August 3, 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

August 3, 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Bizden Dostiuk İstiyen Ve Dost Olmayan Bir Komşu Bulgarlar, bizden, iyi komşuluk esl beklediklerini söyler di rurlar. Fakat bu iyi komguluk mi sebetlerini bozmak için ellerinden ne gelirse yapmaktan çekinmez'er. Amına bunu üâçık — yapmazlarınış. Farkına verılmayacakmış gibi kendi- lerine maheus olan 6 kabaca kürnaze hıkları yaparlarınış. Olsun, Di hüsnüniyetleri yok. Bu bize Pekâlâ! Bu, böyle ölunca, Bulgar- lar neden bizden dostluk beklerler. Veya bokler — görünürler. Benim kanaatimce şunun için: Türk oskisl gibi sele serpe yan elip yatsın İçin. Onun, bu gafil âıııuımı karşısında da Bulgar dostu« Mmüuz, tıpkı Balkan harbinden evvel olduğu ğibi, komiteci bıçağını rahat rahat bilesin için. Bunun böyle oldu- gunu, bir gün memleketimizi ziyarete gelen bir Bulgar diplomatının ağzın- dan, dolayısile çıkan bir. cümle mü- nasebetiyle gayet Iyi öğrenmiştik. O diplomat diyordu ki: — “Türk daima mert bir insam elagelmiştir.. Onun yanında biçare bir vaziyette bulunan Bulgaristana bir parça merhamet göstermek bu mertliğin şanından değil midir? Yani, bu sözüm ona diplomat de- mek İater ki, vaktile olduğu gibi şimdi de Bulgarlatanın — kundaklar hazırlamasına, bombalar yapmasına, Jağımlar hazırlamasına gör yumalım. O, bir taraftan, sankıi — dinine târiz eden varmış gibi Ortodoka kilinesini ayaklandırsın; Göbür taraftan kerd sine, vaktile Çarlık Rusyasından dilcadiği gibi, efendiler ve hâmiler tedarik elsin ve sonra, birdenbire, uzun müddet elini ayağını yaladı ve efondi diye hergün mothüsentemı yaptığı ve bu suretle derin bir gâflet Uykusuan. daldedığı Türkün Gzerine saldırsın. Yok, göspodinler! Artık © devir geçmiştir. Siz, bizden İyi komşuluk bekleyeceğinize, — Lehlilerin — vaktile bizimle yaptıkları muharebelerin kut- Tulama merasimi tahrikâlını yapın. Şerefi kime ve ne şekilde alt oldu. gunu bildiğimiz birtakım muhayyel zaferlerin anıtlarını dikiniz ve kana suzamış komltecilerin ağızlarına birer kanlı bıçak vererek — resmigeçitler ya tırınız. gin. bu rol, daba yakışıyor. Çünkü siz, biç bir zaman İnsan dastu olmak hevesine düşmediniz ve düşemezsiniz. Onun için karşılıklı sahte dost tavrı takınacağımıza, mertçe ve birbirini sevemeyen kimsaler edası almamız _mlnfelhhl'_-______ll:ı Çerez Kabilinden % Ekmekçinin Resmi —e Ressam Ç., bnin oturduğu — mahal: lede, kapı kapı dolaşıp ekmek bi- rakan bir tablakâr vardı. Bu adam günün birinde Ç.. lıya balta oldu: — Kuzum, Bay! benim bir ronkli sılalırmı oızıktır.. diye. Ç.. h derhal kabul etdi: — Peki! dedi. Yaparım amma bir şartla: Ben #enin resmini yaptığım müddetçe sen de bana her gün be- dava bir çift ekmek voneoiıiı Tablakâr razı oldü, Ç.. h da İşe başladı. Bir gün.. Bir hafta. Bir ay.. Re- simden haber yok. Derken, bir sabah, tablakâr sordu: — Bay! ne oldu, bizim resim? — Yapıyorum.. Daha bitmedi! 'Tekrar aradan günler geçti. Yine Aynı sorgu; aynı kargılık. Nihayet bir gün, Ça.. lıyı ziyarete giden bir arkadaşı, onu, tablakârın resmini karşısına —almış, büngür hunşlr gliyor buldu — Yabu ! Ne ağlıyorsun ? — diye :)."dl': ketinin yenile « h, 08 yenile göz nı silerek: gesli: — Bitti !! Dedi; bitti? artık velini- metim olden gidiyor !.. ÜRi Tıflı Trakya Genel Espektörlüğü Dünkü — sayımızda — Trakya genel espektörü İbrahim Taliin İstifa ettiğini haber vermiştik. Yakında Trakya genel espektör- lüğünde bazı değişiklikler olacağı söylenmektedir. Genel espektör- lüğe kidemli valilerden birisinin atanacağı sanılmaktadır. Boyaciyetf Öldü Sofya, 3 (A.A) Son Muşanof kabinesinin Kültür Bakanı Boya- / giyef olmüştür. Y M Z , TELGRAF,TELEFON-.TELSİ ItalyadalkiFırka AskerDaha ll Silâh Altına Çağırıldı Uluslar Sosyetesi Konseyi Dün Akşam Da Toplanamadı Conevre 2 (A.A.) — Ulustar Sosyetesi konse- yinin bu akşamki toplantısı geriye bırakılmıştır. Tam 4 Sınıf Silâh Altında Roma, 2 (A.A.) — Reuter bildiriyor: Yarın çıkacak bir bildiriğte yeni iki firka askerin ve 1912 altına sınıfı — bekayasının — silâh blldirilecektir. Bu suretle tam dört sınıf yani 900.000 kadar asker silâh altında bulunacaktır. Karar Projesi Hakkında Anlaşma Cenevre, 2 (A.A) — Uluslar sosyetesi konseyine Belediyeler İmar Komisyonu Ankara 2 — Iç Bakanı Şükrü Kayanın başkanlığında bir bele- diyeler imar heyeti kurulmuştur. Nüfüsu on' binden yukarı olan yerlerde İlk olarak su İşi ele alınacak, bir su projesi hazırlana- caktır. Bunun için belediyelerden su vaziyetleri hakkında etraflı malümat — istenilmiştir. Su — işi bitirildikten sonra imar plânları, kanalizasyon, spor alanları İle meşgul — olunacaktır. Tali — bir komisyon - şimdiden Erogîım ve azırlamaya projelerin temellerini başlamıştır. Hava Nakliyatı Ankara, 2 (Özel) — Kurula- cak olan hava nakliyatı müesse- sesi hakkında Bayındırlık Bakam- lığı araştırmalarına önemle devam etmektedir, Bu hususta Ekonoml Bakanlığı hava şubesi direktörün Avnl Avrupadaki tetkik seyaha- tine ait hazırladığı — raporda Bayındırlık Bakanlığı tarafından incelenmektedir. Hazırlıkların önümüzdeki ilk- bahara —kadar — biteceği — sa- nılmaktadır. K Hava Kurumuna Köylüle- rin Yardımı Bahkesir, 2 (A.A)— Hava ku- rumuna Bakkesir ili köylülerinin yardımları sevinç verecek dere- cededir. Kölüyler, mahsullerinin yüzde beşini tutan yükenlere yar- dıma girmişlerdir. Moskova Elçimizin Taziyeti Moskova, 2 (A.A.) — Türkiye büyük elçisi Zekâi Apaydın deniz altı gemisi kazasından Sü Komiseri Voroşilofa başsağı- sında (taziyette) bulunmuştur. Ankara Nümune Hasta- nesi İçi » Mütehass:s Ankara, 2 (Özel) — Ankara nümune hastanesi için Avrupadan çağırılan beş mütahassıstan M. Lâkör bugün şehrimize gelmiş, işine başlamıştır. Mütahassıs Phy- slotherpie şubesinde çalışacaktır. Uşak Şeker Fabrikası Ankara, 3 (Özel) — Tasfiye edilmekte olan Uşak Şeker fab- rikası akslyonlarının * 90 nni Sümer Bank almıştır. Elçiliklerde Daimi Sergi Ankara, 2 — Ökonomi Bakan- hğı elçiliklerimizde — birer — müllt mahsul meşheri vücuda getirmeği kararlaştırmış, Türkofis tarafır- dan milil mahsullerimizin birer kolleksiyonu hazırlanmıştır. Bu kolleksiyonlar elçiliklerin bölgele- rinde açılacak Arsulusal lerde de teşhir edilecektir. kabul etmiştir. Pariste çağırıldığı verilecek karar projesi hakkında tam bir anlaşma elde edilmiştir. Italya proje metnini en son biçimde Konuşmalar Başlıyor Cenevre, 2 (A.A) — Italya ile Ingiltere görüş- leri arasında Ikinci derecede bir ayrılık noktası kalmıştır. Fakat meselenin kısa bir zamanda kota- rılması bekleniyor. Habeş meselesi ve 1906 antlaşması hakkında Âyan Meclisi Değil, Atış Poligonu Boenos Aires, 2 (A.A.) — Arjantit Ayanında gadre uğra- dığını iddia eden polis memuru finans bakanının Üzerine silâhla ateş etmiş ve yaralamıştı. Bu me- yanda Tarım (ziraat) bakam da yaralanmıştı. Tarım bakanının muayenesinden kendi yanında bu- lunan birinin kurgunile yaralandı. ği anlaşılmış olduğundan iki kişi- nin silâh atmış olduğu tahmin edilmektedir. Bu hâdiseler Üzerine bakanlardan Pinedt ve Dukan Üst Üste dört kerre İstifalarını vermişler fakat bir hükümet buh- ranının önüne geçmek İstiyen Cumur başkanı bu istifaları kabul etmemiştir. Hükümetin bugün bir beyanname neşretmesi bekler- mektedir. Ali Çetinkaya Iz- mirden ÂAyrıldı Izmir, 2 (A.A) — Bayındırlık bakamı B. Aliçetinkaya bugün şehrimizden hareket etmiştir. 1936 Olimpiyat Sonuçları Çabuk Bildirilecek Berlin, 2 (A.A.) — 1936 olim- piyatları sonuçlarını bütün dün- yaya çabucak yapabilmek üzere Almanya posta yönetgesi Koenigs- vvrster havsen yakınında bir çok kısa dalgalı verici istasyonlar kurmuştur. Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetçi eczaneler şun- lardır: İstanbul tarafı; Şehzadebaşında (Üniversite), Cerrahpaşada (Şeref Celâl), Fatihte (A. Kemal), Topka- kopuda (Nazim), Samatyada (Ero- filce), Küçükpazarda (Köçükpazar), Eyüpte — (Hikmet), — Gedikpaşada (Asadoryan), — Deftordarda - (Arif), Yemişte (Yenasan), Bakırköyünde (letefan Terziyan). Beyoğlu tarafıt 'Taksim — Bostün başında (İtimat), Tepebaşında (Ken: yoli, Tarlabuşında (Turlabaşı), Gala. tada' (Kapıiçi), Şişlide ( Şark Mer- kexz), Kamınpaşada (Morkez), Has- köyde (Hualk). Kadıköy tarafı: Mumhane cad- desiade (Leon Çubuklıyan), Kuş- dilinde ( Hulüri Osman), Büyüka- dada (halk). Italya, Fransa ve İngiltere arasında hemen Pariste konuşmalar başlıyacaktır. Göçmenlere Yardım Ankara, 2 — Romanyadan gelen — muhacirlerimizin — kıştan evvel müstahsil vaziyete geçme- leri için icap eden tedbirler alın- mıştır. Göçmenlerden fakir olan- lara hayvan, ziraat aletleri ve tohumluk verilmesi Için vilâyetlere İcap eden tahsisat gönderilmiştir. Ankarada Bir Yaralama Ankara 2 — Hacıbayramda kolacıhk eden Bekir Sıtkı alle geçimsizliği — yüzünden karısını bıçakla ağır surette yaralamıştır. Ebediyen Çirkinleşen Güzeller Kahirede güzellik müsabakası yapılırken müsabakaya giren iki güzel kız dövüşmüşlerdir. Bunlar- dan birlain gözü patlamış, diğe- rinin yüzünde de ölünceye kadar kaybolmıyacak bir tırnak yarası lmıştı; lâir"Erkek Karısını bıçak- la Vurup Öldürdü Adapazarı, (Özel) — Burada ak yazının Beyneviti Şarkiye kö- yünde bundan bir kaç gün evvel anlaşılmıyan bir sebepten dolayı bir adam kaırsını öldürdü. Yap- tığım tahkikata göre vakanın ce- reyan şekli şudur: Köyden Hasan ve karısı Emi- ne, Bahaeddin, karım Fatma, Ali oğlu Mehmet ile Bayraktar oğlu Halil ve karısı Ümmühan bir sabah dağa kereste kesmeğe gitmişler, akşama doğru da dönüş için yola çıkmışlardır. Bu sırada ayakkabısını giymek için Ümmü- ban muhtar deresi mevkiinde durmuş, kocası Halil de karısının yanına oturarak: Abdülhamid'in Torun Abdülkerim Nevyorkta Nevyorkta çıkan Arapça (Ek boyan) gazetesi yazıyor: Osmanlı hanedanının sabık şehzadelerin- den Selimin oğlu ve Abdühami- din torunu Abdülkerim yanmda Osmanlı hükümetinin eski Nev- york konsolosu Şah Mir ve Emin Huma da olduğu halde Çin'den Nevyorka gelmişlerdir. Abdülke- riıu"burıdı' iki ay kaldıktan son- ra tekrar Çin'e dönecek ve şimali Çinde kurulacak Müslüman hü- kümetine reie olmaya çalışacak- miş. Zaten iki sene evvel onu İ ddti e el Son Posta HABERLERİ * >Sayla 'dü Bir Yılan Bir Beygi Öldürdü Bir Yolcuya Saldırdı Armutlu 2 (Özel) — Boıburî cıvarında, Handere denilen met kide ail adlı bir yolcu bayvâl nından inerek biraz d.lnlonıı:' Hayvanının yanına geldiği zamı bacaklarına kocaman bir yılanıtf sarıldığını görmüştür. Yolcu, deri hal tüfeğine sarılmışsa da — yılatl beygiri sokup öldürdükten sonrâ Ismallin peşine takılmış ve kovat lamıya başlamıştır. İsmail hayd tını güç kurtarmıştır. Doktorların Kazanç Ankara, 3 (Özel) — Doktore ların kezanç vergisi hıklıındu’ iddiaları Finans Bakanlığınca tet kik edildikten sonra vergidi şikâyeti mucip olan hükümlerdi bazılarının ıslahı düşünülmektediğ Ahvali Şahsiye Nizamnamesi Ankara, 3 ( Öcel ) — Dovm' Şürasında tetkik edilen ahvı şahsiye nizamaamesi Kamutayıl ilk devresinde çıkacak olan Nü Kanunundan sonra tekrar görl lecektir. Gümrükler Bakanı Geldi Ankara, 3 (Özel) — Gümü rükler Bakanı Rânâ bugün Istant | bula gitmiştir. Bakanın Paşabaha' çesindeki ispirto fabrikası yangınınt tahkik edeceği söylenmektedir. Yumurta ihracı işi Ankara, 3 (Özel) — Yumurtat Tarımızın mümkün olduğu kadağ fazla ihraç edilmesi için bütüğ kırtasi muameleleri ortadan kak dıran - bir talimatname hazırlane mıştır. Türkoflis İlgililere verdigi bir emirle çok çabuk bozulam yumurtaların ihraç muamelelerinim - hep bir arada görülmesini bildire miştir. — Siz yürüyün, biz arkadağ yetişirizl. diye arkadaşlarını save mıştir. Koca ile karı arasında bun« dan sonra anlaşılmıyan sebeptenm bir kavga çıkmış, Halll bıçağını çekerek zavallı kadının sol me- mesine İki defa saplamış ve ök dürüp bırakmıştır. l&ül köye döndükten sonra karısının kaybolduğunu söylemiş, jandarmaya müracaat etmiştir. Fakat yapılan sıkı bir araştırma neticesinde Ümmühan'ın - cesedi muhtar deresinde — bulunmuştur. Katil vaziyetten şüphelendiği için daha evvel kaçmıştır. Şiddetle takip olunmaktadır. Japon hükümeti Çindeki maksat- larına âlet yapmak Üzere çağır- mıştı. Köylerde Radyo Ankara, 2 — Radyonun bütün köylermize sokulması için hazır- lanan lâyihaya göre radyolar mümkün olduğu kadar belediye- lerce tedarik edilecek, gümrük resminden muaf — tutulacak, hi- kümet bunün için bütçeleri zayıf — olan belediyelere yardım edecektir.