23 Aralık 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

23 Aralık 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Sabah Saat 4 ten Sonra Gelen Telgraf Haberleri Bir Tecavüze zeKarşı 1 Ingilterenin Akdeniz Devletlerine Sual Listesi... (İlaytarak İ inci yüzde) Atina, 22 (Özel) — Vradini gaze- tesi Akdenizde bir ihtilâf zuhurunda İngilterenin Girit adasının Sude li - manı ile diğer deniz üslerinden, isti- fade etmesine müsaade edilip edil - miyeceğini Yunanistandan sorduğu - nu yazıyor. Habeşler Toprak Terketmiyorlar Londra, 22 (A.A.) — Londradaki Habeş elçi erkânından biri Havas ajansı aytarına şu diyevde bulunmuş - tur: Habeşistan için kuzeyde her hangi bir arazi parçasının ve bilhassa Tigre- nin bir kısımının terki asla mevzuu bah- solamaz, Zecri Tedbirler Siyaseti Viyana, 22 (A.A.) — Avusturya gazeteleri zecri tedbirler siyasasına dönmek meselesi ile meşgul olmakta - dır. Hükümetin organı olan Wiener Neuste Nachrichten, İtalyayı bir çem- ber içinde kalmak — tehlikesinden ko- rumağa davet etmekte ve şöyle demek- tedir: «Son kararı, Paris ve Londra vere- cektir. İtalya, bunu ne kadar — çabuk takdir edecek oluras vaziyet de o kadar çabuk aydınlanmış olacaktır.» Paris, 22 (A.A.) — Paris gazetele- ri, arsıulusal siyasadaki — değişiklikleri dikkatle takip etmektedir. Fransanın müstakbel hattı hareke - tini tarif eden «Figaro» gazetesi, Pa- ris hükümetinin anlaşmazlık halledi - Hnciye kadar kararlaştırılmış ve tat - biktedilmekte bulunmuş olan zecri tedbirleri muhafaza edeceğini, ancak bunların genişletilmesine muhalefet e- deceğini yazmaktadır. İtalya Tecavüz Ederse Figaro ,diyor ki, şayet İtalya Millet- ler Cemiyeti azasından herhangi biri- ne karşı tecavüze kalkacak ve bu su - retle ihtilâfı hiç te müsamaha edilmi - yecek bir şekilde genişletecek olursa iş değişecektir. Böyle bir hal, 16 mcı maddede derpiş edilmiş olan zecri ted- birlerin kâffesinin hemen tatbiki gibi bir neticeyi dnvet ednceklır Bu huıus— “Zecri Tedbirler Sulhu Temin Edecek,, Paris, 22 (A.A.) — Bir siyasal toplantıda söz alan parlâmento ra- dihal sosyalist grubu başkanı saylav Campinchi demiştir ki: : «Bilhassa çabuk ve sıkı hr u- kilde tatbik edildikleri -takdirde, zecri tedbirler, sulhu temin ede- cektir.v Fransanın İtalyan milletine kar- gt duyduğu dostluktan bahseden saylav şunları ilâve etmiştir: «Biz, faşist olduğu için değil, fa- hat taarruz eden ve paktı çiğneyen olduğu için İtalyaya aleyhtarız.» ta Romanının en aşağı bir vehme ka- pılmaması gerektir. Fransanın Gayretleri Farnasa, İtalyanın meşru arzularını geniş mikyasta tatmin edecek şekilde ihtilâfın halli için bir çok defalar mü - him gayretler sarfetmiştir. Hattâ Fran- sa, bu gayretleri kendi menfaatlerinin zararına olarak yapmıştır. Bütün bu gayretler boşa gitmiştir. Bütün bun - lar, ya reddedilmiş ve yahut bu teşeb - büslere zamanında cevap verilmemiş - tir. Fransa Yeni Teşebbüslerde Bulunmıyacak Fransa, bundan dolayı mütessir de- gö Anbali, iyekl tepebbüslerde bu « Tunmıyacaktır. İşi, vukuat halletsin. Belçika Kralmın Seyahati Er Nuvel gazetesi, Paris plânı hazır- lanmak üzere iken Belçika kralının Londraya gitmiş olduğunu hatırlat- maktadır. İtalya ve Belçika hanedanları arasın- daki karabeti kaydeden Er Nuvel ga- zetesi, ilâve ediyor: «Bu iki hâdise arasında bir nevi ka- rabet rabıtası vardır. Şu halde - İtalya kralı hanedanının temayüllerini pekâ- lâ bilen Musolininin 6 Kânunüuevvel tarihli beyanatı ve Pontinia'da vermiş olduğu söylev karşısında hayret etme- mek mumkıın değildir. Türk - Yunan Dostluğ ğu Sarsılmaz... (Baş tarafı 1 inci yüzde) Bu usul, Yunanistanın bugünkü durumuna uygün bir usuldür. Ancak bu suretle gelecek parlâmentoya istinat edebilecek bir birlik kabinesinin — te- essüsü kolaylaşmış olacaktır. Bu çer - çeve içinde Liberal Partisi de uhdesine düşen ulusal ödevini yapmakta bir an tereddüt etmiyecektir.» 'TA sütunlarında yer bulmasıni israrla Tica etti: 3 « — Türk - Yunan dostluğu sarsıl- maz ve ayrılmaz bir surette kuvvetli- dir. Ve baki kalacaktır.. Balkanlarda sulhun muhafazası için bu dostluğun ehemmiyetini Yunanistanda anlama - mış siyasal bir parti yoktur. Bütün SON DAKIİKA ——— Londra, 22 (A.A.) — Umumi te- lâkkiye göre, Edenin dışişleri bakanlı- ğina tayini, Habeş — muhasamasının başlangıcındanberi takip edilen siya- saya devam edileceğine bir delildir. (Baş tarafı I inci yüzde) Tigre cephesinin doğusundaki bu hare- ketler, muhasamatın - başlangıcındanberi yapılmış olan hareketlerin en ciddisi sayıl - maktadır. Ogaden'de tam bir sükün hüküm — sür - mektedir. Şiddetli Muharebeler Roma, 22 (A. A.) — Dembe - Guina'- nn kuzey batısında uçakların pek ziyade faaliyet göstermiş oldukları ve orada üç gün süren bir muharebenin vukua gelmiş olduğu bildirilmektedir. Uçaklar, Habeş - lerin piyade ve süvari kollarını müessir bir surette bormbardıman etmişlerdir. Ayni bölgede hareketler yapmakta olan !Ien prensiplerin muhasamanın Maamafih Milletler Cemiyeti pren-lşa[ı karşısında İngilterenin alacağı va-|ke tâbi tutan İngilterenin niyetlerine |siplerinin tatbikında Chamberlayn'ın 'ziyete bir ıehber tqkıl edeceği tahmin uygundur ltalyan Uçakları Şiddetle TELGRAF, TELEFON, TELSİZ HABERLERİ Eden [ngılız Dış Sıyasasmı Ele Aldıktan Sonra.. Avam Kamarasındaki son nutku mu - cibince hareket edileceği düşünülmek- tedir. Chamberlayn tarafından tasrih edi- inki- Habeşlerin her türlü taarruzlarına karşı, kuvvetlerinin sağ cenahını himayea — etmek maksadiyle İtalyanlar diğer bir takım hare- ketler daha yapmışlardır. Lavoro Fascista'nın Tigre'deki aytarına göre evvelki günkü İtalyan tebliğinde mev- zuu bahsolan Abbi - Addi muharebesinde Habeşler binden ziyade ölü vermişlerdir. Muharebe bütün gün sürmüş ve düşman, sahada modern bir takım silâhlar bıraka- rak geri çekilmiştir. İsveç Kızılhaçı İstokholm, 22 ÇA. A.) — İsveç kınl - haçı, Habeşistandaki İsveç seyyar sıhhiye heyeti başkanı doktor Hylander'den — bir rapor almıştır. Bu raporda, Necaşinin he - yetin ikiye Aayrılarak her ikisinin de Ras Habeş Harbinin Başlangıcındanberı Takip Edilen Siyasa Değişmiyecek olunmaktadır. Esasen bu hattı hareket, zecri ted « birlerin tatbik ve inkişafını, ekonomik, askeri ve bahri mütekabil yardım sls« temine umum? ve kollektif bir iştiras Ciddi Harp Yeni Başladı. Üç Gün Süren Buyuk Muharebe Bitti Bombardımanlara Yeniden Ve Başladılar Destanın kuvvetlerini takip etmesini iste - miş olduğunu bildirmektedir. Ciddi Harp Henüz Başladı Diğer taraftan doktor Hylander, Habeşs lerin ciddi surette harbe ancak teşrinisanl ayı sonundanberi girişmiş olduklarını bil « dirmektedir. İtalyan Tayyareleri Köyleri Bombardıman Etti Dessie, 22 (A. A.) — Bir Habeş bildi- riğinin haber verdiğine göre, 13 İtalyan tayyaresi Koram'ı ve Aşangi gölü bölge « sinin bazı köylerini iki saat müddetle bom- bardıman etmişlerdir. Bir çok ev yanmış « tır. Bambardıman esnasında kaç kişinin ölüp yaralandığı henliz malüm' değildir. Seçim Geri Mi Bırakılacak ? Liberal Partisi liderine teşekkür et- | partilerin siyaseti Türkiyeye karşı bes- tim. Ayrılacağım sırada Sofulis, bil -|lenen gayet samimi ve dostane hissi- hassa, aşağıdaki sözlerinin SON POS- yutı dayanmaktadır.» * Kondilis Hükümetinin inin Bir İhtilâl Hükümeti Olduğuna Karar Verildi Atina, 22 (Özel) — Hükümet Kondilis hükümetinin bir ihtilâl hü » kümeti mi, yoksa temel yasasına dayanan meşruti bir hükümet mi sa - yılacağını devlet şürasından sormuştu. Şüra verdiği kararda Kondilis hükümetinin bir ihtilâl hükümeti olduğunu tasdik ettiği gibi, şimdiki hükümetin de onun bir devam: olduğunu teyit etmiştir. — Bu karara göre hükümet Kondilis hükümeti tarafından yapılan mu- wakkat kanunları ilga edebilecektir. Yugoslavya ya Kabinesinde Degışıklık Pını. 22 (Telsizle) — Belgrattan buraya gelen haberlere göre Sto- yanoviç kabinesinden bazı değişiklklikler olmuş, istifa eden üç bakanın yerine yenileri tayin edilmiştir. Tafsilât yoktur. Atina, 22 (ALA.) — — Gazetelerin yazdığına göre, beynelmilel vaziyet gerginleşmesi üzerine kral seçimleri tehir edecek ve bütün part!i toplı: n | İbir koalisyon hükümeti teşkil edecektir. | Mihalikopulos'un dışişleri bakanlığı- 'na tayini ihtimali mevzuu bohsolmak - tadır. Fransız - İspanyol Tecim Muahedesi Madrit, 22 (A.A.) — Fransız tecim bakanı, Fransız - İspanyol tecim mu- ahedenamesini tasdik etmek üzere buraya gelmiştir. Maraştan Haberler Mahsuller Hemen Sevke- diliyor, Halkevi Çalışıyor Maraş - Diyarıbekir - Fevzipaşa hattının inşasından sonra Maraş büyük bir inkişaf devresine girmiştir. Her geyden evvel Ma- raş bir ziraat memleketi olduğundan mah- süllerini en kısa zamanda ve bekletmeksi- zin nakledebilmek imkânlarını bulmuş ol- masi balkı çok sevindirmiştir. * Maraş Halkevi bütün kolları ile — çalış- makta ve bilhassa dil ve tarih kolu, Mara- şın çok şerefli mazisini inceden inceye tet- kik etmekte ve katıksız öz Türkçenim der- lenmesi için de uğraşmaktadır. Köycülük kolu da her fırsatta köylere gidip gerintiler ve tetkikler yaparak — köy hayatımı incelemektedir. Balıkesirde Iyi Su Balıkesir - Dereçiftlik köyünün iki kilo- -euı uzağındaki suyun şehre getirilmesi için çalışılmaktadır. Bu su, kayalar arasın- dııııuuıveııınyıdı!llıîııvenı bol bir sa olduğundan şehrin bütün ihtiyacını karşılayabilecektir. | cumlarına karşı müdafaa Venedikte Uçak Hücumlarına Karşı Müdafaa Ekzersizleri Yapıldı Venedik, 22 (A.A.) — Bu gece Venedikte ve varuşlarında uçak hü « ekzersizleri yapılmıştır. Düdükler ve çanlar saat 23 de işaret vermişlerdir. Bunun üzerine şehir tam bir karanlık içinde kal- " | mıştıir. Bu sırada projektörler, havada ve uçaklara araştırmalar — yapıyorlar kaışı kullanılmaya mahsus loplur faaliyete ıcçıyordu Himmet Pehlivanın Bir Milyon Liralık Davası Kolu Sakat Kalan Pehlivanın Açtığı Dava Yeni Bir Himmet Pehlivan Bundan iki sene evvel bir müsaba- ka esnasında kolu kırılan ve Alman hastanesinde operatör Orhan Apti ta- rafından tedavi edilen Himmet Pehli- vanın, tedavinin iyi / yapılmadığı ve, Safhaya Girdi bundan dolayı kolunun sakat — kaldığı iddiasiyle Orhan Apti aleyhine açtığı dava mühim bir safhaya girmektedir. Hatırlardadır ki, Himmet Pehli- van, kolunun sakat kalmasının sebebi. ni, tedavınin iyi yapılmamasında ve kolunun günlerce açılıp bakılmadığını söyliyerek mahkemeye baş vurmuş ve © zaman teşkil olunan ehlivukuf, baş- ta güreş antrenörü Peter olduğu halde kolun sakat kaldığını ve henüz - yirmi sekiz yaşında bulunan pehlivanın bun- dan doğacak ziyanının en aşağı bir milyon lira ile tekabül edebileceğini bildirmiş ve Himmet Pehlivan da bu parayı istemişti. Yapılan — muayenelerde ilk evvel doktor Akif Şakir, Himmet Pehliva- nın lehine bir rapor vermiş buna muka- bil operatör Nissen, A. Kemal ve Kâ- zım İsmail de aleyhine rapor — vermiş ve vaziyet yüksek tb şürasına intikal etmişti. Son defa toplanan şürada bu mese « lenin Mevzuubasolduğu ve Himmet Pehlivan aleyhine karar verildiği, res- mi bir ihbar olmadığı halde, duyul- maktadır. Kânunusani 24 ünde bakılacak olan mahkeme, alâkadarlarca ehemmiyetli görülmektedir.