3 Temmuz 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

3 Temmuz 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

> HALKIN GÖZÜ 4Ü ' &A HALKIN KULAĞI ? A HALKIN DÜ Lijmt on — CUMA — 8 TEMMUZ 936 -- Te Idare işleri telefonu: 20203 Fiyatı 5 Kuruş zlar mukavelesinin on güne kadar imzası bekleniyor: ihtilâf kalmadı Cenevrede Boğazlar için yapılan konuşmaların İngiliz - Fransız-Rus ittifakına doğru istikamet aldığı bildiriliyor Ingiliz- Sovyet Delegelerîlo'ntröye avdet ve Fransız etmeye başladılar ittifakına doğru Pütün noktai nazar farkları ortadan kalktığından müzakerelerin sür'atle netice vereceği anlaşılıyor İtalya beynelmilel işlere iştiraki için zecri tedbirlerin ilgasını da kâfi görmüyor, İngilizler baş delegelerini Fransız Başvekili ile Eden ve Litvinofun komğmîıları İngiltere Rusyanın donanmasını Boğazlar- dan serbestçe geçirme- sini kabul etmiş İngilizlerin boğazlar konferansında delegesi iken nazır olan Lord Stanhop Cenevre, (Hususi) — Sefton Del - mer Deyli Ekspres gazetesine yazı » yor: İngiltere bugün, büyük harpten önceki müselles itilâfa doğru geniş bir adım atmış bulunuyor. Müselles itilâf, İngiltere - Fransa - Rusya cephesi idi. Eden ile Litvinof başbaşa — vererek değiştirdiler, yeni delege hareket etti Londra, 2 (Hususi) — Montrö konferansının ilk safhasında ortaya çi » kan noktai nazar farkları bir kaç gündür hususi konuşmaların mevzuu ol: maktaydı. Bugün verilen haberlere göre ihtilâfların hepsi de bertaraf edilmiş ve tam anlaşma hasıl olmuştur. Gelecek hafta zarfında yeni Boğazlar mukavelesi hazırlanmış olacak ve mukavele ağlebi ihtimal, gele- cek haftanın sonunda imzalanacaktır. Konferansın mesaisi beklenen ve istenen istikameti bulmuş ve umu- lan neticeye varmak yolunda azami derece ilerlemiş sayılıyor. Delegeler Montröye dönüyorlar Cenevre, 2 (A.A.) — Anadolu Ajansının husust muhabirinden: Pol Bonkur Asamblede Dr. Tevfik Rüştü Arasla konuşurken yarın Mont-|dünkü toplınhdı İı'lındı Bışvekili ” röye gideceğini ve konferansı sür'atle bitirmek için cumartesi günü derhal müzakerelere başlamaya âmade olduğunu söylemiştir. İngiliz baş delegesi değişti Mi Cenevrede yapılan hususi konuşmalardan ile Romanya hariciye vekili Titülesko ü bir intiba: Sovyet bariciye komiseri Litvinof ve Yunan mümessili Politis. başbaşa Iletler Cemiyeti kararını bugün veriyor Habeşistan dün Cemiyete bir nota ile iki takrir verdi, Habeş İmpara- torunun bütün sözleri doğrudur! ,, dedi Cenevre 2 (Hususl) — Milledler Ce » miyeti umumi heyeti bugünkü toplantımın. da zecri tedbirlerin kaldırılması aleyhinde Londra, 2 (Hususi) — Nafia nazırlığına tayin olunan Lord Stanhop'un | söz söyliyen bir mürahhas daha dinledi. dradan hareket etmiştir. İtalyanın vaziyeti ne olacak ? yerine Bahriye Müsteşarı Lord Stanley Montrö konferansına İngiliz baş mu - |Diğer söz alanlar ilga lehinde söylediler, rahhası olarak tayin olunmuştur. Yeni İngiliz baş murahhası bugün Lon » Avustralyanın fikri Bunların birincisi Avustralya murahhası Mister Bruce'di. Bruce, İngiltere dış bakanı Mister E - Londra 2 (Hususi) — İtalya Cenevredeki müzakereleri dikkatle takip etmekte-| den ve Kanada murahhası Mister Massey dir, İtalya hariciyesi namına söz söylemeğe salâhiyettar bir zat bugün demiştir ki: eİtalyanın beynelmilel işlere ne zaman iştirak — edeceğini — söyliyemem. tedbirlerin ilgası bunu temine kâfi değildir.» —— Sovyetlerin Pravda gazetesi projemizi ve gibi konuştu ve zecri tedbirlerin işe yara- Zecrt | madığını, kaldırılması lâzım geldiğini an- Tattı. (Devamı 7 inci sayfada) seseerssa !. İrlâanda Başvekili Dövalera Sivasta bir kadın bir bekçiyi öldürdü siyasetimizi tenkit ediyo Cinayet bir aşk macerasının sonunda oldu, bekçi iltfat umarken bıçak yedi Hafik («Sivastan (Husust) — Pi-p Cinayetin sebebi bir gönül macera- tekut köyünde köy bekçiliği yapmakta | sıdır. Adıgüzel, uzun zamandanberi bu meseleyi konuştular ve İngiltere ile Rusyanın Boğazlardan harp gemi- leri geçirmeleri meselesini uzun uza- dıya görüşerek anlaşma esaslarını tes- Montrö Konferansındaki hattı har;(etimîı Rusyaya karşı iki memleket arasında mevcut münasebetler- bit ettiler. İlk Türk dedektifi © Baştan başa heyocan © Baştan başa macera © Baştan başa hakikat KM ASA den beklenecek kadar dostane değilmiş! Moskova 2 (A.A.) — Başmakalo- sinde Pravda şunları yazıyor: «Prensip itibarile boğazlar proble - minin iki hal çaresi mevcuttur: Ya Ka« zadeniz. içinde ancak sahil devletleri « nin gemileri bulunabilecek kapalı bir deniz ilân edilecektir « o halde Kara - denize giriş için başka hiç bir devletin gemilerine müsaade edilmiyecektir - ve- ya Karadeniz açık deniz ilân edilecek - ve bu, takdirde de sahildar devletlere boğazlardan girme ve çıkma salâhiyeti tammesini vermek lâzım gelecektir.» Mönfreux konferansına iştirak eden devletler Karadenizi kapalı bir deniz olarak kabul etmek istemedikleri tak - digde, Sovyet Rusya, sahildar devletler Egilerinin boğaziçi ve Çanakkale - den serbestçe geçmelerini istemek hak- kını haiz bulunmaktadır.» Pravada Japonyanın Karadenizle bir alâkamı olmadığını anlattıktan son- Ta yazısına şu şekilde devam ediyor: «Şayanı teessüftür ki, Türkiye bile, Karadenizde sahildar devletlerin hak - ları bakımından kat'i ve tebellür etmiş bir vaziyet takınmamıştır. Tevdi etmiş olduğu projede, Türkiye. Karadenizde sahildar memleketler gemilerinin çıkış bakkını, bu memleketlere ziyarete ge- len gayri sahildar memleketler — için tavsiyeettiği 15 bin tonilâtoluk had - de indirilmesini teklif etmektedir. Ger- çi Türk projesi Karadenizde sahildar memleketler için daha geniş çıkış im- kânları kabul etmektedir. - Fakat, bu devletlere mensup muhtelif harp gemi- lerinin çıkışını, Türkiye tarafından ves rilecek hususi müssadelere tâbi tutmak- (Devami 7 inci sayfada) tadır. olan Adıgüzel, Mevlüde adlı bir ka-| Mevlüdeyi sevmekte ve ona her rasgel-i dın tarafından köy koruluğunda öldü-|şinde bir kenara çekip aşkını açmakta, rülmüştür. (Devamı 8 inci sayfada) N Ha sasa et secAAAAA Düello modası aldı yürüdü Saip isimli bir gençde Akbaba sahibi ile düello yasak olmıyan bir memlekette çarpışmak istiyor Bir avukat diğer iki meslekdaşını yabancı bir mülekete giderek' düsllo yapmıya davet ettikten sonra İstanbul- da bu şekilde hareket etmek aşağı yu- karı moda oldu. Bu hâdiseden sonra muttali olduğumuz bir kaç dücllo da- vetini yazmamıştık. Fakat dün müt - tali olduğumuz son hâdiseyi düelloya İdavet edilen meslekdaşlarımızdan biri olduğu için yazmak — mecburiyetinde| | kalıyoruz. (Devamı 8 inci sayfada) a * F İ