24 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

24 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Tefrika No: 93 Hariciye nazırının bu kat'i sözleri bütün nazırları şaşırtmıştı. Biçbirisi böyle bir şeyin kabil olabileceğine inanmak istemiyor- lardı. Bir dakika sonra her ka- fadan bir ses çıkmıya başladı. Nazırların bepsi de itiraz ediyor- hlardı. Elinden geldiği kadar sükü- netinl ve itidali demini muhafaza etmiye çalışan Başvekil Mister Bevwdley arkadaşlarının bu itiraz- larını nazarı İtibara almıyarak hariciye nazırına döndü ve: — “Peki, sonra ne olacak- miş?,, Diye sordu: Mister — Ganston telâşlı bir tavurla; — “ Alman sefiri bundan te- vwollut edebilecek fecayli hiç de sak- lamadı, Almanyanın hava kuv- wetlerile Ingiltereye hücum ede- ceğini ve bu kuvvetlerinda tah- minimizin çok fevkinde oldığıxıı. açıkça söyledi, ,, Dedi. Münakalât mazırı dayanamadı. Hiddetinden yüzü kıpkırmızı ol dü. Ayağa kalktı. “Ne? Üç saat sonra Londrayı havadan bombardıman mı ede- ceklor?,, Dedi. Şimdiye kadar Harleiye nazı- rının asık duran çehresi değişti, müstehzi bir eda ile: — “Alman sefiri Baron Kro- nin Alman kuvvetlerinin İngilte- renin hangi noktalarını bombar- dıiman etmeyi kararlaştırdığını tasrih etmişti. Onun için maatte- esslif size bubapta kat'? malümat veremiyeceğim, Evvelâ Londrayı» yoksa başka yerleri mi bombar- dıman edeceklerini ancak kendi- leribilir!,, Dedi. Bu müz'iç meseleyi ve buh- ranlı vaziyeti kâfi derecede tet- kik ettiğine ve artık fikrini beyan etmek zamanı geldiğine kani olan Mister Lloyd - Davide ayağa kalktı ve kat'i bir İlsanlat — “Arkadaşlar! Eğer Alman- ya bizim vereceğimiz bu teminata Bkadar ehemmiyet — atfediyorsa onun bu talebini reddetmemiz icap eder. Bunun için de başlıca iki sebep vardü Evvelâ biz ken- Öimiz harp İstemiyoruz. Baron Kronia'ln bizden istediği bu te- minatın, diğer devletleri de teh- likeli ve bütün Avrupayı ateşe ve kana boyayabiledek bir mace- raya atılmaktan menetmesi ihti- mali vardı. Bundan maada, şayet böyle bir harp çıkarsa, İstedikleri bu teminatı vermekle, bu Felâ- kotten hariç kalmış oluruz. Bu düşünceleri de bir tarafa bıraka» hım....!Şu saatte vereceğimiz böyle — Bür teminatın kıymeti ne olabilir? Bu, ancak bugüne veya yarına şamil olabilir. Vaziyoetin hor saat Heğişmeyeceğini, Büsbütün başka tedbirlere tevessül etmek İcap edeceğini unutmayınız!,, Dedi, Hariciye Nazırı Mister Ganş- ton, Mister Lloyd » Davide'e cevap verereki — “Evet, Almanlar da bu çiheli, vaziyetin her dakika deği- gebileceğini ve vereceğimiz tem- natın büyük bir kıymeti olamıya- gağını dÜşünmlüş olacaklar ki, bu teriinatın mahfuz - bulunacağıma dair bazı garantiler de talep ediyorlar. Bu meyanda, sulh İmza edilinceye kadar Cebelüttarık geçidiyle Süveyş kanalının bizzat onların kontrolu altında bulun- masını İstiyorlar.,, dedi. Mister Lloyd - Davrids, hidde- tinden kıpkırmızı olmuştu: — " Böyle gülünç şaka olmaz azizim. Almanlar, böyle bir şeya kat'iyyen — razı - olamıyacağımızı pekâlâ bilirler. Bu taleplari pek elddi olamaz!. ,, dedi. Hariciye Nazırı: — “Evet, bu ciheti ben de Alman sefirine izah ettim. Fakat Baron Kronin böyle bir şeye itirax edebileceğimize hayret etti. Bütün dünyanın, Britanya İmpara- torluğunun yavaş yavaş parçalan- makta, Inhilâl etmekte olduğunu ve bunun önlüne geçilmesi kabil olmayan bir şey olduğunu bild- ğini ve bizim de bütün harekâ- tımızla böyle bir inbilâli tebhir değil, bilâkis tacile çalıştığımızı söyledi. (Arkası var) Londra Şehri Hava Tehlikesi Karşısında Yapılan Manevralarda Uçaklar 12 Defa Koruma Çizgisini Yardılar Londra, 23 (A. A.) — Dün akşam 400 kadar uçak, Londra yakınlarında manevraya başlamışlardır. Bunlardan yamısı hücum yapmış, Gbür yarısı da gehrl korumuştur. Hücum edenler, bulutların yardı- mile, şimdiye kadar kısmea muvaffak olmuş gibi görönüyorlar. 'a Bakan- " hığının bir bildiriğinde “koruma çizgi- sinin on ikl defa yarılmış olduğu,, haber verilmektedir, Bir İngiliz Sücl Uçağı Düştü Londra, 83 ( A. A.) — Bir Ingiliz eücl uçağı, dün akşamki manevralar aenasında denize düşmüş, İki uçman boğulm İtalya - Habeş Anlaşamamazlığı Kar- şısında İngiliz Düşünüşü ( Baştarafı S inel yüzde ) Musolini; Hayır, mersi| Sahne 2 — Eden; Yamayka'yı #lze teklif etmekten bir fayda çıkar mı dersiniz? Musoliniş Fenal Sahne 3 — Edem; Hindistana ne buyurursunuz? Bu hususta herhangi blr xorlukk çıkarmaması için Mister Churehill'e konuşurum. Musoliniş Çok sıcak Sahne & — Eden; Ostralya'ya ne dersiniz? Üstelik Tasmanya adasile beraber? Muzoliniş Fena! Sahne $ — Eden; Kanada, Yonti. zelanda, Teörnov??7? Muzsoliniş Oruvar. Sabne 6—Cemiyetl Akvam Eden'e; Allahallah! Hemon dön ve ona, bütün İngiliz İmparatorluğu ile bera- ber Büyük Britanya'yı teklif et. Sulh mevzuubaha olumnca ucüza — pahalıya bakılmaz. Hindistan Haâadiseleri Ölü Ve Yaralılar Bir Haylı Lahur, 23 (A.A ) — Reuter ajansı Son kargaşalıklar hakkında Tuncar hükümet'ne verdiği listeyi neşretmek- tedir. Sivillerden 9 kişi ölmüş, 36 kişi yaralasımıştır. Asker ve pollsler- den de 12 yaralı vardır. Havanada Askeri Diktatörlük Havana, 23 (AA) — B. Batista, birçok — ihtilâlci partilerin — gittikçe ortalığa hükim olmaları yüzünden gdurüumun — ağırlaştığını — görmüştür. Berkitilmiyen ( teyit ) bazı söylenti. lere ( rivayet ) göre stlel diktatörlük llân edilecektir. B. Batista'nın bunu istemekton çekindiği — söylenmekte- dit. j kalyan Tarım Bakanına Göre Paris, 23 (A.A) — İtalya trim bakanı Rossoni, Echo de Paris mzetesinin Roma aytarına verdiği sıyıvdı biülhassa şunları söyle- mişlir: “Roma ve bütün İtalya, bizim Habeşistan'ı Ilhakımızdan İstifa- de edeceklerdir. Bundan bilhassa amele sınıfı faydalanacaktır. Ha- beşistan için bir amele sınıfından bahsedilemez. Bu memleket, ge- ride kalmış bir halk ile meskün: dur ve bu halk bütün arazinin onda birini bile Işgal etmemek- tedir. Italyanlar, kendi sınırları içinde boğulmaktadırlar. Bu iti- barla, arazinin yeni bir tarzda takelmi lojik, doğru, İnsani ve lüzumludur. Esasen, sömürgeleri genişletmek bir hak değil, fakat toprak tesviyesi gibi bir ameli- yedir.,, Atina Şarbayı Kralla Görüştü Eski Kral Sükünetle Sonuncu Bekliyor Londra, 23 (ALA.) — Eski Yunan kralı Y , dün Atina Şarbayı Kotzlas ile görüşmüştür. Kotrziaseın dost'arından biri, — bu in, Yunan #siyasal duru- görünüşlerile va bilhassa sükünetle sonucunu bekliyon genoyla — ilgili — bulunduğunu ceği gazetecilere aöylemiştir. Deniz Konferans- ları Toplanamıyor Vaçington, 23 (A. A.) — Harp deniz kuvvetleri arasındaki nisbetle. rim ortadan kaldırılması — hakkında Sir Bolton — Eyres - Mouseli'in dün Avam Kamarasında yaptığı — diyev, deniz çevenleri tarafından — hayretle kargılanmıştır. 'aşinglonun — resmiğ — çevenleri, deniz konferanılarının 1935 yılı içine de tekrar toplanması için — pek az umud bulunduğu fikrindedirler, | Baştarafı 1 incl yüzde ) lerdenberi vatana, ana ve baba- ma hasrettim. Amerikada yaptır ğım konturat vaziyetinden İstifade ederek mezuniyetimi geçirmiye geldim. Amerikada bir sene daha güreş yapmak için mukavele ile bağlı olduğum İçin tekrar dönmiye mecburum. Amerikada bana, Türk olup olmadığımı, çünkü Koca Yusuf :ibl eski Üstatların oralarda millt ıyafetlerile dolaştıklarını söyle- diler. Amerikada pek çok güreş yaptım, bunların birinde berabere, birinde mağlüp oldum. Yunanlı Cim Londos ile bir defa güreş- miye muvaffak olabildim. - Ikinci YağlıGüreşmüsabakamız Pek Hararetleniyor müsabakayı revanş olarak yapa- caktık. Cim Londos müsabaka tarihinden evvel meksikaya hare- ket ettiğinden kendisile bir defa daha karşılaşmak İmkânı olmadı. Amerikadaki güreşlerden çok yor- gun düştüm. Bir ay kadar İletira- hatten sonra yeniden idmanlarıma başlıyacağım. Hasılatı her hanği bir kuruma olmak üzere İstan- bulda seçecekleri bir güreşçi ile karşılaşmiya razıyım. Amerikada Greko Romen güreşler makbul olmadığı için Amerikan güreşi ::îklıd serbest güreşte karşılaş- isterim, ,, Dinarlı Mehmet Yusuf 29 ya- - | şında ölap tam 98 kilodur. Parasız Yemek Karışık Yemenin Kötü Bir| Yağlar Şekli Daha.. | Baştarafı 1 inel yüzde | de para etmemiş, bir lokanm- tada yemek yedikten — sonra zehirlendiklerini — söyliyen — bu adamlar her ne bahasına olursa olsun midelerini yıkatamıyacak- larını bildirmişlerdir. Bunun Üze- rine hastanenin nöbetçi dotoru, bu gibi ahvalde kullarılan ve iyi mnetice veren yumurta sarısı tav- siye etmiştir. Hastalar, bereket versin, yu- murta sarısını yemeği reddetme- mişlerdir. Fakat yümürta sarısını yedikten soura bir tesir görme- dikleri lddiasında bulunmuşlardır. Bütün bu uğraşmalar esnasında hâsıl olan kannat şu olmuştur : Bu adamlar hakikatte zehir- lenmiş değillerdir. Sadece yemek yedikten sonra parasmım — verme- mek için bu komedyayı oynamıya Tüzum görmüşlerdir. O kadar, Hastane İidaresi bu - hakikati anladıktan sonra, zehirlendiklerini iddia edenleri kapıdışarı etmiştir. Dün Ve Bugün (Baştarafı 5 Inci yüzde) En yüksek tarihçilerimizde birl olan Bay Ahmet Refiğe, Sürpagop mezarlığının ikinci Bayezit vakfı ve bu sebeplede şehir malı olduğu- nu meydana çıkarmak İçin aylarca uğraşarak bulduğu ve mezarlığın belediye elinco geçmesini mümkün kıldığından dolayı Şarbaylık ta» rafından teşekkür edildiğini du- yunca ben de kendimi tutamadım, bu beyti okudum. Haydi ey sevgill okuyucu. Sen de benimle bile ol, Istanbul Belediyesine bir buçuk milyon lira değerinde blr mülk kazan- dırdığı halde bir teşekkürle ik- ram gören Bay Ahmet Refik şerefine şu beyti oku : Şahaı bihizmete 1'ta olunan Ücrete hayf, Emri bitorete ibraz edilen hizmete yatl... M. T. Tan Tepebaşı Belediye bahçesinde 25 Perşembe: 26 Cuma Z7 Cumatesi, 28 Pazar günü akşamları #at 21 de DELiİ DOLU Öperet 3 Perde Boyanacakmış ( Baştarafı 1'inci yüzde ) leri tarama suretile teftiş ettikle. rini ve bu Iki guda maddesinin de ekseriyetle yenmiye elverişli olma» dığı neticesine vardıklarını yazdık. Sıbhat müdürlüğü Istanbulun yağ işile ehemmiyetle alâkadar olmiya başlamış ve karışık yağların or- tadan kaldırılması için de. bir talimatname — hazırlıyarak dalmi encümene vermiştir. Bu talimat« nameye göreiç, kuyrak, vejetalin ve Trabzon yağı ve boya ile ya- pilan karışık yağların yapılması ve satılmaısı kat'? surette men edilmektedir. Sıhhat müdürlüğü yaptığı tetkikatta karışık yağların sanayide de kullanıldığını öğren- miş ve bunlar boyandığı takdirde bir zararı olup olmiyacağını sanayi müfettişliğinden sormuşlur. Sanayl müfettişliği buuların boyanmasında mahzur bulunmadığını - bildirdiği için şimdi bütün karışık yağların boyanması kararlaşmıştır. Daiml encümen — talimatnameyi — kabul eder etmez şehirdeki bütün mah- lut yağlar havacıva ile boyana« caktır. Çok Çocukluların Mükâfatı (Baştaratı birinel yüzde) Fakat, bu hususta ayrılabilen 'a çok az oldi içla yapılan yp:rı;lııî da yıvııng: hafif oluyor. Nitekim, geçen yıl — bütün yurt için ayrılan yardım — parasının miktarı ( 5000 ) lira idi. Bu para ile çok çocuklu — 100 — muhtelif alleye yardım yapılmışlır. Bundan Istanbula isabet eden hisse (5) ailedir. Bunun dışında darphane- ye de bir miktar madalye bas- tırılmıştır. Fakat bu madalyalar kâfi gelmediğinden — ikincl bir parti sipariş olunmuştur. — Eğer bütün müracaatların tasnifl bite- bilecek olursa madalya ve ikra- miyelerle madalyalarin beratları Cümhuriyet Bayramında törenle dağıtılacaktır. Numarasız Evlerde Oturanlar! Başvekâlet Umum İstatistik Mü- dürlüğünden; 1 « Nüfus sayımına esze olmak Üzere Belediyelerce ” bütün binalara numara konulmaktadır. 2 — Numarasız binalarda oturan- Jar hükümete haber vermaya mecbur- durlar. — Oturduğu bina mnumarasız olkuğu balde haber vermiyenler bu mumaraları bozan, silen ve kaldıran. lar için para cexzası vardır.