3 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

3 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

. Hint Denizlerinde Türkler Yazan: M. Turhan Piri Rels- Morat Rels - Hadım Süleyman Sultan Mahmut Gözlerini Jandan Ayır- mıyor, Ciddi Bir Tavır Alıyordu... Şu duvarların dibinde bulunan sevgilisi, kendi- ne yürek pekliği veriyor gibiydi. Kocaslle deği', ku- ettiği gu alay alay asker- lerle de tek ba- gına Uuğraşmayı © Gnda kolay buluyordu. Çün- kü — sevgilisinin höndekleri aşa- rak, — duvarları fırmanarak  dimtün koği böyle bozar. Vis Ruva da kendini kaybet- mek — üzereydi, züne tüküren adinla kavga- ya hazırlanıyor. du. Artık verdiği — istemem... #Özü ve senedi düşünmüyordu. Elin- deki kale ile beraber karısini da al- mak lsteyen Safer Relsin kulaklarında gılayan sesile Janın sözleri biribirine karışarak içini altüst ediyordu. Bun« dan ötürü birgeyler ve çok şeyler yapmak istiyordu. O belki de farkında değildi. Fakat şuur altı bir uyanıklıkla gu durumdan kendine bir kazanç çıkarmak İstiyor- du. Karısımı, apaçık takındığı saygısız favırdan dolayı kızmış görünerek onu bir odada hapsetmeğl tasarlıyordu. Bunu yüpmâakla verdiği senedi yırtmış olmuyacağına kamaat beslediği gibi mahbus kalacak Janın mağlup olaca- gını da oranlıyordu. Dediğiniz gibi bu düşünce, hele son düşünce Şuurunun altında idi. Kendi de anlamadan Jacı — mağlup etmek ve kendine bağlamak amacına doğru yürümeğe hazırlanıyordu. Fakat ağrma kadar gelen sözleri söyleyemedi, karımna hapis olunaca- gımnı bildiremedi, ağır bir küfür savu- tan başını arkaya çevirdi. Çünkü bir nefor Gücerat sultanı Muhmut şahın gelmekte olduğunu haber vermişti. Muhasara — başlıyalıdanberi — telâş ve korku içli yaşayan, odasından dı- garı çıkmayan bu adamin en nazik bir dakikada oraya gelişi, Vis Ruda- yı zıvanadan çıkaracak — kadar sinir- lendirmişti, Fakat kendini tutmayı da gerekli buluyordu. — Zira karşısında Türkler varken kale içinde de bir düşman kazanmak işine gelmiyordu. Bu sebeple dişini sıktı, — elinden ldiği kadar güleryüz takındı, Sultan lehmuda doğru bir iki adım attı. — Haşmetpenah, dedi, kendinizi tehlikeye sokuyorsunuz. Burada ölüm var. Ülkesla bükümdar, ağzını çirkin- leştiren bir gülümseyişle güzel Janı gösterdi. —- Burada hâyat ta var! ' Yine Vis Ruva cevap verdir iltifat buyuruyorsunuz. biidir. Çünkü kocasıyım. Etrafımı ölüm gevirse karımın ııl bulup yanaşması İüzmgelir. Halbuki elz bir bükümdar- giniz. Ayağınızla ve gereksiz lehli- keye yanaşmamalısınız. Hükümdarlar, kendileri için değil, tebaalari - için yaşorlâr, Sultan Mahmut gözlerini Jan'dan ayırmıyarak elddi bir tavır aldı. —Benim ölümüm tebaamı hüküm- darsız bırakır, Lâkin sizin ölümünüz © halkı — yuürteuz — birakacaktır, Bu bekımdan sizin değeriniz benden çok Ostündür. Aynı zamanda sizi görmek zorundayım. Konuşacak işler var, — Pek mühim şeyler mi, Haşmöt- Mmeap? — Türklerin top ateşi kadar mü- bim. Belki daha mühim, — Ne imiş bu işler heşmetmeap, gerçekten meraka düştüm. — Safer Relsin gelişi ve bundan doğ cak akıbetler! J , köleleşmiş bir & amın ağzında | — Karımın herhangi bir. fayda için'de olsa Safer Rels gibi serserilerle tomasa gelmesini sevgillalnin adını görmeaktön enikonu tiksindi, iğreniş dolu gözlerini Sultan Mahmuda çevirdi. Bakışlarile onu tahkir etmel ve biribirine uygün iki erkeğin Safer Relse düşman olmakta da birleşmelerini lânetlemek istiyordu. Fakat Sultan Mahmudün üsta bir harekötle kendine “ susuuuz! , anla- mında bir İşaret yaptığını görünce İrkildi, bakışlarını değiştirdi ve tepe- den tırnağa kadar kulak kesildi, Vis Ruva da öksliz yaşayan aşkını, şahlanan — hirsıni yenerek — Sultan Mahmudü dinlemaye hanırlanıyordu. Onun elinden hiç bir gey gelemiye. ceğini bilmekle beraber Safer Relsl yıllardanberi tanıyan bir adam olma- sından dolayı şu durumda faydalı bir mülâhâza İleri süreceğini ummaktan geri kalamıyordu. Sultanın bu yaman Türkü sevmemekte samimi olduğunu da bildiğinden sözlerine değer ver. meyi doğru buluyordu ve onunla kendini şu dakikada candan dost tanıyordu. Sultan Mahmut, aşk ve hile pıril. tıları taşıyan gözlerini uzunca bir lâhza Janın Üstünde dolaştırdıktan şonra Vis Ruvaya döndü. — Madam da, dedi, bizi dinleye- bilirler, değli mi? — Tabit ! ( A_tl'ııı var ) Yenl Neşriyatı Hafta Bu haftaki sayısında Teyami Safa nn “Lâübalilik,, — fıkrasından sonra İstanbulun meşhur köprüsünün dış ve içi, Samsunda ölüler diyarını riyaret, Habeş kolay kolay yenilmeyecek ya- zıları vardır. İstanbul Dördüncü Icra me- murluğundan: Mahcaz vo sablması mukârrer mangon işlenmiş Ülki vesa- ir kürk 20-6-085 — tarihinde — yapılan birinci arttırmasında tahmin — edilen kıymetin 9575 ini bulmadığından ikin- gi açık Aarttırması d-9-935 —çarşamba ,günü saat ondan 11 e kadar Galatada Kara Mustafapaşa sokağında İş Banka- sina aid Gabay hanıada birinci katta iora edileceğinden isteyenlerin orada vaktinde bulunacak işyarına başvur- maları ilân olunur, (13162 ) TAKVİM | Gün SALI Hızr 30 3 EYLÜL 935 12ı Arabi 1354 Rumf 1351 B Cem.âhar Evkat |Enant (Vasat' ( MSON FOSTA Ordu Terfi Listesi | Rütbeleri Yükselen Sü- baylarımız Kimlerdir ? Yedinci sinif marangozluktan altıncı sınıfa: M. Rüştü Erzurum, Mustafa Sıvas, M. Râsim Erzurum, M. Zeki Istanbul, Necmettin Istanbul, Ali Ezine, Altıncı sınıf saraçlıktan beşinci sınıfa : Esad Kandiye, Yedinci sınıf saraçlıktan al- tıncı sınıfa: Idris Ersan Bursa, Şevket Fa- tih, İsmail Burska, Fehmi Istanbul, Nuri Istanbul, Mustafa Raci Kandiye, Beşinci sınıf nalbantlıktan dör- düncü sınıfa: Mustafa Çankırı. Etem Pirlepe. Altıncı sınıf nalbantlıktan be- şinci sinıfa : Hüseyin Bursa. Yedinci —sınıf — nalbantlıktan altıncı sınıfa : | Hüseyin -Erzorum, All Refik Erzincan, M. Zekeriya Sivas, Muhiddin Çemişkezek, M. Şükrü Erzurum, Ebubekir Erzuürum. A, Hamdi Erzurum, Ibrahim Biga, Ö. Faruk Erzurunt, A. Refik Erzurum, M. Fahri Erzurum, A. Nurl Erzincan, Beşinci sınıf askert bandodan dördüncü sınıfa ; Recep İstanbul, Mustafa, Ali Kayacık. Riyaseti Cümur bandosu be- şinci sınıftan dördüncü sınıfa: Ahmet İst. Yedinci sınıftan altıncı sınıfa: H. Vasfi Ist,, M. Ali Istanbul, Deniz güverte yarbaylıktan albaylığa: Hüsnü İzmir, Sait Ist., Ertuğ- rul Üzküdar. " Güverte| binbaşılık yarbaylığa: Salın eşiktaş, izamettin Üsküdar, Ziyaettin Sultanse'lm, Sami Tekirdağ, Hilmi Erdek, Nail Eğrikapı, Remzi Kasımpaşa, Haşmet Kasımpaşa. Z Güverte yüzbaşılıktan binba- gçılığa: Sadi Heybellada, Lütfi Fatih, Hamdi Büyükpiyale, Fehmi Ka- sımpaşa, Nurl Beyazıt. Güvrte astegemenliğinden teğ- menliğe: Adnan Istanbul, Mithat l4., Ali Beykoz, Yaşar Is., Kenan ls., Muzafler Yanya, Fuat Gire- sun, Hikmet Üsküdar, Makine binbaşı'ıktan makine yarbaylığa: Hasan Mehmet Çanakkale, Cemal 1s., Hasan Tahsin Beyoğlu. ' Makine yüzbaşılıktan binbaşı- lığa: , D Ali İstanbul. ni Makine astegmenlikten — teg- menliğe: Rauf Istanbul, Fikret Istanbul, Kemal Istanbul, Niyazi — Eğin, Kemal Aziziye, Halil — Istanbul, Kemal İstanbul, Sabahattin le- tanbul, — Niyazi Kıbrıs, Yahya Konya, Şükrü Istanbul. Sanayii harbiye binbaşılığından yarbaylığa: Salih Hasköy, Hüseyin Kan- diye, lamall Bartın, Ali Kanlıca, Mehmet Kasımpaşa. Sanayli harbiye yüzbaşılığın- dan binbaşılığa: Izzet Mehmet İstanbul, İzzet Rifat Kasımpaşa, Hüsnü Sultan- selim. Tabib yüzbaşılıktan binbaşılığa: Muhiddin Sivas. Dişçi — astegmenlikten — teg- menliğe: Tarık Edirne. ” Eczacı — astegmenlikten teg- menliğe: Mehmet İstanbul. Levazım binbaşılıktan levazım yarbaylığa: Ismail Çorlu Levazım yüzbaşılıktan binba- şılığa : Sadi Üsküdar, Burhanettin Çoban Mehmet - Dinarlı 'HalkÖnündeKarşılaşma- larına İmkân Görülemedi Türk efkârı umumiyesinin bü- yük bir kuvvetle arzu ettiği peh- livan Çoban Mehmet ve pehlivan Dinarlı Mehmet Yusuf karşılaş- ması maalesef yapılamıyacaktır. Bu karar dün, güreş federasyonu tarafından yapılan bir toplantı sonunda verilmiştir. Vaziyet şudur: Çoban Mehmet, beynelmilel teşkilâta bağlı bulunan amatör bir güreşeldir.. Dinarlı Mehmet pehlivan iİse profesyoneldir. Di- nar'ının Amerikadan buraya gel- mesi münasebetile Istanbul hava kurumu, bu iki pehlivanı karşı- tırarak kuruma bir miktar mem faat temin etmek İstedi. Son Postada bu işle bizzat alâkar oldu. Çünkü bu teşebbüs, o sırada bizim de tertibile meşgul olduğu- muz yağlı güreş müsabakalarının ' yapıldığı zamana tesadüf ediyordu. Halkın alâkasını canlandırmak için, ayrıca bir de anket açtık, Okuyucularımızın. bu pehlivan- lardan birini tercih etmelerini istedik. Bu arada, Çoban Mehmet - Dirnalı güreşi yapılabilmek - için beynelmilel teşkilâta başvuruldu. Oradan gelen cevap böyle bir karşılaşmaya “ halk önünde ,, müsaade edilemiyeceğini bildirdi. Türk — güreş federasyonu İse, bir emri hayra matuf olduğu için, bu cevaba rağmen blir çare hbularak bu karşılaşmayı temin edeceğini sanıyordu. Bu sobeple- dir ki, beynelmilel teşkilâtın ce- vabım görüşmek Üzere, dün için, bir toplantı tarihi kararlaştırmış- tı. Dünkü toplantı, işte yukarıya kaydettiğimiz sebeplerden dolayı menfi netice vermiş ve Türk gü- reş federasyonu, beynelmilel teş- kilâtın “halk önünde yapılamaz,, sarih fıkrası karşısında Çoban Mehmet - Dinarlı güreşinin yapıl- masına maddi İmkân görmemiş- Davutpaşa, Saim Sarıyar. Levazım teğmenliğinden yüz- başılığa : WR:H Fatih, Nazif Üsküdar, Mitat Çatalca, Turhan Kadıköy, Alâsttin Çanakkale, Ferit Midilli, Yunus Göztepe, Sıtkı Sinop, Aziz Mardin. Dördüncü Üçüneü sınıfa : Salih Trabzon. Beşinci sınıf hâkimlikten dör- düncü sınıfa: Eyüp Kasımpaşa, Üçüncü sınıf askeri muallim- likten ikinci sınıfa: Tahim Kasımpaşa, Hüsnü Ka- M ' mdnıl hesap memurlu- / sınıf hâkimlikten Ka ; <& Bu akşam MAÇKA'da Küçük Çiftlik Parkında Kemençeci A L E K o 'nun Müziksel bayatının 30 uncu senel devriyesi Bu gece memleketin tanınmış san'atkârlarını A0 <A0 dinliyeceksiniz.. (Tel. 49356) Karaciğer, Mide, Bağırsak, Taş, Kum ve Şeker hastalıklarına TUZLA "iÇ ve oteline hergün Köprüden 6,30 - 7,35 - 8,20 - 9,45- 11 - 13,16 - 15, 10 da Haydarpaşaya giden vapurların tronleri menbalara kadar Anketimiz İçin Koyduğumüz Para Oku- yucularHesabına Kasamızda Mahfuzdur Çoban ve Dinarlı Bu münasebetle de, mizin, bu güreşin neticesine ta- tir. gazete- likan açtığı anket ve bu am ket için ayırdığı 50, 30, 20 llralık mükâfatları dağıtmak imkânı kal- mamıştır. Bu para da, yine Tayyare müsabakaları için ayırdığımız ve her an için emre amâde 500 liralık mükâfat gibi, Son Posta kasasın- da, sarf mahallini” bekliyerek, mahfuz tutulmaktadır. Okuyucularımızın — bize, bu noktadan hak verip açık maze- retimizi kabul edeceklerini umu: yoruz. Bu münasebetle şynu da söy- leyelim ki okuyucularımız ulusal bir spor olan güreşle ve Türkün bükülmez kuvvetlerinden — birini gösteren güreşçilerimizle çok ya- kından alâkadar olmuşlardır. Bu, bizim için göğüs kabartıcı bir varlıktır. kutlulanacaktır. MELERİ hergün ğundan dördüncü sınıfar Ali Kızılhamam. Dördüncü sınıf muamele me- murluğundan Üçüncü sınıfar Hurşit Ist., Maşuk Beşiktaş, Muhittin Akçaabat. Gancı sınıf muamele memuür- luğundan 5 iİnci sınıfa: Emin Istanbul. Yedinci sınıf muzika muallim- liğinden altıncı sınıfar Hüsnü Selânik. Deniz kurmay binbaşılıktan yarbaylığa: Mitat Istanbul, Necatl Bey- lerbeyi, Ruhi Kocamustafapaşa. Deniz kurmay - yüzbaşılıktan —— binbaşılığa: *İ giderler.