2 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi | Yapılacak Yeni Şehir Plânı Ve Halk ? Yedikule, Mahir paşa sokağı 7 numaralı hane, Mamlt — İstanbul plânından me zaman bahsolunsa aklıma (oObir dostumun başından geçen macera gelir: Adam- cağıza piyangodan epey para vur- Muştu. Bu para ile bir ev yaptırmıya niyet etti, Onun bu niyetini haber alan işsiz kalmiş zevksiz mühendisler et- rafını sardılar. Biçareye düzine düzine maketler hazırladılar. OO bunlardan birisinde karar kılıncaya kadar para- lar suyunu çekti, Şimdi elinde avuç avuç parayla yaptırdığı omaketler, kiramnı veremediği bir evden korulup diğerine göçedip duruyor Ove bu göçebelikten kurtulmak için de piyan- gonun bir daha çarpmasını bekliyor. İstanbulun Imar için habire plân yaptırıldığına göre, biltçede bu İşe ayrılmış para var demektir. Ben bu macârayı öle en da, bir plânda karar kılımneaya kadar bu paraların suyunu çekmesinden korkuyorum | * Pangaltı, Dibek sokağı, 2-4 No. hane, Safiye: — İstanbula yeni plân yapılıyor ha? Nedir bu plan? Yoksa sokağın, hastanenin öz Türkçesi mi? İstanbu- lun alabileceği en güzel şekli göste- recek harita mı? Haydi canım, Öyle haritayla, puslayla şehir güzelleşir mi imiş? Versinler parayı bana da bak... Eğer İstanbulu haritaya puslaya bak madan cecnete çevirmezsem yuf de- sinler | * Bakırköy, Cevizlik, Gazçı so- kağı, 23 numaralı hane, Tarıkı — Şu, şair Eşrefin meşbur bir hikâyesi vardır. Bir gün, ehbapların- dan birisi yanına sokulmuş, ve: — Üstat, demiş, Abdülhamidin bir oğlu oldu, adını “Ertuğrul, koydular... Eşref bunu duyunca yerinden asa- biyetle fırlamış, ver — Vay can'na yandığımın sülâlesi, demiş, tam kuruyacağını beklediğimiz sırada yeniden başlıyor! İstanbulun plânı da, sultanların sülâlesine döndü, Tam bil İni wan- duğumuz sırada yeniden başlıyor. Bu gidişle galiba plândan önce biz biteceğiz! İcra Muhasebecili- ğinin Teftişi Bazı Eksikler Görüldü. Düzeltilecek Maliye müfettişlerinden bay Hulusi bütün Icraların dosyaları üzerinde tetkikat yapmış ve bir çok noksan ve sakat işler de tesbit etmiştir. Teftişler bitmiştir. Şimdi müfettişin vereceği rapora göre noksan ve sakat İşler düzeltilecektir. Belediyenin İstikrazına Dair Belediyeler Bankamndan : Gazetenizin MWYenimuz/933 tarihli ve 1791 sayılı nüsha” main Üçüncü sayfasının Ikinci alitununda, İstanbul Belediyesinin Bankamızdan yapa" çağı İstikrar hakkında yazılan yarı haki kata uygun) değildir. Bankamızca İstanbul belediyesine İkraz yapılmaman: İşlerin ihale edilmemiş olme- madan ileri gelmemiştir. Ancak ban for malite noktanlığı yüzünden şimdilik yalnız yöz bin lira verlimiştir. Bu mektubumuzam gözetenizin İlk çıkacık nüshasında aym sayfa ve sütünde seşredilmesini rica ederiz. iki Mahir Yankesici Tutuldu SON POSTA Biri Bir Bulgarın 500 Lirasını Aşırmış, Öteki De Dümencilik Yapmıştır Son günlerde Istanbul polisi yankesiciler (Ova dolandırıcılarla amansız bir mücadeleye giriş miştir. Bu cümleden olarak yeni bir vak'a kaydediyoruz: Çekirdekten yetişme yankesici Piç Agop İle yüzü kesik Davit dün yakayı ele vermişlerdir. Bun- lar İstilo Istilofon adlı bir Bulgar mühendisinin tramvayda dümen- ellik yaparak (500) lira perasile gümüş sigara tabakasını, altın sa- atini vejbir altın lirasını aşırmışlar- dır. Dümencilik yankesiciliğin bir mevidir ve bunu İşde mahir yan kesiciler yapmakta, çarpılan işi anlamamaktadır. Nitekim bu iş de öyle olmuş, Bulgar mühendisi neden sonra İşi anlamış, polise koşmuş, polis de kısa bir zaman Yankesici Agop sonra bu iki mahir yankesiciyi yakalamış, Bulgar mühendisinin çalınan para ve eşyası iade edik miştir, Altı Kişilik Bir Aile Zehir- lendi Amma Kurtarıldılar Dün şehrimizde yine bir ze hirlenme hâdisesi olmuştur. Kalaysız kaplarda yemek yi- yen bir alle toptan zehirlenmiş- lerdir. Yaptığımız tahkikata göre hâdise şöyle cereyan etmiştir: Cerrahpaşada Hobyar mahal- lesinde Tulumba sokağında otu- ran Hatice, oğulları ve kızlarile akşam yemeğine oturmuşlar, aile“ ce neş'e İçinde yemeklerini yeyip kalkmışlardır. Fakat aradan yarım saat geç- meden evvelâ Haticede karın san- cılar başlamış, bunu oğlu Hak- kının, kızları Saime, Seher, Nı- riyenin ve teyzeleri Totonun san- cıları takip etmiştir. Ailenin bü- tün uzuvlarının sancılar içinde kıvrandıklarını komşular, derhal zabıtaya haber vermişler, zehirle- nenler Haseki hastanesine kaldı- rılmışlardır. e Vaktinde (yapılan tedavi sayesinde hepsinin de ha- yatları kurtarılmıştır. Topçularda Yangın Edirnekapı haricinde Topçu- larda dün akşam bir yangın baş langıcı olmuş, bir baca tutuşmuş ve halk bir haylı heyecana dip müştür. Fakat itfaiyenin çabuk yetişmesi ve hemen tedbir alarak ateşi bastırması tamamen ahşap olan bu mahalleyi böyük bir teh- likeden kurlarmıştır. — AŞ Trakya Umumi Müfettişi İstifası Hakkında Bir Şayia Var Dün şehrimizde dönen bir şaylaya göre Trakya umumi mü- fettişi Ibrahim Tahin sıhhi se- beplerden dolayı Uvazifesinden istifa ettiği bildiriliyordu. ai Bir Kurt Köpeği- nin Yaptıkları Bir Tramvay Biletçisini Fena Halde Yaraladı Mecidiye köyünde Arap Fat manın boşta gezen kurt köpeği tramvay biletçisi Enveri ısırmış, yaralı tedavi için Şişli çocuk has tanesine kaldırılmıştır, sonra da Datilkelp tedavihanesine sevkedi- lecektir. Esnafın Tesçili Müddet Bitti Ve Yeniden Uzatılmayacak Esnafın tesçil edilmesi müd- deti dün bitmiştir. Müddet yeni- den uzatılmayacak, tesçi! edilme- yen esnaf (o cezalandırılacaktır. Şimdiye kadar (30) bin esnaf tes- çil edilmiştir. Bunlardan (2078) lokantacı, (1113) 1 fırıncı, (4072) s1 bakkal, (1473) 0 şekerci, (1091) 4 kasap, (511) 1 terzi, (449) u müs kirat âmili, (808) i garson, (1100)a ekmek yapıcısı, (1123) bahçr- van, (1363) ü berber, (5143)0 kapıcı, (1131) i arabacıdır. Fatih Noter Vekili Bakırköy akıl hastanesine yas tırılan Fatih noteri Bay Şükrünün vekâletine tayin edilen asliya birinci hukuk mahkemesi başkâ- tibi Fahri dün İşine başlamıştır. niversite Namına İktı- sadi Ve İçtimai Tetkik sadi ve Içtimal bünyesi üzerinde Hukuk Fakültesine bağlı olan iktisadi ve İçtimal ilimler ensti- tü un ikti İki gün evvel büyük bir teessürle ölümünü haber verdiğimiz Vapur- culuk Şirketi İdare Meclisi Reisi SADIK ZADE BAY RUŞEN'in genazesi Cumartesi günü saat 11 de Şişlide Büyükdere cadde sinde Doktor Şevket Bey soka» ğındaki evinden kaldırılarak Teş- vikiye camiinde namazı kılındıktan sonra Maçka'da aile mezarlığına götürülecektir. tetkikler yapmak üzere Anado- luya bir profesör ve bir doçent gönderilecektir. Içtimalyat Profesörli Gerharol Kessler ile Doçent Muhlis Eteden ibaret olan bu heyet bugünlerde şehrimizden ayrılacaklar ve İz- mir, Konja, Adana ve Mersin havalisine O gideceklerdir. Rumelikavağında Elektrik Rumelikavağı elektriksizlikten bizar idi. Son zamanlarda, Bayın: dırık Bakanlığına o yapılan bir müracaat Üzerine, buraya elektrik verilmesi kararlaştırılmış ve evle re tesisat yapılmaya başlanmıştır. Ağustos fu 2 Gömün Tari), Bir İki Satırla Zehirli Gazlara Karşı Halkın zehirli gazlardan k runması için alınacak tedbiri etrafındaki çalışmalar devam ef mektedir. Ayın on beşinde Vild4 yette bir ğenel komisyon topl nacak ve bu hususta yapılan hazırlıkları gözden geçirecektir. # ” » Kimya - Fizik girerer Evvelki sene, kimya- Profesörü olan Valausi'nin vaz fesine nihayet verilmişti. Bu detğ yıl için, bu kürsüye arsıuluşal şimi fizikçilerden Jau Savar atan mıştır. » » * Kunür Şörası Ankara'da toplanacak olag Kültür Şürasında şehrimizi te etmek Özere çakrılan iki Enspelg tör, bugün Ankaraya gidecelş İerdir. e Belediye Yeni Bir Bina Satın Alıyor Belediye Muhtelit Hakem Mah kemeleri binasını 45bin lirayâ Maliyeden almaya karar imi ve mühendisler tarafından bina: gözden geçirilmesine başlanmı tır. Tahsisat !gelince İlk tal verilerek tamire başlanacaktır. Ni AN Yeniden 800 Göçmen Geldi Evvelki gün şehrimize Nânı vapurile Romanyadan tekrar o) göçmen daha gelmiş, Lapseki gönderilmişlerdir. * > * Limon Pahalılandı Son zamanda İlmen epey pahalılanmıştır. e Çünkü evvelce haftada (1200 sandık gelirdi Şimdi bu miktar 400 sandığa düşmüştür. Bunun başlıca sebebi, İtalyanın fazla miktarda askerleri Için limon İhtiyacı duymasıdır. * * » Verem Dispanserine Başvuranlar Geçen sene Verem dispans gerine 19772 insan baş vurmuşt Bittabi bunların hepsi hastalı değildir. Başka rahatsızlık yüz den müracaat edenler de vardır, * * » Liman Ve Rıhtım Şirketinde Liman ve Rıhtım “nl yükleme ve boşaltma ücretler azaltmak çarelerini gözden geçir» mektedir. » * ii Otobüs Seferleri Piyasada çalışan: otobüslerla sahipleri Ozarara girmemek ve arabaları amorti oluncaya kadar çalışabilmek (İçin Oİmtiyazlarını kullânmak kararındadır. Bunug içinde nerelere otobüs işletmenin doğru olacağını araştırmaktadırlan Pazar Ola Hasan B. Divor Ki: — Neden? Hasan B. — Bu yangin bol'uğuuda, mektep açılıncaya kadar söndürülevk ocak kalmayacak da ondan! Hasan B. — O mektep de, Güzel San'atlar Akademisindeki Seramik Şubesine dönecek demektir. ( Seramik Şubesinde yapılan kil vazolar, tabaklar vesaireler revaç görmediği içla oradan mezun olanlar İşsiz balmektadırlar. ) — Ve Artık itfalyecilerimiz, sade asri o vesaitle değil, en son yangın söndürme ( bilgileriylede (techiz oluna- caklarmışi — Gazetelerde okudum Hasan B.! Yakında asri bir İtfaiye Mektebi açıla- cakmış..