24 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

24 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

MAHKENELERDE GÖDDÜKLEMİZ Yine Bir Sahte Diploma Meselesi Sen Benova mektebi namına sahte diploma çıkarmak İşlerinin çoğalmakta olduğu görlülmektedir. Dün de yine ayni suçtan Temail Hakkı adında 20 yaşında bir genç mevkufen sorguya çekil- miştir. Aziz oğlu Ismail Hakki Gü- müşhanelidir. Sultanahmette kim- sesiz çocukları barındıran talebe yurdundadır. İddiasına göre Sen Benova mektebinden mezun olup Yenicami ark Ho ortaklama aşçılık etmektedir. Hâkimin sualine, lemail Hakkı: — Mezunum amma, mektebe (360) lira boreum bulunduğu için Hâkim sordu : — Bunun üzerine sen de Ah- met Namığa (35) kuruş verdin. O da sana bir diploma getirdi değil mi? — Hayır efendim! Bakınız nasıl : Benim Ulküm mektebe gir mekti. Yine de öyle.. Fakat dip- lomam elimde olmadığı İçin bir yere giremezdim. Ahmet Namık benim arkadaşımdır. Sen Benova mektebi müdirile de tanışır. Ken- disini buldum : — Namık! Dedim. Mektep müdürü senin baltırını kırmaz. Ben kendisile kavgalıyım; bana vermiyor. Git diplomamı alıver. O da gitti getirdi. Ben xzarfı biç açmadım. Doğruca Kültür Çevirgenliğine gittim. Orada ev- rakı açıp baktılar. Diploma için : — Bu, sahte! dediler. Ne bileyim ?. Ben onu sâhi ( sahih ) biliyordum: — Doğrudur, diye 1srar ettim, Bana : — Bunu yırtalım. Sonra senin başına iş açar.. dediler. Razı olmadım. Yoksa bilseydim... Sahte diploma pek tuhaftır. İçindeki yazılar arasında “ tahsil derecesi,, sözü karşısında “asayişı saniye,,; ahlakı sözü karşısında da “ kâfi ,, kelimeleri vardır. Suçlu ayağa kalkıp : — Yüksek mahkemeden bir dileğim var diyerek duruşmasının gayrimevkuf olarak devamını le- temiştir.. Müddelumumi — suçun mabiyetini ve suçlunun muayyen ikametgâhı olmamasını nazarıdik- kate alarak bu talebin reddini istemiş, mahkemede müddelumu- mi talebini kabul etmiştir., Ismail Hakkı karardan sonra- da ayağa kalkmış: —Yüksek makamınızdan ikin- €l bir ricam var. Boen okumak istiyorum, Beni siz — okutunuz. Ben yükselmek istiyorum... Gibi garlp ve anlaşılmaz bir dilekte bulunmuştur. Buna — karşı da Hâkim: — Oğlum. Sen okumaya baş- Jarken — sahtekârlığa kalkmışsın. Yükselmek İsterken alçalmışun. Evvelâ kanunun seni ittiham et- tiği suçtan kurtul, başının Ççare- sini ondan sonra aral.. Demiştir. Antalyada Marograf istasyonu Kuruldu Antalya (Özel) — Rıhtıma bir Met ve cezir aleti konulmuştür. Aletin bütün moksanları ikmal edilmiş ve çalışmıya başlanılmış- tır. Türkiyede ilk Marograf le- tasyonu burada kurulmuştur. Deı;izlide Öpemli Ve Tarihsel İzerlere Rastlanıyor Denizli, (Uzel) — Güney batı ilerimizle en gürzellerinden olan Denizlinin çok eski bir tarihi vardır. Bu ilde Roma ve Bizans xa manlarında dört büyük şekir bu- handuğu anlaşılmaktadır. Buğün büyük harabeler halinde bulunan bu şehirlerden Laudikya, Milâttan 250 yıl önce Surye hükümdarla- rından biri tarafından yaptırılmış ve karısının ismine izafe edilmiş- tir. Bu şehbrin cenubunda İyonk yenlere ait büyük bir kale ve bundan başka bir odelyon, bir sitatyon ve bir de Kiminazyon vardır. Laudikya'dan başka burada eskiden Kolusana denilen Honaz şehri ve bir de çok şayanı dikkat bir yer olan eski Hiyerapolis ve yeni pamuk kale vardır. Hiyeropolis Denizlinin Gönce- ali İstasyonunda 70 kilometro me- yüksekliğinde bulunmaktadır. Bu- -raya çok güzel bir yoldan gidil- mektedir. Evvelâ Menderesin Us- tündeki —Mercan — köprüsünden, sonra Dağlar doğuran ırmağından geçilir içinden bir gok suların şe- lâleler halinde aktığı Ecirli kö- yüne varılarak oradan Pamukka- leye çıkılır. Pamukkale, Romalılardan son- raki zamanlara aittir. Burada ya- pılacak hafriyatın, yeni bir takım taribi hakikatleri meydana çıka- racağı umuluyor. Bu kalenin en Şayanı dikkat tarafı sularıdır. Bu- rada hamızıkarbonu ve kireci bol sular akmaktadır. Terkibindeki hamızıkarbon, burada büyük is« titlaktit ve letilâgmit sütunlarının vücude gelmesine sebep olmuştur. Bundan başka bu sular, boyaları tesbit etmek hassasına da malik- tirler. Yine buradaki sulardan ba- zıları terkiplerinde alomin ve kü- kürt taşırlar. Bu şehir Borgama csaretinde, mühim bir rol oynıyan Telefos'un karısı Hıyera'nın namına İzafetle kurulmuş ve milâttan altmış sene sonra vaki olan bir deprem İla mahvolmuştur. Tokatta Öğr Tokat, (Özel) — Denizlide Pamukkale ve Hıyeropolas harabelerinden bir görünüş — Fırat Üzerinde Bir Facia Antalyada Sebze Ve Meyva Bir Karı Ko?ı İ'Boğııldular Ihracatı Malatya, (Özel) — Malatya ile Elâziz arasında ve Fırat üzerinde çatma kayık veya keleklerle nak- liyat yapılmaktadır. Bu çatma kayıklardan birisinde geçenlerde bir kaza olmuş, bir karı koca bo- gulmuştur. Kaza Herdi mevkiinde vukun gelmiştir. 10 Müşteri ile yola çıkan kayık Herdi mevkiine geldiği zaman çürük tahtalar su- yuün tazyıkına dayanamamış, ve delinmiş, kayık su almıya başla- mış, can kurtaracak vesait de olma- dığı için yolcuların hepsi suyun akıntısına kapılmıştır. İki kayıkcı ancak 8 kişiyi kurtarabilmiştir, Baskilli Kadirle karısı Zeynep boğulmuşlardır. Güdüllülerin Bir Dileği Güdül, (Özel ) — Güdülü An- karaya bağlıyan yol fena ve ba- kımsız olduğu için, buraya hiç otomobil gelememekte ve otoblla- lerde çok zahmet çekmektedir- ler. Her bakımdan çok lüzumlu olan bu yolun yapılması, bu yüz- den kışın, her taraftan ilkisi, ke- silen Güdüllüler için büyük bir sevinç vesilesi olacaktır. Tokat Ööğretmönleri bir arada Öğretmenler - birliği bir toplantı yapmış, bu toplantıda llbayla kadın saylav Sabiha Görgey de hazır bulunmuştur. Toplantıda bir yıllık çalışmanin sonuçları gözden geçirilmiş, yeni ça- lışma yılında yapılacak işler ve köylerde köylülerin aydınlatılması İşi konuşulmuştur. Bu yıl ilk mekteplerden 326 kişi mezun olmuştur. Ulus okullarında da 2811 kişi okumuş, 1268 kişi diploma almıştır. Antalya (Özel) — Muhit çok sıcak ve sulak olduğu İçin bura- da sebze yetiştirilmesinde büyük bir muvaffakiyet elde edilmiştir. Bütün Türkiyeye Ilk önce seb- ze buradan gönderilmektedir. A- manyaya da sebze ve meyva ih- racalı yapılmaktadır. Yalnız nak- liye İşleri bu İşin inkişafını temin edecek kadar sür'atli ve muntar zam değildir. Müstahsiller bun; dan şikâyet etmektedirler. Malatyada Pamukçuluğa Önem Veriliyor Malatya, (Özel) — Tohumlar da görülen hastolık yüzünden geçenlerde — söktürülen — pamuk tecrübe tarlaları için — yenlden tohum gönderilmiştir. Eski Ma- latya ve Kadı çayırındaki tecrübe tarlaları terkedilmiş, Baran kö- yünde yeni tarlalar hazırlanmıştır. Bu tarlalarda ekim yapılmıştır, Tecrübeden köylünün istifadesi için yerli pamuk ile yenli pamuk tohumu yanyana ektirilmiştir. Bu seferki tohumlar Nazilli tohum ıslah istasyonundan alınmış bu- lanmaktadır. Tohumlar Nazilliden Mersine gönderilmiş, orada de- zenfekte edilmiştir. Hacıbektaşta Yıldırımdan Bir Genç Ve İki Hayvan Öldu Hacıbektaş, (Özel) — On gün evvel burada bir facia olmuş, iki genç tarlada çalışırken yağmur başlamış ve Üzerlerine yıldırm düşmüştür. Gençlerden biri mu- cize kabilinden kurtulmuş, — diğer bir genç ölmüştür. Yıldırım tar- lada bulunan iki hayvanı da ök dürmüştür. Antalyanın Bir Haftalık İhracatı Antalya (Özel) — Bir hafta içinde Italyaya 100 bin kile ke- pek, 80 bin kilo ceviz kütüğü, Izmire 200 bin kilo buğday sev- kedilmiştir. 400 bin kilo buğday da sevkedilmek Üzere rıhtımda hazır bulunmaktadır. D © © HİŞLERİ Kadının Erkek Arkadaşı Olabilir Mi ? Derler kiı — Evleneceksen Alman kad al, bütün gün evi ile meşfj olsun ve mutfaktan çıkmasın. Fransız kadını ile flort ve İ»giliz kadını ile de dost Fakat İngiliz kadınına ” der ki: — Erkekle kadın arasın dostlük ancak bir müddet doğru olabilir. Bir gün gelir dostluk başka bir şekil alır ve kadın, ya erkek dostluğu başk türlü münasebetin bir başlang sayar. hogiliz kadını gibi, yüzler€ senedenberi erkeklerle bir aradi yaşayan, onunla dost gibi konuf' masını ve yaşamasını bilen, kadın böyle söylerse, bizlm hentüz bakiki hayata atılmış kö' dınla erkek arasında — dos! olabileceğine Inanmak için çok saf olmak lâzımdır. Belki — bizim aldığımız — cel terbiye, beni bu Işte biraz muhi' fazakâr — düşünmeye sürüklüyof Fakat doğrusunu söyleyeyim mil Ben kadınla erkeğin dost olabi' leceklerine pek — inananlardaf değilim. 4 Dostluk ne demektir? Fikli ve duygularında uygunluk olmi bile, hayatlarında birçok tarafları olan kimse demektifi dost, İsırlarımızın mahremldir Hayatımızın içyüzünü bilir. Bütüf zaaflarımıza vakiftır, böyle olduğ? için de onunla açık ve kalptef konuşulur. Bir kadınla böyle bir münâ' sobet tesle etmekliğimize imkâf var mıdir? Siz bir kadının bütüf sırlarına erebllir misiniz? en a m! bir kadın dostunuza haya! zın İçyüzünü ıılıııbilbııîılıllı Ve nihayet bir kadın dostunuzlaı herşeyi açık konuşabilir misiniz? Bu imkânsızlıklar, kadın lf erkek arasında dostluk bağlart, min kuüvvetlenmesine mânldir. — Bir erkek bir kadını seveb lir, beğenebilir. Kadın da u sevgi ve hürmette ona karşi! östorebilir. Fakat bu münasebet gıolıngıçtı cinsi hislerden uz! dahi olsa, nihayet varacağı netitf odur. Erkek kadına daima dişi gö” zile bakar ve böyle — baktıkçf onunla dost — olmasına — imkâl yoktur. Genç kizlarımız, yani neslit çocukları kendilerine erkek arkâ” daşlar buluyorlar. Onlarla berâ* ber gezmelere, eğlencelere gidi, ©r, partiler tertip ediyorlar. — | ş Bu gezme ve eğlencelerdi iki tarafın da, erkek arkadaşlarit kendi aralarında yaptıkları eğlef? celerdeki samimi havanın met” cudiyetine İnanmak — doğru de* ğgildir. Ü Amma bu zarurldir, lluııh: © başka mesale. Fakat muhak”' kak biliniz ki, kızla erkek ark$” daşı arasında muhakkak bir alâka vardır. ( TEYZE Malatya İstasyonuna Su * Malatya, (Özel) — Malatıf Istasyonu şehre oldukça uzak bi mesafede yapılmıştır. Bunun İ Bu tesisatı yapılmasına Jüzü örülmüş ve şehirde istasyo :ıdıı gu tesisatı — yapılması! başlanılmıştır. Istasyona akıtıl çak su Derme suyudur.