6 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

6 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

— Halkın Sesi Seygahlar İstanbulun Nelerinden Şikâyet Ediyorlar? Dün, bir muharrizimiz, yerli mallar sergisini gezen Alman gezginlerinden banlarile gö- rüşmüş, ve onlardan, İstanbu- lun en fazla nelörinden şikl- yetçi olduklarını sormuştur. Aşağıda, — gezginlerin yamck miıza verdiği alâka ve dikkat uyandınıcı cevapları bulacak- dınır. Bayan Hilda Lorber anbulunuz o kadar — güzel ki, İnann içine bir kere ayak bastıktan sonra bir daha dönmek İst. mekten kendimi mahrum ettim. Şimdi memleketime, Istanbulun aleyhinde söyleyenlere verilecek bir #ürü cevap, ve İstanbulu bilmeyenlere verilecek bir yığın izahatla dönü- yorum. . Her memleketin olduğu gibi, çok tabildir ki, İstanbulun da göze batan bazı beledi ve idari kusurları var. Fakat İstanbulun tabil güzelliği ve tarihi — zenginliği, bu ufak — tefek kusurları pek hissottirmiyor. Hem istanbul kadar güzel bir gül de dikensiz olamaz ya? Bay Ridel gülerek lâfa karıştı: — Bayan Hilda Lorbenin hakkı yar... İstanbul öyle bir gül ki, ben biraz koklayabilmek uğrunda diköne değil kazığa bile katlanabilirim. Nitekim katlanıyoruz da -. Çünkü suya bile para İstiyorlar.. Ben evvelâ, suya para alanların yabancılığımız- dan ietif, tmek istediklerini san- mıştım. Fakat sonra yerlilerin de para verdiklerini görünce günahlarına girdiğimi anladım. * Bayan İrma Loyter: — İstanbulun kusurlarını görmek için burada bizden çok fazla kalmak Tâziım. Hem eğer kusurlar varsa, onları siz bizlerden çok iyi bilirsiniz. Bize Be diye soruyorsunuz? Biz İstanbulan — kusurlarını — değii, güzelliklerini gürmiye geldik. İstanbul- da görlülmiye, gerilmeye değer birçok yerler var. Okadark bizi, daha onları görmeye, onları gezmeye çalışmaktan kusur görmeye vakıt ayıramadık. rılmaz ve gücenmezseniz ki, sokaklarınız kâfi dere- eğil Bunu söyleyişimin sebebi de, bu bakımsızlık yüzünden haylı rahatsız oluşumuzdur. Umumhane Arasında Kabadayılık Kumkapıda oturan Garbis ve Edvard isimlerinde Iki Ermeni genci, evvelkl gece kafaları tüt süledikten sonra, Zibaya gitmiş- ler, bağırıp çağırmıya başlamışlar, bir de yetişmiyormuş gibi Katina isminde bir kadının evine girmek istemişler, kapı açılmayınca cam- ları kırmışlardır. Üniversite Mezunları Va Askerlikleri Yüksek mektep ve Üniversite mezenlarının, askerliklerini yap- madan, Devlet kadrosuna alım- mamaları kararlaşt rılmıştı. Bu gibi gençlerin, boşta kab mamaları için, tahsillerini bitirir bitirmez, askerliklerini yapabilme- leri de imkân dahiline alınmıştır. Hasan B. — Komşu, Istanbul plâmı bir an evvel yapılsa rahat edeceğiz. SON POSTA DAHİLİ HABEEHLER “Nihayet Ekmek Düştü Bu Düşüşün Gelecek Hafta Da Devam Edeceğini Gösteren Deliller Nihayet yazdığımız ve tahmi- nimiz gibi ekmek fiatları indirlldi. Bugünden itibaren İstanbul Bele- diyesi hudutları içinde - birinci ekmek 10 buçuk, francala da 14 buçuk kuruşa satılacaktır. Bu fiatlar gelecek pazartesi akşamına kadar müteberdir. Fakat hemen müjdeleyelim ki gelecek hafta da 30 veya 40 paralık bir ucuzluk beklemek lâzımdır. Çünkü fiatlar hergün biraz daha düşmekte va Istanbula pek çok buğday ge- mektedir. Dün de Borsaya 598 ton buğday, TI ton un gelmiştir. Fiatlar düşmeye başladığı için geçen hafta tüccar mal almaktan korkmuş, pek bararetli alışveriş olmamış idi.. Dün eldeki mev- cut azaldığı, fiatlar da daha gçok düştüğü için bir az daha ha- raretli alış veriş olmuş, 782ton yu- muşak, SÜton sert buğday satılmış, buna mukabil un üzerine gayet ar muamele olmuştur. Ancak 275 çuval we satılmıştır. Yumuşak buğdayların fiatı 6 kuruş 30 para İle 5 kuruş 5 para arasında değişmekte, sert buğday 4 kuruş 25 paraya — satılmakta, ua da 690 kuruşla 628 — kuruş arasında muamele görmektedir. Ekmek Fiatı istanbul Belediyesinden: Ağustosun yedinci Çarşamba gününden itibaren ekmeğin on buçuk ve francala on dört buçuk kuruştur. Iki Kanalizasyon Amelesi! Yerli Mallar Sergisi Dün Akşam 21 de Kapandı Yedinci Yerli Maillar Sergisi dün akşam #aat 31 de kapan- mıştır. Ulusal Endüstrinin yeni örcekleri de teşhir edilmiş olan bu son sergi yalmız İstanbul hal- kının değil, serginin devam ettiği müddet zarfında Istanbula gelen seyyahların da takdirini kazan- mıştır. Sergiyl yerli ve yabancı gezenlerin sayısı 350 binden taş- kın sanılmaktadır. Sergiye İiştirak eden firma- lardan bir çoğu İzmir arsı ulusal panayırına İştirak edeceklerdir. Bugün sergidekli pavyonlar bozu- lacak, eşyalar sahipleri tarafın- dan çıkarılacaktır. Yedinci Yerli Mallar - se nin gördüğü rağbet inkâr edile mez. Ancak bu rağbette serginin Endüstürltel bir meşher olmaktan ziyade bir bayram yeri manzarası arzetmesinin büyük rolü - olmuş- tur ve gönül istiyor ki Ulusal Endüstirimizin genel sergisi olan bu meşher yeri manzarası arzet- Vardır Gökte Aranan Yıldız Iki gündür Beyoğlunda bir fdet peyda oldu, herkes havaya bakıyor. Beyoğlu adliyesinin ön lerine noğru bir kalabalık topla- nıyor, bütün kafalar havaya kal- kıyor, birkaç tane parmak da bi- tün gözlere istikamet veriyor ve herkes gün ortasında havada yıldız arıyor. Fakat gören yok. Iddialarma göre parmaklarile gözlere istikamet verenler yıldızı görüyorlarmış. Bir arkadaşımız da bu kalabalık kafileye karışmış, bir haylı durup gökte yıldız ara- mıiş, sonunda! — Demek gözlerim, kulakla- rim kadar keskin değil! Diye dü- şünerek yürümüştür. Muhakkak olan gün ortasında gökte yıldız örülemiyeceğidir. Niteklm bunu mne de görememiştir. Ömeklen kurtulsun ve Endüstiri | Glemine yaraşan ciddi bir çehro | göstersin. 'Tramvay$irketiborcunun IkinciTaksitiniDe Veriyor Tramvay — şirketi ödemeye mecbur kaldığı bir milyon yedi yüz bia liranın ikinci taksiti olan 350 bin lirayi Perşembe günü Merkez bankasına yatıracaktır. Havagazından Zehirlendi Dün iki kanalizasyon amelesi havagarzile zebirlenmiştir. Vak' şöyle olmuştur: Cihangirde 'Kaptan apartımanı önünde — kanalizasyon — faaliyeti vardır. Rahim usta İle ameleden Mebmet, kanalizasyon bacasının kapağını kapamaktalar Iken bir- denbire intişar eden havagarı ile sersemlemişler ve az sonra zehir- lendiklerinin farkına — varmıçlar ve oldukları yere yığılıp kalmış- lardır. Hadiseden — haberdar — olan zabıta memurları, her ikl ameleyi de Beyoğlu hastanesine kaldır- mışlardır. plâna göre.. « Meselâ mütohassısların yaptıldarı Üniversite Rektörü Ankarada Üniversite rektörü Bay Cemil bakanlıktan vaki olan etle Ankaraya gitmiştir. ce çağrılan Üniversite genel sekreteri Ferit Zühtü de dün akşam ankaraya gitmiştir. Karaktöse Emniyet Memurluğa Ahlâk xabıtası başmemuru iken eski emniyet direktörü Feb- mi tarafından, parmak izi başme- marluğuna — nakledilen Mennan Emniyet Umum — Müdürlüğünce Karaköse emmiyet memurluğuna -— Güzel a.ınııı?—. Bundan sonra gerl kalan bir miüyon lirayı da her ay munta- zaman 15 bin lira vermek suretile, her yıl da ayrıca yüksek yekünlu takaikler vermek suretile ödeyecektir. Türklüğü Tahkir İddiası Kapalıçarşıda kuyumculuk ya- pan Gabriyel Türklüğe hakaret ettiği iddiasile dün müddelumuml- Tiğe verilmiştir. Müddlumumllik hakkında taki- bat yapılmak üzere kamutaydan müsaade alımnmasını Tüze Bakan- lığına yarmıştır. Kendisi kefalete bağlanarak serbest bırakılmıştır. Sandal Bedestani Sandığı Belediye Sandalbedestanındaki yardım sandığına (2) bin liralık daha sermaye koymuştur. Şimdi sandığın sermayesi ( 14) bin lira- ya çıkmıştır. Bu sandık her çeşit rehin mukabilinde yirmi beş lira ya kadar borç vermektedir. Şimdi (3) binliraya kadar parası var- dır. (11) bin ira dağıtmıştır. İş Kanunu için Inceleme Ekonomi Bakanlığı iş büres sundan Halük iki gündenberl şehrimiz Iş sahalarında tetkikler yapmaktadır. Bu tetkikler önüe müzdeki yıl içinde Kamutay& verilecek iş kanununun bir dahâ gözden geçirilmesi içindir. DA * * Limon Fiatları Istanbulda liman stoku axzak makta berdevamdır. Bu fiatlar mütemadiyen yükselmek» tedir, Limonun tanesi 4 kuruştaa 7 kuruşa kadar satılmaktadır. #i K * Köprüde Yenli iskele Akay — idaresinin — köprü bitişik olarak yaptıracağı - İki katlı yeni iskelenin havuzlar idae resinde yapılmasına başlanılmıştır. iskele 937 de bitecektir. * * * Sebze Hall Gonişletilecek Belediye önümüzdeki — ilkba: harda yeni sebze ve — meoyva haline ek yeni bir hal yaptırmaya başlayacaktır. - * * Selânik Sergisinde Türk Pavyonu Selânikte Eylülde açılacak olağ beynelmilel sergide — kurulacalt Türk pavyonu için komiser olarak şeflerden Süreyya seçilmiştir. Süreyya on beş güne kadaş Selâniğe giderek pavyonun hazıt« lanmasile uğraşacaktır. * * * Anadolu Ve istanbul Doktorları Haber verildiğine göre Sıhha$ Bakanlığı Istanbuldaki doktorlarlâ Anadoludaki doktorlar arasında bir mecburi becayiş yapmak tas savvurundadır. Bu suretle lilm merkezi olan Istanbuldan uzaktg bulunan hekimlerimiz azami istle fadelerini ve buradakller de ihtje saslarını kullanmıya muvaffak ole muş olacaklardır. * * * Şeker Şirketinde Açıkta Kolanlar Şeker şirketlerinin birleştirik mesi Üzerine şehrimizdeki Alpul! şeker — fabrikası bürosunda 4 memur açıkta kalmıştır. Bunlarg çalıştıkları her sene içla bir aylılk ikramiye verilecektir. * » * Yeni Tramvay Hatları Istanbulda yapılacak yeni trams vay hatları için Bayındırlık Ba- kanlığı ile — şirket arasında ay sonunda Ankarada görüşmelere başlanacaktır. Görüşmeler Iyi neticeler verirse, Eminönü - Eyüp, Şehzadebaşı - Sürpagop hatlarının yapılması başlanmış olacaktır. * * * Kazanç Vergisi Ve Resmi idareler Finans Bakanlığı devlet deniz yolları, Akay, havuzlar, fabrikalaş idarelerile ziraat bankasından da karzanç vergisi alınması icap et- tiğini alâkadarlara bildirmiştir. SAA — yapılıp da, tatbik edilinceye iz Sırat köprüsünü bile geçeriz !