27 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

27 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

f 4 Sfyfı Vücut Değiştiren — Bir Manto ' Hacerle Fethiye ad'arinda iki t kız kardeş bir gün çarşı içinde İ dolaşırlarken Fethiye Haceri dür- ; tüyor : | — Şu kadının giydiği şeye i dikkat et abla | | — AL, Benim çalınan mantol. Fethiye yakalıyalım şunu.. j Ikisi birden kadının yaka- Sına yapısiyorlar : — Çıkar sırtındaki mantoyu |. Bizimdir o.. mı görüyorsunuz yoksa?, Ne mantosu 7.. Senindir, — benimdir. Iddiası işi mahkemeye kadar getiriyor. Şimdi Ikinel Sulh Cezada davacı Hacerle suçlu Şefikanın duruşma- ları yapılıyor. Hacerin iddlası belli : Mantom çalınmıştı, hırsızın kim olduğunu bilmiyordum; iki hafta sonra mantomu bu kadının sırtında yakaladım.. Fakat Şefika da şu iddlayı güdüyor: — Ben bu mantonun kumaşinı Iki buçuk sene evvel Mahmutpa- şada bir mağazadan alarak ken- dim diktim. Bu bayan yanılıyor. parça., Size mağazanın adresini de verebilirim. Manto ve onun kumaşına uy- gün bir parça mahkemeye getl- rildi. Hâkim gözden geçirdi ve Iki kumaşın aynl mal olup olma- dığının anlaşılması için bu işler- den anlayan bir kimseye göste- rilmesine karar verildi. Hafikliler Suya Kavuştular | Sivas, ( Özel) — 70 yıl önce t Sivas - Erzurum yolu Üüzerinde kurulmuş olan Hafikte şimdiye kadar İçecek su yoktu. Kımlyar suyunun kazaya getirilmesi düşü- — mülüyor, fakat para bulunamıyor- — dü. Bunun için bir piyango tertip edildi. Bundan temin edilen hasi- Tât ile Kızılay suyu kezaya akı- tıldı ve Hafikliler susuzluktan kurtuldu. llçcdi beş çeşme yapıl- mıştır. Su gayet güzeldir. Bir Doktorun Günlük Notlarından (*) Kemik Hastalığı - Raşitizm On beş yaşında bir genç kız mu- ayene ettim, Sağ ve sol kol üst ve alt kımm kemikleri eğrilmişti. Bu yüzden ağrılardan çok muzta- rİpti. Çocuk fena bir gıda azlığı içinde iyi süt emmeden büyütülmüş, ke- miklerde bu kusur başlamış ve dahli! ifrox güddelerininde tesirile eğrilik artmakta devam- ediyor. Derhal tedavi altına aldım. Kalsiom - ilâçları ve dalhli ifrax serumlarını iğnelerle takviye ve tenbih ettim. Yaşına göre pak az, tüy ve kılları ve kısa kemikleri büyümeye vüö mahsus dereceda eğrilik Üç ay içinde düzelmeye başladı. Genç kızın çocuk tablatleri da değişti. T ÇT () Ba actları kesip saklayınız, yakat || bir ebüme yapıştırıp kolleksiyon yapı- ma, Sıkınti samanınızda bu motlar bir dektor gibi imdadınıza yetişebilir. İş Kanunu Ve Korporasyon Bir Önem Veriliyor Izmir, (Özel) — Iş Kanununun Kamutayda görüşüleceği bu top- lantı devresinde Ege bölgesini yakından ligilendiren bazı husu- siyetlerin göz önlünde tutulması şiddetle ileri sürülmektedir. Yalmız — Siz kimsiniz ayol? Rüya İlzmir iç ilçesinde 35000 İşçinin da- iml surette faaliyette bulunduğu nazarıdtibara alınırsa bu dilek- lerin önemi kendiliğinden mey- dana çıkıyor. Iş kanununun amacı, derma- yenin olduğu kadar sâyin de hak- kını korumak — olduğuna göre iki taraf için de mahzur doğurabile- cek noktaları silmek İcap eder. İlgililerin söylediklerine göre: Iş Kanununda kadın ve erkek Işçi için konulan saat ve çalışıma kayıtları bazı zorluklar doğuracak mahiyettedir. Farazâ bir işçi günde dokuz saat çalışacak bir kayde tâbi tutulursa bunun İşçi için de mahzurlu tarafları ola- İşte ayni kumaştan evde kalmış bir caktır. Egede Işçinin en fazla fanliyet gösterdiği aylar Temmuz, Agur- tos, Eylül, birinci ve ikincl teşrin aylarıdır. Üzüm, incir ve tütün işçisi bu aylarda çalışarak yıllık TYNRa SON POSTA — MAHKEMELERDE ' ; oe ee ” e . İ MWEMLEKET HABERLERİ GÖİDİKLEİMİZ ' .zmirdoe İşçiler Birliğinin taberesi geçimini temin eder. Haftada beş buçuk gün hesabile elli saat ça- lışan İşçi gimdi aldığı haftalığın yüzde yirmisini kaybedecektir. Yani gündelikçi İşçi için İş hacmi daralacak, müessese ve imalâthane sahibi için işçi sayısı artacaktır. Bunun bazı mahdut faydaları bertaraf edilirse İşçi paraca zarar edecektir. Ekonomi — Bakanlığı — küçük san'at erbabı için tesanüit anla- mına gelen korporasyon usulünü tatbik bususunda bazı Öönemli kararlar almıştır. Küçük sermaye erbabını faiz yüksekliği ve kredi darlığından kurtarmak için mem- » Dimatokada kurtuluş bayramı Dimatoka (Özel) — Biga ve Dimatokada Bu yıl kurtuluş bayramı şenlikleri çok güzel olmuştur. Dimatokada Ihtiyar heyell tarafından halka bir çay şöleni verilmiş, bütün mektep talebelerine de bisküvi dağıtılmıştır. Bigada da büyük gösteriler yapılmıştır. Hava Kurumu Için Kon- feranslar Verildi Tokat, (Özel) — Halkevi genç- leri, civar köylere giderek, ahaliye hava tehlikesini anlatmaktadırlar. Son olarak Niksara giden gençler, halkı, köyün camlinde toplıyarak, onlara söylevler vermişler ve hava tehlikesini anlatarak gaz tecrübe- leri yapmışlardır. Bundan başka ayrıca verilen temsiller de halkın Üzerinde çok müessir olmuş ve bunları müteakip derhal toplanan altmış kadar mahalle mlümessili, hava — kurumuna — yardım - için taahhüde girmişlerdir. Bundan sonra, Erbaaya da gi- den — gençler, — sinema — bina- sında toplanan halkı, hava kuru- yardıma çağırmışlar ve bunun Üzerine 90 köy mümeasili hava kurumuna yardım taahhü- | dünde bulunmuşlardır. Cama - (İNiksar V; Erbaada| — Gedizde Orman Yangını Gediz (Özel) — Murat dağının Bayboğan mevkiinde bir orman yangını çıkmış, fakat çok ilerle- meden söndürülmüştür. Mamafih kısa süren bu yangın bile oldukça mühim bir zarar yapmıştır. Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetçi eczameler gun- lardır: Küçükpazar ( H. Hüsali ), Alemdar (Cağa oğlu), zit ( Sıktı ), Şeh- zadebaşp: (Üniversite), Fener (Emil. yadi), Aksaray (Zıya Nuri), Kara- gümrük (Arif), Şehremini (Nâzım), Kadıköy ( Falk İskendör, Namık ), Samatya (Rıdvan), Bakırköy (HII4I) Beşiktaş ( Recep ), Sarıyer (Nuri), Haaköy (Halk), Kasımpaşa (Merkez) Büyükada (Şinasi)' Heybeli (Yusuf), Üsküdar (İmrahor) Eminönü (Agop Minasyan ), Şişli ( Halk), Beyoğlu (Takalm ve Beyoğlu Galata ( Mişel Sofi Dodinadis) leket içinde küçük kredi işine müsbet bir yol verilecektir. Yakında halk sandıkları kurula- cak, küçük san'atle iştigal edenler bu sandıklardan en ax bir faliz haddile kredi temin edeceklerdir. Iş Kanunile aynı yolda muva- zi olarak yürütülmesine çalışılan bu iş İzmirde ehemmiyetle kar- şılanmıştır. Ekonomi Bakanlığın- da ihdas edilen iş ve hizmet bürosu bu önemli meşoleyi ince- lemektedir. Büronun şefliğini yap- mak Ürzere — celbedilen Uluslar Kurumu Mesal Bürosu mütehassısı bu işle meşgul olmaktadır. Ad. Bil. Biga Ve Dimatokada Kurtuluş Bayramları | Mutta Faydalı Konferanslar Mut, (Özel) — Intihap dalre- sini gezerek halkla temas etmek Üzere buraya gelen İçel Saylavı Fikri, belediye, — Halk poartisi Hava kurumu, gibi resmi ve gayriresmi — bütün — teşekkülleri gerzmiş ve bundan sonra, bele- diye bahçesinde halka bir kon- ferans vermiştir. Saylavın bava tehlikesinden ve.- ormanlarımızın korunması gereginden bahseden sözlerinden sonra öğretmoen Nahit Cemal de güzel bir söylevle hava tehlikesini anlatmıştir. Bunlardan çok mütehassis olan halk bu İiki hatibe bir şölen vermişlerdir, Karamanda Üzüm Para Etmiyor Karaman, [Öııl] — Burada özüm Ürünü tamamen toplanmış ve pazara çıkarılmıştır. Fakat mabsul para etmediği için müls- tahsiller mütecasirdir. Amasyada Nakış Sergisi Amasya (Özel ) — Kılınçaslan ilk okulunda bir biçki ve nakış sergisi açilmıştır. Sergide birçok güzel İşler teşhir edilmişlir ve bunlar görenlerin takdirlal ka- zanmıştır, Gomlikte Beş Kişi Şarbona Tutuldu Gemlik ( Özel) — İkisi Umur- beyden, üÜçü de merkezden olmak Üzere beş kişi şarbon hastalığına tutulmuş, tedavi altına alınmış- lardır. Gemlikte De Bir Koru Yandı Gemlik ( Özel ) — Narlıda 1000 dönümlük kocayemiş koru- sunda yangın çıkmış, 24 saat Bürmüş, sonra söndürülmüştür. NİŞLERİN Karilerin Sorularına Cevaplarım Kadıköyde Nesrinı Büyük hata İşlemişsiniz. Insan nikâsız bir erkekle beraber yaşar mıya razı olur mu? Erkeğin niyeti bir gün seni yarıyolda bırakmalı, bunda anlamıyacak ne var? Eğer bu genç seninle evlenmek iste- seydi, şimdiye kadar nikâh yap: maktan kaçmaz, hele çocuk İste« memezlik etmezdi. Fakat bu iş böyle devam ede- mez, Facla büyümeden nikâh için İsrar ediniz. Allenizin tazyik ettle ğini vesile edin. Ayrılacaksa bile erkenden ayrılmak sizin için daha faydalıdır. Genç yaşta iken başe kasile evlenebilirsiniz. Zaman geçı tikten sonra bu imkân da kayı bolur. * Ankara M. T. Tahsilinize devam edecekmiş gibi hazırlanınız. Bu sırada bu genç telebe de, sizinle evlenmeye talip olursa, o vakit projenlzi değiştirir, — evlenirsiniz. — Fakat henüz ortada fol ve yumurta yok iken, bir hayale kapılıp tahsilinizi yarıda bırakmak doğru olmaz, Kaldı ki o da daha tahsiline devam edecek. Haâdiseyi tabil seyrine — bırakınız. — Kalpleriniz biribirini — bulur ve anlaşırsa, netice kendiliğinden — tahakkula eder. * “Ban bir zengin kızıyiı. — Tatikbali parlak, fakat hayata yeni atılmış bir mühendisle evleniyorum. Ailem zengiâ bir düğün yapmak istiyor. Ben düğüs nümün mümkün olduğu kadar baslt olmasını İstiyorum. Nişanlımın bizim masrafımıza karşıhk yapamıyacağını ve mahoup vaziyete düşeceğini düşünü. yorum. Doğru değil mi? Nebahat Doğru düşünüyorsunuz. Ailei ler, düğün vesilesile servetlerini teşhir etmekten hoşlanırlar. Zene gin düğün yapmak istemelerinin gebebi budur. Fakat siz ısrar ederseniz — nlşanlınızı hakikaten müşkül vaziyetten kurtarmış olur« sunuz. * İzmirde M M At Kızın sizi dört sene bekliye« bileceğini zannetmiyorum. Sevgl« nla İlk hararetile bu valtler yapıs hır. Fakat sonra zaman bu ateşi söndürür, ve öne çıkan llk talibe varılır. * İekişehirde Ü. B. Bir müddet daha böyle çırpı» np dürürsunuz. Fakat nihayet emrivakli kabul eder ve bu seve giden vazgeçersiniz. Kendinizde istiklâl görüyorsanız, kızı başlı başınıza geçindirip mes'ut edebileceğinize — kaniseniz, — o vaklt kızı kandırarak — gider nikâh olur've İşi bhalledersinişz, Aksi takdirde taliinizin hükmüne razı olmaktan başka yapacak biz şey görmüyorum. * İstanbul H. Hu Demek ki kız sizinle alâkasını kesmek istiyor, yalnız erkeklep - değil a, bazan da kadınlar erkelis ' leri bırakırlar. TEYZE « ĞÜM ÖL