18 Ekim 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

18 Ekim 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

(Baş ah ) Genel intibaa göre, görüşmelerde he - nüz bir terakki yoktur. Görüşmeler Çıkmazda | Paris 77 (A.A.) — İtalyan elçisi -| nin, hangi şartlar dahilinde İtalyanm ta birin yüzde ! vet, Ya Hayır sızın Brenner sınırmı müdafaadan â- ciz olduğunu Fransaya bildirdiğine dair olan haber, resmen yalanlanmaktadır. Franshnın İngiltereye Deniz Yardımı Meselesesi Londra 17 (A.A.) — Laval, İngiliz harbe nihayet verebileceğini müzake -| donanmasına karşı yapılacak bir İtal - reye hazır olduğunu Lavale bildirdiği| yan taarruzu takdirinde İngiltere hü- sanılmaktadır. İlk şart, İngiliz filosu-kümetinin Fransız donanmasının yar- nun Akdenizden çekilmesidir. Bun *İdımını temin edip etmiyeceği hakkın- dan başka, İtalya, zecri tedbirler teh. didi altında müzakereden imtina et mektedir. Maamafih Lavalin görüşmeleri hak- kında henüz resmi hiç bir tebliğ neşre- dilmemiştir ve henüz bir sona varıldı- ğını gösterir alâmet te yoktur. n giliz Selirinin Fransa Hükü- metilsa Temasları ve İngilterenin . Cevabı Londra 17 (A.A.) — İngilterenin! Paris büyük elçisi Sir George Clark, geçen gece Laval ile yeni bir konuşma yapmıştır. Bu konuşmada büyük elçi, İngilterenin Akdenizdeki kuvvetleri - nin bir kısmını çekerek yalnız normal durumlardaki kuvvetini bırakıp bırak- mıyacağı hakkında Laval tarafından salı günkü görüşmede yapılan soru hakkındaki İngiliz noktai nazarını bil dirmiştir. İngiltereyi Akdenizdeki | filosunu kuvvetlendirmeğe sevketmiş olan baş- hca düşünceler değişmiş değildir. İtal- yan gâzetelerinin İngiltereye karşı sa- vurdukları tehditler üzerine, ihtiyati tedbir olarak Akdenize yeni kuvvetler gönderilmiştir. Bundan başka Trablus- daki İtalyan kuvvetleri de arttırılmıştır. Almanya Brennere Yüklerirse Londra 17 (A.A.) — Taymis gaze tesi, Paristen öğreniyor: İngiltere hükümeti Lavale vermiş ol- duğu cevabında anlaşmazlığın kotarıl: ması için her hangi bir teklifi - İtalyan kıtaatının Habeşistan çekilmesi şarti - Je » mülraköreye amisile olduğuna bil « girmiştir. Söylenildiğine göre İngiliz notası, daki suale bir iki güne kadar cevap ve receğini, İngiliz büyük elçisine bildir- miştir. Cenevrede Durum Bozuluyor Londra 17 (A.A.) — Deyli Telgraf gazetesine göre, Cenevreden gelen ha-| berler, Lavalle İngilterenin ve diğer 49 üyenin siyasaları arasında görünür bir gerginlik hâsıl olmakta bulunduğunu bildirmektedirler. Durum garip bir şe- SON POSTA MMA AZI Sudan - i İtalyanlar Kahire 17 (A.A.) — İngilterenin! Sudan genel valisi Sir George Stuart İngiltereden buraya gelmiştir. Mısır fevkalâde komiserinin konuğu olarak bir kaç gün kalacaktır. Sudan'a hare- Biri ci Teşrin 18 SON DAKİKA - TELGRAF, TELEFON, TELSİZ HABERLERİJ Habeş Sınırında Tedbirler Alınıyor Musavvayı Birinci Sınıf Müs- tahkem Mevki Haline Getir mektedirle —ğimamen -— VİYANA HEYECAN İÇİNDE Başbakanlık Binasına, Sokaklara m almıştır. Çünkü Laval, şahsan, İn- ket etmezden önce bugünkü durum giltere ile soğukluk pahasına da olsa, | pakkında konuşmalar yapacaktır. Bu İtalya ile teşriki mesaiye devamı tercih konuşmalarda bilhassa Sudan - Habeş etmektedir. Ayni mevzu üzerinde yazı yazan New Chronicle dün, Fransız - İngiliz münasebetlerinde ani bir buh- ran hâsıl olduğunu yazıyor. Lavalin müdafaa ettiği bir noktai nazara göre İngiliz harp gemileri, Akdenize, Mil letler cemiyetinin kararından evvel gönderilmişlerdir. Bu gemilerin Akde -! nizde bulunmaları, sosyetenin selâhi - yeline müstenit değildir. Bunun manâ- sı şudur ki, bir İtalyan taarruzu halin-| de, İngiltere, Fransadan hiç bir yardım beklememektedir. SON SÜEL | | DURUM rafı birinci yüzde) iliriz ki, cephelerde henüz kat'i netice istihsalino matuf bir harp veya muharebe henüz başlamış değil. dir. Ve bugün için İtalya hava filoları- nın keşif ve bombardıman faaliyetin- den başka bir şey yoktur. Buna mukabil Habeş - İtalyan meselesinden doğan si- yasi faaliyetler, bir meydan muharebe- sinin ehemmiyeti kadar genişlik almış- İsinırında alınması lüzumlu tedbirler görüşülecektir. Kahire 17 (A.A.) — Havas ajamsı| aytarından: Tahkiki müşkül bir habe-! re göre Trablusgarp ve Bingazideki! İtalyan kıt'alarının Siaouah vahası kar- şısındaki Gheghal civarında faaliyette bulundukları, tahkimat yaptıkları, si- per kazarak yeraltı lâğımları yerleştir- dikleri söylenmektedir. Bundan başka, bir çok tank ve harp gereçinin sinir boyuna sevkedildiği bil- dirilmektedir. sır Limanlari Tahkim Ediliyor | İskenderye 77 (A.A.) — İngiliz de- İniz bakanlığı, limanların müdafaasını İtanzim etmekle meşguldür. Bazı kısım- iları halka yasak edilmiş olan Doukhe-! la ve Moks plâjlanna büyük çapta top- lar yerleştirilmiştir. Italyanların Hazırlıkları Londra 17 (A.A.) — Royter ajan-| sının Süveyş kanalı mıntakası özel ay- tarı bildiriyor: Makineli Tüfekler Konuldu Yeni Kabineyi Yine Şuşing Kurdu Londra 18 (Özel) — Avusturya başvekili Şuşing geç vakit ve ani olar rak istifasını vermiş ve cumhur reisi yeni kabineyi teşkile gene Şuşingi memur etmiştir. Yeni kabine teşekkül etmiş ve yalnız bir bakan kabine" den hariçte bırakılmıştır. Ştaremberg gene Başvekil maavini olarak kabin€* de kalmıştır. Şuşing memlekette Dülfosun yollarından çıkılmıyacağını, harici siyaset te hiç bir değişiklik olmıyacağını, yeni kabinenin Prens Ştatenberg hak kındaki fikirlerinin eskisi gibi olduğunu ve memleketin mali, iktisadi va” ziyetleri ile daha yakından alâkadar olacağını söylemiştir. Viyana muhiti bu kararları memnuniyetle karşılamıştır. Viyana büyük bir heyecan içindedir. Sokak köşelerine ihtiyaten mitral, yözler yerleştirilmiş ve başvekâlet binasına makineli tüfekler kurularak külliyetli cephane taşımıştır. Ge “Wiyana Üzerine Yürüyüş Viyana 17 (A.A.) — Kabinede değişikliklerin kısmen eski muharip* ler Heimyehren'ler arasında çıkan fikir ayrılığından neşet ettiği zanne* dilmektedir. Bu arada resmi daireler önündeki nöbetçiler fazlalaştırılmış* tır. Aşağı Avusturya heimvehren'ler - eski muharip - lerinin Viyana üze“ rine bir yürüyüşlerinden bahsolunmaktadır. j j Yeni kabinede Şuşing başbakanlık, | edilen şekle göre savaş cemiyetleri bi ulusal müdafaa bakanlığı ve kültür ba-|leştirilecektir. Bu birleşik cemiyet kanlığı işlerini idare edecektir. «Avusturya heimatschutz gönüllü ri > art; iki lisin ismini alacak ve bu cemiyet, Şahsi endüstride devlet ve hükümet |. 2 siyam aleyhine hareketlerle savaş için alınan | püllü müdafsa hareketini inhisarı bulunduracaktır. Ulusun bütün müd İtalyanlar, Musavva limanını büyük üsnomal tedbirler genel komiserliği bir hızla birinci sınıf bir müstahkem | ödevleri iç işleri bakanlığı tarafından oltemsfasenlilar ve İngiliz > İdlyakı ui) İfaa kuvvetlerinin iyi bir surette yetişlit pasebatı tekrar dostane bir şekil alın- cıya kadar ihtiyat tedbirlerinin idame - sinin zaruri olduğunu kaydetmiş ol - masi muhtemeldir. Geleceğe Ait Vaitler Bu nota, bundan başka, Musolini- nin barbi ilân etmekle bir sürü resmi taahhütler hilâfına hareket etmiş oldu- ğunu hatırlatmakta ve bu halin Duçe- nin geleceğe şimdiden kıymetten düşürmekte olduğunu ilâ- ve eylemektedir. Times gazetesine göre, Musolininin Lavalden Brenner topraklarının bir Al. man istilâsına uğraması takdirinde İtal. yanın Fransanın fili müzaharetine bel bağlıyabilip bağlıyamıyacağını muştur. Laval, buna sarih surette cevap ver memiştir. Yalnız bu hususta henüz mü- taleasına müracaat edilmemiş olduğu tahmin olunan Fransız genel kurmayı, böyle bir sual karşısında şaşırıştır. P Lavalin Mevkii Taymis devam ediyor: N Zr Laval, İtalyan sergüzeştinin akame- te uğramasını kendi ümitlerinin suya düşmesi oaddeden birçok Fransızların şiddetli mukavemeti karşısında kalacak ve nazik bir mevkie düşecektir, Fran - sız halkının büyük bir kısmı, İngiliz no- tasında ileri sürülen esbabı mucibenin bir hissi ferağatle ortaya atılmış oldu - una inanmaktan imtina etmektedir. Faşistlere teveccühü olanlar, daba şimdiden - hatta İngiltere tecavüze ma-| ruz kalsa bile - Fransa ile İtalya ara - sında bir çarpışma olmasını görmek is- tememekte olduklarını ilân etmişler - dir. Mamafih Haber Tekzip Ediliyor Roma 17 (A.A.) — Röyter ajansı! it vaidlerini sor « İrun, yaralıları Ras Guksa Vali Oldu Roma 17— Askerleri ile beraber İtalya tarafına geçen Ras Guksa Kral namına Tigre valiliğine atanmıştır. Gazlara Karşı Korunma Çaresi Adisababa 17 (A.A.) — Harrar ge- nel valisi şu emirnameyi neşretmiştir: «Habeş askerlerinin gazlara karşı ye- gâne korunma çaresi ıslatılmış bir par- sa bezdir. Bu bezin daima cepte sak- lanması lâzımdır. Yakında cephede bu- lunan askerlere gaz maskeleri dağıtıla- caktır, Hâlâ Asker Gönderiyorlar Roma 78 (Özel) — Dün Doğu Af- rikasma yeniden 4600 asker gönderil. | miştir. Bugün ve yarın da 77 bin asker! gönderilecektir. Yunanistan Zecri Ted- birlere Başladı Atina 77 (Özel) — Yunanistan İtal. yaya karşı zecri tedbirleri tatbika baş- lamıştır. Yunanistan limanlarına ya- naşan İtalyan vapurlarile €şya ve yol cu nakli menedilmiştir. Muharebede Dumdum Kurşuru Kullanılıyormuş Mogadişo - İtalyan somalisi - 17 (A.A.) — Bir takım gazeteler, Har- rarda birleşik Amerikalı bir dokto. muayeneden sonra, İtalyanların odumdum kurşunları kullanmakta olduklarını söylediği. ni yazmışlardır. Bu asılsız haberi yalanlamak bile lüzumsuzdur, Roma 17 (A.A.) — Habeş kıt'a- larının güney ,Afrikalı bir albayın kumandası altında İtalyan somalisi. | | | aytan bildiriyor: İtalyanın, Fransanın yardımi olmak:) ne girdikleri hakkındaki haber ya-| lanmaktadır. İ mevki haline getirmektedirler. Musavvanın bir kaç kilometre şima- İlinde çöl tepesikleri arasına gizlenmiş | olarak 30 kilometre menzilli 38 lik toplar yerleştirildiği söylenmektedir. Limanın ağzını hafif kruvazörlerle torpitoları püskürtebilecek (705 mili- metrelik toplar müdafaa etmektedir. Limanın ilerisindeki adacıklara da 705 ve 155 milimetrelik toplar konmuştur. Bu toplar, adacıklara geceleyin sevko- Tunmuştu. Bu suretle tahkim edilmiş bir hare- ket merkezine malik bulunan Kızılde- niz İtalyan kuvvetlerinin hücum vasfı müthiş bir hal almıştır. Bu civarlarda beş İtalyan denizaltı gemisinin de mevcut bulunduğu ve bunların maskelenmiş “ oldukları söy- lenmektedir. İtalyanların uçak miktarı- nın 500 e yaklaştığı tahmin edilmekte- dir. Hava kuvvetleri karargâhı Assab- dır. Fakat bununla beraber, ihtiyaca göre Assab veya Asmaraya gönderil- mek üzere Musavvada da bir çok uçak bulunmaktadır. Bu uçakların bir çoğu da kuvvetli bombardıman uçaklarıdır. Bunlardan 700 kadarında ikişer maki- neli tüfek vardır ve alçaktan uçabile- cek surette yapılmışlardır. Bu suretle bu uçaklar Habeş kuvvetlerini bir kur- şun yağmuruna tutabileceklerdir. Musavvadan bir mil uzaklığa kadar bütün deniz, eşyalarını boşaltmak üze- re bekliyen gemilerle doludur. Bulgaristanda 70 Kişi Ordudan Çıkarıldı Sofya 77 (Özel) — Yüksek askeri şüra şimdilik 70 zabitin ordudan tardı- na karar vermiştir. Bu zabitlerin adları yla tutulmakta iende içlerini nesile mevkilerde bulunanlar da vardır. rilmesi ve birleştirilmesi için federal of görülecektir. Memleketteki ekonomik | gu ile milis arasında sıkı ve daimi komiserler, . emniyet (O komiserlerinin bölme ankle edilendir. emirleri altında bulunacaklardır. Başkan ve ulusal müdafan bakani Ayni zamanda vatansever cephe fe- Şuşing, milis ile federal ordu arasınd” deral başkanı Starhemberg ile savaş ki iş birliğini meydana getirmek için cephesi başkanı Şuşing arasında kabul Starhemberge tam salâhiyet vermişti Amerika İşe Karışıyor Ruzvelt Amerikanın Harbe Girme- sine Mani Olacağım Diyor Nevyork 17— Amerika hükümeti İtalya ve Habeş muharebesini kısalt- mak için İngiltere hükümeti nezdinde Fransanın plânlarını himayeye karar vermiştir. Habeşlere harp mühimmatı yollıyarak Habeşlerin tarafını tutmuş, bu hareketle de İtalya üzerinde bir tesir yapmak istemiştir. Rozvelt bir diyevinde Amerikanın bir harbe girmesine olacağını söylemiştir. Lavalın, Habeşistan Nezdinde Teşebbüsleri Paris 77 (Özel) — Lavalin, Musolininin muvafakatini aldıktan sonrâ; Adisababa hükümeti nezdinde bazı teşebbüslerde bulunduğu burada söyler mektedir. mutlak mâni R ile » 5 . Önümüz Uzun Bir Çete Harbi Var (Baş tarafı birinci yüzde) bunlar hâlâ lüzumu kadar fazla değil herhalde çok erkendir. Çünkü bugün! dir. Makalenin şimal | mıntakasında bazı| (o Adisababa Bügün yapılan elli bih İtalyan akınları olmuş ise de Habeş) askerin geçi töreninde bulunan Royt& ileri kolları, mühim İtalyan kuvvetle-| aytarı telgrafında diynr ki: rinin mevcudiyeti hakkında hiç bir ha-| «Fişenkleri bulunmıyan bu kadıf ber getirmemişlerdir. İaskerin manzarası hakikaten acına: Eğer Habeşler, imparatorlarının tav- bir haldi, Şelia eyaleti muhariplerinde? siyelerine riayet ederek her türlü mey-!İyedi kişi önümde benim için bir har? dan muharebesinden sakınır ve İtalyan | oyunu oynadılar ve sonra bana boş ge münakale yollarının uzaması nisbetin-| şeklerini göstererek bunları doldurmak de fazlalaşacak olan küçük vuruşmalar için bana yalyardılar. ve baskınlar yaparak İtalyanları hirpa-| Geçide iştirak eden askerlerin bi lamakla iktifa ederlerse önümüzde W- yük bir kısmının ellerinde ancak “9 zun bir çete harbi var demektir. İyalnız bugün için bilenmiş bulunan V* Habeşlere, makineli tüfek, tüfek ve güneş altinda parıldıyan kılmç ve mi3” cephane gelmeğe başlamıştır. Fakat raklar vardı.