16 Mayıs 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

16 Mayıs 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Yeni Fransız elçisi geldı Fransanın yeni Ankara elçisi M. Ponsot dün sa -» bahki — ekepresle şehrimize gelmiş ve — istasyonda, Fransız elçilik ve konsolosluğu er- kânı tarafından karşılanmıştır . Elçi — akşama kadar elçilik binasında istirahat ettik- ten sonra akşam trenile Ankaraya git- miştir. Ze İlkmektep muallimlerinin makam maaşları İlk mektep muallimlerine verilecek olan üç aylık makam paralarının bir kısmının daha münakaleleri yapılmış- tır. Tasdik edilmek üzere vekâlete gön- derilmiştir. Bulgaristan göçmenleri yarın geliyor Bulgaristan ve Romanyadan 4000 göçmen getirecek olan Nâzım ve Hisar wapurları, yarın akşam İimanımızdan geçerek Tuzlaya gideceklerdir. Göçmenler, tahaffüzhanede mua - yene ve aşıları yapıldıktan sonra, tren- le kendilerine tahsis edilen yerlere sevk- edileceklerdir. Telefon şirketi heyeti umumiyesi toplanıyor Ayın 26 sında, eski Telefon Şirketi heyeti umumiyesi toplanarak, tesisa - tın, hükümete devri hakkında hazırla- nan mukaveleyi tasdik edecektir. İnhisar memurlarının imtihanları İnhisarlar memurin kursunda imti - hanlara başlanmıştır. İmtihanlar, Ha - zirana kadar bitirilmiş olacak, muvaf- fak olanlar terfi ettirilecektir. Vergi kaçağı hayvanlar Bundan böyle, vergi kaçağı hayvan- lar hakkında tutulan zabıt varakası, iki nüsha olarak tanzim edilecek, bunlar- dan biri, hayvan sahiplerine verilecek- tir. Eyüpte ölçü ve tartı muayenesi Ölçü ve tartı aletlerinin muayene - sine devam edilmektedir. Ölçü ve tar- ti müfettişlerinden bir grup, bugün, Eyüp nahiyesinde faaliyete geçecekler- dir. Bir arabacı, diğerini yaraladı Beyoğlunda Kuloğlu — mahallesinde Ağaçeşme sokağında abırları olan iki arabacı kavga etmiş ve Paşo adındaki arabacı yaralanmıştır. Kavgaya sebep; Paşonun Ahmede ait bir su şişesini kırmasıdır. Ahmet Paşoyu sol böğrün- den ağır sürette - yaralamıştır. Yarah Beyoğlu hastanesine kaldırılmış, Ah - met iki saat sonra yakalanmıştır. Konser ve konferans Yarın saat 11 de Kadıköy Süreyya sine - “Ması salonunda Bpor komitesi başkamı Bed- ri Gürsoy tarafından Sporda yürüyeceğimiz * yol adlı bir konferans ve konferanstan sonra şef Ziya Aydıntan idaresi altında — Halkevi estödlantinası tarafından bir könser verile - cektir. Konser ve konferans berkes için açık« tır. Konser Müusiki — müallimlerinden — Rudolf Lelbo- vitsekinin talebeleri yarın sabah saat 10 da, Saray sinemasında bir konser vereceklerdir. Piyano resitali şeklinde olan bu konserde, Chepin, Srist. Mosari'tan hir gok peryer lar çalınacaktır. ee * Soruyoruz Her isteyen caddeleri tahta perdelerle kaplıyabilir mi? v eyvoda caddesindeki eski İngiliz konsoloshanesini satın alan a - dam, binanın alt katını dükkân yap- mak istemiş. Bunun için de yaya kal- dırımının üzerine bir tahtaperde çek- miş Tahtaperde çekileli tam yedi ay oluyor.Tamir yedi aydanberi ya- vaş yavaş devam ediyor. Ve bu gi - dişle bir o kadar daha süreceğe ben- ziyor. Voyvoda caddesinde tramvay, oto - mobil eksik olmaz. Bunlardan ka » gçanlar, yaya kaldırımına — sığınırlar, yayakaldırımı da — tahtaperde — ile kapalı olunca sığınacak yer kalmı « yor, Belediye binanın tamiri için verirken, binanın müsaade sahibine — tamiri gönlünün istediği kadar uzun müd- det yapması için de müzaade ver - di mi? Lâalettayin bir şahsın cadde- min üzerini aylarca, senelerce bir tah- taperde ile kapamıya hakkı var mi- dır? Soruîoruz Yeni bir Mozayik Bulundu Yakında _[üstinyen— sarayı- nın tamirine başlanacak Bundan bir müddet evvel Sultanahmetle tekrar hafriyata başlayan İngilirz Arkeoloğu Bakster dünkü araştırmalarda Sultanahmet camlii avlusu arkasındaki kazı yerinin top- rak seviyesinden 8,5 metre derinliğinde kal- dırılan büyük bir taşın altında geçen sene bulunan — mozayıkların — bir eşini — bul- muştur. — Bu mintıka — dahilinde — ya - pilan — ufak — sondajlar neticesin de mosayığın 6 metre tülünde ve 3 metre arzında olduğu tesbit edilmiştir. Bu sahada- ki mozayıklar hemen hemen hiç hırpalan- mamıştır. Tasvirler gayet canlıdır. Gayet san'aikâ - Tane yapılmış olan bu eserde buğün dünya- da mevcudiyeti bilinmiyen gayet garip bir kuşla, ağaç altında çalğı çalan bir İnsan tas- vir edilmektedir. . Arasta sokağı arkasında devam edilen ka- mda da çeridtvari mozayıklara tesadüf edil- miştir. Geçen sene bulunan ve Bizans sarayı na ait bir koridor olduğu tesbil odilen yerin içindeki topraklar boşaltılmış ve 5 - 6 metre kadar içeri gidilmiştir. Bu dehliszin devam ettiği zannolunmaktadır. , Profesör Baksltere müaddeten yardım e- den ve iki gündenberi şehrimizde — bulunan doktor Roussel hafriyatın ilerleyiş tarzı ve neticelerini görmek üzere Teşrinlevvel niha- yetine kadar şehrimizde kalacaktır. Bu müddet zarfında Ahırkapı civarında — bulu- nan Jüstinyen sarayının bugün baki kalan kısmının tamiri işiyle uğraşacaktır. Roussel dün imüzeler umum müdürü Azizle bu mose- le etrafında görüşmüş, bu işin müzelerin mürakabesi altında başlanmasına karar ve- rilmiştir. Yakında tamir işine başlanacaktır. Yusuf İzzeddinin çantası Adliye vekâletinin talebi üzerine Ankaraya gönderildi Yanan adliye sarayının emanet da - iresinde bulunan ve içinde Yusuf İz- zeddinin ölümüne ait bazı vesaik oldu- gu anlaşılan çanta Adliye Vekâletini talebi üzerine Ankaraya gönderilmiş-| tir. 1040 lira aşıran yankesiciler | Mehmet isminde bir tüccarın Beya- yazıtta zarfçılık suretiyle 1(40 lirası - ni dolandıran marüf — sabıkalılardan Vehbi yakalanmış ve diğer bir arkada- şı kaçmıştı . Yapılan tahkikat netice - sinde bu arkadaşın gene - sabıkalılar- dan Arap Sabri olduğu anlaşılmış ve kendisi gizlendiği yerde yakalanmış- tır. Suçluların üzerinde para buluna - mamıştır. Baytar Mustafa Santur öldü Eski Himayel Hay- wanat Cemiyeti relisi ve Hayvan Sağlık O- kulu — muallimlerin- den Baytar Musta - fa Santur bir damar çatlaması — netice- sinde vefat etmiş - tir. Cenazesi — üskü - dardaki aile kabris- tanına — defnedil - miş, cenaze mera - Merhum Baytar Mus — giminde, — tanınmı ı, tafa Santur doktorlarla, lu)u.r lar, Himayei Hayvanat Cemiyeti azası ve Eayvanat Sağlık Mektebi muallimleri, tale- beleri bulunmuşlardır. , Talebelerinden Ruhi Dirgin, mezarı başın- da bir nutuk söylemiş, merhum — Mustafa Bantur, tetssür ve göz yaşları arasında ebe- di istirahatgâhına tevdi edilmiştir. Santur, İstanbul Baytar Mektebinden bi- Fincilikle çıkmış, Pariste, baytar mektebin- de iki sene okuduktan sonra ,diplamasını âl- Müş, bir çok arkadaşlariyle beraber İstanbu- la gelerek İstanbul Baytar Mektebi — âlisine cerrahi ve nalbant muallimi tayin edilmiş- tir. Harblumumi senelerinde yüzlerce baytar yetiştirmiş, memlekete çok büyük hizmetler etmiştir. Harbiumumiden sonra, — Himayci Hayvanat Cemiyeti baytarlığını kabul ede- rek çalışmış, yazılariyle baylarlığı memleke- te yaymıştır. Ragıp paşa kumphannsı tamir edilecek Lâlelideki Ragıppaşa kütüphanesi - nin tamire muhtaç olan yerleri tamir e- dilecektir. Bunun için müzeler ve na- fia mimarlıklarınca bi Zeşif yapılmış- tır. Yakında tamire başlanacaktır. İstanbul lisesi müdürlüğü Umum müfettişliğe tayin edilen İs- tanbul erkek lisesi müdürü Celâl Fer - dinin yerine Trabzon lisesi müdürü $erif tayin edilmiştir. Trabzon lisesi müdürlüğüne de Gelenbevi orta mek- tep müdür muavini Faruk tayin edil- Eyüp Sabri çetesi adliyede Eyüp Sabri çetesi hakkındaki zabıta tah- kikatı tamamen ikmal edilmiş, hırsızlar ev- raklariyle birlikte müddelumumiliğe tevdi e- dilmişlerdir. Müddetumumilik yaptığı tetkikat netice - sinde Eyüp Sabrinin kardeşi İsmallin çete- nin yaptığı hırsızlıklarla alâkadar olmadığı- ni tosbit etmiş, hakkındaki tevkif müzekke- resinin iptalini ve serbest bırakılmasını İs- temiştir. Eyüp Sabri ile Mihal de dördüncü istintak Aüiresine sevkedilmişlerdir. Eyüp Sabri, ile Mihal yedi hırsızlık vak'asının tamam — falli addedilmektedirler. Eyüp Sabri bilfiü hırsızlık yapmamış ol - makla beraber Mihalin suç ortağı olmaktan müttehemdir. Nöbetçi Eczaneler Aksarayda: (Ziya Nuri). Alemdarda: (Sum Rasim). Bakırköyünde: (Mer - kez). Beyazıtta: (Sıtkı). Eminönünde: (Hüsmü Haydar). Fenerde: (Emilya - di). Karagümrükte: (Arif). Küçükpa- zarda: (Hikmet Cemil). Samatyada: (Rıdvan), Şehremininde: (A. Ham - di). Şehzadebaşında: (İsmail Hakkı). Beyoğlu cihetindekiler : Galatada: (Kapsiçi). Hasköyde: (Ye- ni Türkiye). Kasımpaşada: (Turan). Sanyerde: (Osman). Şişlide: (Maç - ka). Taksimde: (İtimat, Kinyoli, Tar- labaşı). Üsküdar, Kadıköy ve Adadakiler: Büyükadada: (Merkez). Heybelide: (Yusuf). Kadıköyde Modada: (Mo- da). Altıyolda: (Merkez). Üsküdar - da Ahmediyede: (Ahmediye), İzmıt yolunda bir köy is'asyonu isteniliyor «Büyük Derbende in «Muaşukiyer kö- yünde oturan bir okuyucumuz emekli bin- başı Nazmi Günkan bize yolladığı bir mek- tupta (İzmir - Aydın) hattında tatbik edil- miş olan bir usulün İstanbul - İzmit yolun da da faydalı neticeler verebileceğini süy- lüyor ve diyor ki: — «Vaktile Bağdad demiryolu yapılır- ken #Maşukiye, Uzuntarla, Avlu burnu, Eş- gibi yekdiğerine çok yakın, nüfusları dolgun olan sekiz köye bir istasyon veril cek yerde, bu istasyon sadece (Şirin Seli hiye, Hikmetiye, Acısu) isminde üç küçl köye yakın bir yerde yapıldı. Değiştirileli demiyorum, fakat İzmir - Aydın hattındil! yekdiğerine çok yakın olarak yapılan köf| istaryonları gibi bu köyler için de yeni me, Şırlı)ı Kördağ, Dibektaş, Kentence i.ı._,-.,n yapılamaz mı? ——— Pınarhisar llkbahar Panayırı 20 Mayıs 936 Çarşamba günü açılarak üç gün devam edeceği ilân olunur. Filim Artisti Olmak isteyen Bayanlara Türk Filim Stüdyosu Müdiriyetinden : Çevrilecek filmde çalışmak isteyen Bayanların ; (18 den 22 yaşına kadar) olanlar, hergün 9 dan 12 ye kadar, Şişli Büyükdere caddesinde Türk Film Stüdyosuna müracaatları., 20 kuruşluk 600 yeri olan SAR AY Sinoması İlk tenzilâtlı haftası için 2 süper- film birden gösleriyor. SAMSONİ HARRY BAUR ve GABY MORLAY tarafından ve ayrıca KARYOKA unutulmaz senenin muvaffakiyeti Husust 25, Hüks balkon 86 kuruştur. Bü fırsattan istifade ediniz. Sinop Cumhuriyet Müddeiumumili- -S ğinden: Sinop Genel Cezaevindeki mahküm ve mevkuflara 1/6/936 günün- den 1/6/937 gününe kadar bir yıl içinde verilecek ekmek 20/5/936 gününden itibaren On beş gün müddetle ve kapalı zarf usuliyle ek- ııllme 'e çıkarılmıştır. y Verilecdk ekmek, 650 randmanlı Samsun birbaş unundan ya- pılınk ve beher ekmek 960 gram olarak pişirilecektir. 2 — Ekmekler, Cezaevi Direktörlüğünün göstereceği lüzum üzerine, yevmyemnllMıda arasında hergün nihayet saat On dörde kadar Cezaevine teslim edilecektir. 3 — istekliler, muhammen bedelin yüzde yedi buçuğu olan 2628 Hiralık te * natı muvakkate vereceklerdir. 4 — Ihale 5/6/936 Cuma günü saat On beşte Sinop Cumhuriyet Müddeiumumili; ı-ıt:* müteşekkil Komisyonda Adliye Bakanlığının me- zunuiyetine yapılacaktaktır. 5 — Teklif mektupları 5/6/936 Cuma günü saat On dörde kadar sıra numaralı makbuz mukabilinde 4 üncü maddede yazılı Komisyon Recisliğine verilecektir. b 6 — Mektupların, 5 inci maddede yazılı saatte yetişmek üzere iadeli teahhütlü mektup şeklinde gönderilmesi caizdir. Bu halde; zarfın mühür mumu ile ve eyice kapatılması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilemez. 7 — Şartnameye muvafık olmıyan veya içinde şartname dışında şartları ihtiva eden tekliflere itibar olunmaz. 8 — Eksiltmeden mütevellit bilcümle rüsum, tekâlif ve damga resmi ile ilân ücretleri ve indelhace ekmek veya unun tahlil ücret ve masrafi ve sair bilcümle masarif müteahhide aittir. 9 — Şartnameyi görmek isteyenler İstanbul Cumhuriyet Müddi- umumiliğine ve daha fazla tafsilât almak isteyenlerin de Sinop Cum- huriyet Müddeiumumiliği kalemine müracaat etmeleri ilân du;l;s Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: Haziran 936 iptidasından Mayıs 937 sonuna kadar bir sene müd- detle Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsünün 530-580 talebe ile 120-140 müstahdemininin sabah, öğle ve akşam yemekleri kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. Bir Haziran 936 tarihine rastlayan Pazartesi günü saat 15 de ihalesi icra edilecektir. Fazla izahat ve parasız şart- namesini almak isteyenlerin Yüksek Enstitü İdare Müdürlüğüne ve taliplerin ikinel zarfa koyacakları 10042 liralık Banka mektubu veya' vezne makbuzlariyle - tekliflerinin ihaleden bir saat evveline kadar Komisyon Reisliğine vermeleri ve ihale saatinde Komisyonda hazır bulunmaları gerekliği ilân olununr. “1045,, “2611, YI GĞü eeti Açık Teşekkür Gece yarim âni olarak gelen bir kriz üzef rine yıykusundan kalkarak tedavime koşun -J besbetli teşhisi İle müvaffakiyetli bir teder yapıp beni kurtaram Topkapının kıymetli daktert Kâzım Esat Alkana açıkça teşekkür ederim Muharrir Sait Kesler istanbul Belediyesi Tepebaşında A_n;l ŞehirTiyatrosu T'Y'*m“ndl KUN LI Nİ ŞIK SİNEMA Sana Tapıyorum MAGDA SCHNEİDER tarafından neşe ve gençlik filmi Ayrıca: KARIMI BEN ÖLDÜRDÜM Mümessili : NANCY CAROLL akşam saııı 20,30 da TOSUN 3 perde Komedi Türkçeye çeviren S. Moray