3 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

3 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

| j | Trenin Kalkımak Üzere Oldu- SON POSTA - gu Sırada Yapılan Mülâkat Fransız — gazetecileri — nakil Yasıkalarının gittikçe çoğalmasın dan şikâyetçi: — Eski zamanlar ne Iyidi, diye yanıyor! Gezmeye çıkmak Üzere olduğunu — bildiğiniz birie Sini — arıyorsunuz, — şimendifer İstasyonuna gidip beklemeniz ye- tişirdi. Halbuki şimendiferi oto- Mobil, otomobili tayyare takip etli, Kalkıp indikleri iİstasyonlar da çoğaldıkça çoğaldı. - Şimdi l'lnziılnı gidip bekliyeceksiniz? Bununla beraber demiryolu tasyonlarını yine boş bırakma- Mak lâzım! Ve meslektaşımız ilâve ediyor: — Nitekim geniş holün agin- da Jaklin Dalke ile karşılaştım. Biri Romaya, öteki kuzey vilâ- Yetlere gidecek iki katarın ara- tındaydı. — Yeni bir filim için Romaya ı? diye sordum. Güldü: — Yanlış — bildiniz, sadece dinlenmek için bir köye gidiyo- rüm, fakat neden aklınıza Roma geldi? — Romada Marlo Bonnar ile birlikte çevirdiğiniz “Düşen mas- ke,, filmini hatırladım da ondani ununla beraber sonraları “Te- kaöt edilen adam,, (Aşk taciri) gibi filimleri hep Pariste çevirdi- hiz, bana bakarak — Fransadan Pek ayrılamıyacağınızı düşünme- iydim amma nedenso hatırlıya- Madım, ,, x Jaklin Dalks sinema hayatına Atıldığı zaman İlk önce biraz içli biraz yeisli kız rollerini oynamayı düşünmüştü, fakat ona — verilen ilk rol, erkeği uçuruma sürükliyen Meş'um kadın rolü — oldu. İkinci rolü ise, büsbiütün aksi, şen bir dın rolü idi.,, * Jaklin Daiks'in iİçinde rol 'ldlğı filimlerin en sonuncusu olan “Aşk Şarkısı,, doğrusunu Aöylemek lâzımgelirse alelâde bir Jakila Daiks Aşk Şarkısmı filminde melodramdır. Bununla beraber geniş ve basit halk tabakalarının hissini okşayabilir, Büyük bir ev vardır ki içinde dört alle oturur, bunlardan birincisi kirayı vere- bilmek için bulursa çamaşırcılık, bulmazsa, hususi ev müdavimliği yapan bir. kadındır, — ikincisi, iki küçük kızı fahişeliğe mahküm bir müze bekçisi, üçüncüsü aşka susamış ihtiyar bir kız, dördün- cüsü de verem — kızının — ölü- me mahküm olduğunu gören bir felsefe hocasıdır. Bereket versin film, bütün melodıramlar gibi herkesi memnun ederek bitecek- tir. Zira verem kız bir musikişi- nas ile evlendiğini tahayyül ede- rek ölecek, ihtiyar felsefe hocası çamaşırcı kadını alacaktır. filim basittir, demiştik. Hak görür olmak için iyi yapılmış olduğunu da söylemeliyiz. Oyna- yanlar arasında Jaklin Daiks'ten başkaları şunlardır : Frans Dhelia, Liselt Lanvin, Ödette Joyeu, Larkey, Kristiyan Dor. Sahibine Avuçla Altın Getiren Bir Ses Amerika gazeteleri son yıllar içinde Amerikada sesinin güzelliği ile iyice Ün almış olan Dik Povel in tercümeihalini - neşrettiler, -Bu genç san'atkâr hayata telefon kumpanyasının basit bir memuru olarak atılmıştır, fakat ona bugün avuç avuç para kazandıran meslek bu telefonculuk değildir. Dik Povel musikiye çok me- raklı idi, üstelik gayet güzel sesi vardı, kendi zevkini tatmin için ker akşam — tören yapılan bir. mabede — giderdi, ilâhi okurdu. Gittiği mabet katolik, protestan veya Yahudi mabedi olmuş önce hiç öneml yoktu, istediği ilâhi okumaktı, okudumu kendini mes'ut sayardı, Nihayet nün birinde sesi radyo şirketle- rinden birinin müdürünün kula- ğına çarptı, onu radyoda şarkı söylemeye çağırdılar. Bu, onün yniulııoıindı ilk basamak oldu. Çok geçmeden bir filim kumpan- yasından İstenildi. Yüzünün foto- jenik olup olmadığına bakıldı, aktör yetişlirilmeye elverir olup olmadığı tetkik edildi. O sırada böyle bir san'atkâra da ihtiyaç vardı. Kendisine küçük bir rol verdiler. Oynadığı ilk filmin adı Blessed eventdir. Bunu Will Ro- gers'in Jubila ismindeki filml ta- kip etti. Fakat onun filim san'at- kârı olarak parlamasına sebep olan ilk eser ( 42 inci sokak ) tır. Burada biraz saf, biraz alık ve beceriksiz, fakat iyi huylu genç bir aktör rolünü oynamış we daha ilk hamlede göze çarp- mışlır. Artlık Dik Povel yolunu bulmuştu, Conventioacity, Wor- der Bar Footliht Parade filmleri yekdiğerini takip etti, Dik Povel dün bir telefon memuru idi, sesi sayesinde bu- gün Holivudun çok para kazanan san'atkârlarından biridir. vve vUGBUYUYOYUYEYUN LA vwvL 00000 -— Haftanın Filmleri — Fransada: Gençlik şarkısı adı altında yapılan filmin mevzuu iosamı ayakta uyutacak kadar hayaltdir. Bakınız: Genç — bir Avusturya Prensi vardır, Helidel- berg — üniversitesinde — tahsilini bitirmiştir, ş'mdi ilerde İmperator olabilmek için lâzım ge'en tecrll- beleri geçirecektir, fakat Prens daha önce b'raz aşk hayatı ya- şamak isteğindedir. Halbuki im- perator velahtinin derhal evlen- mesinde musırdır. Prens ne yap- sıt, biraz vakit kazanmak için operada — şantözlük — eden bir o'duğunu söyler. Ve müddea için şantözlerden âalettayin birini gösterir, Sonra © şantöze giderek bu yalanda — kendisine yardım et- mesi ricasında bulunur. Üç beş | gön şantüzün köşkünde misafir kalacak, — herkese ise şantözün Aşıkı gibl — görünecektir. Fakat bu komedya çok geçmeden ger- çekleşir. Prenses İle şantöz sevl- şirler, “gençlik şarkısı,, terennlim ederler, bir müddet — sonra da birçok aşklar gibi —bu aşk da Ihtiyarlayınca, nihayet bulur ve prens bir prensesle evlenir, şan- töz de bir. bestekârın kucağına düşer. Filmde şantöz rolü yapan Evelyne Laye'dir. Prens rolünü de Novarro oynamıştır, * * evlendirilecek Fransa'da genç kızlar,, adı altında yenl bir film daha yapıldı. Hususiyeti baş- tan başa renkli olarak çevrilmiş olmasındadır. Mevzuuna gelince, Simon ve Yahn isminde mektep arkadaşı iki genç kız vardır. Tahsil bitince bunlardan Simon kendisini bir evvel ervlendir- mek isteyen ailesinin yanına dö- ner, Yahn ise sahne hayatına atılır ve aradan Üç dör yıl geçer. Sonra iki genç kız Akdeniz sa- hlinin bir sayfiyesinde tekrar birleşirler. O sırada Yaha öğrenir ki, kendisine her ay muntazamen para gönderen, Amerikada yer- leşmiş — uzaktan bir akrabası Fransaya gelmek üzeredir. Telâşa düşer, zira akteristlik ettiğini bu uzak amcanın duymasını İstemez, ve arkadaşı ( Yahn)a müracaat eder : - — Amcam yüzümü bilmez, birkaç güü benim yerime geçer misin ? Der. Fakat tesadüfe ba- kınız. zengin amca da, birçok müracaatçıları savmak için kâti- binin yerine geçmiştir. Artık bu değişişin doğuracağı komik vwur - edebilirsiniz. ceyl söyliyelim : Zengin amca sahte yeğeni ile evlenecek, haletki yeğen de amcasının — kâtibine varacaktır. Oynayanlar arasındo — Jüles Berry ile Maurise Eskand baş- simalarıdır. Evlendirilecek genç kızlar filminden bir sahnede: Jülen Barry ile M sürice Eekand Fransada Yeni Bir Operet Hazırlanıyor Sırt sırta Dora Nelson ve “bana aşktan bahsediniz ,, isimleri al- tında iki film yapmış olan Flores Film direktörlüğü, şimdi de yıldız olarak Signoret, Marguret Moreno, Meg Lemonler, Ancro Luguet ve Baron Fils'in yardımları ile Bour- rachcn İsminde üçüncü bir film yapmaktadır. Bunu bitirir. bitir- moz çok perdeli büyük bir ope- rete başlıyacaktır. Bu operetin adı: — Hortansiya — kardeşlerdir. Oynayacaklar Aaresında başlıca Luclen Barou, Mey Lemonler, Adrien Lamy, Thereş Dorny ve Lesteliy bulunacaklardır. Bu filmi rejisör olarak Rene Gulssard, İdare edecaektir. Hortanisya kardeşler opereti ilk önce Parisn varyote tiyat- rosunda oynatmış'ı ve çok rağbet görmüştü, onuh içndir ki, filmi- nin de beğenileceği umulmakta- l dir. Fakat tiyatroda muvaffak Biraz Da Kolis Arası Dedi Kodusu En kısa izdivaç rekoru Ames rikada; tabit artistler « da ve ağlebi ihtimal reklâm maksa- dile, kırılmıştır. -Evlendiklerinin dördünecü günü mahkemeye mü- racaat ederek ayrılmak iİstedikle- rini söyleyenlerden — birinin adı Edvard — Noris, ötekininki — ise Leona Andredir. Ayrılma isteği kadından gelmiştir. Sebep olarak gösterdiği; parasızlıktır. letidasında:, — Bu adamıa beni istediğim gibi geçindirecek kadar parası yokmuş, cümlesini kullanmıştır. Maaleset mahkeme bu kadınla erkeğe sıkı bir kötek çekilmesi için karar vermemiştir. Yeni bu gibi palyançoluklar devam oedecel demektir. olmuş bir operet sönük kaldığı düşü: bu iddiaya İnunmak iç? daha muvafik olür #avındı.ytz, | eZ 553535535555 55F NDĞN