October 6, 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

October 6, 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HBALKTN GOÖZÜ HATRAN KULAĞI HEAKbAŞDİLİ Sene 6 — No. 1860 Yazı işleri telefonu: 20203 Çanakkale Boğazı Üzerindeltalyan Tayyaresi Dolaşmamıştır ! Aakara, 5 (A A.) — Zaman gazetesinin 4 birinci teşrin 1935 nüsh sında, Avrupa gazetelerinden naklen dercolunan bir haberde, İtalyan tayyareleri- nin Anadolu faabilleri Üzerinde saut uçuşları yaptıkları, Çanakkale a Boğazına kadar uzadıkları görüldüğü bildirilmektedir. Çanakkale veya Anadolu sahilleri üzerinde ecnebi tayyareleri tarafından böyle uçuşlar yukubulmadığını Anadolu Ajansı btyana mezundur. Dış Bakanımızın İzahatı Tasvip edildi Avkara, 5 (A. A.) — Başba- kan İnönü'nün başkanlığında top- lanan İcra - vekilleri heyeti, diş Işleri bakanının izahatını dinlemiş: tir. Hükümet doktor Aras'ın bu Izahatını tasvip etmiştir, Parti grupunda Ankara, 8 (ALA.) — Kamu- tay parti gurüpu başkanlığından: 6 Birinci teşrin 1935 cumar- tesi günü saat 15/30 da kamu- tay gurupu doktor Cemal Tun- canmn başkanlığında toplandı. Cenevreden gelan Dış Bakanı Doktor Tevfik Rüştü Aras, Ge- nel olyasal durüum İle bü dürüm karşısında Türkiyenin imza ettiği | her türlü misak ve muahedelerle Üzerine aldığı teahhütlere karşı- hklı ve dikkatli sadakat ve Bal- kan müttefikleriyle birlikte müş- terek emniyet prensipine ve Ce- miyeti Akvam misakına rlayet politikası hakkında izahat vermiş ve gurup bakanımızın bu İzahatı- nı tasvip etmiştir. İngilterede Italya Aleyhinde Büyü Nümayişlar Var Londra 5 (A.A.) — 100 kadar kimse Italyan elçiliği önünde te- zahüratta bulunarak Habeşistana karşı muhasemata başlanmasını protesto etmişler ve zecri tedbir- ler istemişlerdir. Polis tezahürat- çıları dağıtmışsa da yarın İçin diğer mühim tezahürat derpiş edilmektedir. Gercam — MadDAc a —. ANSAŞISI 6” — PAZAR « Habes Or son Posta 6 BİRİNCİ TEŞRİN İdare işleri tolalanaı 20203 Fiah 5 kuruş 1935 Mukavemet Ediyor ita En son harp vaziyetini gösteren harita | Yedinci sayfamızda da aaker gözile yazılan İzahat vardır | Bin Habeşli Esir Oldu — Içlerinde Dört De Japon Zabiti Var Italyan Ordusunun leri Hareketi Çok Ağır Gidiyor İtalyan Kaynaklarına Göre Roma, 6 ( Özel ) — Habe- şistanda Şimal ve Cenup cephe- lerinde saatlerini yaşıyor. Şimalde Adua cephesinde iki yüz elibin Habeş askerine kumanda eden Ras Seyum dün yapmak istediği çe- virme hareketinde muvaffak ola- mamıştır. Bu cepheye, Eritrede ihtiyatta bulunan Italyan kuvvet- leri sevkedilm.ştr. Hab vetlerine do on bin kişilik bir ibtyat kuvveti ilühak etmiştir. Adua önlerindeki şiddetli muha- rebede bin kadar Habeş esir abnmıştır. Buular arasında dört te “ ) Japon zabiti vardır. Habeş ordusu kumendanlarından birisl harp kıyafetinde İtalyan zayiatı Çok azmış Roma 8 (Özel) — Hebeş cep- heşindeki İtalyan askerleri ara- sında firar vak'aları olduğu hak- kındaki haberler tokzip ed.liyor. Vuku'a gelen şiddetli mıharebe- lerde İtalyan zaylatı çok azdır. ( Devami 6 incı yüzde ) muharebe, en şiddetli * İstanbulun Kurtulduğu Yuca Gün Bugün, 6 birinciteşrin.. Türk yurdu- nun ayrılmaz bir parçası olan İstanbu- lamuzun yabancı ellerden kurtulduğu büyük ulusal günün yıl Vönümüdür. Şeametli mütâreke bancı çizmelerin, yabancı altında çok acı ve yaşıyan mziz İstanbulumuz, kurtu - luş zaferinden sonra yurdun, islilâ altındaki bütün parçalarile - birlikte kurtuldu, kurtarıldı. Bugün o acı günlerden artık ebediyye. te kadar uzaktayız. Yurdu kurtaran, İstanbulu tekrar yarda kaxzandıran yü: |ce Atatürk ve onun kumandası altında | zaferden zafere koşan kahraman Meh. metçik, bugün de ulusal müdafan va: ziferinde hazırdır. Törk yurdu bugün tam ve kâmil mâ- ivala tanıtmıştır. Bu aziz yurd bir da- ha düşman çizmesi altında kalmıyacak- tü Bir tek düşman neferi, bu mukad- (Devarı 6 acı yüzde ) günlerinde ya-! süngülerin | dertli günler| nasile müstakildir ve bu istiklâlini kâ- | Iyanlar Esir Verdiler İmparator Cepheye İmdat Gönderdi Italyan Tayyareleri, Kadın Ve Çocuk- lara Bomba Yağdırıyor Adisababa 6 (Özel) — Bütün cephelerde çok şiddetil bir muha- | vebe devam ediyor. İtalyanlar, en moderen harp silâh ve vasıtalarını kullanıyorlar, Cenupta Ogüaden cephesindeki Italyan — kuvvetlerine General Pavone kumanda ediyor. Bu cepheda dün çok kanlı ve mu- annidane çarpışmalar olmuştur. Habeş hükümeti, şimalde Eritre hu- duduna yakın bulunan Adigratın İItalyanlar tarafından zabtedildiği haberini tekzip etmiştir. Bu cephede Habaeş ve Italya piyadeleri gö- güs göhse çarpışıyorlar. Habeş piyadeleri hançer kullanmışlardır. Iki tarafın da binlerce telefati vardır. Fakat hiçbir vetice elde edilmemiştir. ç Ogaden cephesinde Geraha'nın S0 mil kuzey doğusunda, Aerlorubi mevkil etrafında çete muharebeleri yapıldığı bildirilmektedir. İtalyanlar Esir Verdiler Adisababa, 6 ( Özel) — Adua önlerinde çok müthiş ve kanlı mu- harebeler elan devam ediyor. Habeş tayyareleri bu cepheye cepane götürüyor. Bu cephede Habeşlilerin eline 85 Italyan esir düşmüştür. Bir resmi bildirikte, Italyanların Vageta ve Enguela mevkilerini işgal ettikleri ve bir çok ölü olduğu haber verilmektedir. Habeşlerin İmdat Kuvvetleri Adisababa, 5 (A. A.) — Imparato, Gojjam mıntakası kumandanı Rasimu'ya verdiği emirde, şimdi 50 bin kişi ile Adigrat mıntakasın- da Ras Seyum'un imdadına gitmekte olan Ras Kassa'nın yerini tut- mak Üzere İlerlemesini bildirmiştir. Habeşlerin Mukavemetleri Çok Şiddetli ! Adisababa, 6 (Özel) — Şimal cephesinde Adigrat mıntakasında çok şiddetli muharebeler oluyor. İki taraftan da binlerce maktul vardır. Habeşler kayalık arazido sipor alarak şiddetle mukavemet ediyorlar. Italyanlar, Habeşlerin mukavemet göstermek niyetinde olmadık- bölgelerde günde takriben yedi kilometre ilerlemektedirler. Yakında Aksumun işgali beklenebilir. cenup cephesinde Büyük dir axkerl ehemmiyeti olan Habeşistanın Harrar kasebasından bir görünüş usu Şiddetle