26 Ekim 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

26 Ekim 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

OSMANLI SALTANATI GÖÇERKEN (Mütareke devrini > Her hakkı #nehfuzdur. «i Yazan: Ziya Şakır SON POSTA No. 187 > 26/10/35 i) DamatFerit Paşa Kabinesinin Dev- rilmesi Kararlaşmış Bulunuyordu Harbiye nezaretine merbut olmak üzere, (Görülen lizuma mebni) kaydi ile bir (0 mera divanı harbi) teşkil edilmişti. e riayetine (esbak levazımatı #ulhü selâmet fırkası mensuplarmdan ve - piyade livalarından Yanbolulu Arif Paşa; Azalıklarına da erküniharbiye mütekait Mustafa Kerimi, mütekait Ali Ri- iralaylardan Hu- Misi ve Nuri Beyler getirilmişti. Kimi muhafızlığı divaniharbi) heyeti de edilmiş; riyasetine süvari livas v #2 Paşa geçirilerek azaları da kâmilen leğiştirilmişti. i Ayal ebeşel (tetkiki seyyint) komisyo- nunda da mühim değişildikler iera edilmişti. Bütün bunlardan maksat; İstanbulda bulu- man - orduya mensup - Vi korku ve dehşet vermekti. İşte Ferit Paşa hükümeti bu şaşkınca siyasetle bocalayıp dururken, birdenbire Babiâlinin köhne sa- kafı üzerine dehşetli bir darbe inmiş; ve bunun tarrakası, (Babsâli sakinleri) ni, (hâ- bı gaflet) ten ikaz eyliyebilmişti. * İstanbul hükümetinin, vatan ve millete karşı irtikâp ettiği bu ihaneti elinde kuv - vetli bir delil ittihaz ederek, Damat Ferit Paşa kabinesini devirmiye karar veren Mustafa Kemal Paşa, derhal hücuma geç - mişti ve bu mesele etrafında aldığı tedbir- tevessül, 2 — Kongrenin hitam bulmasına mem - vaziyetin tamamile inkişaf'ına kadar - kon- gre heyeti Sivasta kalacaktır... İcap ederse, daha kuvvetli ve fevkalâde bir kongre ak- tolunacaktır. 3 — Firar eden Ali Galip Beyle arka daşlarının şiddetle takibi. 4 — Bu büyük ihanetin müşterek mü- teşebbislerine karşı harekete geçilmesi. Kongre mukarreratınm derhal neşir ve tamimi esbabına tevessül edilmişti. Vaziyet inkişaf edinciye kadar, murahbaslar Sivas- ta bekliyeceklerdi. Firarilerin şiddetle ta- kibi için emir verilmişti. Sıra, (banetin müşterek müteşebbislerine karşı hücum) a gelmişti. , İhanetin müjterek o müti eriş (Padişah, kabine ve İngilizler) den mü- rekkepti. Mustafa Kemal Paşa, teşeb- büs edeceği hareketin daha müessir ol- masını temin etmek için o günün zihni- Yet ve telâkkilerini gözetti. Saltanat makamının ne dereceye siye inden henüz haberdar olmıyan ca- hil bir ekseriyetin bir anda zihnini bu- landırmamak için bu üç kuvvete birden (cephe hücumu) yapmaktan sazı “e zar etti, Ve bu ihanete, Padişahın da alâkadar oduğunu bilmemezlikten gek di. (Millet ve memlekete karşı bu ka- dar ihanet ve cinayet irtikâp eden kabi- benin, Padişahı hakikati halden haber- dar etmeyip daima iğfal eylemekte ol- duğu) ileri sürülecek; (Padişah, vazi- Yetten haberdar olduğu takdirde, ken- disini iğfal edenlere, derhal lâyık ol- dukları wuameleyi tatbik edecek ve Vaziyet te bu suretle ıslah edilecektir.) denilecekti. ni bir hilkümet heyeti teşkil edilerek bu | casus şebekesi hakkında tahkikat icra ve derhal adaletin tatbik edileceği za- mana kadar, hükümet merkezile mu- habere ve münasebette bulunulmamaya karar verilmiştir. (Ordu milletten ayrılmıyacaktır). Kolordnlar Da Faaliyette (Umumi kongre heyeti) imzasile çe- kilecek olan bu telgrafın, ayni zaman- da kolordu kumandanları tarafından da çekilmesi tensip edilmiş; birer sure- & aynen gönderilmişti. Eylâlün 11 inci günü her tarafta ma. | kine başında muhabereye girişilmişti. En evel Sivastan Sadrazam Damat Fe- rit Paşaya bir t f çekimiş; Padişa-| ha (Maruzatı mühimmede imi mecburiyetindeyiz. Hâil ika edilmeme- sini rica eder; aksi takdirde tevellüt edecek vahim neticenin mesuliyeti si raci olacağını arzeyleriz) denilmiş! dişaha hitaben yazılan | Ve sonra da nhisarlar UÜ. Müdü rlüğünden: 10000 Kilo Sigara Paket Kola 17000 ” akine 5400 Metre yeşil yağlı kan 40 Kilo Siklop Çenberi Kavalyesi İdaremiz İhtiyacı için yukarıda nev'i ve miktarları yazılı malzeme şartnameleri mucibince pazarlıkla satın alınacaktır. İstek.ilerin pazar rında lığa iştirak etmek Üzere hizi teminatlarile birlikte ve şartnami taş'da Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım ve Satım komisyo- huna müracaatları. “6404,, telgraf verilmişti. Ertesi gün ve örtesi gece bütün ko- lordu kumandanları bu telgrafları çek- miş bulunuyorlar ve netice hakkında İstanbulla muhabereye çalışıyorlardı. Fakat Sadrazam, cevap vermiyordu. A- yanıyor, bulunmuyordu. Sadrıazamların konaklarında. telg-| raf makinesi ile daima bir memurun bulunması, usuldendi. Buna binaen ko- lordu kumandanları makine başlarında ısrar ediyorlar; behemehal Sadraza- mın cevap vermesi için şiddetle tazyik gösteriyorlardı. İ Halbuki o sirada Sadrıazam Ferit Paşa, Nişantaşındaki konağında idi. ik defa olarak Erzurumdan (15 inci kolordu kumandanlığından) aldığı tel graf üzerine, Dahiliye Nazırı Adil Be- yi konağına celbetmiş; gelen telgrafı göstermişti. Toz” 4/11/035 Pazartesi saat 14'de * 5/11/935 salı sant 14'de ıh gün ve saatlerde "67,5 almak içinde her gün Kaba- Lira 1291 K, 50 99 90 13 Silivrikapı haricinde Nalbant çu- kurları nam mahalde 119, 500 metro bir kıt'a tarlanın tamamı, Silivrikapı haricinde Çiftlik yakının- da Uzuntarla nam mahalde 14435 metro miktarında tarlanın tamamı. Silivrikapı haricinde Küçükbalıklı civarında Rum mezarlığı yanında 75,556 metro tarlanın tamamı, Silivrikapı haricinde Harman tarla nam mahalde 32,275 metro mikta- rındaki tarlanın tamamı, Silivrikapı haricinde Küçükbalıklı İspitalya karşısında 5550 küsür met- ro tarlanın tamamı, Silivrikapı haricinde Basmahane yo- lunda 23000 metro tarlanın tamamı, Silivrikapı haricinde demirhane kar- şısında 285,300 küsür metro tarlanın tamamı, Silivrikapı haricinde Veliefendi ça- yırında Çörekçiçeşme (karşısında 70,000 küsür tarlanın tamamı. Silivrikapı haricinde Mercantepe karşısında 9500 metro tarlanın ta- mam, Silivrikapı haricinde Velief. çeşmesi karşısında Taş çukurlarında 60400 metro, Silivrikapı haricinde Çörekçiye gi den yol üzerinde 11040 metro tarla, Yukarıda yazılı tarlalara istekli çıkmadığından pazarlık suretile sa- tılmalarına karar verilmiş olduğundan üstermesi 21/11/935 perşembe günü saat 15 komisyonda yapılacaktır. İsteklilerin yüzde yedi buçuk pey paralarile Mahlülât kalemine gelmeleri. (6764) Istanbul Orman Direktörlüğünden: Haliç orman idaresinde mazbut 1000 adet kızılcık çubuğu 296 kilo ıhla- mur çiçeği 30 adet muhtelif parıçul 17 kental mahlüt odun 747 kilo kömür 482 adet köknar kereste 32 adet meşe tomruk 80 kental mahlüt odun 80 adet sapsız süpürge 19 adet gürgen kereste 173 adet fındık saplığı 1625 kilo mahlüt odun 11/11/935 pazartesi günü saat 14 te ihale edik 302 22 66 82 © 1079 70 460 3118 1534 106 651 240 00 o 4 a BİRİKT g4 Padişaha Çekilen Telgraf | Bu mülühazaya mebni; Padişaha hi- taben derhal bir telgraf hazırlandı. Va- ?iyetin icabı olarak içinde bir çok tam- traklı elfaz bulunan bu uzunca telgraf- ta, bütün hücum hatları, Babıkli Üze- rinde toplandı. Bu telgrafın muhtevi- Yatı, hulâsaten, şundan ibaretti: (Hükümetin cebren ve harben kengre- Vi basmıya ve beyhude yere İslâm kanı akıtmıya; Kürdistanı ayaklandırmıya; suretle de vatanı parçalamıya ta- #addi ettiği ve bu plânı da muka- bilinde taahhüt eylediği vesaik ile ta akkuk etmiştir. (Hükümetin bu meselelerde icra vasi tası olanlar, hâsiren firara mecbur ok Muşlardır. Derdestleri halinde kanunun Pehçesine tevdi edileceklerdir... (Bu cinayetleri tertip eden, Dahiliye Ve Harbiye Nazırları tarafından tebliğ VE tatbik ettiren hükümeti merkeziye- Ye; milletin itimat ve emniyeti kalma- Miştır, Namuslu zevattan mürekkep ye” Arsıulusal arttırma günü olan 31 Birinciteşrinde Banka ube ve Sandıklarında bir biriktirme hesabı açtırarak en aşağı 10 lira yatıranlar arasında 100 kişiye aşağıda yazılı İREN KAZANIR ikramiyeleri verecektir : Birinciye ikinciye Üçüncüy Dördünc Beşinciy Ellinciye o üye e kadar Elli birinciden yüzüncüye k. Kura 3Sirincikânun 7 sinde Ankarada Merkez ecektir. Kuraya girebilmek için para yatıranların pa- nı 7 Birincikânuna kadar çekmemeleri lâzımdır. çekil raları mek üzere satılığa çıkarılmıştır. İşi görmek istiyen alıcıların Orman Müdiriyet Kalemine gelmeleri ilân olunur. (6747) -——— ——umm— —— İstanbul dördüncü icra memurluğun« dan: Bütününe (2590) iki bin beş yün doksan lira Kıymet kesilen Tophanede Karabaş Mustafa mahallesinde Kasap- İar içi sokağında eski 30, yeni ?2 No. b ve üzerinde odaları içinde elektirk tesi» satı ve önünde istor kepenkleri bulunan beden duvarlârı kârgir, içi ahşap dük- künm 1/6 hissesi dairemizce paraya çevrilmekte olup şartnamesi 20/11/935 günlemecinden itibaren herkesin görebil « mesi için açık bulundurularak 5/12/ 935 günlemecine rastlıyan perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar dairemiz- de satılacaktır. Arttırmaya girmek için yüzde 7,5 te- minat akçesi alınır. Birikmiş vergi, bele- diye resimleri ve vakıf icaresi müşteriye aittir. Artırmada kesilen değerin, satılan hisseye düşen miktarının yüzde 7,5 nu bulmak şart olup aksi halde en son art- tıranın taahhüdü yerinde kalmak üzere arttırma on beş gün daha uzatılarak (20/12/93 günemecine rasiliyan cuma günü ayni yer ve saatte satılarak en çok arttıranın üzerinde (bırakılacaktır. 2004 No. İı kanunun 126 ıncı maddesi mucibince ipotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sa- hiplerinin g. menkul üzerindeki hak- ları hususile faiz ve masrafa dair bulu- nan iddialarını ilân tarihinden 20 gün içinde müsbet evrakile bi te dairemize bidirmeleri lâzım olup aksi halde hakları tapu sicillerile sabit ol- madıkça satış bedelinin paylâşmasır- dan hariç kalırlar. Daha geniş bilgi edinmek istiyenleri » 934/4937 dosya numarasile dairemize müracaatları ilân olunur. (482) Pp 100 80 60 40 20 10 5 Lira Gecaleri sık mk abdeste kalkanlar rahat «metis KATRAN HAKKI malıdırlar, nezle Zira ve Katran idrar iihaplarını Gaip: Evkaftan aldığım tekaüt ma- aşıma ait (118) numaralı cüzdanımı kaybettim. Yenisini alacağımdan hük- mü yoktur. 1 Evkaf muhasebesinden mütekait Şükrü ". binasında