24 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

24 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

24 — Ağustos Hergün Habeşliler Kimlerdir ? * Kıralların — Kıralı, Kıralına, Hazreti Süleymanın torunu ad ve sıfatı takılan, bugün bütün dünya matbuatını İşgal eden Habeşliler imlerdir ? Habeşliler Habeş Kıralı böyle bir İsnadı zencl midirler ? şiddelile reddeder. Haile Selassi irk itıbarile Hozreti Süleyman ve Davut ırkından oldüğunu iddia eder. FHakikatte Habeşliler melexz bir ırktır. Bir taraftan Mısır ve Şimal Afrikasından gelen Hamit- ler, Arabistan tarafından hicret eden Yahudi ve Semitler, ve asırlarca esir olarak satın alınıp getirilen zenciler burada yerleş- mişler ve bugün Habeş dediğimiz miüleli vücüde getirmişlerdir. Buügün Habeşistanda yaşayan halkın çoğu zenciye benrziyorsa, bu, onların saf kan zencilerden mürekkep olduklarını göstermayo kâfi değildir. Akdeniz kıyılarım daki Alrika topraklarında da bu zencilere rastlanabilir. Habeşlilerde hâkim olan ırk Semit'tir. Yalmız şurası mu hakkaktır ki Habeşlilerin, Av- rupa — milletlerinin. her hangi birinden daha eski bir ta- rihleri vardır. Paganlık devirlerin de Yunan, Roma, ve Mısır kültürlerinden müteeasir olmuşlar ve birçok sahalarda onlara yetiş- mişlerdir. Bir vakitler, Alplerin Üzerinde bulunan Avrupa kısmı Barbarların avlanarak geçindikleri bir vahşi diyar iken, Habeşliler büyük mabetler yapıyor ve yük- sek san'at eserleri vücude getl- riyorlardı, Fakat sonraları, bütün Afrika ve Asya milletleri gibi, Habeşli- ler de gerilemişler, cski kültür ve medeniyetlerini kaybetmişlerdir. Neden, bir vakitler vahşi bir Glke olan Avrupada bugünkü Yüksek sanayl medeniyeti kurul- Muştur da, Afrikada yükselen bir Medeniyet çökerek yerini bugün- kü iptidai kavmlera bırakmıştır? Bu sualin cerabı, bütün bir tarihin münakşasıdır. Buna da bu #ütunlar mütehammil değildir. Sebep ne olursa olsun. Hakl- kat şudur ki, Habeşliler de, bir vakit Avrupayı bile İstilâ eden, Garba medeniyet ve kültür götü- rTen, diğer Asyalı ve Afrikalı mil letler gibl son asırlarda gerilemİş ler, sanayi medeniyetine ayak Uyduramamışlardır. Sanayl medeniyeti Istilâcı bir Medeniyettir. Yaşamak için başka Hikeleri işgale, başka milletleri kene hesabına çalıştırmiya mecbur: dur. Bunun için de sanayi medeniye- tine ayak uyduramiyanları kendi- Sine kul köle yapmaya çalışır. İlk önce piştar olarak misyo- hBerlerini gönderir. O milletin dinini değiştirir. Arkasından parasını gönderir, halkı idare edenleri satın ahr, Onu top ve tüfek takip eder, Içinden fethedilmiş olan gerl Memleket — nibayet bir sömürge ine — getirilir. Habeşistanda Avrupa misyonerleri evvelâ hirir Hyanlığı — yaydılar. — Arkasından beş hükümetine para yardım- ları yaptılar, Habeşislan toprak- ni nüfuz bölgelerine ayırdılar. Şimdi top ve tüfek gönderl- Yorlar. Demek ki, bir vakitler Roma aynı ayârda kültür ve mede- u"îça yükselmiş olan Habeşliler, Yimdi aymı Romanın ondan çok sayıa 3 Ki Boşa Akan Kuvvet Bj Şelâleler vardır ki amırlardanberi yüksek sırtlardan at. hyârak şrıltılarla akar giderler. Âdem oğlu bunleri bir dinamoya bağlayıp muharrik kuvvet olarak kullanmaz. zaptürapta alınmadığı müddetçe tahrip edlel bir kuvvettir. Büyük seller, büyük lân muarzam Yıldırım müthiş bir kuvvettir ki dereler, encak son zamanlarda yaj de İnsanlar da zaptürapt altına a'ınmadıkça, boşuna akan bentler eelâle ve se'lere benzerler. İnsanlarda gerek beden, gerek fikir kuvveti hârikalar yaratı bir şe'â'edir ki zaptürapta alım yaratabilir. İşte bugün gördüğümüz büyük ihtiralar bu büyük kuvvetla eseridir. Dimağınızı, fikir ve manevt kuavetinizi, boşa akan bir ge'âle gibi, başı boş bırakmayınız. Metodik çalışmayı ve randıman vermeyi öğreniniz. sla dimağ, öyle kuvvetli lirse şaşılacak muclze DAH Haliç şirketi ile Belediye ara- sındaki 68,000 liralık Belediye hissesinin verilmemesi yüzünden tehaddiüs eden davada şirketin vaziyetinin tetkikl bir ehlivukufa havale edilmişti. Bu ehlivukuf tetkikatını derinleştirmeye karar vermiştir. Ayrıca belediye tarafından da iki kişilik bir heyet de şirketin hesabat işlerindeki Incelemelerine devam etmektedir. Şirketin belediyeye devri işi henliz neticejenmiş değildir. Belediye şirket idaresini ele alarak başka bir Türk şirketine devretmek niyetindedir. Alâkadarlar, keresteciler-Eyüp hattı Özerinde —otobüs işlediği müddetçe, Haliç şirketinin kâr edemiyeceğini ileri sürmektedirler. Şirketin kat' vaziyeti, birincl Hukuk — mahkemeslinin vereceği son karardan sonra tamamile ta- ayyün edecektir. Emniyet Direk- törlüğünde Deği- şiklikler Yapıldı Istanbul Emniyet Direktör- lüğü Muavini Temail Rasihin Kuş adası, — İkinel Şube Direktörü Cemalin Akçadağ Ilçebaylıklarına tayinleri kararlaşmıştır. Bundan başka bazı başmemur- lar da terfian taşra Emiyet Memur- luklarına gönderlileceklerdir. Ecnebi Mekteple- rin Durumları Değişecek Memleketimizdekl ecnebt ve ekalliyet mektepleri için bir tali- matname ve bununla birlikte ge- nel bir müfredat programı hazır- lanmaktadır. Bu ikl işte esaslı değişiklikler — olacaktır. İL Haliç İşi “Kahireden yazıldığına göre Türkiyoeden Musıra gön« derilen sebze ve meyvalar İskonderiyo çıkarıldığı zaman birer birer elden geçirilmekte, meselâ ÇAT İ HABERLER Henüz Bitmedi İtalyan Misafirlerimiz Dün İstanbulu Gezdiler İki mektep gömlsile şehrimize gelen İtalyan zabit namzetleri, dün sabah Kabataştan motöre binip, Eyübe gitmişler ve oradan Edirnekapı yoliyle gelip, Kariyâ, Fatih camilerini gezmişlerdir. Öğleden sonra, aralarında bulunan 14 İranlı zabit mamzedi — şerefine, İzan konsolosluğunda, — gemi kumandanı da bulunduğu halde bir ziyafet verilmiştir. Bundan başka dün, Ayasofyayı ve âszArıntika müzelerini germişlerdir. Akşam üstü de, İtalyan elçiliğinde bir kabul töreni yapılmıştır. 'Talebeler, yarın şehrimizden ayrılacaklardır. Mezbahada Bir Ağıl Yapılacak Istanbulun Etleri Neden Lezzetli Mexbahaya kesilmek — üzere koyun, sığır, keçi ve emsali getiren — celeplerin — Belediyeye oldukça dikkate Şayan bir tek- lifleri olmuş ve Belediye de bu teklifi tetkik ederek yeni bir karar almıştır. Yapılan teklif şu şekildedir * Kesilmek üzere —mexzbahaya getirilen sürüler, mezbahada gece kalmak vaziyetinde bulundukları zaman beton döşeli — yerlerde yatmakta ve bütün geceleri bu şekilde — geçirmekte, — alesaabah kesilmektedir. Hayvanların gayrısıhht olarak İSTER İNAN İSTER on bin tane pırasa veya şoftaliden herbirinin Mumr top- rzağına girmeye Jüyık olup olmadıkları birer birer tetkik gümrüğüne edilmektedir. ,, Değil ? ğeçirdikleri bu geceler, hayvanın lıti üzerinde tesir yapmakta ve et tam gevrekliğini ve lezzetini kaybetmektedir. Bu yöüzden Isan- bul halkı tam manasile lezzetli bir et yiyememektedirler. Bunun için bu kabil kesim hayvanlarının mezbaha haricinde yapılacak ağıl- larda geceletilmesi lâzımdır. Işte belediye, bu şekilde ileri #örülen Iddinları varit görmüş, ve mezbaha dışında ağıllar yapmayı kararlaştırmıştır. Celeplere nazaran, şimdi şehir halkı daha lezzetli et yemek im- kânım bulmuş olacaktır. —e — İNANMA! İSTER İNAN İSTER İNANMA! Reti torunlarının — esiri olmaya yakında bakanlar kuruluna bi- E bulunuyorlar. dirilecektir. | Sözün Kısası Adalarda Su Bayramı Ek -Ta Bu yıl adaya ayak başmadım. Ne adaları güzelleştirme kurue munun cünbüşleri, ne eşek yarışı, ne çiçek savaşı, ne mehtep ge- zintileri.. Hiçbiri, inatçı gönlümü avlayıp da, beni oraya çekemedi. Halbuki, senelerce oturduğum bu cennet gibi yeri çok da seve- rim. Ve işte, belki de bu derece sevdiğim İçindir ki bir türlü gide- miyorum. Susuz cennet, aklımın, havsa- lamın alamadığı bir garibe oluyor. Tam altmış altı tane ve biribirin- den nefis su kaynakları ile Un alan Istanbulun burnunun dibinde #trafı su ile çevrilmiş şu dört tane adacığın, Kerbelâyı andıran ciğer yakıcı —manzaraları beni Eİnirlendiriyor. Şifasından Ümit kesilen bir hastayı hekim şimdi geliyor.. - İlâcın şimdi yapılıyor.. Biraz #onra — açılacaksın.. diye nasıl avuturlarsa, bu sene - sar- nıçli vapur alıyoruz.. Maltepeden boru döşeyeceğir. Gelecek yaz suya kavuşacaksın.. diye yıllardan beridir, masallarla avutulan ada- dan ben utanıyorum. Bundan otuz sene evvel, Kazx oğlu adında bir Rum, Büyükadada Nizamda, bir fabrika kurmuş, denizin tuzlu suyunu imbiklerden geçirip borularla evlere dağıtırdı. Bugünkü durum, — Kaz oğlunun babasıma rahmet okutuyor! Ben de bu sebeple adaya ayak basmıyorum. Oraya gitmek için, gnı.ıı..urm. kurumunun - artık u yaz geçti - inşallah gelecek yaza tertip etmesini candan dile- im sa bayramını bekliyece; ğ:. ıuçıkt’ıı bayramı ’Adıîıll:'ı ancak oraman yapacaklar, O günkü candan, — içten kopacak tezahüratı gözönüne getiriyorum, Her tarafta, o güzel, eşsiz bahçe- lerin şimdi yetim duran havuzla- rından, kaskadlarından çağıl çağıl akacak suları görüp de, gönlüm serinlemeden, kanmadan ölürsem gözüm açık kalacak. Susuz Ada sade bir garibe değil, bir lekedir, bir ayıptır, bir kusurdur. Buna çare bulmak hu« susunda — gecikildikçe, — İnsanın zibnine durgunluk geliyor. Yüksek Mektepli- lerin Askerlik . İşleri Sü Bakanlığı, yüksek mektep mezunları hakkındaki tamimini bildirmiştir. Bu tamime göre, bu yıl yüksek mektepten mezun olar gençlerden, elinde ancak tam ve yüksek askert ehliyetname bulu. nanlar hazırlık kıt'alarına ve ye- dek Sübay mektebine alınacak, orta ehliyetnameliler İse, askere alınmtyacaklardır. Bu gibilerin ise, Devlet kadrosunda. ücretle çalış- malarına İzin verilecektir. EvkafHakkındaRa- por Hazırlanıyor Şehrimizde tetkiklerde bulu- nan evkaf genel direktörü Fahri, yakında Ankaraya dönecektir. Ta« sarlanmakta olan Evkaf Bankası projesi, Ankarada hazırlanacak ve | en kısa zamanda bankanın açık ması için tertibat alımacaktır. Evkaf memurları arasındaki tosfiye ve evkafın vâridâtının art- tırılması için düşünülen şeyler de,