26 Haziran 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

26 Haziran 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

26 Haziran Çatalca yolu üzerinde bir otobüs faciası oldu 28 yaralı İvar, dördünün hayatı tehli kede, otobüs parça parça Yaralılardan bir kısmi oldu el y : Otobüsün kazadan sonra yakından görünüşü Otobüs burada bir takla atmış, fa - (Baştarafı | inci sayfada) tesindeki otobüs kışla önündeki viraj- da parçalanmıştır. Otobüsteki yolcular kimlerdi?. Bu otobüs 18 kişiliktir. Fakat 27 yolcu almıştır. Bunlara şoförle muavi- ni de zam edilince yolcu mikdar: 29 elmaktadır. Otobüste yolculardan baş- ka bir çok ta yük vardı. Yolculardan Nedime, üçüncü komiser İzzet, Çatal- €aliı Mehmet, Çatalcalı Neşet, karucu Murt, Mehmet, mütekait — Hüseyin Sabri, talebe Faruki, Naci, muallim Hüsrev, Yuvakim, muallime Zahide, muallim Hilmi ile şoför Edip ve mua- vini Niyazi ağır surette yaralanmışlar- dır. Diğer yolculardan Çatalcalı Hüse- yin, İstavri, Hakkı, Mehmet, demirci Cemal, Çatalcalı Hayri ile diğer altı ki- şi de hafif surette yaralanmışlardır. Yolcular arasında bulunan dört ya şında bir çocuk bu kazadar: mücize ka bilinden burnu bile kanamadan kur - tulmuştur . Kaza nasıl oldu?. Otobüs Davutpaşa yolundan ge - çerken şaftı kırılmış, şoför otobüsü — i- dare edemez bir hale gelmiş, otobüs yokuş aşağı olanca — sür'atile inmeğe başlamıştır. Bu arada şoför muavini Niyazi: — Aman şaft yere düştü diye bağır- mış, şoför de; —Eyvah mahvolduk demiştir. Bu argda da otobüs Davutpaşa fırı- nı — virajına gelmiş, — bu vi- rajda otobüsü idare etmek mümkün © lamadığı için olanca sür'atile yolun sağ tarafındaki hendeğe yuvarlanmıştır. kat yine — durmamış, Çatalca istika- metine tevcih etmiş, nihayet parça par- ça olmuş ve durmuştur. Kaza yeri bir mezbaha halinde Bütün bu yuvarlanış ve devrilişler sırasında bittabi etobüsün içindekiler hurda haş vaziyete — gelmişlerdir. Feryat, figan ayüka — çıkmış, bu esnada oradan geçen doktor Maz- har Osman kazayı görmüş, hemen ©- tomobilini kazazedelerin hastahaneye nakline tahsis etmiştir. Bunun arka - sından kaza yerine Hazinedar çiftliği - nin tuğla kamyonu daha sonra da te - sadüfen oradan geçmekte olan bir mo- tosikletli polis gelmiştir. Yaralılar taşınıyor Motosikletli polis kaza yerinden derhal bir yaralıyı yanına alarak Top- kapıya gitmiş, aradan imdadı sıhhi o - tomobili çağırmış, yaralıyı da Gureba- hastahanesine bırakmıştır. Arkadan da Mazhar Osmanın otomobili ile kam - yon diğer yaralıları taşımaya başlamış- lardır. Yaralılardan şoför Edip tek kelime söyliyemiyecek bir haldedir. Mehme- din hiç yarası yoktur, fakat sademe - den dimağının felce uğradığı söylen - mektedir. Neş'et, komiser İzzet ifade veremi- yecek kadar ağır yaralıdırlar. Diğerle- rinin yaraları o kadar ağır değildir. Fa- kat onlar da hastahaneye yatırılmışlar- dır. Tedavi edilip çıkanlar SON POSTA Dün geceki Güreşler (Baştarafı 1 inci sayfada) dikten sonra iki tarafın güreşçileri halka takdim edildi. Birinci müsabaka 36 kilo: Küçük Mus- tala, Şönleben | (Grekerumen): Minder hakemi: Alman, yan hakemleri: Sadul - lah, İamail Hakkı. İlk on dakika berabere geçti, müsabaka tamamile ayakta cereyan etti. Devre baş- ladığı zaman Mustafa üstte çalışmağa bar- ladı. Üç dakika bitti. Mustafa alta düş- tdü. Sıkışık vaziyetten güzel bir köprü ile kurtuldu. Devre bitti. Ayakta çalışmağa başladılar. Bötün müsabaka esnasında hâ- kim güreşen Alman 25 dakikada sayı he sabile galip geldi. 61 kilo: Yaşar, Şönleben VI, minder ha- kemi Sadullah, yan hakemler: Liman, İs- mail Hakkı. İlk on dakika hakemlerden biri bera - bere, biri Yaşarı galip gösterdi. Yaşar alta düştü. Devre Yaşarın hakimiyetile geçti. | Ayakta çalışmağa başladılar. 20 dakikada | sayı hesabile Yaşar galip geldi. | 66 kilo: Yusuf, Gülde Mayster: Min » der hakemi Alman. Yan hakemler: İs - mail Hakkı, Saip. llk devrede bir hakem Yusufu, bir ha kem Almanı galip gösterdi. Devre başla - dığı zaman Alman alta düştü, Oyunlar ya- vaş yavaş tatbik ediliyordu. Yusul alta | düştü. Müsabaka tatsız bir şekil aldı. Yu- suf Aslanın çok hatalı güreşi maçın bütün zevkini bozdu. Son dakikaya kadar bozuk bir şekilde devam eden maç sonunda Al - man ekseriyetle hükmen galip geldi. Ha- kem heyeti bu kararla Yusuf Aslamı hük- men mağlüp addetimiş oldu. 72 kilo: Sadık, Viker, minder hakemi: Seyfi Cenap, yan hakemler: Alman, Sa- dullah, (serbest). İlk dakikadan son dakikaya kadar hâ- kim bir güteş yapan Sadık sayı hesabile bu maçı kazandı. 79 kilo: İbrahim, Vuttner. Minder ha- kemi: Sadullah, (serbest). Yan hakem - ler: Alman, İsmail Hakkı. Müsabaka çok hızlı başladı. İlk daki - kada İbrahim hasmını yere aldı. Vuttner İbrahimin saldırışile büyük bir tehlike ge- çirdi. Maçın sonuna kadar hâkim bir gü - reş yapan İbrahim sayı hesabile galip gel- di. 87 kilo: Büyük Mustafa, Kalner, Minder hakemi: Alman, yan hakemler: Seyfi Ce- nap, Saip. | Hasmını bir kaç dakika yoklıyan Mus- tafa güzel bir kafa kapma ile rakibini müş- | kül bir vaziyete soktu. Alman yere düş - tüğünden müsabaka yerde devama başladı. İlk on dakika Mustafanın hakimiyeti ile | geçti. Devre başladığı zaman Alman yer - de, Mustafa üstte çalışmağa başladılar. Hasmını yerde sıkı bir surette ezen Mus- tala 15.21 dakikada müsabakaların tuşla ilk galebesini temin etti. | Ağır siklet: Samsunlu Ahmet, Fagedes. | (Serbest). Minder hakemi Seyfi Cenap. Yan hükemler: Alman, İsmail Hakkı. Bu müsabaka pek uzun sürmedi. Samsun- | lu Ahmet çok hâkim bir güreşle 3.19 da- kikada meşhur Fagedesi mağlüp etii. Dünkü müsabakalar heyeti umumiyesi | itibarile güzel olmuştur denebilir. Müsabakaların bizde verdiği kanaat şu- dur: Küçük Mustafa, Yusuf Aslan ve büyük Mustafanın bu şerait dahilinde olimpiyat ta muvaffak olmalarına ihtimal yoktur Mutlak surette atak güreş yapmak Vâzım- diır. Kör değneğini bellemiş gibi yalnız kün- de ve kafa, kol kapma ile bir netice almak mürmkün değildir. - Bu akşam yapılacak müsabakalarda kü- | çük Hüseyin, Yaşar, Sadık, Mersinli Ah - met, büyük Mustafa, Çoban güreşecekler: dir. vini Niyazi, Zahide; - demirci Cemal, çiftçi Hasan, asker Mehmet ile dört yaşındaki çocuk ve diğer altı yolcu te- davi edildikten sonra — hastahaneden çlmışlanıki: Sbils mulvbdi Nörüar Kitakalıla 4' hkonulmuş, Topkapı karakolu da vak'- aya el koyarak tahkikata başlamıştır. Seyrüsefer mühendisleri vak'a ma - hallinde tetkiklere başlamışlardır. Otobüsün sahipleri Çatalcalı Hasan Basri, Adem, Cemal, Ahmet çavuş ve Fehmi isminde beş ortaktır. Bunlar da mes'ülü bilmal sıfatile İstanbula cel- bedileceklerdir. Kazada henüz yoktur, fakat şoförle kamiser İzzetin ölen Bunlardan çiftçi Malik, şoför mua-İve Mehmedin hayatları tehlikededir. | Sayfa 11 KUMBARA DESTEKTİR İş _Bankasının kumbaralarını almakla, yalnız para biriktirmiş olmaz, ayni zamanda: Taliinizi de denemiş olursunuz! Iş Bankası asgari 25 lira mevduatı bulunan bütün kumbara sahiplerine senede 7 defa kur'a çekerek 20,000 Lira mükâfat veriyor. Mükâfatların 10,000 Lirası her sene | Nisan ve | Teşrinievvel tarihlerinde kur'a çekilerek verilmektedir. Bu iki keşidenin her birinde 5000 lira, şu şekilde tevzi edilmektedir: 1000 Lira 250 Birinciye ikinciye 10 kişiye VO0 yüzer tirsdn J000 20 , — S5SDellişer ,, 1000 175 5; I0onar , 1750 Ceman 207 kişiye 5000 » ikişer bin liralıklar: Diğer beş keşidenin her birinde yalnız 1 kişiye iki bin lira veriliyor. Bu keşideler her sene Şubat, Haziran, Temmuz, Eylül ve Birinci Kânun aylarının ilk günleri