24 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

24 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

MAHKEMELERDE GÖDÜKLEMİ keraet Eden Bir Suçlu Ve Bir Avukat Bir cinayet suçlusu mahkeme- den beraet kararı alarak kurtul- muş... Koridorda gözlerinden tatlı yaşlar akıtarak avukatının — elle- rine sarılıyor ve büyük bir sevinç içinde teşekkürlerini ifadeye ça- hşıyor. Avukat — mütevazı bir eda ile: — Ne teşekkürü oğlum!. Bu benim vazifemdi. Hak yerini bul- du ve sen kurtuldnn, diyor. Dört beş kişilik moraklı da onların et. rafında bir halka çevirerek bu heyecanlı sahneyli seyrediyorlar. içlerinden birisi avukata soruyor: — Bir avukatın. — müdafaa ettiği bir suçluyu — kurtarması kendisi için de büyük bir zevktir. Değilmi? Avukat da cevap veriyor: — Yegüne zevk buradadır. Va ilâve ediyor: — Ben daha hiç bir davamı kaybetmedim., Müdafaa ettiğim bir suçlunun mahkemeden ceza aldığını hiç bilmem, Kalabalıklaşan dinleyici hak kasında büyük bir merak uyanıyor. Hepisinin hayretle ağızları açe hiyor, ve soruyorlar. — Nasıl olur? — Masum olmiyanı müdafaa etmem de onun için.. Ben suç- suzluğuna tamamile İnan getir- mediğim bir kimsenin vekilliğini kabul etmem. 20 senedir avuka- tım. Beşyüzden fatla — davanın avukatlığını yaptım. Fakat biçbir davamın şüphelisi bu kapıdan suçlu olarak çıkmadı. Bu benim prensibim., Ben de meraklaymıştım; — O balde siz aval biraz başka türlü telâkki e sunuz. — Evat.. yeti müda Samsunda Hayvan Karantinası Samsun, ( Özel ) — Şarbon hastalığı dolayısile konulan ha. rantine 20 gün daha temdit edi- miştir. Et ihtiyacı Sivastan getl- rilen ve derhal kesllen hayvan- larla temin edilmektedir. hakkı ve masuml- GERMET N Çorl;mda Bir Şölen Son Posta Slyasi, Havadia ve | | Kaki, Zabüye, Ça D İSTANBUL amm Gazetemizde- - çıkan Ve resitnlerin bütün mahfuz ve gatetemize alltiş : ABONE FiATLARI ; -- . gnn Kr. Abone bedeli peşindir. Adreş değişürmek 25 burüştur. ' aamü Gelen evrak geri verilmez. Hânlardan mes'uliyot alınmaz. Cevap için mektuplara, 10 kuruşluk pul ilâvesi lâzımdır. ! MEMLEKET Antepte Dokuma Endü Bin Kişi Çalışıyor Gazlantep (Özel) — Antebin endüştriyel durumu gün geçtikçe gelişmektedir. İki yıl önce sayı- ları azalan dokuma tezgâhları hükümetin aldığı tedbirler saye- sinde bu yıl Üç bini bulmuştur. Dokumacılık burada en - «eaki san'atlerden biridir. 927 yılında tezgâh sayısı beş bini bulmuş, fakat bu tezgâhların verimi bu yılın 3 bin tezgâhının verimine yetişememişti. 3 bin tezgâh 1500 ton dokuma çıkarmıştır. Halbuki beş bin tezgühtan en çok alıman dokuma iki bin tonu geçmemiştir, bazı tüccarlar kötü mal çıikararak Anadoluya sevketmek İstemişler, fakat tecim ve endüstri odasının kontrolü ve tedbirleri sayesinde bu - emelleri- nin önüne geçilmiştir! Antepte ayrıca yılda 160 ton istihsal yapan 250 kilim tergâhı vardır. Trikotaj — makinelerinin sayısı seksene çıkarıkmıştır. Ay- rıca 3 tane de mensucat fabrikası vardır. Dokuma işinde çalışanla- n sayısı 8 bindir. SON POSTA HABERLERİ| Antepten bir görünüş Akdeniz Kıyılarının En Güzel Kasabası: Ayvalık Ayvalık, ( Özel ) — Ayvalık Akdenizin incisi denecek kadar şirin bir kasabadır. 20 den fazla yağ fabrikası çalışmaktadır. Ay- valığın yılda, vasati sekiz milyon kilo zeytinyağ Istihsalâtı vardır. Ayvalık sabunları en iİyi sabun- lardır. Bir fabrika her defasında 12,000 kilo sabun çıkarmaktadır. Ayvalık her sene 200,000 kilo tütün istihsal eder. Ayvalık gençleri spora çok Malatyada Sübay Yurdu Açıldı Malatyada Sübay yurdu açilirken... Malatya, (Özel) — Yapılmakta olan Sübay yurdu Inşaatı bitmiş, açılma töreni yapılmıştır. Bu münasebetle gece sabaha kadar süren bir suvare verilmiş, Malatya eşsiz bir gece yaşamıştır. Çağrılanlara Sadece Av Eti Yedirildi Çorum — (Özel) — Halkevi avcılar kolu kuruluşunun yıl dö- nümünü eşsiz bir törenle kutlula- mıştır. Bu tören dolayısile bir de sünnet düğünü yapılmış, 30 yoke sul yavru sünnet ettirilmiştir. Törende bir de şölen verilmiş ve çağrılanlara sadece av elinden yapılmış yemekler yedirilmiştir. Goliboluda Fransız Mezarlığı Gelibolu (Özel) — Burada eski Osmaunlı Imparatorluğu za- Kırım - harbinde - ölen için yapılmış manında Frânziz askerleri kir mezarlık vardır. hümeti bu mezarlığın duvarlarını | tamir ettirmeye karar vermiş ve 25 bia lira keşif yaptırmıştır. Ta- mir işine başlanmıştır. Mezarlığın içindeki 6 metre yüksekliğinde anıt ta yıktırılmıştır. BEunun ye- rine de 15 metre yüksekliğinde bir anıt yaptırılacaktır. Gemlikte Bir Ögretmen Yılanla Oynarken Yaralandı Gemlik, (Özel) — Burada e2- ki öğretmenlerden biri bir yılan bulmuş, bununla arkadaşını kor- kutmak isterken yılan parmağını ısırmıştır. Yılanla şaka yaparken ze hirlenen eski öğretmen derhal alınan tedbirler sayesinde birkaç saatlik ıstıraptan sonra tehlikeyi atlatmıştır. 'BUTÜN ÜLKEYİ Fransa Hü- | 'DOLAŞA AZSINIZ (FAKATI Fs%ıın 'osta DAKİ BİR İLÂN BürTÜN üLkeYİ HER CÜN DOLAŞIR!İ beveskârdırlar. İdman yurdunun maddi yardıma İhtiyacı vardır. Gençler musikt ve temsll şube- sinde de çok yükselmişlerdir. Ayvalıkla Altınova arasındaki yol fena olup kışın işlenemiyecek bir haldedir. Burhaniye ve Edre- mit arasındaki yol da Iyi değildir. Belediye sahilde ve Sefa cad- desi üzerinde güzel bir park yaptırmıştır. Kasabanın büyük derdi sudur. Bunun da yakında halledileceği umulmaktadır. Söğütte ı Sürek Avları Söğut, (Özel) — bu mevsimde dağlardan Inerek bağ ve mısir tarlalarına musallat olan domuz- larla mücadele için avcılar kulübü tarafından bir sürek avı tertip edilmiştir. Avda 4 domuz, birçok tilki, tavşan ve keklik — vurulmuştur. sürek avları her on beş günde bir tekrar edilecektir. Senirkentte Yükseliş Birliği Beşinci Yılını Kutluladı Senirkent, (Özel) — Beş yıl önce kurulmuş — olan Yükseliş birliği beşinci yıldönümünü eşsiz bir törenle kutlulamış ve yıllık kongresinl yapmıştır. Kongrede Afyondaki talebe yurdu memuru- nun değiştirilmesine, yurda alınan talebe sayısının arttırılmasına ve parasız — okutulan — talebelerden birer teahhüt senedi alınmasına karar verilmiştir. Bigada Hayrat İki Çeşme Biga, (Özel) — Biga tüccar- larından Ömer Eyüp kardeşler şehrin yukarı mahallelerine iki beton çeşme yaptırmışlardır. Bigada Göçmen Evleri Biga, (Özel) — Seyyar Kıpti- Ter köylere iskân edilmiştir. Göç- men evleri de ihale olunmuş ve kışa kadar bitirilmesi İstenilmiştir. Gemlikte Bir Kaza Gemlik (Özel) — Tecimenler- mizden — Farisin çocuğu küçük Enver evlerinin — penceresinden düşmüş ve tehlikeli surette yara- lanmıştır. Gemlikte Atatlirk Anıtı Gemlik, ( Özel ) — Gemlik parkı önünde yapılacak Atatürk anıtı İçin çalışmalara başlanılmış- tır. Amtın görünüşüne mani ola- cak bazı binalar İstimlâk edile- tektir. — Ağustos - 24 HİŞLERDİN strisinde 8 İ L Başkalarının Saadetine Mâni Olmayınız “Üç senedenberi bir kızla se vişiyorum. Bu kız evlenmemiz içlt larar etti. Fakat ben henüz ik$ mizi geçindirecek bir kazanca sa! hip değildim. Ikimizi de bedbahi etmekten korktuğumu söyledini ve beklemesini rica ettim. O dimş lemedi. Bir başkasile nişanizudış ğgim öğreniyorum. Erkeğe sevişe tiğimizi haber vererek bu nliça bozmayı düşünüyorum. Çünklü kı zi çok seviyorum. Ne dersiniz. Şükrü Buna sadece hodgâmlık derlen Sevgi değil. Kız sizi üç sene bek* lemiş. Artık evlenme zaman gel mişse fazla beklememekte onu mazur görmelisiniz. Bir kız ilânis haye bekliyemez. Siz - erkeksiniz, başka birisile eylenebilirsiniz. Kı« zı rahat bırakınız. * “Bir mücssesede çalışıyorum. Âmirim geçen gün bana evlenme teklifinde bulundu, — fakat bir şartla. Ben ailemi reddedeceğim ve bir daha onlarla görüşmeye- ceğim. Bu şart bana ağır geldi, Bu adam yüksek içtimal mevki sahibidir. Kendisi orta yaşlıdır. Kazancı iyidir. Yâni hayatımda ben bir daha böyle koca bulas mam. Fakat bu şart bana pek ağır geldi, reddetmeyi düşünüyo- rum. Doğru düşünüyor mıyım? Sabiha Doğru düşünüyorsunuz. Bir adam ki, sizin ailenizi kendisine lâyık görmerz, yarın sizi de beğene memiyo ve kendisine yakışık alır görmemiye başlar. O vakit sizi sokağa atar. Sefalet ve perişan içinde sürünür gidersiniz. Bu adam bence samimi de- ğgildir. Çünkü seven adam, sev- diğinin bütün sevdiklerini de be- ryaber sever, TEYZE T L L LA L N Bir Doktorun Günlük Notlarından (*) — Gırtlak Kanseri Bir hasta müraoaat etti. Sesinin kısılmasından müştekiydi. Okumuş, hekim kitaplarını çok karıştırmış olan bu ha. 1 — İrl 92 — Veremli değildi. 3 — Çok söyleyen ve sesinl yo- ran bir vasifesi de yoktu. Eski- denberi yemeklerini yerken ve yutkunurken zorlük çektiğini an- Tatıyordu. Boğaz hekimlerine baktırmış boğu Hâçları, badijunaj Ilâçları ve mü- sekkinler ışlı. Bu defa da ses kısıklığı fazlalaşınca — merakı art- miş, sinirleri bozulmuş ve uyku- sunu kaybetmişti. Boğaz mutahasası bir urkadaşla beraber muayenesini yaplık. Has- ta kımından bir küçük parça ko- parıldı, Nesiç muayenasi yapıldı. Kanser olduğu — maydana çıktı. Radyo tedavileri yapılıyor, hasta- da az çok sevk vardır. - İatirahat tavsiyemize riayet ediyor. Sinir- leri daha sakindir, şifasını bekliyor. Cumartesi V) Bu motları kes'p saklayınız, yahul bir aiblime yapıştırıp kolleksiyon yapir niz, Sıkanti zamanımızda bu notlar DİF de.tor gibi lmdadınıza yelişebilir.