9 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

9 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi Kadınların Nelerinden Şikâyetçisiniz? Kuzguncuk, fiırın sokağı 9 numaralı hane, komlsyoncu Babrlı — Kadınların, kendi kıymetlerin! azaltan hareketler yapışlarından şikâ- yetçiyim. Çüakü kadınlardan birçok- lam, erkeklerle müsavatı çok yanlış tefalrlere uğratıyorlar. Halbuk! erkek- lerle hukukf, içtimal, İktaadi müsa- yattan istifade için, — kadınlığa hbas hususiyetleri feda etmeye lüzum yok- tur kanaatindeyim, Meselâ kadınla erkek arasında ezeli bir arz ve talep kaldesi vardır. Birçok kadınlar, erkoklü kadın Mmünasebatında, talebi örkekten beke lemeyi bir müsavatsızlık sayıyorlar. Eğer bu bir müsayataız'ıksa bile, kadın gürürüna karşi düyülan - hür- metin eseridir. Ve kadının lehinedir. Bunu böyle telâkki — etmiyerek davranan kadınlar istemeden alçalı- yorlar demektir. * Muharrir Mahmut Yesarlı — Ben kaynana'arından ve yıllan- mış şikâyet edenleri bile affedemiyor Çüakü kadın, kendisinden şikâyet edilebilecek bir mahlük değil, bilakls, örkeğe — bütün diğer — şikâyetlerini unutturacak bir. mülkütteselildir. Bence, kadın, hamken de olmuş- ken de, hattâ çürümüşken de lerze- tindon hiç kaybetmiyen bir meyvadır, V& bize birçok şiküyet'erimizi anutturan kadınların, kahırlarını, sah- metlerini, Isteklerini, nazlarını taham- mülle değil de gikâytle karşılamak mankörlüktür. * Aksaray, Şen sokak, 14 No.lı hane, Fuatı Ben kadınların moda mukallitlik- lerinden müştekiyim azizim. Bu iptilâ onlarda © kadar ileriye vardı ki, gü- j Bün birinde sabahleyin evde bıraktı- fımız korilarımızın akgşama döndüğü- müzde tanınmıyacak bir kılığa gir- diklerini göreceğiz. Hem kadınlarınızın moda düşkün- Tükleri sade sabrımızın, rahatımızın değil, kesemlzin de dibine darı ekiyor. Bizim hayat pahalılığile yarıştığımız bir aırada, onlar moda yarışını bırak- salar me iyi olacak | Çıkarılan ; Mozaikler — Husust Evlerin Altında Da Kazılar Yapılacak Sultanahmette yapılan kazıda bulunan bu kıymetli mozaiklerin çokluğu nazarıdikkati celbetmlştir. Bu mozaiklerden mühim bir kıs- mi hususl mebaninin altına isabet etmektedir. Dün profesör Bakster vilâyete giderek hususi mebânl altına İsabet eden mozaiklerin pasl meydana çıkarılabileceği etrafında — gürüşmüştür. Bugün mahallinde tetkikat yapılarak bu hususta bir karar verilecektir, Belediyede İmar Müşavirliği Belediye bütçesi — tasdikten geldiklen sonra boelediyede İstl- şari mahiyette olmak Üzere bir imar müşavirliği ihdas edilecektir. TÇT TT A M ” ğgızın biri, zayıflayıp da.. — Duydun mu, Hasan Boy? Kuzca» " Üç Zengin Hapiste Bunlar 30 Bin Liralık Vergi Borçlarını Vermemekte İsrar Ediyorlarmış — Müddelumumllik evelisi gün Eyüpte — değirmenleri — bulunan meşhur zenginlerden Aleksandır Korpl ile ecnebi tabilyetinde bu- lunan iki ortağı hakkında hapis kararı almış ve Üçünü da ha- pisaneye — göndermiştir. — Suç ları da mali kudretleri müsait olduğu halde muamele vergisin- den borçları — olan (30) bin lirayı vermemekte İnat etmiş olmala- rıdır. İstanbul Maliya mürakipliği bu Üç ortak hakkında tahkikat yaptırmış ve bu vergiyl verebile- cekleri neticesine — vardığı için paranın hapis yolu ile tahsilini müddelumumilikten İstemiştir. Mah- puslar dün vilâyete ve müddek umumiliğe ayrı ayrı baş vurarak haksız yere hapsedildiklerini söy- lemişler ve serbest bırakılmala: rını İstemişlerse de bu talepleri reddedilmiştir. Şimdi bunlar birer ey hapiste kalacaklardır. Çıktık- tan. sonra da hazine bukuk mü- şavirliği — haklarında — muvazaa davası açarak gizledikleri malları ortaya çıkaracaktır. Maliye mü- rakipliği bu gibl üç, dört zengin hakkında daha hapls kararı al- mak İçin tetkikat yapmaktadır. Bir Kazanın Veeeace eee eanere Deneenea ea saeneneAAA Serera eeeErEnAAANA. İsmet İnönü Aramızda Doğu gezisinden dönen Baş- bakan İsmet Inönü, beraberle- rinde Dış Bakanı Dr. Tevfik Rüştü Aras olduğu balde bugün saat 12 de Günceysu vapuru İle şehrimize gelmiştir. Başbakan, Boğazda vapur- dan çıkarak Sakarya — motörüne binmiş ve Atatürk'e saygılarımı sunmak Üüzere doğruca Dolma- bahçe sarayına gitmişlerdir. 1 Keçilik Ormanla- rında Yangın Evelisi gün gece Beykoza bağlı geçilik köyünün ormanla» rında yangın çıkmış ve on beş dönüm fandalık yanmıştır. Köylü bir kadın suçlu olarak nezaret altiına alınmıştır. Rektör Döndü Birkaç gün evvel Ankaraya giden Üniversite Rektörü dün sabah Ankaradan dönmüştür. Muhakemesi Tekrar Olunacak Bundan epey bir müddet önce mahut Maslak yolunda, nev'l ve sayısı artık biribirine karışan facialardan bir (otomoblil « otöbüs) kazası olmuştur. Ve bu hâdisenin kurbanları bir biletçi, bir müezzin, Saniye adında bir genç kız olmak Üzere tam üç kişi idi. Duruşma başladı. Şahitler din- lendi, keşifler yapıldı, iddialar, müdafaalar serededildi ve uzun incelemelerden sonra duruşma şu kararla neticelendi: Otöbüs şoförü Hakkı (3) sene hapse, (1000) Hira para cezasına mahküm. Bir şirketin adamların- dan olan otomobil sahibi ( Tara- kono ) İse (10) lira cezaya. Temyizden bu davanin Hakkı lehine ve diğeri aleyhine bozma kararı gelmiştir. Duruşmaya yeni- don başlanacaktır. Roma Üniversitesinden Bir Davet Romada bir Üniversite sitesi kurulmuş ve açılma törenine Un- versitemiz de çağrılmıştır. bennan, İnkılâp Tarihi İmtihanları Neticeler Belli Oldu Türk inkılâbı. tarihi dersleri imtihanlarının neticeleri tamamen belli olmuştur. Sonuçlar, İlk yıl olmak münasabetile, hocalar tara- fından memnuniyet uyandıracak şekilde telâkki edilmektedir. Bu imtihanlara Ankaradaki yüksek mekteplerden 263 kişl gir- miş ve 72 si döumüştür. lstan- bul Üniversitesinden 561 - kişi girmiş ve 108 gişi dönmüş, harp akademisinden 33 kişi girmiş ve tamamen kazanmış, mülkiyeden keza imtihana giren S1 kişinin hepsi kazanmış, ticaret ve İktısat- tan 86 kişi girmiş 34 kişi dönmüş, güzel sun'atlar akademisinden 35 kişl girmiş 10 kişi dönmüş ve orman mektebinden 18 kişi girmiş 3 kişi dönmüştür. Mübendis mek- tebinin imtihanları da yakında yapılacaktır. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: Civa Gibi Kaçan Bir Dolandırıcı Istanbul zabıtası, iki gün ev- vel ortadan gizli bir sır gibi kay- bolan çok ya- man bir. do- landırıcılık suç. Tusunu — arae maktadır. Bu adam, afyon karahisarın butnahiyesin - den Mehmet adında birlek dir ve iddiaya göre, imza taklidi suretile Şuhatlu Mehmet hem kendi ustasını, hem de baş- kalarını dolandırmıştır. Mehmet Beykozda yanında çalıştığı borber Galibin — Imzasını taklit etmiş, böylelikle bir çok kimseleri do- landırmıştır. Bundan sonra Bey- koz fabrikasında çalışan birine musallat olmuş, bu adamcağızın düğün için yaptırdığı yeni elbi- sesini, berber Galibin ağzından uydurduğu bir mektupla dolan- dırmış, sonra da bir kaç mektup yazarak Paşabahçesindeki cam fabrikasında bazı kimseleri kan» dirmiş ve eşya - paralarını alıp savuşmuştur. Çergiden Kız Kaçırmışlar Şişli'de, Havas köyünde çergide oturan Ahmedin karısı Züleyha dün Müddeiumumiliğe başvurarak Ci- han adlı birl tarafından çadırın- da dövlüldüğünü ve bir günlük lohusa olan kizinin kaçırıldığını iddia etmiştir. Aynı Cihan, aynı iddiaya göre, kızı geçenlerde bir defa daha kaçırmış, Züleyhaya da bıçak çekmiş. Dayak eseri olup olmadığı anlaşılmak üzere Züleyha muayene edilmiştir. Bir Dolandırıcıtık Kantarcılarda — aşçılık eden Mehmet ile Zahide adlı bir kadın Istanbula tedavi için gelen Fat- ma ve Sati adlı kadınları hasta- neye yatıracaklarını — söyleyerek dolandırmışlardır. Mehmet ve Zahide polis tarafından yakalan- mışlardır. Bir İki Satırla Tramvay Şirketinin Ikinci Taksiti Tramvay şirketi vereceği olan bir milyon yedi yüz bin — lirayı mahsüben ikinel takslt olan 3 bin Hrayı da Merkez Bankasınt yatırmıştır. * * * All Cetinkaya Elektirik Fobrikasında Bayındırlık Bakanı Ali Çetla Kaya dün belediye girketler kos miseri ile birlikte Silâhdarağa elektrik fabrikasını gezerek tete kikler yıp»ıııur.— Bir Tocavlüzz Suçlusu Müddelumumilik dün Ahmet oğlu Ahmet adlı bir genç hake kında takibata başlamıştır. Ah-e medin, — evelisi gün - Sirkecide tramvay İçinde bir gence feng şekilde — ve hayasızca — tecavüt ettiği Iddina edilmiş ve bu iddiâ bir cÜrmümeşhut ile tesbit olune muğştur. » * * Yol Kesen iki Genç Polis dün Müddelumumiliğe Muharrem ve Sami adlı yirmişet aşlarında iki genç teslim etmiştir. ddla edildiğine göre bu Iki genç$ geceleri kendilerinden daha gük yaştaki — çocukların önün! keserek soymaktan suçludur! Bu delikanlılar tevkif — edilmişe lerdir. * * * Edebiyat Fâkültesine Kitafj Edebiyat fakültesine, Avrupas dan kitap getirtilmesine devam olunmaktadır. Bugüne kadar 18 bin liralık kitap getirtilmiştir. * *« * Vasif Çıner Hakkında Bir Kitap Çıkarılıyor Üç ay evvel Moskova elçiliğik mizde ölen Vasıf Çınar hakkında, yakında 500 Sayfalık büyük bir kitap çıkarılacaktır. Bununla Kük tür bakanlığı ilğili bulunmaktadır. W 25 vi Belediye !e Evkaf Ara- sındakl! Pürüzler Davalı Evkaf ve Be'ediye işlerini Iki - tarafı uzlaştırmalı suretile ortadan kaldıracak olam hakem komisyonu dünden itiba» roen fili çalışmalarına başlamıştır. Bu çalışmalar ihzari mahiyettedir. Ihzar! çalışmalar bittikten sonra her iki tarafın huzurile işler konuşulacak ve bir nevi mürafaa yapılacektır. Hakem komisyonu bu mürafaadan sonra kararin! yerecektir. * * * Define Arayıcıları Kemerburgazda pırlanta, elmas, zümrüt ve yakuttan mürekkep büyük bir define aramak için vilâyete yapılan müracaata henüz gevap verilmemiştir. Müracaatı yapanlar antikacı Hasan tahsin Haşim oğlu Veysel ve balıkçı =ıı dikrandır. Vilâyet istidayi liye Vekâletine göndermiştir.