2 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

2 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

SON POSTA - mes> Her hakkı mahfuzdur. Yazan: Ziya Şakir OSMANLI SALTANATI GÖÇERKENİ rü (Mütareke devrinin tarihi ) N.c133 2/9/35 Artık Bütün Varlıklar Yer Yer Ulusal Kuvvetlere Iltihak Ediyordu Bu sırada - vaktile, Istanbulda toşekkül! eden ( Halâskâr zabitan) Burupu erkânından olduğu için Ordudan çıkarılmış olan - Arnavut — Yüzbaşı Rahmi Bey, Miralay Bekir Sami Beye müracaat etmiş; o — tivarın en kahraman efelerinden #olan ( Postlu Mestan ) in yanına Zitmeye ve onunla teşkil edeceği Blili — bir. kuvetle ( Turgutlu ) Ve (Manisa) daki zayıf Yunan kuvvetlerine taarruz etmeye mü- Saade istedi. Bekir Sami Bey, Rahmi Beye bu müsandeyi ver- Mekle beraher ( Postu Mestan Efe ) ye de Milli hissiyatını okşa- Yacak bir mektup gönderdi. Yine bu sırada Alaşehir eşra- findan Mustafa Bey isminde bir tat ortaya atılmış: — Yunanlıların girdiği yerde, Türklük yaşamarz. Diye bağırmıya başlamış, mem- keketin oşraf ve halkından bir llıılı bamiyetli zatı etrafına top- Bu zat, Miralay Bekir mi Beye müracaat etmiş: — Düşmana mukavemet etmek İçin her fodakârlığı ihtiyar ede- teğiz. Eğer icap ederse, şu Alaşebiri de — atoşe vereceğiz; Ödııılı dağlarına çekileceğiz. Demiş ve yardım istemişti. Bekir Sami Bey, lâzımgelen yar- dımda bulunmakla beraber, eski- den mâiyetinde bulunmuş - olan İhtiyat — zabitlerinden — mülâzim Riza Beyi da Mustafa Beyin refa- katına vermişti. Miralay Bekir Sami ve yaveri Yüzbaşı Salâhattin Beylerin vazi- Yati hüsnüidare etmeleri sayesinde Alaşahirde vaziyet birdenbire İn- kişaf etinişti. Ateşli bir. zat “olan İandarma kumandanı da aynı su- Tetle milli teşkilâta başlamakla aber; ahziasker şube reisi, Mütekait bir binbaşı (!)da — her Meş'uliyeti Üzerine alarak gerek kasalarının ve gerek depboyları- tin kapılarını milli müdafaa uğ- Tuna açıvermişti. Bidayeten bu İşe pek heveskâr olmıyan - kaza kaymakamı Giritli Bezmi bey bile, bu milli heyecan karşısında - hü- verdiği emirlerden ziyade- kendi vicdanının seşini dinlemiş; Artık o da bu ceryana karışmak Cüretini göstermişti, Rumlar ve ( Hürriyet- itilafçı ) lar; hayretler içindelerdi. Bu he- Yecan ve kazırlıkların önüne geç- Mek için orada bulunan Fransız Mümessillerini! harekete getirmek İstemişlerdi. Halbuki vatan aşk Va heyecanının ne olduğunu çok İyi bilen ve takdir eden bu r"llııu zabitleri, vatanperverlere gı en küçük bir müdahaleye İle lüzum görmemişler; büyük sülkün ve bitaraflık göstermiş- Bekir Sami Bey tarafından Yüzbaşı Rasim Beylea ( Ödemiş ) h!lıılıııııııı gönderilen mektun Stvabı — gelmişli. — Kaymakam urumlu, Bekir Sami Bey) milli TMüdafaa tarihimizde şerefli bir Yür alması lâzimgelen şu cevabı Vermişti : İl,l Şaşırmıştık, ne olacağız?.. orduk. Emrinizi aldık. No B ll K V) Mazlesef bu iki zatın lsmini 'ııııiı.dnı. olacağımızı anladık. Ya, düşman; ya biz.. Ikimizden birimiz, toprak olacağız. - Derhal bir müdafaa heyeti vücuda getirdim. Cepane- liği açtırdım. Bin beş yüz gönüllü kaydeitim. Ödemiş sırtlarını Öde- mişin kahraman evlâtlarına tevdi ettim. İzmir, düveli itilâfiye mü- messillerine haber göüderdim ; - ( Dökülecek kanların mes'ulleri, kstanbuldaki padişah, onun hükü- meti ve sizsiniz. Biz istiklâl isti- yoruz. Ve bu İstiklâlimizi de ; düşmanla kadeh tokuşturmaktan değil, sarıldığımız silâhlarla, Tür- ke yaraşan şerefli bir ölümden bekliyoruz. ) dedim. - Şimdi burada; taliin, Türke yazdığı mukadderata İntizar edi- yoruz. ) (1) ( Ödemiş ) kaymakamının şu mektubu miralay Bekir Sami Bey karargâhında sevinçli birtesir hu- sule getirmişti. Demek ki şu an- da, iki noktada (Millt müdefaa kuvveti) teessüs etmişti, ( Arkası var ) H) Bekir Saml Beyin şu mektubu salından — çıkarılmış — bir parçadır. Manlesef gerek bu mektubun ashmt ve gerek itllâf devletlerine çektiği telgrafların suretlerini ele geçiremedik. Bunların pek kıymatli birer vesika olduğunu rivayet — ediyorlar. Şimdi vilâyetlerimizden birinde vali olduğunu öğrendiğimiz Bekir Sam! Bey bunların asıllarını — İütfederlerse, — minnettar oluruz. — Z. $. Kültür Direktörlüğünden: İlk MEKTEPLERDE TALEBE KAYDINA EYLÜLÜN BIRINDE BAŞLANACAKTIR. erisci SINIFLA- RA BU SENE 928 DOĞUMLU. LARLA daha evvelki doğumlulardan arta kalanlar almacak« w. KÜLTÜR DIREKTÖRÜ 10 EY- LULE kadar bulundukları yere en yakın okula, çocuklarını kayıt ettirmelerini velilerden rica eder. “5015,, Pehlivan Güreşleri— Akçakoca Tili'k Hava Kurumu Şubesinden : Başkanlığımızın himayesinde 8 Eylül Pazar günü büyük yağlı pehlivan güreşleri yapılacaktır. Ikramiyeler başa (50), (30), ayağa (20 ) liradır. ortaya Vapur 7 Eylül akşamı saat 19 Sirkeciden hareket ve ertesi sabah Akçakocaya varır. 9 Eylül akşamı da Istanbula haraket eder. İsteklilerin güreş gününden evvel isim ve adreslerini şubemi- mize bildirmeleri. METAMORFOZ Yüzdeki çilleri ve sivilceleri geçirir. —— Hayrabolu Şarbaylığından: Her sene Sonbaharda yapılmakta olan meşhur Hayrabolu hayvan ve emtea panayırı bu sene dahi “ 15 ,, Eylül 935 Pazar günü açılarak fiç gün devam edeceği ilân olunur. “S153,, RADiO SALTS ile çabucak geçecektir. He- men bugünden bir kutu al- nız, ve akşamları dervnuna kâfi miktarda koyacağınız * Radio Salts ile bir ayak ban- yosu yapınız. Kat'i bir te- davi bulunacak, ayaklarınız hafifliyecek, sarcı ve şişkin« likler zail olacaktır. Bütün eczanclerde satılır. Üsküdar Ve Kadıköy Akşam K;z— San'at Okulları Direktörlüğünden: Okullarımızda kayıt işlerine 1 Eylül 935 başlanacak 15 Eylül 935 kadar sörecektir. 15 Eylül 935 de derslere başlanacaktır. Kay« dedilmek İstiyenlerin tahsil vesikaları ve diğer' kayıt evrakı ve fo- tograflariyle beraber okullara baş vurmaları. (5152) Dr. ETEM VASSAF Sinir ve akıl hastalıklari mütehasaısı Cağaleğlu Orban B. apartıması Tek2ilid — Ew. Kadıköy Babariye İleri sekak Tekd073i el Ordu Terfi Listesi” tbeleri Yükselen Sü- baylarımız Kimlerdir? Lovâzım binbaşılığından yar- baylığa : Kâmil Bursa, Abdülvahit Er- zincan, Ömer Eskişehir, Sabri Berat, Osman Antalya, Cevdet Fatih, Abdülvahit Kırşehir, Kâmil Istanbul, Şerafettin Sivas. Levazım yüzbaşılığından bin- başılığa : Şevki — Istanbul, Bahaeddin Hasköy, Yusuf Kenan İstanbul, M. Celâlettin Erzurum, Mustafa Sultanselim, . Ethem Kasımpaşa, Arif Harput, Şükrü Edirne, İzzet Bağdat. Levazim teğmenlikton yüz- başılığa; Süleyman Kalecik, Avni Fatih, Neşet Gaziantep, Fazıl Manastır. Lava: tegmenlikten ) SRRİNEİ e D Ü EARA . Ktakya, / Beksetiler Ku menliğe : Mustafa Istanbul, Sabri Edirne, Ruhi Kırklareli, Fahrettin Istan- bul, Celâlettin Istanbul, Ekrem Istanbul, Bedrettin Arapkir, Şefik Sivas, Kâmil Karahisar, Ali Ek- rem İstanbul, Harita yarbaylığından albaylığa: A, Kadri Şumnu. Harita binbaşılığından yar- baylığa: Kemalettin Sarıgüzel, A, Hu- lust Bursa, Nüzhet Bağlarbaşı, Hasan Sırrı Serez, Ömer Kabataş. Harita teğmenliğinden yüzba- şılığa: Sami Gemlik, Harita asteğmenliğinden teğ- menliğe: M. Şinasi Istanbul, A. Kemal Konya. Askeri fabrikalar binbaşılı- ğgından Yarbaylığa: M. Kerâmi Van, M. Remzi İzmir, Askeri — fabrikalar — yüzbaşılı- ğından binbaşılığa: Selâhattin Bursa, Rece İst. Sait Üsküdar, Kemal Isturumca. Adli hâkimler: Barem beşinci dereceden dör- düncü dereceye: Kemal Asım Urfa, Üçüncü sınıf adl! hâkimlikten ikinci sınıfa; Abdülâziz Ist. M. Kemal Kalk- kandelen,muharrem. Niyazi Muğla: Dördüncü sınıftan üçüncü sı- mıfa: Kadri Güneş Bahariye, Falk Kastamonu. Beşinci sınıftan dördüncü sınıfa: Fuat Hocapaşa, Altıncı sımıftan beşinci sınıfa: Ziya Şehremlal. Yedinci sınıftan altıncı sınıfa: Tevlik Van. Dördüncü sınıf askeri öğret- menlikten 3üncü sınıf öğretmenliğe: Nazmi Beylerbeyi, İkiaci sınıftan birinci sınıfa; Hilmi Kesmekaya. Üçüncü sınıftan ikinci sımıfa: M. Tovfik Işkodra, Ahmet Sivrihisar, M. Hulusi Izmir, Reşat bebek. , Dördüncü sınıftan üçüncü sınıfa: L Hakkı Edirne, Celâl Harput, Ali Rıza Mustafa paşa, Hamdi Karahisar, Ali Beşiktaş, Salim Çanakkale, Beşinci sınıflan dördüncü sınıfa Nizamettin Istanbul, H, İlhami Istanbul. Altıncı sınıftan beşinci s.nıfa: Ibrabim Ethem Manastır, Ce- mal İstanbul, Topuzlu oğlu Istan- bul, Abdülvahit Istanbul, Mustafa Istanbul, Muhsin Istanbul, H. Hulüsi Istanbul, Cemil lstanbul, A. Ihsan, Riza Istanbul, Hidayet Istanbul, Zekâl Istanbul, Cemal Istanbul, Necmi İstanbul, I. Hakkı Istanbul, Reşit Istanbal, M. Hulüsi Edirne, Vasıf Istanbul, Salâhattin Istanbul, Neşet Kirmasti, Adnan Akan Itanbul, L Cemll Istanbul, Ihsan Gelibolu, Ziyaettin Istanbul, Hüsnü Sana, Özyar Istanbul, G. Emin Yanya, Mazhar Hasşa Mustafapaşa, Kasım Bağdat, M Ali Erzincan, Halit Istanbul, Salm Istanbul. Altıncı sımf imamlıktan bes« şinci sınıf imamlığa: Abdülâziz Erbail, Yahya Rize, Mustafa Manastır, L Hakkı Ed're ne, B. Sıtkı Boyabat, — Mustafa Çankırı, Ismail Prerin, Mustafa Demirci, Lütfi Balıkesir, Maksut Gümüşhane, —Ali Trabrzon, A, kök, S. Zoki Hezargrad. Yedinci sınıf telsiz. makinist- liğinden altıncı sınıf telsiz maki- nlstliğe: Mehmet Ankara, M. Necati Istanbul, Hasan — İstanbul, M. Esat Istanbul, .. Hakkı A. Salim Istanbul, Yedinci s&ımıf telli makinlet!- ginden altıncı sınıfa: Salim Zeki Erzurum, Ömer Lütfü Iİstanbul, — Aziz İstanbul, Tahsin Istanbul, M. Şevket Har- put, A. Refik TIstanbul, İ. Hakkı Istanbul, Yaşar Çatalca. Yedinel sınıf tayyare maklaist- liğinden altıncı sınıfa: L İsmet Aksaray, Lütfi Karasl. Yedinci sınıf ışıldak makinist- liğinden altıncı sınıfa: Musa İstanbul, Süleyman Ba- tum, Murat Antalya. Altıncı sınıf oto makinistliğin- den beşinci sınıfa: M. Arif küçük Mostafapaşa. Aitıncı sınıf tüfenkçilikten be- şiaci sımfa: Mustafa Istanbul, L Hakkı Izmir, Kahraman Erzurum, A. Refik Sivas, Faik Başaran Erzim can, Osman Erzuram, M. Ali Isanbul. Ömer Yenihahçe, Osman Trabron, Ali Kastamoni, M. Ce- mil Istanbul, — Mustafa Gebze, Ismail Istanbul, S. Ali Vıı.n, Aj Hulüsi Inebolu, M. Dursun Üsküp, Vehbi Kalkan Van, A. Osman Gümüşhane, Abbas Nevrekop. Yedinci sınıf tüfenkçilikten ak tıncı çımfa: Ismail Ürgüp, Rüatom Erzurum Mustafa Bursa, Bekir Yenipazar, Ali Osmancık. Altıncı sınıf kamacılıktan be- Şinci sınıfa: A. Nafiz İstanbul, Emin Izmir. Yedinci sınıf kamacılıktan al- tancı sınıfa: M. Ali Bakırköy, Sami Istı bul, Murat Erzurum, Sait Çelikk İzmit, Haşan Istanbul, Akif Istan- bul, Şükrü Edirne, Sadi Van. Beşinci sınıf demircilikten döre düncü amıfa: Hulüsi Girit. Altıncı sınıf demircilikten be- şinci sınıfa; Ş. Domirtaş Manastır, Mehmşt Kastar-oni. Yedinci sınıf demircilikten ak tıncı sınıfa: ! Abdülkadir Kayseri, Süleyman İIsparta. | Altıncı sınıf marangozluktan beşinci- sınıfa: 4 Nuri Ruşsçuk, Yusuf Vidin. ** Yedinci sınıf marangozluktas. altıncı sınıfa: ğ Ömer Beypazarı, — Abdull Sami Istanbül, Ismail Kırım, Ka Kerkük, Tevfik Istanbul, Ahmeat Çanakkale, M. Rüştü : (Arkası var N