17 Ekim 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

17 Ekim 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

, Çünkü ortada bir de çocuk vardı. Genç KANER Küçük Yavrunun Kerameti Mahkeme bir sene ayri yaşama ka- rarı vermişti. Fakat bu karar üzerin- den aylar geçtiği halde karı kocanın Adliye binasından ayakları kesilmedi. kadın haftanın seçilmiş bir gününde yavrusunu elinden tutarak Adliye ko- ridoruna çıkıyor, çocuğunu orada bek- liyen babasına bırakarak yarım saat, bir saat bekliyordu. Ben bu ailenin yakın bir dostuyum. ! bilhassa Aydın oğulları devrinde ya» Baba ile yavru birer haftalık hasretle) sarmaş dolaş olurlarken genç anne de bana dert yanardı: — Bu yaramaz yavrum yok mu; bütün üzüntüm ondan,. Evde tam bir hafta «baba.. baba.» diye başımın eti- ni yiyor.. Ne de çek seviyormuş baba- sını.. Sevmez olsaydı keşke!.. Evlât| sevgisi hiç bir şeye benzemiyor.. Ne isterse yaptınyor.. Bu karı koca birbir- lerini çok severler ve güzel geçinirler- di. Fakat bir, iki ufak tefek anlaşama- mazlık kendilerini nasılsa bu şekle sü- rüklemişti ve her iki tarafla da tema- sım bulunduğu için bu anne ile baba- nın her şeye rağmen birbirlerini unu- tamadıklarını seziyordum.. Son haftaydı. Genç anne, gene yav-| gelmişti ve! baba, yavrusile kucaklaşırken biz de anne ile konuşmağa dalmıştık. Aradan on dakika kadar mı ne geçmişti, bir de baktık çocukla babası yanımızda. Küçük yavru bir eli babasının elinde, birdenbire ciddileşti ve gözlerini anne- sinin gözlerine dikerek tehdidi savur- du: — Babamla barışmazsan gidiyorum annet.. Bir daha da «anne» diye adını! ağzıma almam.. Ne yaman bir tehditti bu.. Genç an- ne şaşkınlıkla bana baktı. Ben de hay- ret etmemiş değildim; fakat vaziyet nazikti; burada benim vazifem de bu küçüğün plânı tamamlamaktı. An- nesine cevap verdim: rusile Adliye koridoruna — Yavrunuz haklıdır; onu kırmıya- caksınız!, SON POSTA Tirede Bir Müze Kuruluyor Yahşibey Camii Müze Olmak Üzere | /ftira Tire Kültür Direktörlü- Verildi güne ki izerlerle doludur. Bu tarihi şehirde pılmış Yahşibey camii, mimari yapılış itibarile Selçuk - Bizans tarzında değer. li ve mozaik mermer direklere sahip bir camidir. Bu cami, icra vekilleri he- yetinin kararile müze yapılmak üzere İzmir Kültür direktörlüğü emrine veri! miştir. * İzmir ilbaylığının emirlerile etnografya müzesi yapılmak üzere ha rekete geçilmiştir. Bu hususta durmadan çalışan, Tire Kültür işyarı Osman ve bu işle uğra- şan gençlerimizden nüfus memuru Fa- ik Toklu ve Halkevi müze kolu faali- yete geçmiştir. Camiin avlusundaki ankaz belediye tarafından temizlenmiş- tir. İçerisinin sıvası on beşinci asır Türk boyacılığının bir şaheseridir. Fakat çok yazık ki cahil mütevelliler tarafın- dan bu boyalı sıvaların üzerleri kireç- le sıvanmış ve bazi yerleri tahrip edil miş olduğundan bu san'at eserini mey- dana çıkarmak için çalışılmaktadır. Yakında bitirilecektir. Eski eserlerin araştırmasına gelen Efes ve Belrü hafriyat müşavirleri aza- Tire (Özel) — Tire baştan başa es | " Tirenin kiymetli eserlerinden Necip Paşa kütüphanesi ve evkaf direktörü ile Işyarları , Bigada Bir Imam Düven Altında Kaldı Biga (Özel) — Karahamzalar kö- yünün imamı Hasan, harmanında bey- girlerle döğen sürmekte iken hayvan- flar, harmandan dışarı kaçmışlardır. İmam Hasan bunları önleyip tekrar Çarşamba Köy- lerinde Öndül Eğlencesi Samsun (Özel) — Bazı köylerde kararlaşır. Evvelce kızı çok tuhaf âdetlere tesadüf o edilmekte- dir. Bu arada Çarşamba köylerinde de tuhaf bir eğlence âdeti vardır. Adına öndül denilen bu eğlence şöyle yapılır. Zengin bir köylü mandelarından biri- : dört ay besiye koyar. Besi müddeti bitince civar köylerdeki tanıdıklarına birer mum gönderir. Mumu alan köy- lü öndül davetini kazanmış demektir. Her davetli köylü de öndüle bir araba odunla gelmek mecburiyetindedir. Bu odunlar küme küme eğlence meyda- nının etrafıma yığılır, odun yüklü dört araba da tekerlekleri kazıkla toprağa bağlanmış bu dört arabaya koşulur, bundan sonra davullar çalmaya baş- yakılır ve mandaya sopalarla vurula- rak tekerlekleri toprağa tesbit edilmiş olan odun yüklü dört arabayı tek başı- na yürütmesine çalışılır. Eğer manda bu arabaları yerinden söküp işaret edi- len yere kadar götürebilirme öndülü kazanmış demektir. Samsun Ve Bigada Sayım lar, meydandaki bütün odun yığınları But Taya Me) önül NŞLER Kızlar Hakkıt g UÜ « Yapanlar Bir kız bir gençle tanışmay?” başına her türlü felâket g Meselâ bu kıza bir gün bif kar. Kız muvafakat eder V€ ".üvsm genç bunu kıskanır ve nişi İğa teşebbüs eder, Ne yapsın, M8 idüğü şey kıza iftira etmektir İ.. Yeni nişanlı bir genç kız B İbu şekilde sağdan soldan bir $ |kodular, bir çok iftiralar işit da bu propagandaya kapılar” rakır. 4 İşte ondan sonra zavallı kızl bir faciadır. Hakkında 8ö) söz kalmaz. Bir çok erkekli eri müş kalkmıştır denir. Nişanlısi rakmıştır denir. Kızı terzil içi esirgenmez, İste İzmirden Peştemalcılar lihsiz A.» rumuzile bana derdi genç te bunlara benzer bir ç9 gandarın kurbanıdır. Bu genç, eşine nadir rast zel bir kızla nişanlanıyor. Nil simi yapılmak üzeredir. Tam © da sağdan soldan, tanıdık birok kimselerden mektupları * raflar yağmağa başlıyor. Kız » bir çok iftiralar yapılıyor. O ları Avrupalı mütehassıslar, bu camii harmana sokayım derken hamudları çok değerli bulmuşlardır. Bu müzenin boyunlarından çıkmış ve nasılsa yere cümle kapısının önü metruk toprak ve| yıkılan Hasan, yeni ve keskin çakmak taş yığınlarile doludur. Bunların kaldı- taşı kakılı döğenin altında kalmıştır. rılması ve etrafının haraplıktan kurta-! Bu sırada ürken ve başları boş kalan rılması pek lâzımdır. Avlusunun orta- hayvanlar imamı keskin dişli döğen al. sında metruk ve susuz bir şadırvan tında harmanın dolayında sürükleme- vardır. Bunun tamiri ile suyunun geti-| meğe başlamışlardır. Hâdiseyi gören- rilmesi imkânı pek kolaydır. Belediye |ler, imamı kurtarmağa savaşmışlar ise cami avlusunun münasip yerlerini park'de beş on dakika içinde yüzü gözü o Hazırlıkları Samsun (Özel) — Nüfus sayımı — Bu vaziyette nişan yü hazırlıkları ikmal edilmiştir. Samsun İgeri mi alayım, yoksa onun pdf merkezi 320 bölüme ayrılmıştır. Bü-|da bir lânet halkar- olarak b şırıyor ve bana soruyor: tün hükümet ve inhisarlar memurları | mı? ile öğretmenler sayımda vazife almış -| Neo,neo... lardır. Bir kız bir gençle görüşmüş © Fakat temiz aileye mensup bir 8€ * Biga (Özel) —Genel nüfus sayımi kendisini lekeleyecek kadar i için Biga 378 bölüme ayrılmıştır. Her ederse cektir, müze çok zarif bir şekle gire- haline getirip bu şadırvandan istifade keskin taşlarla yarılıp fena halde yara- lanmıştır. İmam bir kaç gün sonra Ça- nakkale hastanesinde ölmüştür. Genç karı koca bir daha ayrılmamak üzere tekrar birleştiler. Onlar bir ke- narda konuşma yaparlarken bu sefer de küçük yanımda kaldı, Kendine: — Bravo, afacanl.. dedim, bu işi yaman başardın.. Ne dese beğenirsiniz? — Zaten her ikisi de böyle bir ba- dine arıyorlard Bir Doktorun Günlük Pergmbe Notlarından (9) Kan Tükürmek Muayene ettiğim hastanın şikâyeti ve korkusu tükürdüğü ve balgam çıkar- diği zaman içinde kan lekelerinin bu- lunduğunu görmesidir. On seneden- beri sigara kullanan ve sık sık nezle olan bir defa da zatülcenp geçirmiş olan bu hastanın; sol taraf ciğerinin zirvesine doğru münteşir kan toplun- ma yerleci vardı. Zatülcenpten sonra bu ciğeri zayıflıyan hastayı munta- zam bir tedavi altına aldım, müshil verdim. Kloru kalsiyumlu bir Posyo- na devam ettirdim. Glikozlu serom- lar yaptım. Yatakta istirahat ettir dim ve beslettim. Bir buçuk ay içinde bir daha kan gel- medi. Üç kilo da kazandı. Hayatını intizam altına aldı. Şimdi daha en- dişesiz bir ömür geçiriyor. (©) B. notları kesip saklayınız, yahut "2. Sıkınlı samafımızda ba motler biz de.tor gibi imdadına yelişabilir. © Bir İlçeba, Taltif Edildi ğ Torul (Özel) — İlçebay İhsan Ol gun buraya geldiği kei duğu kadar hal kın hükümetle o- lan işlerinin sür- Torul Uğabayı bitmesinde de İhsan Nuri | büyük muvaffaki- yet göstermiştir. Üçüncü genel müfet- tişlik kendisini bir takdirname ile tal tif etmiştir. Biyada Yağmur Bekleniyor Biza (Özel) — Buraya 6 aydanberi lığında bir komisyon toplanmıştır. Ko-| © Merzifon (Özel) — Burada son! yağmamıştır. Bu yüzden top- misyon her gün Halkevinde toplam hafta içinde iki yaralama vak'ası ol- yağmur raklar sertleşmiş ve ekim yapmak güç bir abime yapım» kellekeiyen yap” İlbir hale gelmiştir. Çiftçi birkaç gün devamlı bir yağmur beklemektedir. Cümhuriyet Bayramı İçin Her Yörde Hararetli Hazırlıklar Yapılıyor Samsun (Özel) — Cumhuriyet bayramının çok parlak bir şekilde kut- lulanması için lâzım gelen hazırlıklar yapılmaktadır. Samsun parkının kar- $isında Cumhuriyet meydanı olarak açılan büyük saha parke taşile döşen- miştir. Şehrin en içerlek yolları bile ta- mir edilmektedir. Cumhuriyet meyda. nına Halkevini temsil edecek bir tak yapılmaktadır. Uray, hükümet, parti ve müesseseler tarafından da şehrin muhtelif yerlerinde taklar yapılacak- tır, Halkevi köycülük şubesi de muhte- Wif köylü ve Halk grupları hazırlamak- tadır. Bunlar halk türküleri ve halk oyunları yapacaklardır ve muhtelif kümeler halinde şehrin muhtelif nok- talarına taksim edileceklerdir. * Muş (Özel) — Cumhuriyet bayra- mını kutlulamak üzere ilbayın başkan- makta ve programı hazırlamaktadır. Bayramda Muşta bir ehli hayvan ser- gisi açılacak, bir de at koşusu yapıla. caktır. bölümün ayrı ayrı bina cetvelleri ya- pılmış, sayım memurları bu çetveller- le mintakalarını kontrol etmişlerdir. Geçen sayımda kaza nüfusu 70 bin olarak tesbit edilmişti. Bu sayımda 100 bin nüfus bulunacağı sanılmakta- Jdır. Yalvaç Posta İşleri Yalvaç (Özel) - Akşehirle Yalvaç arasında (şimdiye min etmiş, bu sure kadar posta nak- liyatı hayvanla ya- pılıyor, bu yüzden © posta alelekser geç kalıyordu. o Yeni posta ve telgraf müdürü posta — Yalvaç Posta Tiyatınım ve telgref Mu- le yapılmasını te- dürü Şakir şehirle Yalvaç arasında bir otobüs ser- bir de asri postane binası temin edil. miştir. Merzifonda Yaralama Vak'aları muş, tanınmış simalardan iki kar - deş birbirini yaralamış, Cafer adlı bir ilk okül talebesi de gene ayni o- kulda okuyan diğer bir talebe tara- fından yaralanmıştır. visi ihdası mümkün olmuştur. Kazaya | mez. Evlenmeğe karar verdiki& ra da bütün bu maziyi unutur disini kocasına verir, Maamafih sizin artık iti mamışsa, hakaret etmeğe yoktur. Sadece nişanı bozmö ailenize müracaat edersiniz izzeti nefsini rencide etmekte ği nerek terbiyenizi muhafaza «5 Şişlide V, Sunaç Boşanma o kadar kolay bir if dir. Ne sevdiğiniz adam kolaye# sını bırakabilir, ne de siz kolaycö ij nabilirsiniz. Yalnız kocanızın Y4 masını ileri sürerek boşanma © açabilirsiniz. Fakat sevdiğiniz ©” sizi alacağına inanıyorsanız NİZ. .... .. . Nöbetçi Eczaneler Bu geceki nöbetçi eczanelef lardır . Alemdar: (Cağaloğlu). Be (Sıtkı), Küçükpazar: (H. H başı: (Hamdi). Fener? Aksaray: (Ziya İN d (Faik, İskender ve Namık). mini: (Nâzım). Hasköy: Kasımpaşa: (Merkez). Sami. (Teofilos). Bakırköy: | Beşiktaş: (Rıza). Eminönü: ( se İİ met Kâzım). Şişli: | (Dimitri)- , yoğlu: (Garih, Limoncıyan). ta: (Asri İttihat). Büyükada: “eği nasi). Heybeli; (Yusuf), Sa” (Osman).