10 Ağustos 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

10 Ağustos 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

SÖON POSTA Sayfa 5 Çeşmeliler çocukları için bir orta mektep istiyorlar| Kaçırdılar Çocuk nüfusu fazla olan Çeşmede ilkmektebi bitiren | Mütecavizler bir kaç saat çocuklar sokaklarda başıboş geziyor. Ilıcalara Çeşme plâjlarından bir görünüş Çeşme, (Hususi) — Son seneler içinde Bittikçe tekâmül eden kazamızda, artık bir Orta mektep ihtiyacı, gıda kadar lüzumlu idin oğlu İsmail ile Şakir arasında bir hal kesbetmiştir. Kaza nüfusunda diğer yerlere nisbetle Çocuk miktarı çok fazladır. Buna sebep o- İarak da memleket havasının temizliği yü- zünden vefiyatın yüzde ancak bir olması Bösterilebilir. Bu vaziyette hergün gittikçe Artan bu çocuk kafilesini okutmak, yetiş- tirmek lâzım geliyor. Her ilk mektepten her yıl 60 » 70 çocuk mezun olduğuna gö- Te bunlardan — ancak 5 ilâ 6 5ı tahsillerine devam edebiliyorlar, diğerleri tekâmül et- Meğe başlayan zekâlarını, kör atalet içinde #öndürmüş oluyorlar. Bu yüzden Çeşme sokaklarında şimdi yalnız ilk mektep tahsiliyle kalmış, körleş- miş bir yığın çocuk vardır.. Memlekette kültür kalkınmaları için sarfettikleri mesâ- İ meyanında, halkın şiddetle arzu — ettiği Orta mektep ihtiyacını da tatınin etmek Berektir. Bu orta mektep ayni zamanda Urla, Karaburun, Seferihiser kazalarının da isti- elerini temin etmiş olacaktır. Ilcalar Çok Rağbet Görüyor Bu yıl kazamızın ılıcaları, her senekin- en fazla bir rağbete kavuşmuş bulunmak- tadır. Oteller ve plüjlar, hergün — İzmirden, tivar şehir ve kasabalardan gelen ziyaret- tilerle dolmaktadır. Bu arada İzmir ve ha- Yalisinden Çeşmeye her sabah 10 15 e- tobüş gelip gitmektedir. Ilcalar bu mev- #imde en hararetli devrini geçirmektedir. Çeşmede Bu Yıl Zeytin Mahsulü iyi Bu yıl Çeşme ve havalisinde yetişen Zeytinler çok bereketlidir. Geçen yılda Zeytin mahsulü hiç temin edilmediği için aba kışın zeytinsiz ve zeytinyağsız kal- Tniştı. Dışarıdan gelen zeytin tanesinin Klosu 35 - 40 kuruştan, zeytinyağı da 50 - 60 kuruştan alinabilmiş, bu yüzden Yok sıkıntı çekilmişti. Bir Köy Kazası Geçenlerde kazamızın Barbaros nahi- Yosine bağlı Birgi köyünde, şiddetli bir fırtı ha yüzünden acıklı bir kaza olmuştur. Kö- Yün yeldeğirmeni faaliyetteyken birdenbi- Te kuvvetli bir rüzgâr çıkmış, biraz sonra ş serenini kırmış, ve yakınında 'OYnayan üç çocuğun üzerine düşmüştür. | bir garden parti verilmşitir. Çocuklardan biri serenin şiddetiyle derhal Ölmüştür. Diğer ikisi de hafifçe yaralan- | Çevik olduğu halde altı yüz kişi hazır Kadın Yüzünden Bir Cinayet Geçenlerde Çiftlik köyünden Seyfed- kavga çıkmış, neticede İsmail bıçağını — çekerek Şakiri 10 yerinden ağır surette yarala- mıştır. Yaralı İzmir Memleket hastanesine kaldırılmış, katil yakalanmıştır. Çeşmede Muhacirler Kazamıza Yugoslavyadan gelmiş olan 40 Türk muhaciri, hükümetten yardım is- temedikleri için muhtelif — vilâyetlerdeki akrabaları nezdine gitmişlerdir. Çeşmede simdiki halde muhacir kalmamıştlır. Muş müftüsü sektei kalpten öldü Muş, (Hususi) — Şehrimiz müf - tüsü Hasan bir kaç gün evvel yolda giderken birdenbire yere düşmüş, ve derhal ölmüştür. Yapılan muayene ne- ticesinde müftünün sektei kalpten öl- düğü anlaşılmıştır. Toprak yüzünden bir cinayet İzmir — Foçanın Yeniköyünde Mustafa oğlu Muharrem bir bağ sınırı meselesinden Hamza oğlu Mehmedi başından — yaralıyarak öldürmüştür. Katil zabıta tarafından tutulmuş ve adliyeye verilmiştir. Gaziantepde güzel bir gardenparti d Sabancada gene Bir kızı sonra yakalandı İzmit, (Hususi) — Bir kaç gün ev- vel Sabanca köylerinden birinde yine bir kız kaçırma hâdisesi olmuş, mâ - sum bir köylü kızı iki şeririn tecavü - züne uğrıyarak kirletilmiştir. Hüdise şu şekilde cereyan etmiştir: Sabancanın Yanık köyünden he - nüz 18 yaşlarında Nazife isminde bir genç kız evvelki sabah iki çuval buğ- muştur. Genç kız köyden bir saat ka- dar ayrıldıktan sonra birdenbire yolu üzerine iki köylü delikanlı çıkmış, bunlardan biri hızla Nazifenin üzerine atılmış, kollarını, sımsıkı bağlamış, ö- teki arkadaşile beraber yol kenarın - dan dereye doğru indirmişlerdir. Genç kızın bütün çırpınmaları, dö- vünmeleri, yalvarmaları mütecavizle- re tesir etmemiş, zavallıyı orada kir - letmişler ve bırakıp gitmişlerdir. Sa- atlerden sonra genç kızın - inlemeleri yolcular tarafından duyulmuş ve za- vallı baygın bir halde köyüne kaldırıl- mıştır. Jandarmanın yaptığı sıkı bir araş- tırma neticesinde bu tecavüzün âyni köyden Şerafeddin ve Selâhaddin isim- li iki arkadaş tarafından yapıldığı an- laşılmış, her ikisi de yakalanmıştır. İzmitte hayvan hastalıkları mücadelesi İzmit (Hususi) — Vilâyetimize merbut Davutlar köyündeki koyun ve keçilerde dalak hastalığı görülmüş 480 hayvana aşı yapılmıştır. Suadiye köyünde Ruam hastalığı ol- duğu haber verilmiş ve üç beygir öl- dürülmüş, 141 hayvana da aşı yapıl- mıştır. it baytar müdürlüğünden öğre- nildiğine göre 4 ay içinde vilâyet hu - dutları dahilinde 23,530 hayvana şar- bon aşısı yapılmıştır. Gaziantep, (Hususi) — Şehrimiz|mu Başkanı Doktor Sâip Özer'in baş- Halkevi bahçesinde bu hafta Çocuk|kanlığında memleketin ileri gelen si - Esirgeme Kurumu menfaatine büyük |malarından kurulun tertip heyeti gar- den partiyi çok güzel idare etmişler, Garden partide başta vali Ali Rıza|gece geç vakte kadar eğlenilmiştir. Resmimiz garden parti tertip heye- bulunmuştur. Çocuk Esirgeme Kuru-|tini bir arada göstermektedir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Kl: .>. Mütehassıs şimdi bu kurutma işinin nasıl yapılacağını inceliyormuş. .. Orada bir çay kurutma fabrikası ku- Tarsusta bütün köyler tam bir disiplinle Tarsus, (Hususi) — Kaymakamı - dayını eşeğine yükletmiş, bunları ö -|mız Hıfzı EİC bir kaç gün evvel bü - ğgütmek üzere değirmen yolunu tut -Jtün köylerin ihtiyar heyeti azalarını toplıyarak köyde bu seneden itibaren 5 - 6 yılda ikmâl edilmesi iâzım gelen işler hakkında bir görüşme yapmış - tır. 32 madde üzerinde tesbit edilen bu işlerin bülâsası şudur : Köy kanununu harfiyen tatbik et « mek, kanunda gösterilen mektep, meydan, cirit meydanları yapmak, zi- raf tohumlar, hayvanları islâh için sıhhi ihtiyacı temin etmek, köyün dük- kân ve fırın ihtiyacını nazarı dikkate almak, köyde ağaç yetiştirmek, pazar- lar kurmak, ev ile ahırları birbirinden tamamile ayırmak, yapılacak evlerin Başkasiyle sevişen bir kadın — Kocasının kurşunlarıyla can verdi Bahkesir, ( Husust ) — - Bir kaç gün evvel Korucu köylerinden birinde kanlı bir âile faciası olmuştur. Nahiyenin Mallıca köyünden İsma- il oğlu Hasan Hüseyin, karısı Ayşeyi diğer bir erkekle evinde yakalamış - tır. Hüseyin eve girdiği zaman hiç bek- lemediği çirkin manzara ile karşılaş - miş ve birdenbire karısının yanın -« daki erkeğin hücumuna uğramıştır. Bu adam tabanca ile Hüseyine ateş etmiştir. Bu karşılıklı ateş esnasında Hüseyin bacağından ağır surette yaralanmış ka- rısı Ayşe de muhtelif yerlerinden ya - ralanarak ölmüştür. Ayşenin kocası, gerekse dostu ya- kılınmışlıîdı_ı_.___ Bigada celeplere vesika Biga (Hususi) — Şehrimiz mınta- kasında dolaşan ve hayvan alım satı- miyle meşgul olan bazı kimselerin bu işle meşgul olduklarını hükümete ha » ber vermiyerek kazanç vergisi kaçak- çılığı yapmakta oldukları haber alın « mıştır. Vilâyet çok yerinde olan bir e- mirle bundan böyle vesikasız celeplik yapmağı yasak etmiştir. Bâdema baytarlıktan vesika alın - madıkça kimse celeplik yapamıyacak ve yapanlar görülüp vesikasız yaka - lanırsa kendilerinden para cezası alı - nacaktır. Hasan Bey — Zahmet etmesin! Bura- daki kıraathaneleri bir dolaşacak — olursa, hem çayın, hem de kahve telvesinin nasıl Acurutulduğunu kolayca öğrenir, çalıştırılıyor * şeklini tayin etmek ve köyde açılacak yolların etrafını ağaçlarla süslemek vesaire vesaire., Bu projeler tatbik edilirse köyleri « miz mütekâmil bir hal almış olacak « tır. Kaymakam Hıfzı Eğe bu iş için bütün gayretile çalışmaktadır. Geçen- ki 'toplantide Köy Mmiyor heyeileridi de direktifler verilmiştir. Ayrıca bu işe bağlı olarak jandar » ma kumandanımızın çalışması ile bü- tün köy bekçileri tTesmi bir şekilde giydirilmiştir. Yukarıdaki resim bekçilerle bera - ber kaymakamımızı, cumhuriyet müd- deiumumisini, jandarma kumandanı - nı ve başkomiserle nahiye müdürleri- ni göstermektedir. Bir çocuk ü vi Kardeşini .. .. Öldürdü İzmit (Hususi) — Vilâyetimize merbut Akyazı nahiyesinde mücssif bir kaza olmuştur. 8 yaşında bir çocuk babasının tabancasile oynarken be - şikte uyumakta olun bir buçuk yaşın - daki kardeşini vurarak öldürmüştür. Gaziantepte biçki, dikiş sergisi Gaziantep (Hususi) — Meliha Er; yürek tarafından açılan yıllık - sergi, emsaline pek faik sürette hazırlanmış ve büyük rağbet görmüştür. Bugün ka- panan sergiyi binlerce vatandaş gez- miştir. — Plâja niçin giderler?. — Denize girmek için! — Bilemedin kaldır vur. — Öyle ise plâja gitmiş olmak için!. — Şimdi bildin; plâja gitmiş olmak için giderler. Ve plâja gittiklerini —de herkese ilân etmek için vücutlarımı ya - karlar. * Bir dostum: — Ben her yerden yüzü ak çıktım. Dedi, sordum: — Ömründe bir kere olsun bir plâja gitmedin mi? * — Senin için cayır cayır yanıyorum... — Belli, plâjda simsiyah olmuşsun! * Cehennem zebanisi plâja baktı: — İyi bir yer, dedi, cehenneme ge * heceklere tavsiye ederim, dünyada iken staj yapmış olurlar. * Plâjlar için şu tarzda reklâmlar yapı « Tabilir: «Bir günde simsiyah olmak istersenize «Filân yerdekin «Falancan «Plâja geliniza * Bir arkadaşımla Lâleliden aşağı inik yorduk; arkadaşım sağ koldaki koca « man apartımanları göstererek sorduz — Bunlar apartıman mı? — Harikzedegâr spartımanları. Arkadaşım gene sorc — Plâjda yananların ! B manlarda mı oturuyotlarr | İetesmeki