28 Aralık 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

28 Aralık 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

12 Sayfa Spor İstanbul _Lı'k Yarın Üç yerde Maçlar yapılacaktır Fenerbahçe Hilâl Ile, Galatasaray Da Vefa Takımiyl Şehrimizde üç maç yapacak olar İstanbul futbol Kik şampiyonasının de- kazuncu haftası yarın - Kadıköy, Taksim, Şeref stadyomlarında yapılacaktır. Kadıköy sahasında Fenerbahçe takımı - Hilâl ile maç yapacaktır. İstanbul lik şampiyonasının en başında giden Fenerbahçe takımı için bu müsabaka zorlukla kazanılacak bir oyun değildir. —| Her ne kadar geçen haftalarda Beşik-| taşa karşı yüksek bir oyun gösteren Hilâl takımı kuvvetli bir müdafaaya malikse de, Fenerbahçenin herkesçe malâm hücum hattı zorlukla bile olsa galibiyeti elde ede- cektir. Galatasaray - Vefa 'Taksimde yapılacak Galatasaray - Vefa arasındaki müseabaka üzerinde fazlaca du- rulacak bir oyundur. Bugüne kadar yaptığı bütün maçları kolaylıkla kazanan Galata- saray yaksız İstanbulsporla berabere kal- mıştır. takımla iştirak eden Vefalılar, bir müd- det evvel aralarından ayrılan oyuncuları tekrar takımlarına almışlardır. Galatasarayla yapılacak maçta kendini ftamamile toplamış olan Vefa takımı he- mmon her sene Galatasaraya karşı en düz- gün maç yapan bir takımdır. Son yaptığı maçlarda — takımındaki e- İatasarayın düzgün ve sert bir oyun oynı- yan Vefa karşısında çok canlı bir maç yap- ması İazımdır. H Beykoz - Güneş Yine Taksim stadyomunda yapılacak o- lan Beykoz - Güneş takımları aratındaki müsabaka dikkatle takip edilecek bir o- yundur. Galatasaraya karşı geçen hafta büyük bir müdafaa halinde hem de muvaffaki-| yetli bir oyun gösleren Beykozun, Güneş takımı karşısında açık bir oyun tutturaca- iina şüphe yoktur. Hemen her maçı kaybeden Güneş ta- kımı da belki Beykoza karşısmda daha a- çık bir oyun yapacaktır. Herhalde Beykoz - Güneş maçı da haf- tanın sayılı bir oyunu olacaktır. Şeref stadında yapılması lâzım olan Be- şiktaş, İstanbulspor maçı, Beşiktaşın Yu- manistan seyahati dolayısile geri kalmıştır. Süleymaniye - Topkapı Ayni stadda Süleymaniye - Topkapı a- rasındaki müsabaka nisbeten müsavi kuv- vetlerin çarpışacağı bir maç olması dola- yısile dikkate şayandır. Macaristan Şampi- yonu Üpeşt Yarın Geliyor Macaristanın meşbur Üpeşt takımı ya- fın Polonya vapurile şehrimize gelecektir. Şehrimizde üç müsabaka yapacak olan Üpest, Galatasarayın teşebbüsü ve büyük bir fedakârbğile Lstanbula getirilen — çok Slüvya, Sparta, Admira gibi çok kuv- vwetli klüplerden sonra şehrimize gelen bü-: tün takımlar kuüvvet itibarile zayıf teşek- küllerden ibaretti. Futbol organizatörlerinin — kuvvetli ta- Şampiyonası e Karşılaşacak n Macar Üpeşt takımıt bir arada lerde İstanbula bir takam çürük çarık Fot- bol takımlarının gelmelerine sebep olu - yordu. Yılbaşı yortuları dolayısile Yunanistana kadar gelen Üpeştin İstanbulu ziyareti fır- satını kaçırmıyan Galalasaraylılar her maz- rafı ve her türlü fedakârlığı göze almaktan çekinmemişlerdir. İçlerinde Avrupa şampiyonasına işlirak etmiş, Avrupa muhtelitinde yer almış ©-| yunculara malik bulunan Üpeştin şehrimiz- de yapacağı üç maç, fulbol zevki, teknik ve taktiki itibarile uzun seneler gözlerimiz- | Macar milli takımının müdafaasını teş- kil eden Üpeşt takımının üç orta oyuncusu da yine Macar takımının hücum hattıdır. Peştenin en hırçın takımı, Macar milli takımının en sert yüt atan oyuncuları İs- tanbulda yapacakları üç maçla burada bı- rakacakları tesiri uzun zaman hafızamız- dan silemiyeceklerdir. Kır Koşusu Beyoğlu Halkevi spor şubesi tarafından | tertip odilen senelik kır koşusu yarın Şişli - Hüriyetiebediye yolu üzerinde yapılacak- | tır, Birinci müsabaka 3 kilemetroluk bir yol üzerinde yapılacaktır. İlânci müsabaka 5 kilometroluk takım koşusudur. Müsabakalara pazar sabahı sazi onda başlanacaktır. Yine Halkevinin tertip ettiği voleybol şampiyonasının nihaf müsabakaları yacın saat üçte Beyoğlu Halkevi salonunda ya- pılacaktır. İzmirde Lik Maçları İzmir (Özel)— İzmirde lik maçları çok hararetli bir safhaya girmiş bulunuyor. Bu yıl Altınordu. oyuncularının İstanbul — ve Ankara klüplerine dağılmasile İzmirin bo- zulan futbol müvazenesinde yeni ve bam- başka bir durum hâsl olmuştur. ç Bu haftanın en ziyade önem toplıyan maçımı K. S. K. - Göztepe takımları yap- mıştır. Takımlar sahada dizildikleri zaman Göztepenin zayıf kadrosu derhal nazarları çelmiştir. Oyun başlar başlamaz K. S. K. aleyhi- ne hakemin verdiği bir penaltı cezası, bü- tün tahminleri değiştirecek bir durum ka- zanmuş ve Göztepe hiç beklemediği şart- | lar altında bir gol yapmağa muvaffak ol. muştur. Bununla beraber bugün tecrübeli Göz- tepe takımı karşısında muvaffak olan K.J 5. K. çocukları zevkle seyredilen bir oyun | eynıyordu. Ba iyi oyunun sonunda Görte- | pe kalesi kısa bir zaman için iki golle sar- sldı. Netiçode K. S. K. takam, kuvvetli ra- kibini 6-3 mağlüp ederek lik maçlarının iyi sayılan bir neticesini aldı. Bu oyundan evvel oynanan Demirspor- Altay maçını 8-1 Altay, Bornova - Şark Spor maçımı 5-1 Bornova Kazanmıştır. Ad. Bi. Afyonkarahisar maden büyük mastafı göze almamaları son sene- suyu kanı tasfiye eder İ ,3 i21 S Bi3 k ' A Wu7 OtTÜA. Alelâde ampuller olan bizler gümdiye ka- dar her tarafta kullanılıyorduk. Şimdi her- kes bizi kovuyer we yerimize, hakikaten bizden çok iyi aşik veren ve daha wz cere- yan sarfeden ÇIFT SPİRALLİ YENİ TUNGSRAM Ampullerini - koyüyorlar, Bunun önünde arlık kaçmuaklarn başka çare yoktur. ÇİFT SPİRALLİ PAK YAĞCI — $. HAYLOĞLU İstanbul Balıkpazar caddesi No. 10 TELEFON: 21530 Yağ mesolesi hatledilmiştir. Ticarethanemde satilan bilümum mal - davm plik ve bilesiz olduğumu sureti kat'i - yede temin ederim. T künunuevvel 935 ten itibaren baliha- zirdaki fiztlere zam yapmaksızın ©6 10 tenzilât yapacağımı arz ile bir defa teşrif - deri menfaatleri iktızasındandır. ——— —- GENÇLİK ve KAYNAKLARI Yazan: M. KÂMİL İçinde sağlığımıza ve dölermemize aid bahisler hakkında önemli yazılarla tenasül, kısırlık, ademi iktidar ve tedavisi gibi bahisler vardır. Fiatı 75 kuruştur. Posta ücreti alınmaz. İstanbul - Ankara caddesi No. 88 YENİ KİTABCI Birincikânün 23 edhüsenasına | üzum Gör lmiyen Fevkalâde BİLEĞİK rakı — imalâthanesi nin pi saya çe kardığı 1 45 derecelik OLGUN rakısını dı ANADOLU Çimentoları T. A. Ş. Yapılışlarındaki hususiyet dolayısile kazandıkları sarsılmaz şanı koruya - bilmekte olan yapma Portland Nor - mal çimentesile çokiş ve basışa karşı yüksek “lk dayanıklı, yavaş, donan, çabuk taş olan Süper çimentosunu tavsiye eder. Fabrikası: Kartalda, Yunus Du- rağında. Satış yazağı: Galata, Han, 3 üncü kat. Telefon: 44795 — T Agopyan La PREVUAYANS Fransız Sigorta Kumpanyaları Merkezi Parin Türkiyede ifayı vazile eden kısımlar Harik - Kaza Sermaye ve ihtiyat akçesi 350,000,000 Fransız frangını mütecavirdir. İstanbul Tahtakale — Prevuayans — Han No. | (Kumpanyanın binası) LA SÜS Umum Sigorta Anonim Şirketi Merkezi Zürüh (İsviçre) Türkiyede ifayı varife eden kısımlar Nakliyat - Harik Sermaye ve ihtiyat akçesi: 37,000,000 Türkiye için hususi Müdürleri RENE ASSEO ve ALBERT TİANO İstanbul Tahtakale Prevunyans Han No. | Telefon: 20699 — 21193 — 41495 B gz GDNT C C AA L ünüz mü var 7 NL LAŞ L Pektorin Wiz at el BRUYERE PiPOLAR Yeni çeşidlerimiz gelmiştir. Toptan satış: Suktanhamam Camcıbaşı han No. 10 Perakende satış: Sultanharmamı babcı karşısında mağazasında ke - «Sahibinin Sesir