24 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

24 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

_24 Ağustos Tefrika No: 82 Haan, eğer kocam, terzi Nerminle, meselâ bir ay, yirmi gün gizlice başbaşa kalsaydı, ve Normin de bundan sonra böyle bir iddiada bulunsaydı; bizim İçin bir tehlike teşkil eder; iddiası da, kendi lehine olarak hitama erordi. Bereket versin ki, böyle bir şey, © aptal kadının aklına gelmedi. Dedim. Tatar Ayşenin, ben'm bu sözlerimi derhal Nermlae yetişti- receğine emindim. Nitekim, bu fikrimde çok isabet etmişim. Yine Tatar Ayşeden - bu iki yüzlü âdi kadından - öğrendiği- I mize göre, Nermin benim bu sözlerimi İşitir işitmez : : — Hay Allah, Emel Hanım- j dan razı olsun. Bakın, bu benim aklıma gelmemişti. Yarından tezi ' yok. Şu ahmak herifi bir yere — kapayım. Ondan sonra paçaları * sıvayarak ortaya çıkayım. Damiş. Ondan sonra, bostan- | tıda oturan - tipki, kendi rüh ve yaradılışta — olan « hemşiresi Saadetle birleşmiş. Orada bir oda hazır ettirmiş. Orada bir gece kalarak eğlenmek bahane- sile Ömer Beyi götürmüş. Bir gece, ikl geceye. binmiş. Iki gece üç gece olmuş. Bu esnada Ömer Bey, İçkiden göz açamıyormuş. Nermin : — Aman Ömer Bey. Yerimlzi haber alışlar da, bizi basarlar, Burada kaldığımızı kimseye ha- ber vermiyelim, Birkaç gün daha eğlenelim. Bu fırsat, her zaman ele geçmer. Ki Diye ısrar etmiş. Ömer Bey, buna razı olmak İstememiş : — İşim, gücüm var. Bunlar, yüz Üstü kalır. Sonra karıma ne cevap veririm ?. Diye, bu eğleneyi kısa keşe miyo çalışmış. Halbuki Nermin : — Canım, işin gücün de bir kaç gün kalıversin. Karına da, mühim bir iş için seyahate çıktım, haber vermiye vakit bulamadım; dersin. Diye kandırmış. 'Ömer Beyi oraya sım sıkı kapamış. Tertip ettiğim plânın İlk kıs- mı, bu süretle ve kemali muvaf- sakıyetle tatbik edilmişti, Şimdi tıra, bu plânın diğer mühim kr- tımlarına gelmişti. Ömer Beyin iki Uç ortada görünmemesi, or- talıga bir velvele vermişti. Bütün gazeteler bundan bahsediyor; Bu hüdisenin fona tesirleri, onun pi- yasadaki mevkii üzerinde korkunç bir sademe husule getiriyordu. Ömer Beyin gaybubeti uzm- dıkça, ticari muamelAâtı — ultüst oluyor; aleyhinde” husulo gelen dedikodular, onun bülün piyasa- daki itibarım sarsıyordu. Vaktile verdiği (Bono) ların tediye zamanı Belmişti. Alacaklıları, bir müddet Onu aradıktan sonra, artık kanü- İ vaşıtalara müracaat etmişlerdi. Bu esnada ben, derin bir. ketı- Miyet gösteriyor; hiç birşey bil- Miyormuşum gibi hareket edi- Yordum. Ömer Beyin, - henliz herkesçe Meçhul olan - bir sevgi ile bir Yere kapandığına dair çıkan rlva- Şetleri, ne tasdik ve ne de tekrip ediyordum. Artık herşeyi, hâdisa- cereyanına: ve Nermin Has himla Ömer Beyin talih ve mw- — kadderatma bırakıyordum. YALNIZ GENÇ KIZLAR IÇINI l gaybubetini bir kaza ve cinayete atfederek telüâş gösteren rabıta, 'mer Beyin nerede ve nemaksatla saklı olduğunu keşfetmiş ve alâ- kadarları, bu vaziyetten habardar eylemiştl. Bankalar, haysiyet ve gerefini bu suretle ihlâl eden bu sefil ruhlu tüccara karşı açtıkları krodiyi, derhal kapatıvermişlerdi, Alacaklıların şikâyetlerinden do- layı da kanunun pençesi, Ömer Beyin yakasından yapışmak mec- buriyetini hasıl etmişti. İşte babacığım; bütün hâdise, bundan ibarettir. Ömer Bey şu anda hem kanuna ve hem de alacaklılarına hesap vermek İçin kıvranmakla meşgul. Fakat bana kalırsa, bu hesabı veremiyecek. Sars lan ve yıkılan işlerinla perişan enkazı altında erilip gidecektir. Bu suretle de, aile — yuvasına karşı irtikâp ottiği uzun ve sürekli ihazetin en acı cezasinı çekecektir. Tahmin ettiğime göre şimdi, gu olacaktır: - Evvelâ Ömer Bey, bu vaziyetten ve birçok rakiple- rinin de atacakları tekmeden kurtulamıyacak vo iflâs edecektir. Hiâa ettiği takdirde - uğrunda, bu kadar fedakârlık ettiği - terzi Nermin Hanımdan da kuvvetli bir tekme yiyecektir. Şimdi burada asıl düşünülecek bir nokta var; babacığım. Ben, ne yapacağım?.. Ömer Beyle olan varziyetim ne olacak?.. Artık bu adamla yüzyüze gelmek, imkân ve ihtimal haricinde. Şu hale nazaran nasıl bir. hattıhareket takip edeyim?. Şu anda vicdi- nımdan doğan bir ses: — Bu derece yüksekten dü- şen, bütün varlığı berbat ve peri- şan bir hale gelen bu adama karşı son de bir tekme vurma. Sabret. Neticeyi bek'e, Bu işin içinden bütün şefkat ve morha- metinle çekil, Diyor. Sen ne dersin, baba?.. Talihsiz kızın Emel * S nisan « Ömer Bey bhakkındaki kararı- mı, çoktan vermiştim. Eğer ba- lamın: — Acele etme, kızım. Baban:- dan da bir cevap gelsir. Diye Israrı olmasaydı, bu ka- rarımın derhai tatbikatına girişe- cektim. Nihayet bugün, babamdan cevap geldi. O da, tam manasile benim Ekrime iştirak etmekte idi, Bu cevabı a'ır almaz hemen avukat Ferit Beye şu mektubu yazdım. Idris ağa ile yolladım: (Muhterem Ferit Beyefendi; Allece verdiğimiz. karar mu- cibince, artık Ömer Beyden” ay- rılmam icap ediyor. Veki'im sıfa- tile, derhal kanuni teşebblise ge- çiniz. Kendisinden maddi hiçbir talopte bulunmıyacağım - cihetle, bu işin çabuk biteceğinden emi- nim, Baki, hörmetler,| » 14 nisan » (Arkam var) TAKVİM Gün Clîîlîlîis Hınr 31 24 AĞUSTOS 935 lll — Arabt 1354 | — Rumi 1351 23 Cem.evvel — | Ağustos 11 Evkat Güneş Öğle Ezan? |V SON POSTA Spor: Sayfa 15 ı—.—' Güreşçilerimizden Zafer Bekliyoruz Türk - Avusturya Takımları Bugün 14 eylülde Istanbulda yapıla- cak olan dördüncü Balkan güreş şampiyonası müsabakalarına ha- zırlık olmak için güreş federas- yonu tarafından davet edilen Vi- yana güreşçilerile bizim güreşçi- ler bugün Taksim stadyomunda ilk karşılaşmalarını yapacaklardır. Dördüneü Balkan oyunlarında diğer seneler gibi parlak bir ne- tice almak için çalışan güreş fe- derasyonu Avusturyalı göreşçilerle yapacağı müsabakalarda ulusal takımı büyük bir. imtihana tute muş olmaktadır. Ecnebi temasları ekseriyetle Macarlarla yapan gü- | reşçilerimiz şimdi yepyeni bir sis- temde çalışan — ÂAvusturyalılarla karşılaşmasında büyük bir fark ghıxkhr. vusturya güreş — takımında filiz sıklettte, yarım vasat, vasat, yarım ağır, ağır sıiklette mühim güreşçilere malik olan Viyanalır larla yapılacak müsabakalar bu bakımdan ayrı bir. ehemmiyet lemektedir. Ulusal takım kadrosile, bu kadroya namzet seçilen güreşçi- lermizin Viyanalılarla yapacakları müsabaka 14 Eylüldeki. Balkan güreş bşrincilıklıri için de seçme mıhyiyfyıi.ude olacaktır. ana takımı — kadrosu şekildedir: ü 56 kilo: Jelinek Cenubi Avus- turya birincisi. Gi kiloda: Fincsus Avusturya şampiyonu, 68 Grahsal Avusturya şampi- yonu. 72 Musil Avusturya şampiyonu. 79 Stiedi B7 Kozvar Ağırda Sehose, k Heybelide Su Karnavalı Mevsimin en büyük su spor- ları hareketi yarın Heybeliada plâjında yapılacaktır. K Su karsavalı denilen müsa- bakalarda 50, 100, 200 metrelik yüzme yarışları, — Yole, — Şarpi, küçük ve büyük yeken müsa- bakaları ile Galatasaray, Beykoz, L S.K, Beyoğlu Haikevi, Güneş kulüpleri arzasında su topu mü- sabakaları yapılacaktır. Beyoğlu Malkevi Spor Direktörü Nailinin Adaları Güzelleştirme Kurumu hesabına hazırladığı müsabakalar kulüplerimiz arasında görülmemliş bir hareket uyandıracaktır. Müsabakalara saat 18 de baş- lanacak, — öğleden Sonra ikide tekrar devam edilecektir. Semt semt sandalcılar arasında yariş- lar yapılacak, memloketimizde ilk defa tatbik edilecek bir takım eğlenceler programın en son kıiş- mıni teşkil edecektir. Kürek Şampiyonası Istanbul denizcilik heyeti tara« fından tertip edilen Istanbul kürek ııııplyo'ııı 30 Ağustosda Yeni- apı sahillerinde yr pılacaktır. 1, 28 Temmuz İle 11 tosta yapılan Üç teşvik müsaba- kasında küçük büyük bütün*ku- lüpler — kürekçilerinin — yaptıkları yarışları; 935 yılı kürek şampiyo- nasının büyük heyecanlar doğu- racağını kolayca meydana koydu. Teşvik müsabakalarında araların- da büyük rekabet olan Galata- saray ile Boykozun kürek şampi- yonasında son hatta kadar kürek atışları, İstanbul . şampiyonasının baştan nihayete kadar heyecanla geçmesine kâfi bir sebeptir. Tek kiklerde Galatasarayda büyük — bir hakimiyet — vardır. Galatasarayın bu hakimiyeti iki çifte dirseklide de kuvvetlidir. Iki ite dirseksizde Beyk BÜT Z Tam bir senedenberi bekleyo bekleye — halolduğumuz — Altıncı Balkan — oyunlarına yirmi yedi gün kadar çok kısa bir zaman kaldı., Bütün bir mevsim büyük bir gayretle idman eden atletlerimiz memleketimizde ilk defa olarak mübim bir imtihan geçirecek- lerdir. Memleketimizin renklerini şe- refle temsil edecek atletlerimizin bugün eski kuvvet ve kudretle- rinde olmaması onların bu sa- hadaki en büyük talihsizlikleridir. Atletik Fformlarımn en yüksek zamanını haylı geride bırakmış atletlerin Altıncı Balkan oyunları tarihine kadar düşmüş bir form ile pist üzerine çıikmaları hayatlarında yapacakları ıı.c: yük fedakârlıktır. Spor teşkilâtının kuvvetli ek ler Ve tutulması sayesinde gerek dahilde ve gerekse hariçte yap- tıkları birçok müsabakalarla ka- biliyetlerini arttıran Yunanlılar ve Yugoslavlar arasında yarışa kalk- mak bile bile lâdestir. Atlelizm nihayet futbol gibi neticesi ev- velden kestrilemeyen bir #spor olmadığı içisdir ki - Altıncı Bal- kan oyuslarında alacağımız en yakın dereceyi bugün bu İşin ı.ıuılı_n kolaylıkla tahmin etmek- tedirlej Sür'at koşularında yan yana koşacak iki kuvvetli atlete malik olamıyan Türk takımı için en müşkül müsabakalar; aynı - kiy- melte dört atletin yan yana ge- lerek yapacağı bayrak yarışların- dadır. Ferdt koşuların müşkilâtı karşısında toplu bir şekilde ya- pılan ve günün en son müsaba- kaları olan bayrak yarışları bizl düşündüren en zorlu noktalardan biridir.. Altıncı Balkan oyunları bittiği eee eeremeneenen Galatasaraya muvaffakiyet vere- cek bir kıymettedir. Galatasarayla Beykoz arasında en büyük rekabet dört çifte kikler arasındak! yarışta olacaktır. Karşılaşıyor Bugün bızım güreşçilerin karşılarına çıkacak olan Viyanalı güreşçiler Yirmi G_ün SOIBW E_e_ Olacak ? Balkan Oyunları İçin Kadromuz Zayıftır zaman müşabakaların bıraktığl! umumi tesir memlekette ya atle- tizme hız verecek veyahut da ta- mamile gözden düşerek sukütü- na sebep olacaktırl, 4 Dünyadan Spor Haberleri Amerika atletizm şampiyona- sından sonra Fransa, İsveç ve Fenlandiya'da atletik maçlar yape mak Üzere büyük bir turneye çıkan Amerikalı atletler yaptıke ları müsabakalarda çok şâyânı dikkat meticeler almaktadırlar. Aralarında birçok dünya rekorte menleri bulunan Amorikalılarıt mım muhtelif — yerlerinde I rı müsabakalar, geleceli sene Berlinde yapılacak Olim: piyat müsabakaları için Amoerika- hların büyük muvaffakiyetlerine şimdiden Avrupa efkârımı hazıre lamaktadır. Avrııpı' muîı&’olıynilı diği — yarışta mel :ıi:ugyl 10,3 gibi bir zamanı koşu varen Amerikalı Zenci Pikol uzun atlamada da sekiz melrey, yakın atlama — havuzunun ' ucundan, diğer ucuna uçuvermoci bu derecelerin - tesadüfi olnı:â— ğını bütün Avrupaya anlatmı Yine Amerikanın en iyi di yüz metre koşucusu Fuka'nın 46 saniye Üzerinde dolaşm hassısların ifadesine nazaran bi z da Avrı;rı pistlerinin bozuk olduğuna atfediliyor. Amerikada her yarışı 47 Üzerinde — bitir Fuka bu mesafelerin en lmwı:! adamı olduğunu — kolayca ispal etti..Avrupada hiç bir atletin aşde madığı yüksek atlama çıtasından her defasında iki metreden fazla atlayan Amerikalı zenci Conson'ut muvaffakıyeti karşısında büt! Avrupa spor âlemi bu harikulâ atleli; ancak seyretmekle haye razlığını gösteriyor. Memleket rekorlarını ancak dört metre gören Avrupalı 1mk atlayıcılar Amerikalı — atletlerin 4,30 atlamalarını hayran hayran seyrediyorlar. BüĞünk sai -.-',_1*_;_,— eai