6 Ekim 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

6 Ekim 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Gazetelerin Faaliyetine Ne Dersiniz ? harbinin kopuşu, da büyük bir hareket uyandırdı, Gazetelerin ikinci, hatta üçüncü tabı yapıma- dıkları gün olmuyor gibi. Dün bir yazıcımız halkla bu hu- susta görüşmüş ve rastgeldikle- rine yukarıki suali sormuştur. Aşağıda aldığı cevapları bula- cakamnız! Nişantaşı Bayraktar sokağı 19 numaralı hane, Serveti — Türk gazetecilerinin bu faaliyetl hakkında tekdirden başka me duyula- bilir ki? Ben hatta, bu harp kargaşa- hbğında, verdikleri haberlerden bazıla- rının yanlışlığını bile maşar görebi- Hrim! Çünkü, harp sahasında, yüzlerce geazeteyi temsll eden yüzlerce muhabir var, Onlar da biribirlerini atlatmak içia Habeşlerle İtalyanlar kadar ha- raretle mücadele ediyorlar, Bu itibarla, bazı çarpışmalar hak- kında kuvvetli buldukları tahminl, bu yanlış tahminleri yü- tünden yalancı çıkan gazeteleri de tamamile mazur görmek İâzımdır. Sultanhamamı, Nevrut s0- kağı, 9 numaralı bakköliyo sahibi Tahsini — Gazetelerimiz, Habeş - İtalyan kavgasını takipte cidden alk şa değer bir muvaffakiyet gösteriyotlar. Faraza Aduva'da yapılan bir hare- ketin neticesini, bir saat sonra |: bulda okumak, e takdir. değil, hayret verici bir iştir. lerini wspat etmişlerdir. * Aksaray, Tepecik sokağı 19 Numaralı hano, Vefikı — Bazı — kimselere — rastlıyorum: * Aman bu gazetelerin ikinci tabıla- rından, Üçüncü tabılarından da bık- tıkl , diyorlar, f Bunu söyleyenler, sade dünya İle &lâkadar olmıyan kimseler değildirler. Önlerin ayni zamanda, bir. göze- tenin ne demek olduğundan da ha- berleri yoktur. Gazateler, bu harbi, bütün hâdise- leri olduğu gibi adım adim - takiplâ mükelleftirler, leap ederşe bir günde, Üç değil otuz Üç tabı yaparlar. Müvozeller, kimseyi yaka tecilerin gayre yoklür sanırım, 100 Bin Teneke Peynlr İhraç Editecek Peynirciler peynir Ihraç Işinde bir el birliği yapmak istemekte- dirler. Bunun için incelemelere başlanılmıştır. - Dış - borsalardakl peynir fiatları tetkik edilmektedir. Bu #ene peynirler çok nefistir. Bunun sebebi sütlerin yağı alın- madan poynir yapılmış olmasıdır. Ihraç edilmek üzere hazırlanmış 100 bin teneke peynir vardır. mi istiskale hakları — Gözünüydn, Hasan Beyciğim ! DAH - SON POSTA Evvelki gece Fındıklıda çıkan yangında yanan evler şunlardır; Nesime- nla 9 sayılı, Kâmllin 3, Nallin S, Zeki ve Hüdainin 9, 11, 17 sayılı evleri. Sayı ve bölüme bakılırsa yanan evler 11 taneyi bulmaktadır. Bu yangının bu kadar büyümesine sebep sokakların dik ve darlığı yüzündem itfaiye arabala- rınin yollardan — geçememesi; Terkos suyu bulunmamasından denizden su Almak mecburiyetinde kalınmasıdır, İasanca eksiklik yoktur. Yukarıdaki resimde yanan evler görülmektedir. Sayım İçin Konferans Üniversitede Bu Ay Içinde Konferanslar Verilecek Sayım merkez bürosunda dün de bir içima yapılmıştır. Bu içti- mada evlere dağıtılacak beyan- namelerin şekli tosbit edilmiş, bundan başka umumt! konferans günleri de — kararlaştırılmıştir. Konferanslar Üniversitede verile- cektir. Bütün nahiye merkezlerine hoparlörler konulacak ve herkes tarafından dinlenmesi temin edi- lecektir. Ayın on dördüncü günü üni- versitede profesör Noymark ta- rafından Fransızca, 161ncı günü belediye iktisat direktörü Asım Süreyya, 17inci günü de İstatis- tik genel direktörü Celâl tarafın- dan Türkçe konferanslar verile- cektir. Bütün sayım memurları mıntakalarındaki nahiye merkez- lerinde toplanarak Celâlin kon- feransını dinliyeceklerdir. Celâlin Isviçreli mütehassısla beraber Anadoluda yaptığı tet- kikler bitmiştir. Birkaç güne ka- dar şehrimize döneceklerdir. Türk - Romen Te- cim Anlaşması Dün Ankarada Iki Muka- vele Imzalandı Türk - Romen yeni ticaret ve klering mukaveleleri dün An- kârada imza edilmiştir. Bundan maada, Türkiye mallarının Kös- tence yolu ile Romanya üzerinden orta ve doğu Avrupası memle- ketlerine gönderilmesini — temin eden bir transit mukavelesi de imzalanmıştır. lamaz.. Bir Romen Torpitosu Limanımızda Dün İimanımıza bir Romen torpitosu —gelmiş ve İstinyede demirlemiştir. Torpito bugünlerde Istinyede havuza çekilerek temiz- lenecektir. Bu münasebetle dün torpito kumandanı şehre çıkmış ve Şarbay Muhiddin Üstündağı ziyaret etmiştir. Sürpagop İşi Hakem Heyeti Bu İşi Tetkika Başlıyor Urayla Evkaf arasındaki ih- HİAf işleri balledecek olan ha- kem komisyonu iİlk olarak Sür- pagop İşini tetkika başlamıştır. Evkaf Sürpagobun kendisine ait olduğunu Uray da burası ile Ev- kafın biç bir alâkası bulunmadı- ğını iddia etmektedir. Hakem heyeti her iki tarafın avukatlarını çağtracak, şifahi sor- gularda bulunacaktır. — aa «« Habeş - Italyan, harbi patlar pat- ABERLER 20 İlkteşrin Pazar Genel Nüfus Sayımı Sayım günü, sayım İşinin bittigi İlân edilinciy6 kadar çocuklarının sokağa bırakmayınız. Küçük çocukların sokağa çık- malarından ana ve baba mes'ul tutulacaktır. Bi a ö 3) Antrepo Ücretleri Liman İdaresinin İtirazını Bir Komisyon Inceliyecek Yeni İlman tarifesi ay başın- dan itibaren tatbika başlanmıştır. Bu tarife ucuzluk bakımından değerlidir. Gümrük, su, yükleme ve boşaltma fiatlarında azami tenzilât yapılmıştır. Bu Tarife ile önceki arasında büyük farklar yoksa da deniz ticaretile —uğraşanları memnun edecek bir mahiyettedir. Bununla beraber bu yeni tarife hükümleri de altı ay İçin müteber olduğun- dan o zamana kadar yeni incele- melerde bulunacak ve İcap ederse değişiklikler yapılacaktır. Liman idaresinin antrepo üc- retleri hakkında yaptığı itiraz da bir komisyon tarafından İncele- necektir. İtfaiye Yardım San- dığı Kurulacak Istanbul — itfaiye — teşkilâtının bir sigortası vardır. İtfaiye âmlr- leri ve efradı bir yangın sırasın- “B. Diyor Ki: da yaralanır veya ölürlerse yara- Tarının, — sakatlıklarının — şekline, derecesine göre yüz liradan bin liraya kadar bir para almakta- dırlar. Ancak bir itfaiye âmir ve ya neferi yangında ıslanıp Üşü- yecek olsa zatürreeye tutulup ölse bu ölüm hastalıktan sayılmıyarak ne ailesine, ne de — hastalandığı zaman kendisine 10 para verlil- memektedir.| Bundan başka has- talık iki ayı geçerse İşinden de çıkarılmaktadır. Bunun — önüne geçilmesi için bir şekil aranmak-« tadır. Husust şirketlerde olduğu gibi bir yardım sandığı kurulması düşlinülmektedir. Bu suretle hastalanan, kaba- hati olmadan işinden ayrılan itfar Iyecilere yardım etmek mümkün olacaktır. Kundura Boyacıları , Belediye seyyar kundura bo- yacılarının sokaklarda bir yerde daimi surette durmalarını yasak etmiştir. Bunlar umumi caddelerde durarak ayakkabıda boyayamıya- caklardır. Daiml surette dolaşa- caklar ve kenar sokaklarda bo- yayacaklardır. Birinci Teşrin 6 Günün Tarihi | Bir İki Satırla Kumkapı Orta Okul Öğretmenleri Yenl açılacak olan Kumkapı orta okuluna, İlk tedrisat öğret- menlerinden bazıları tayin olun. muştur. Bu yıl, vaziyeti bunlar Idare edecekler ve gelecek sene de yeniden bir orta okul öğret- men İmtihanı açılarak yeni öğ- retmenler alınacaktır. * * * Okullarda Spor Dersleri Bu yıldan itibaren bütün orta okul ve Hselerde jimnastik der-« sinden başka, vücutleri müsalt olan talebeye spor dersleri veri- lecektir. Her talebe, spor şube- lerinden birl Bzerinde çalışacaktır, * * * Resim Sergisl Dün, Güzel San'atler Akade- misinde, Italyada tahsil gören genç ressam Sabri Fettah tara- fından güzel bir resim sergisi açılmıştır. B YA Yunan Tayyarecilerinin Teşekkürü Geçenlerde Yunan donanması ile birlikte Istanbulu ziyaret eden Yunan hava filosu adına Amiral Sakellaridis tarafından Türk hava kurumu Istanbul - direktörlüğüne bir teşekkür mektubu gönderik miştir. * * * Kartal Jandarma Kumandani Kartal jandarma kumandan- lığına Kars jandarma kumandanı Şefik tayin edilmiş, vazifesine başlamıştır. * * * Orta Tedrisat Genel Direktörü Orta tedrisat Genel direktö« rü Awni bugünlerde şehrimize gelerek bazı tetkikatta buluna- gaktır. # ha ,o ll Kültür Bakanlığı Yönetgeri Kültür. bakanlığı — Yünetgeri Rıdvan Nafiz, dün şehrimize gel miştir. Burada bazı İşlerini gör- dükten sonra Ankaraya döne- cektir. * * * Amerikadaki Kardeşlerimli Amerikada Pipodi şehrinde bulunan Türk vatandaşları, ara- larında topladıkları 1645 kuruşu çocuk Esirgeme kurumuna teber- ru etmişlerdir. * * * Lokanta camekânları Lokantaların camekânlarında balık, et, tavuk gibi pişmemiş ete ve balığa mütaallik yeyecek- ler teşhir etmeleri yasak edilmiş- tir. Sedece meyva voe pişmiş ye« mekler teşhir edilebilecektir. * * * Afyon Tohumları Afyon Inhişarı afyon tohume larımızın islâhı ve nümune afyon tarlaları yapılması için Afyonka- rahisara bir heyet göndermiştir. Hasan B. — Sade bizlm mi ya? Kah- velerdeki ayaklı gazeteleri görsen, asil onlara gün doğdu azizim |