26 Haziran 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

26 Haziran 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

SON POSTA İstanbul limanında|/Fahri Saadeti nasıl/İstanbul adliyesin- ıslahat ve niçin vurdu? Rihtımlar bu yıl yapılamı- |İSaadet kuyudan su çeker- yor, bütçeye tahsisat konulamadı İstanbul limanının bu seneki bütçesi ve | kadrosu kabul edilmiştir. Bu seneki bütçeye yeni rıhtım inşası için fazla tahsisat konamamıştır. Bu sebepten İstanbul rıhtımlarının bir taraftan Topha- neden Salıpazarına, diğer taraftan Sirke - ciden Saraybumuna kadar uzatılması ta- savvurları bu sene için geri kalmıştır. Yeniden rıhtım inşası büyük masraflar istiyen ve zamana mütevakkıf bir iş oldu- ğundan İstanbul nhümlarının — genişlecilip modermn bit Avrupa limanının — rıhtımları kadar mükemmel bir hale getirilebilmesi ancak ilerideki senelerde ve parti parti ya- — pilmak süretile mümkün olabilecektir. Bu sene Galata ve Sirkeci rıhtımlarında bazı esaslı tamirat yapılacaktır. Rıhtımların parke — kısmının - altındaki bazı büyük taşlar denizin tahribatile yer - lerinden oynamış ve kaymıştır. Bazı yer « erde ise parke kısımlarda da bazı çökün- | tüler görülmektedir. Bu sene bu gibi yer- lerde tamirat yapılacak ve çöken yerler yükseltilecektir. Galatadaki rıhtımların tamirine başlan- mıştır. Bu tamirata liman idaresinin mü - tehassısı nezaret etmektedir. Liman umum müdürü Rauli Ankarada İktasat ve Maliye Vekâletlerile temas ede- rek gümrük idaresinden Hman idaresine devredilecek antrepolar meselesini de gö- Tüşmüştür. Bu antrepoların limana devri teslimi bir müddet önce kamutayda kabul edilen ka- mun ve bu hususta İstanbul liman idaresi tas rafındân hazırlanan talimatname mucibin- ce yapılacaktır. Liman müdürü Raufi bu talimatnameyi hâmilen Ankaraya gitmiş ve bunu Vekâ- kete tasdik ettirmiştir. Devir muamelesi bir heyet tarafından yapılacaktır. Etibba odası kongresi Etibba odası heyeti umumiyesi dün saat 18 de Etibba Odasımın Cağaloğ - Tundaki binasında toplanarak 936 se - nesi ilk altı aylık kongresini akdetmiş- tir. Toplantıyı Oda reisi daktor Niyazi İsmet Gözcü kısa bir söylevle açmış ve çalışma raporunu okumuştur. Ra- por heyeti umumiyece ayner: kabul e- dilmiştir. Bundan sonra gene idare heyeti a- zaları tarafından kurulması - tekarrür eden Türkiye doktorları koruma sandı- ği talimatnamesi okunmuş ve azalar bunu büyük bir memnuniyetle karşı- lamışlardır. Heyeti umumiye, idare heyetinden geç vakit sonüolemetesd rsdrı #drıtusd bazı dileklerde bulunmuş ve kongreye geç vakit son verilmiştir. Dilsizlerin Kongresi Bağırlar, dilsizler, körler Cemiyetinden: Pazar günü saat 14 de Şehzadebaşında Leta- ken kocası bahçe duvarın- dan üzerine ateş etmiş Kadıköyde Acıbademde Fahri isminde birisi karısı Saadeti vurmuştu. Fahri bundan 8 ay evvel karısı Saa * detten geçimsizlik yüzünden aym yaşa - /mıya karar vermiş, ve Alibey köyüne çe- kilerek Tüurşucudere — çiftliğinde — ziraatle meşgul olmıya başlamıştır. Aradan geçen aylar Fahride karısına karşı olan kini yen- miş ve gene karısı ile alâkadar olmağa baş- lamıştır. Lâkin karısının Sanat mektebi ho- calarından Fahri ile münasebette bulundu- ğunu duymuş, bundan çok mütecesir ol - muş ve geçen gün gündüzün Kadıköy Acı- badem, Esatpaşa sokağında 4 No. da otu- ran kansının evine gitmiş, bahçe duvanın- dan bakmış, karısını kuyudan su çekerken bulmuştur. Fahri bahçe duvarından ta - bancasını çıkararak karısının üstüne iki el mteş etmiş, kadın baygın bir surette yere gerilmiş, Fahri de şaşırıp kalmıştır. Etraftan yetişenler Fahriyi yakalamışlar ve yaralı Saadeti Nümune kaldırmışlardır. Saadetin yarası — ağırdır. de yeni tayinler Müddeiumumi? başmuavini Salih Esat Trabzon müd- deiumumisi oldu İstanbul adliyesinde yapılan — değişiklik - lerin ve terfilerin ilk listesi dün İstanbul müddelumumiliğine bildirilmiştir. — Bu İlk değişiklik listesinde otuz kişinin igmi vardır. Listeyi aynen neşrediyoruz: Diyaribekir sorgu hâkimliğine — İstanbul bâkim namzetlerinden Mustafa Salt Siverek sorgu hâkimliğine İstanbul hâkim namzetle- | rinden Ahmet Hilmi, Kuruçay sorgu hâkim- liğine İstanbul hâkim namzetlerinden Ra- sim, İsparta ceza muavinliğine hukuk ma - zunlarından Adviye, İstanbul müddelumu - mi muavinliğine Kuşadası müddelumumisi Bağrettin, lera memura Ziya Nuri, Ekrem, İbrahim, onuncu derece iera memurluğuna terfl'an, Balıkesir müddeltumumi muavinli - Bine İstanbul ihtisas mahkemesi eski sorgu hâkimi Hakkı Şükrü, İstanbul sulh &âkim - Hiğine İstanbul müddetumuml! muavinlerin - den Behire, Karadeniz Ereğlisi müddelumu- hastanesine |miliğine Şile müddelumumisi Ahmet. — Naci, |? uncu derece'sulh hükimliğine İstanbul sulh Fahri tevkif edilmiş ve hakkında Uıkiıılaıvukuu Abdülkerim Alâettin, Ankara — baş- müddelumumiliği tarafından takibata baş- müddelumumi muavinliğine İstanbul müd- lanmıştır. Bekçi Cemalin idamı istenildi Bundan bir müddet evvel Aksarayda Horhor çeşmesinde bir cinayet olmuş ve bekçi Cemal namında bir adam, gene bek- çi olan Zülfikarla Ahmedi tabanca ile ya - rahyarak çeşme başında öldürmüştü. Dün bekçi Cemalin ağırcezada duruşması- ha devam edi. e müddeiumumi bekçi Cemalin bu tüyler ürpertici cinayetinin sa- fahatını en ince noktalarına kadar anlata- rak: — Bekçi Cemalin ikame ettiği müdafan şahilleri Zülfikarı çeşine başında araların- da en ufak bir ağız kavgası bile geçmeden hemen tabancasını çekerdk öldürldüğünü ifade etmişlerdir. Bekçi Cemalin müdafaa şahitlerinin bu iladeleri Cemalin Zülfikarn eski bir husu- metten dolayı katlettiğini isbat etmekte « dir ki bekçi Cemalin bu hareketinde tas- mim ve lasavvur bulunduğunu göstermek- tedir» demiştir. Müddeiumumi Cemalin Ahmedi de na- &l öldürdüğünü, bütün açıklığıle anlatmış ve samiin arasında bulunan bir kaç kadın göz yaşlarını zaptedememişlerdir. Müddeiumumi iddianamesinin nihaye - tinde bekçi Cemalin Zülfikarla Ahmedi ta. savvur ve tasmim neticesinde katletmiş ol masını ileri sürerek idamımı istemiştir. Mu- hakeme müdafaa ve karar için başka bir güne bırakılmıştır. Doktorluk taslıyan Fevzinin muhakemesi Hazeki hastanesi depo memurlarından Fevzi, Samatyada tramvay caddesinde 254 numarada oturan Şükrünün kansı Hase - neyi doktorum diye muayene etmiş ve bir müddet sonra kendisinin doktor olmayıp fet apartımanında fevkalâde içtima yapa -| Haseki nisa hastanesinde depo memuru ol- cağımızdan kurumumuz ile alâkası olanla - mın gelmeleri rica olunur. Maltada veba Hudut ve Sahiller - Sıbhat — İdaresinden: Maltada Veba hastalığından vak'alar gö » rüldüğü haber almdığından bu Liman u- varidalına karşı umunu talimatsamenin 51 “inei maddesinin 1, 2 ve 3 numaralı fıkrala - pında yazılı tetbirlerin konulduğo bildirilir. Japonya hakkında konferans Bugün aat 1830 da Eminönü Halkevi konferans salonunda Tokyo Türk ve İslâm “ enstitüsü direktörö Kaji Okuba Japonya ikli- mi, Japon hars ve âdatı mevzulu bir konte- Tans verecek ve mevzuâ dair — projeksiyonla Yesimler gözterecektir. Koanferanstan — sonra gramofonla Japon havaları catınacaktır. Kadıköy Halkevinde Fotograf Sergisi Kadıköy Halkevinden: Evimizde açılacak Fotografi sergisine iştirak etmek istiyenlerin şeratti öğrenmek üzere 10/ Temmuz tarihine duğu anlaşılmıştır. Diplomasız doktorluk yapmaktan suçlu olarak muhakeme edilmekte olan Fevzi bu suçümü israrla inkâr etmekte ve: — Ben kat'iyyen doktorum diye kim - seyi muayene etmedim, Şükrü bana ilti - ra ediyor, demektedir. Dünkü muhakemede emniyet direktör- lüğü fotoğralçısı Kermal şahit olarak din: lenmiş ve Fevzinin Şükrünün karısımı mu- ayeneye giderken Şükrüye hitaben: — Eğer eviniz uzak değilse bir kere muayene edeyim, dediğini ve gazinodan Şükrü ile birlikta çıktıklarını ifade etmiş - tir. Mahkeme reisi suçluya şahit hakkında bir diyeceği olup olmadığını sormuş, Fev- zi de: — Ben kendimi müdafan edemiyorum, vekil tutacağım. Ayni zamanda benim hiç kimseye doktorluk yapıyorum diye propa- ganda yapmadığımı isbat etmek — için de müdafaa şahidi getireceğim demiştir. Mahkeme heyeti Fevzinin bu isteğini / kadar matbu fzahnameyi Evimiz İdare me - | kabul etmiş ve mahkemeyi başka bir güne bırakmıştır., delümüumi muarinlerinden — Nurettin, 8 inci derece İstanbul azalığına İstanbul azatı Şa- kir, İstanbul azalığına İstanbnl sulh hâkim- lerinden İbrahim Tevfik, 8 inci derece İstan- bul sulh hâkimliğine gene İstanbul sulh hâ- kimlerinden Niyazi, İstanbul sulh hâkimliği- ne Ankara sulh hâkimi Hüsamettin, İstan « bul müddelumumiliği baş mualnliğine Balı - bul müddelumumisi İbrabim Sunubi, 7 nci gerece İstanbul sulh hâkimliğine gene İstan- bul sulh hâkimlerinden Ahmet Şakir, adlitıp işleri morg müdür ve meclisi azalığına motg doktoru Hasan Rahmi, 7 nci derece Hi sulh bâkimliğine gene İstanbul sulh bâkimi İsmali, 7 nel derece İstanbul sulh hâ- kimliğine gene İstanbul sulh hâkimi Mazhar Yaşar, İstanbul sorgu hâkimliğine Bolu müd- delumumisi Hüseyin Fahrettin, — Ödemiş müddelumumiliğine — İstanbul müddeiumu- | mi muavinlerinden Mabmut Celâlettin, tem- yiz raportörlüğüne İstanbul sorgü hükimi Adil, Temiz raportörlüğüne de İstanbul azası Mehmet Pazil, Trabacn müddetumunüliğine İstanbul müddetumumlliği baş muavini Ba- lih Esat, Aydın müddelumumilüğine eski İs- tanbul ihtisas mahkemesi müddetumumisi Ahmet Reşit, 6 inci derece İstanbul hukuk reisliğine gene İstanbul hukuk reisi Ali Riza, 5 inci derece İstanbul hukuk relsliğine gene hukuk Pelsi Kâzm, İzmir hâkimliğine İstan- bul ihtisas mühkemesi hükimi Atıf tayin e- gilmişlerdir. Profesörlerin toplantısı Bugün saat 16 da hukuk ve 18 de de edebiyat fakültesi profesörleri üniver- site rektörü Cemil Bilselin riyasetin - de toplanarak tedrisat işleri etrafında görüşmeler yapacaklardır. 29 pazartesi fen, 30 şah hukuk, 1 temmuz çarşamba günü de tıp fakül - teleri profesörleri toplanacaklardır. Nöbetçi Eczaneler Bu geceki nöbetçi eczaneler şunlardır: İstanbul cihetindekiler: Aksarayda: (Şeref). Alemdarda: (Ep ref Neşet). Bakırköyünde: — (Hilâl). Beyazıtta: (Asador Vahram). Eminü- nünde: (Salih Necati). Fenerde: (Hü- sameddin), Karagümrükte: (Kemal). Küçükpazarda: (Necati). Samatyada: (Teofilaa). Şehremininde: (A. Ham- di). Şehzadebaşında: (Amt). Beyoğlu cihetindekiler: Galatadar (İsmet). Hasköyde: (Yeni Türkiye). Kasımpaşada: (Turan). Sa- nyarde: (Asaf), Şişlide: (Halk). Tak- simde: (Taksim, Beyoğlu). Usküüdar, Kadıköy ve Adalardakiler: Büyükadada: (Merkez). Heybelide: (Yusuf). Kadıköy — Muvakkithanede: (Sandet). Kadıköy Söğütlüçeşmede : (Osman Hulüsi). Üsküdar Çarşıboyun- mrerme vmmemrrer j . * . Izmitliler denize n İzmitten Cemal Özemek isminde bir okuyu- cumuz yazıyor: — İzmit bir sahil şehridir, denizi güzeldir, | sahil kumludur ve her hangi bir yerinde mü- | kemmel tesisat yapılabilir. Faxat bütün bu hususiyetlere rağmen İzmitte şimdiye kadar bu işi yapan olmamıştır. Gençler açıkta, sa- sasssasana Köpeklerin istilâsına uğrıyan bir sokak Gedikpaşada Esirci Kemaletltin camdi xo - kağında oturan ekuyucularımızdan Ali Er- türk, serseri sokak köpeklerinden şikâyetçi- |dir. Diyor kit — Akşam bastırınca sokağımız köpeklerle doluyor. Kapı diplerine yatan, köşe başlarını tutan bu pis, uyuz hayvanların korkusun - dan bazı âileler sokağa bile çıkmağa cesa- ret edemiyorlar. Yalnız bu korku olsa İyi, bir de bu bir sürü köpeğin sabahlara kadar uluyup bavlamaları da var, Bu yüzden gö- zümüze uyku girmiyor, köpek ulumasının in- sana verdiği ürperti içinde hemen her gece sabahlıyoruz. için giremiyorlar? hilin ber hangi bir yerinde denize girmek mecburiyetinde kalıyorlar. Fakat sn gün « lerde belediye bu şekilde denize girmeyi şide detle mennetti. Sebep?... Her hangi bir kaza- nin önüne geçmek işe, İzmitlileri denizder mahrum etmek te doğru mudur”, Kadıköy ve Boğaziçililerin dilekleri Yaz mevsimindeyiz. Eğlence yerleri, bahe geler, geç vakitlere kadar açık kalmakta - dır. Kadıköy ve Boğaziçi halkı geceleri son vapurlarınm saat 1145 de olmasından dölam yı bu eğlence yerlerine gitmekten —mahrum bulunmaktadırlar. Kadıköy ve Haydarpaşa için son vapurla» rın saat 1 de yahut 1,30 da kaldırilmnsi mümkün olamaz mı? Erken dönmek arzu « sunda bulunanlar için 1145 vapuru ipka 6« dilebilir. Şirket vapurlarının da mümasli surette harekct ettirilmeleri şayanı arzü e dür. Amerikaya hasta bakıcı talebesi gönderilecek Maarif Vekâleti bu yıl yüksek mu- allim mektebi mezunlarından bir kısım talebeyi hasta bakıcılık tahsili için A- merikaya gönderecektir. Vekâlet ev - velce bu iş için ilk tedrisat muallim mektebi mezunlarını göndermeğe ka- rar vermişken bu defa bu kararından sarfı nazar etmiştir. Diğer taraftan Kızılay kurumu da hastanede bilf'il hizmet görmüş hem - şireler için Ankarada bir mektep aça- cak ve bu arada hasta bakıcı yetiştire- cektir. ği Tevkifler, mahkümiyetler İbrahim isminde bir çocuğa teca- vüzden suçlu Hasan dün Sultanahmet sulh ceza hâkimi karariyle tevkif edil- miştir. * Bir gece yarısı Fatihte Sadığın e- İvinin damına çıkarak çinko - saçakları İsökerek çalmaktan suçlu Suim 3 ay 26 İgün hapse mahküm edilmiştir. * Kerestecilerde Tahtapaş sokağın- İ|da 3 numarada doktor Ferit Remziye İnit bir ev ve ardiyenin damına çıkarak 30 adet Marsilya kiremidi çalmaktan suçlu doktorun adamı Yahya 2 ay hap- se mahküm edilmiştir. Değeri Pey parası L G kok Maden kömürü yakan vasıtalar sergisi Maden kömürü yakan vasıtalar, tete hin aletleri ve tesisatı için 16 ikinci kâk nun 937 de bir sergi açılacaktır. Ser « gide teşhir edilecek mallar gümrükteğ muaftır. Fakat satış olmiyacaktır. Bir çocuk 12 metreden düştü Taksimde otomobil levazımatı sataj Papadopulonun 8 yaşındaki oğlu Nikiğ Şişlide oturmakta oldukları Jana apar «, tımanının beşinci katında açık pencerâ önünden sokağı seyrederken müvaze « nesini kaybetmiş ve 12 metre irtifadatf sokağa düşerek başından ağır surettö yaralanmış ve bacaklarının da bir kaç yeri kırılmıştır. Niko Pastör Fransitt hastanesine kaldırılmıstır. Hayatı tehe likededir. Taksim bahçesinde Halk Opereti Bu akşam 21,45 de TELLİ TURNA Program her hafta değişir Pek yakında Rahmet Efe BrT1 45 65 22 Unkapanı: Yavuz Ersinan mahallesinde Hacıbekit sokağında 11/13 No.lı kâğir dükkân ve üzerinde iki odanın 377 hissesi 10200 345 66 26 00 caddesinde eski eski ve yeni 2 Unkapanı; Yavuz Ersinan mahallesinde Ayazma 556 yeni 196 Hacıbekir sokağında No.lı kahvehanenin ve üzerindeki odanın #7 hissesi 5928 Yukarıda yanılı hisseli ııh= satılmak üzere 31 gün ı.ndd:: açık arttırmaya çıkarılmıştır. esi 27/7/936 Pazartesi günü 15 te İstanbul Vakıflar Başmüdürlüğü Komisyonunda yapılacaktır. İss teklilerin Mahlülât idaresine gelmeleri, 4357T1) PK e e B e İ ç L LA Emlâk ve Eytam Bankası ilânları Pazarlıkla satılık arsa Esas No. Mevkii ve Nev'i Depozito: Lira — —Ni — ——— 318 — Teşvikiye'de Bostan sokağında 4/3 kapı ve 30 harita No.lı 619.50 metre mu- rabbar arsa 1300 Tafsilâtı yukarda yazılı arsa ilki peşin olmak üzere sekiz senevi taksitle ve pazarlıkla salılacaktır. Geri bırakılan yedi taksit için faiz ve komisyon alınmaz. İsteklilerin 29 Haziran 1936 tarihine mi sadif Pazartesi günü saat onda Şubemize gelmeleri. 1580) Terziler Cemiyetindern: Haziranın 26 ncı günü yapılacağı ilân edilen idare heyeti intihabır n 10 Temmuz 936 Cuma günü saat 10 dan 16 ya kadar Dördüncü Vakıf hurunda 2 nci katta Cemiyet merkezinde icra edileceği alâkadarlara ilân - olu. ur. ” | İ