti Kültür Bakanı Şehrimizde Dün sabah Kültür Bakani Saffet Arıkan, Ankaradan şehe rimize gelmiştir. Bir müddet Kar dıköyünde kaldıktan sonra bilâe hara dil Işlerile uğraşmak Üzere Dolmabahçedeki daireye gitmiştlr. Hasan B. — Desene makarnaların erkeğinden —ayırmak — kolay o >EFTSLEEE