3 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

3 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

— HAHKEMELERDE AÂk Saçlı Kapı Yoldaşları İkisi de ellisini geçkin.. İkisi de ak saçlı. Bir mahallenin ayni sokağında doğmuşlar, ayni arsada zipzip oynamışlar, ayni mektepte okumuşlar. Memurluk hayatına beraber başlamışlar ve yıllardan sonra yine beraberce tekaüit edilmişler. Tuhaf değil mi?. Yarım asrın bütün günlerini bir arada ge- çiren bu ikl arkadaş ve kapı yoldaşı hiç kavga etmemişler, biribirlerine — yan — gözle bile bakmamışlar. Fakat son günler- de cin mi çarpmış, aralarından uğursuz bir kedi mi geçmiş, ne olmuş.. Bu ikl canciğer arkadaş biribirlerl aleyhine mahkemelik olmuşlar. 4 â Hâdise şudur: Bir gün ikisi de kahvede otu- rüyorlarmış. LAf lâfı açmış bir aralık namustan bahsedilmiş. Iki arkadaştan birisi şöyle bir şey söylemiş: — Ben dünyanın en namuslu adamıyım. Vay... Sen misin bunu söyleyen! Ötekisi küplere binmiş ve cayır- tıyı basmışı — Demek ki dünyanın en namuslu adamı sensin. O halde bizim namusumuzda eksiklik var. Bu, apacık bir hakarettir. Işte ... böyle başlıyan müna- kaşa uzadıkca uzramış, nihayet ikisi de ellerine birer istida alarak Adliye kapısına dayan- mışlar. Birisi hakaret, Götekisi de iftira davası açmışlar. Eğer iş Hâkimin önüne kadar gelseydi, herhalde çok enteresan bir mahkemo dinlemiş olacaktık. Fakat ikisini de İyi tanıyan bir avukat, bu yarım asırlık arka- daşları — barıştırmıya — muvaffak oldu. Bu barışmadan ı?n Adliye koridorunda sarmaş Golaş oldu- lar. Öpüştülor, tokalaştılar. Ikisinin de gün görmüş gözle- rinden hafif yaşlar sızıyordu. Avukat ise, bu barışmadan zevklenerek gülüyor ve şöyle di- yordu! — Artık biribirinize bir daha namus meselesinden bahsetme- *yiniz. İğir Boklorum. — — Günlük n h. Notlarından (*) Yüzde Çıkan Ergenlikler Üakildar'da Bayan Naciyeyer Yüzünüzdeki ifrazatın zebebini iyice anlamak için doktora kadar gitmeniz lânmdır. Çünkü yürler- deki ifrazatın rvenk ile alâkası var- dır. Esmer kadınlarda bu ifrazat daha Fazla olur. Aynı zamanda yüzde çıkan ergenlik vesairenin, mide, kara ciğer ve böbreklerin iyi Işleyip iş'ememesile de alâkası çok yakındır. Sarışın kadınlarda ise deri iace ve kuru olduğu için yüz buruşuklukları, esmerlere nis- betle daha çabuk kendini göz- terir. Bu sebeple bir doktora kadar zahmet etmeniz raruridir. €) Ba aotları kes'p saklayınız, yahut bBir abüme yapıştırıp kolleksiyon yı notlar M Sakıntı samanınızda — bu da-ter gibi imdadımza yetişebilir. Trakyada Hızlı Bir Bay maları Göze Çarpıyor Çorlu (Özel) — Bütün Trak- yada göze çarpan bir bayındırlık çalışması vardır. Bu çalışmaların en başında İstanbul - Edirne şosesinin yapılması gelmektedir. latanbuldan Kırklareline kadar etomobille 10 saat süren yol üzerinde biri Büyükçekmece « Silivri arasında, diğeri Vize ve Saray arasında, üçüncüsü de Çer- kesköy civarında 3 yerde yol faaliyeti görülmektedir. Çekme- ceden Kırklareline kadar bütün yol boyuna taş yığılmıştır. Bunlar bir taraftan kırılmakta, bir ta- raftan döşenmektedir. Her köyde göçmen evleri yapılmakta, bu evler yerli köylere de nümune olmaktadır. Bütün kasabalarda Belediyeler hızlı bir — çalışma yapmaktadırlar. Bu arada bi- hassa Çorluyu zikretmek lâzımdır, Geçirilen — istilâlar yüzünden pek harap olmuş olan Çorluda şimdi güzel, modern binalar göze çarpmaktadır. Bu binaların en başında hükümet konağı gelmek- tedir. Bir taraftan hükümet ve Belediyenin, diğer taraftan halkın devamlı çalışması Çorluyu pek yakında Trakyanın iİncisl haline koyacaktır. kadar eğlenti yapılmıştır. | Kızılcahamamda Yakalanan FHırsızlar Kızılcahamam ( Özel) — Gö- vem nahiyesi müdürü Arifin evin- den halı ve saire, Sey hamamın- dan da tüze hukuk işleri müdir muavini Şemsettinin eşinin man- tosunu çalan ve Geredenin Dört doğan nahiyesinin Dülger köyün- den Hasan Hüseyin ile aşçı Ah- medin ve arkadaşlarının yollarını keserek cebren eşyalarını alan Çanlı köyünden — Hurrem oğlu Mustafa, kardeşi Kâzım, arkadaşı Arif yakalanmışlardır. Çaldıkları oeşya geri alınmış, sahiplerine verilmiştir. Biga İdman Yurdu Seçimi Biga, (Özel) — İdman yurdu gençleri tarafından yapılan bir toplantıda yurdun yeni idare hey- eti seçilmiştir. Seçllenler şunlar- dır; Relsi Tüccardan Recep İkiz, | Çorluda yeni yapılan hükümet konağı Mardinde İki Köylü Biribirini Öldürdü Mardin (Özel) — Kabala kö- yünden Hüseyin oğlu Racep ve Ahmet oğlu Sado bir bağ mese- Tesinden - biribirlerile kavga et- mişler va ikisi de tüfenk kullana- rak bicibirlerini öldürmüşlerdir. Orhangazide Tayinler Orhangazi (Özel) — Ilçebayı- mız Sait Yüce Ardahan İlçebaylı- gına, hükümet doktoru Hakkı önder Kâhtı hükümet doktorlu- ğuna, hususi muhasebe memuru Mustafa İznık husust muhasebe memurluğuna tayin edilmişlerdir. Hacılar Nahiyesinde Atatürk Büstü Kayseri, (Özel) — Şarımıza bağlı Hacılar nahiyesinde Halkevi binası önüne Atatürkün güzel bir büstü konulmuştur. Böst büyük bir törenle açılmış, Kamun Bay ile parti ve Belediye başkanları tarafın- dan birer söylev söylenmiş, köylülere bir kır şöleni verilmiş, akşama 1 — Gazetenin enas — yazıbile bir sütünun iki satırı biz (santim ) sayılır. £ — Sayfasına göre bir aan. timin lün Hatı şunlardırı 3 — Bir santimde vasati (8) kelime vardır. 4 —İnce ve kalın yazılar tutucakları yere — göre santimle ölçülür. Hreemmeeaen sene sessemenen ses ereresmne genel kaptan: Baytar Resul, Üye- ler: Polis memuru Hamdi Özen, musiki muallim! Yusuf Uysal, foto Fethi Kızıltan, bankacı Niyazi Baron, —mübaşir Şükrü, Yaşar Yavur. Akşehirde Mo- dern Bir Hamam Yapıldı Akşehir ( Özel) — Şardaki binalardan en güzeli olan ve bakımsızlıktan yıkılmıya başlamış bulunan Gâvur hamamı Uray tarafından satın alınmiş, esaslı sürette tamir edilmiş, mevcut Üç hamamdan en güzeli olmuştur. Hamamın içinde tadilât yapılmış, soğuk — ve sıcak süu — banyoları tesis edilmiş, erkek ve kadınlara mahsus kısımlarda ayrı ayrı ve pek (büyük yüzme — havuzları vücude — götirilmiştir.. Kadınlar hamamına — çocuklara — mahsus beşik havuzlar da yapılmıştır. Ha- mamın önündeki boş arsa çocuk- lar için bir çocuk bahçesi olarak hazırlanmıştır. Hamam 30 Ağus- tosta törenle açılmış; ve o gün kadın, erkek, çoluk, çocuk herkes hamamda bedava yıkanmıştır. Uray cidden Akşehirlileri sevin- direcek bir şekilde çalışmakta- dır. Güzel bir park yaptırarak halkın — temiz hava — almaları imkânlarını hazırlamış, sokakla- rın daima temiz kalmasını temin etmiş, ekserl sokakları parke düşetilmiştir. Tesis, edilen bando- da şehir ve köy çocukları yetiş- tirilmekte, halkın da musiki ihti- yacı tatmin edilmektedir. TamzaralılarSevinç İçinde Başbakana Yaptıkları Di- lekler Yerine Getirildi Şibinkarahisar ( Özel ) — Bu- raya bağlı Tamzara dokumacılığı ile Ün almış bir beldedir. Baş- bakan İsmet İnönü doğu illeri gezlsinde Tamzarayada uğramış ve halkın dilekleriri dinlemişti. Halk ta Başbakandan Adana iplik fabrikasınm Tamzara dokumacı- ları için senelik ihtiyacı karşı- layacak hazır iplik hulundurma- sını ve Gireson iskelesinde iplik kilosu başına iki kuruşa çıkarı- lan iskele resminin eskisi gibi bir . kuruşa indirilmesini İstmişti. Başbakan balkın bu istekleri ile derhal ilgilenmiş'er ve isteklerinin yerine getirlmesini temin etmlş- lerdir. Şimdi Tamzaralılar bu her iki dileğinde —yerine getirilmiş olmasından dolayı sevinç İçin- dadirler. Kızılcahamamda Bozuk Sigaralar Kızılcahamam (Özel) — Sigara paketlerinden bir kısım sigaralar yırtık ve dağılmış olarak çıkıyor. Bozuk sigaraların Kızılcahamama tesadüf etmiş olması çok gariptir. Kadın Üzerinde Göreneğin Tesiri *Evliyim, karımın gözü komşu vt tanıdık kadınların üzerinde , onlaf Şunu yapıyor, bBunu — giyiyor, şöylü yaşıyorlar, bliz niçin yapamıyorur. » diye kendini üzüp durur. Onun hali beni de sinirlendirir. Ben zengit bir adam döğilim. Evlendiğimiz zamağı da karım benim zengin olmadığımi biliyordu. Ba hal evimizin rahatıni kaçırıyor. İklde bir kavga edip durue yoruz. Onu yola getirmek için ne yapayım? Fikel Kadın bu sahada mantığa kolay yanaşmaz, başkaları gibi yaşamak İstiyen kadını susturacakk yegâne vasıta, ona istediğini temin etmektir. Fakat kendisine vaziyeti açıkça anlatın, onu kıskandığı ve kıska» nacağı muhitlerden uzaklara göe türün, öyle bir muhite sokun ki, kendisini diğerlerine nazaran dah$ iyi vaziyette görsün, © vakıt dere' diniz kökünden halledilmiş olur. * * Zengin bir ailenin kızıyım. Fakip fakat tahsili iyi bir genel seviyoru! Allem beni bu fakir gence verme İstemiyor, ben filvakl şimdiye kadaf gçok rahat yaşadım. Fakat bu getg için her türlü mahrumiyete katlağis | mıya razıyım. Haklı değilmi yim? 'Türkâğ Haklısınız, servet para değil, kabiliyettir, sevdiğiniz. genç zekl ve istidatlı İse her vakıt parâ kazanabilir ve her vakıt. sizi re- faha eriştirebilir. x Dul ve genç bir kadınım. Bir müecssesede çalışıyorum. Son zas manlarda bir genç benimle eve| lenmeğe talip oldu. Sordum, araştırdım, Biraz serseri tablatli bir adam olduğunu öğrerdim. Ne iş yape tığını benden saklıyor ve bunü öğrenmiye kalkarsam derhal bu işten vazgeçeceğini söylüyor. Ben şüpheye düştüm. Siz ne dersiniz? Nazmiye * Bli insan mesleğini ve İşinl glali tutmak mecburiyetinde İse, temiz ve namuslu İş yapmıyor demektir. Bu adam hertürlü mae ceralara — dökülebilir. ve sizi de felâketlere sürükleyebilir. Karane hkta ve karanlık kimaelerle has yat yoluna girmeyiniz. TEYZE Bandırma İdman Yurdu Seçimi Bandırma ( Özel) — Idmağ Yurdu Bölge heyet Idaresi seçimi yapılmış, acente Reşat başkan, inhisarlardan Sızrı ikincl başkan, bankacı Cemil sokreter, Uraydağı Mustafa enspektör, tüccar Rıcop’ kasiyer olmuşlardır. Nöbetçi Eczaneler Bu gece nübetçi eczaneler şun- Tardır: Küçükpazar (H. Hilanti), Alemdar (Cağaloğlu), Beyanıt (Sıtkı), Şehza- debaşı (Hamadi), Fener (Emilyadi), Aksaray (Ziya Nuri), Karagümrük (Arif), Şehremini (Ahmet Hamdi), Samatya (Rıdvan), Bakırköy (Hilâl) Beşiktaş (Recp), Hasköy ( Halk ), Kasımpaşa ( Merkez ), Eminönü (Beşir Kemal), Şişli (Necdet Ekrem), Beyoğlu (Kanzuk, Karakin Kürk- çüyan, Güneş), Galata ( Hidayet ), Kakıköy (Faik İskender ve Namik) Üszsküdar ( İmrahor ) Büyükada (Şinasi), Heybeli ( Yusuf), Bi ykoz A (Beykoz), Anadoluhisarı (Anadolur * bisarı ), Paşabahça ( Paşababçe )» Rumelihisarı (Rumellhisarı), S:rıyer (Nuri)