10 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

10 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa Halkın Sesi Erkeklerin Nelerinden Şikâyetçisiniz? Dünkü — nüshammııda — erkeklere, kadınların — selerinden — şikâyetçi olduklarını sormuştuk. Muharriri« miz, bugün de kadınlarla görüş- müş, ve oulardan erkeklerin mele- rinden giküyetçi olduklarını sor- muştur. — Aşağda, bü — sorgüya verilen cevapları okuyacaksınını * Saraçhane caddesi, Melek sokağı, 134 No hano Hayriye: — Ne erkeklerin, ne de kadınların hepsl — birbirine — benzemezler. Bu Wibarla, erkekler — kadınlardan, ve kadınlar erkeklerden değil, nlsbeten a fena olan İnsanlardan şikâyetçi dirler. Sunlinizi, cinsiyet mevzuubahs etmeden sorsaydınız, size, yazmaktan usanç — duyacağınız kadar — bol gikâyetler sıralayabilirdim! , Yeşliköy, Zürefa sokağı, 17- 19 numaralı hane, Selme: Ben erkeklerin, evlenme alehdar. hıklarından gikâyetçiyim, Vakı'a, 0a- ları evlenmiye düşman edenler ka- dınlardır. Fakat eğer erkekler, kadın bahsinde fazla muhteris - olmasalardı, sade o taraflarına hitap eden kadın- larla düşüp kalkarak — yaşamaktan boşlanmazlar, ve izdivaş düşmanlığı- na töbe ederlerdi. Kadını bir ana, bir arkadaş gibi değil, ende “karı,, olarak sevdikleri içindir. ki, dünya evine değil, sevk ve ihtiras pazarlarına, yani umumi evlere rağbet ediyorlar. » Teşvikiye, Atiye sokağı, 14 Rumaralı hane, Hayat: — Ben, bizçok evde kalmış biçare hemcinalerim hesabına, erkeklerin az- lığından şikâyetçiyim. Dünya doktorları, birçok ehemmi- yötsiz keşifler uğrunda boşuna kafa yoracaklarına, kadınlara erkek doğort manın çarelerini arasalar, kadınlığa ve dolayıslle insanlığa büyük hizmet etmiş olacaklar. Çünkü eğer biraz etraflıca d ken göreceksinizki, haddi zatinde ekemmiyetsiz görünen erkok azlığı, içtimat dertlerdea çoğu- nun anasıdır. x Şehir Tiyatrosu San'ı larından Şevkiye: Kadınlar, yaşlı, çirkin ve metelik- siz olmamak gartile, hiçbir erkekten gikâyet etmezleri r- Gayrımübadillerin Yüzü Gülecek Mi? Gayrımübadillerin vaziyetleri- nin düzelmesi için Finans Bakan- hlığı tarafından bir proje hazırlan- maktadır. Yeni proje ile şikâyet- lerin önüne geçilmesi için esaslı hükümler konacaktır. Bakanlık, aymı tamanda, gayrr mübadil bonolarının kıymetlendi- rilmesi için de tedbirler almıştır. Yakında birçok emlâk — satışa çıkarılmak suretile bonoların kıy- metleri yükşeltileceği bildirilmek-« tedir. Gayrımübadillerin — dileklerini finana bakan!lığına bildirmek Üze- re bir heyet yakında Ankaraya gidecektir. | | SON POSTA DAHİLİ HABERLER Numaralama İşinde Sızıltılar Yeni Şekil, Bilhassa Para Tahsil Işini Çok Zorla daki binaların numaralanması de- vam ediyor. Numarataj İşi yeni bir esasa göre yapıldığı Için eski numaralar tamamen değişmekte- dir. Eskiden bir sokağın meselâ sağından başlanarak nihayetine doğru numara verilmiş ve sokak başındaki ev (1) numarayı almış- ken şimdi bu bina o sokağın en son numarasını almıştır. Binalar- daki numaralar Posta ve Telgraf müvezzileri gibi tapu ve kadastro işlerini ve vergilerin tahsil şekil- lerini de — alâkalandırmaktadır. Müvezziler mektupları ve telgraf- ları — mürsillileyhlerine vermekte. tereddüde düşüyorlar. Alâkadarların — söylediklerine göre bu değişmenin asıl mühim tesirleri — vergi tahsil işlerinde görülmeye başlamıştır. Vorgiler binalar üstündeki — numaralara göre tahakkuk ettirilmiş ve öyle- €© tahsil memurlarına verilmiştir. Bu yüzden İstanbulda tahsll işlerinin çok zorlaştığı iddla edik- mektedir. Yalmız İstanbul fara- fında (150) bin mükellef vardır. Beyoğlu ve Kadıköy mükellefle- rile bu yekün (400) bini bulmak- tadır. Maliye âmirleri bu İşin düzeltilmesi için vilâyete müra- caat etmişlerdir. Nüfus sayımı için Istanbul- | Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetçi ecczaneler şun- İstanbul tarafı; Şehzadebaşında (İbrabim Halil ), Aksarayda ( Zi- ya Nurl ), Edirnekapıda ( Arif ), Şehremininde ( A, Hamdi), Sa- matyada — ( Teofiloe ), — Zeyrekte ( Hasan Hulüsi ), Eyüpte (Hikmet), Lâlelide ( Sıtkı ), Fenerde ( Emil- yadi ), Sirkecide ( Eşrat Neş'et ), Yemişte ( Benason ), Bakırköyün- de ( Hilâl ), Beyoğlu tarafu Taksim Bostanbaşında ( İtimat ), Tepeba- gada ( Kenyoli), — Tarlabaşında ( Tarlabaşı ), Galatada ( Kapsiçi ), Şişlide ( Nargileciyan ), Kasımpa- yada ( Yeni Turan ), — Hasköyde ( Yeni Türkiye ), Kadıköy tarafı Modada ( Faik İskender ), Pazar- yolunda ( Namık İsmet), Büyüke» dada ( Halk ). K A S ştırdı, Deniyor Gelen Seyyahlar Bu Ay Bir Haylı Kafile Bekleniyor Ağustosun on sekizinde şeh- rimize Fransız bandıralı Döğroe- ya vapuru ile 200, Polonya va-« purllede 30 seyyah gelecektir. Bundan sonra Polonya vapuru her on beş günde bir şehrimize 30 seyyah getirecektir. 28 ağus- tosta Viserova of Indiya vapurile 500, 27 ağustosta da Oryan tram Bsatlantiği ile 500 seyyah gele- coktir. Kultür Espektörü Fethi Kaza Geçirdi Gültür Genel Espektörlerinden eski Galatasaray lisesi müdürü Fethi, bir teftiş esnasında kazaya uğramış ve zedelenmiştir. Geçmiş olsun deriz. Bu Iddiaya Hep Beraber Âmin Diyebiliriz Beledîye Tiyatrosu Iî;" Kola Ayrılıyor Bu yıl Istanbulun önemli bir | tiyatro hareketine şahit olacağı [ sanılmaktadır. Dartilbedayide yeni teşkilât —yapılmaktadır. Bu yıl Darülbedayi biri Fransız tiyatro- sunda diğerleri Tepebaşı tiyatro- su İle Asri sinemada olmak üzere (3) yerde temsil verecektir. Asri sinemadaki temsiller çocuk tem- silleri olacak, Fransız tiyatrosun« daki de operet olacaktır. Halkevi de temsil işine önem vermiştir, bu yıl temsll kadrosu daha geniştir. Alay köşkü sahnesi ve salonu müsait olmadığı için içine en az beşyüz kişi alacak bir salon aranmaktadır. Eski İlk Tedrisat Müfettişi Avrupa talebe müfettiş'iğinden dönen eski ilk tedrisat genel di- rektörü Reşat Şemsettinin tekrar eeki vazifesine getirileceği söy- lenmektedir. Ürnerli Cıvarında Orman Yangını Dün Ömerli cıvarında bir or- man yangını çıktığı, fakat derhal tedbir alındığı, köylüler ve jan- darmalar tarafından söndürüldüğü haber verilmektedir. Bir Kadının Müddeiumu- miliğeGaripBir Müracaatı Dün müddeiumumiliğe — genç bir kadın istida e müracaat ede- rek on beş sezedenberi evli ve kocası da sağ olduğu halde he- nüz evlenmemiş gibi bir halde olduğunu bildirmiş ve bunun ad- liye doktorları tarafından tesbit edilmesini istemiştir. Müddeinmu- mitlik bu müracaatta bir suç ma- hiyeti görmediği için İstidasını reddetmiştir. Kendisine bu suret- Sağlık sosyal yardım bakanlığı bir süt, yoğurt ve yağ talimatna- mesi hazırlamıştır. Hulâsasını bir- kaç gün evvel yazdığımız bu ta- limatname resmi gazete İle neş- redilmiştir. Belediye bu tellmat- nâmeyi derhal fazlalaştırmış ve alâkadarlara dağıtmıştır. Birkaç güne kadar tatbik sahasına gire- cektir. Umarız ki — talimatnâme tatbik edilince Istanbullular saf süt ve halis yoğurt yemek maz- hariyetine kavuşacaklardır. Sarı İhsan Tutuldu Birçok defalar kendisine Ma- liye Müfettişi süsü vererek dolan- | diricilik — yapan sabıkalı - Sarı Ihsan dün de Tarlabaşı caddesin- de Bedrosu dolandırırken - tutuk —a le bir boşanma vesilesi arıyorsa müracaat yerinin hukuk mahke- mesi olduğu da söylenmiştir. Pazar Oola Hasan B. Diyor Klı i Ağustos 10 Günün Tarihi Bir İki Satırla Hava Kurumu İçin Memleketimizdeki ecnebi bans kalar da, hava kurumuna yardım etmok için, evvelki gün toplana: rak, beher banka için 500 Hira taahhüt etmişlerdir. * * * Bir Yabancı Kızın Mahkümiyeti Dün polis, muddelumumlliğe Melâhat adlı Ingiliz tabiiyetinde (20) yaşlarında genç bir kız vı miştir. Suçu onbeş gün Içlıız polise müracaat ederek ikameb güh terkeresi almamış olmasıdır, (10) lira para cozası alınarakı bırakılmıştır. * * » Eski Maarift Binası Finans bakanlığı eski Maarif nezareti binasının (40) bin İirâ bedelle belediyeye verilmesini kâe rarlaştırmıştı. Satış ve forağ işi dün bitirilmiştir. Belediye dünden itibaren binaya sahip olmuştur. * * * Malliye Mütehassısının Tetkikleri Finans bakanlığının Avrupai dan getirttiği Maliye mütehaasıtı dün de İstanbul tahakkuk müdüre Tüğüne gelerek vergi kanunları hakkında tetkikat yapmıştır. » * * Garsonlar Mektebi Garsonlar mektebinin bir Eyx lülde açılması kararlaştırılmıştır. Kültür. müdürlüğü programı taşe vip etmiştir. Bu ayın on beşinden sonra İstanbuldaki bütün lokane tacılar ve garsonlar bir toplanlı yapacaklar, mektebe devam şeks lini tesbit edeceklerdir. * * * Diyanet içleri Relel Geldi Diyanet — işleri relsi — Rifaj dün gelmiş ve — karşılanmıştır, Diyanet işleri rolsi gözlerindes rahatsızdır. Cerrahpaşa hastanes sine — yatırılmış, tedavi — altıng alınmıştır. Diyanet İşleri reising daha evvel de bu yolda tedavi yapılmıştı. : * * * Çamaşır Yüzünden Ateş Çıktı Marcan'da, Muradiye sokağıne da —Ahmedin evinde çamaşır yıkanırken dün baca tutuşmuş vi söndürülmüştür. Aynı gün Tavulk pazarında Cevada ait Meşrutiyet hanının bir. odasında — oturan Arşalos'da — çamaşır — yıkarke soba borusu alev almış, o dâ söndürülmüştür. * * * Piyasamızda Hareket Sovyetler piyasadan mühim miktarda alışveriş yapmaya baş: lamışlardır. Bir elde 62 buçuk kuroştan 2500 balya tiftik, 58 kuruştan da 100 ton yapağı satın almışlardır. Hasan B. — — Haberin varmı, Hasnu Bey? ı w Çocuklar bundan sonr, mekteplere ı ler de hifza çi evrak !lbl havale ıduocıuuılıl. « Burun için kültür direktörlüğünde l ayrı bir büro kuruluyormuş,. ——— Desena ki, sınıf dönene