5 Ekim 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

5 Ekim 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

ETTERIN GÖZRÜ HAkAK NL BAĞI HALKIN DlLl Sııı( 6 — No 1859 — Yazı ışl-rı ».ı[onu 20203 — CUMARTESİ — 5 BİRİNCİ TEŞRİN 193 İtaiya ordusunun taazruzu karşısında Habeş ordasu, bu haritada gördüz günüz gibi dört cephe üzerinde müdafaa vaziyeti almıştır Onaltıncı Madde! Konsey Bunun Tatbikine Karar Verecek Fransız Kabinesi De Hafif Bir Zecrt Tedbir Cenevre, 4 (A.A) — Burada en ziyade yayılan mütaleaya gö- pe, uluslar soszetesi — konseyin yapacağı şey, 15 inci maddenin Ihlâl edildiğini tespit ve müşahede etmek elıcak ve koönsey 16 inci macddenin tatbikine karar vere- cektir. Fransanın Kararı 'Pırlı. 4 (A.A) — Bakanlar, ıddıdıkcık mımlıket!ın yapıla- şak mübayaatı tahdit ve hatta yasak etmek. Bakanlar, bir muhasara im- kânını reddetmişlerdir, Tedbirlerin tedricen tatbiki, Fransız heyeti murahhasasına mu- hasemata nihayet verilmesi yo- lunda fasılasız çalışmak İmkânını verecektir. Laval, yenl teklifler yapmahta tereddüt etmiyecektir, Bu hususta, Italyanın uluslar sos- yetesindeki delegesi Baron Aloizi nin yarın Cenevrede olacağı ehm- miyetle kaydedilmiştir, Italya Yeni Teklifler Yaptı Londra, 5 (Önl) — TItalya elçisi, Habeş - Italya, kizışması- nın halli icih venl Iİtalyan teklif- Kararı Verdi lerini bildirmek üzere Dış Baka: nni ziyaret etmek İstemştir. * Londra, 5 (Özel) — Italya el- çisinin Tagiliz dış bakanı ile yap- tığı görüşmede, İtalya elç si, A- rikadakl Italya müs'emlikelerine komşu olan Habeş taprakları Üze: rinde bir Italyan mandası tesisini teklif ettiği sanılıyor. Elçi ile dış Habeş askerleri, harpten pex az evvel piyade talimi yaperlarken... son Posta İdare işleri telefonu: 20203 Fıah 5 kuruş Habeş Kumandanların- dan Ras Seyum Çevir- me Hareketi Yapıyor Aduada Bir Italyan Tay- yaresi Düşürüldü Ingilterenin Beşinci Torpito Filosu Iskenderiyede Demirledi ADİS- ABABA, 4 (A.A) — Habeş orduları ku- mandanlarından Ras Seyum, bir taraftan Adua'da Italyanlara mukavemet ederken diğer taraftan on iki bin kişilik bir kuvvetle şimalden Adua'nın gar- bine doğru Agordat istikametinde ilerlemektedir. Piştar kılalarının Eritre sınırını geçtikleri ve bir kaç Italyan mevzilni işğal ettikleri söylenmektedir. Eritreli ve Somalili birçok yerli askerler Habeş ta- rafına geçmiştir. Adua yakınlarında bir Italyan tayyaresi ateşle dü- şürülmüştür. » » * Tayyareler Hep Bomba Atıyor! Adisababa, 4 ( A. A.) — Sücl hareketler hakkında bugün aşağı- daki tebliğ yapılmıştır: Italyan uçakları Jece nehri yakınindeki Valkait ve tamadia Üzerl- ne bombalar atmışlardır. Üç ölü ye altı yaralı vardır. Bombalar süel ( Devamı 8 inci yüzde ) Fransa Inglltereyeî Cevap Verdi Parla, 4 (ALA.) — Havas ajansı- nın Cenevreden istihbarına göre Laval cevabın metnini Edene bil- dirmiştir. Fransa / hususl ..nııı Hareketıne Londra, 5 (Oı.ı) — Habejls: tanın İngiltere elçisi, Italya or- düsünün — taarruza — geçmesi mü- nasebetile burada bir beyanname neşretmiştir.. Çok heyecanlı ve ateşli bir ifade İle yazılmış olan bu beyannamenin ilk — cümlesi şöyledir: “Afrikadaki Habeşistanda tetilâ ve hareketine geçmiştir. ,, Beyannamede bundan sonra Habeşistanın hiç kimseden mer- hamet ve kendi lehinde bir mü- dafan — İstemediği kaydediliyor, daha sonrada; bütün dünyanın namuslu erkek ve kadınlarına hi- Italya ordusu, katlinm Adaayı bombardıman etmiş olan ikl uçak filosunun komutanı Kont Cigano ve refikası ( Musolininin damadıdır. ) Macar B;:l_).;ka—ı-ıı_R;;;y; Gidiyor Budapeşte, 4 (A.A) — Teey- yüt etmiyen bir şayiaya göre Başbakan B. Gömböş Romaya ve Varşovaya gidecektir. Habeşistan Büt Namuslu ınsanl A Geçmiştir.,, tap edilerek onlardan İtalya ta- arrozu hakkında bitaraf bir hü- küm vermeleri isteniyor. Italya Seferberliği Ve Fransa Paris, 4 (A.A.) — Laval, Fransada ikamet ederek- siâh altına çağrılan İtalyanların du- rumu hakknda bir saylav tarafın- dan yapılan sorguya cevap vere- rek, yabancıyı kendi memleketi- nin süe! kanuaunda itaata mecbur edebilecek hiçbir. mukavele mev- cut olmadığını bildirmiştir.