17 Ağustos 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

17 Ağustos 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Elma iç kurtlariyle başlıyan mücadele sona erdi. Şimdi bütün yemiş ağaçları tam bir kemal halindedir Kastamoniden bir görünüş Kastamonu, (Hususi) — Şehrimiz ve | murları mücadeleyi tam bir plân dairesin- tivarı bahçelerinde son aylar zarfında baş #örteren elma iç kurtlarile üçüncü tertip Mücadeleye geçen ayın 20 inde yedi kol dan başlanmış, ay sonunda bitirilmiştir. Mücadele bütün ehemmiyetile | yapıl- Yaş, yazlık olmıyan cins olmalarla Amas- nev'inden olan yemişli (23,300 ağaç narak bu iş için 113 kile 300 gram Zehir sarfedilmiştir. Birinci ve ikinci tertip mücadelelerde Biduğu gibi bu sefer de kasaba merkezin. deki bahçelerde ücretli ameleler çalışmış, köylerde ise ceki usul üzere bahçe sahip- » amele başı nezaretiyle yaptırılmış Wi: Bu iş ile uğraşan alâkadar ziraat me de, muntazam bir şekilde, hiç bir taraf ih- mal edilmemek üzere yapmışlardır. Şimdi bütün meyva ağaçları tam bir kemal halindedir. Şiddetli Bir Yağmur Ağustos başlangıcındanberi | şehrimiz ve mülhakatında şiddetli bir sıcak başla- mış, bazı yerlerde de kuraklık baş göster. miştir. Fakat geçen pazartesi termometre birdenbire düşmüştür. Cenubu ( garbiden &sen şiddetli bir karayel rüzgârından son- ra şehri kesif bir bulut tabakası kaplamış, biraz sonra da şiddetli bir yağmur düşme- ğe başlamıştır. Yağmur bir sant devam et- miştir, Samsunda şiddetli sıcaklar Devairde mesai saatlerinde tadilât yapıldı ,, Samsun (Hususi) — Şehrimizde ,#icaklar bütün şiddetile devam etmek- iledir. Sühunet derecesi gölgede 36 ya adar çıkmıştır. Bu münasebetle me- Murin devam saatlerinde tadilât ya - Pılmıştır. Yeni yapılan programa göre ;#abah7 de işbaşı 12 de tatil, öğleden Sonra saat 3 de işbaşı 6 da tatil yapıl - Maktadır, Bir canbaz kumpanyasi Şehrimize gelen bir canbaz kum - banyası açık havada halkı çok alâka- r eden gösteriler vermektedir. Beş işiden mürekkep olan bu kumpanya- ân içinde Muhiddin adındaki çocu - n hayrete şayan bir cür'et ile başar - dığı oyunlar seyircileri hayrette birak- Miştir, Açık sahada verilen ve mütemadi » Yen tekrarlanan bu oyunlar halkı çok Alâkadar etmiş, saha hincahınç seyir - Gilerle dolup boşalmıştır. Kumpanya İç Anadoluda oyunlarına devam et - mek üzere şehrimizden ayrılmıştır. Karamürsel yüzme havuzu Karamürsel — Kasabamızda ya - İle ie yüzme havuzu inşaatı Havuzların inşaatı 21 Ağustosta bi- — Bu işe sen ne dersin, Ha- Mn Bey? ... Bir memur, punduna bu- İup, mensup olduğu dâireden'vur patlasm! Yaşı altmış Adım, adım Atlamış Beypazarlıların pek sev- dikleri bir eczacı Beypezarı (Hu - susi) Burada - bütün kasaba hal « “© kının yürekten sev- © diği Fatihli bir ec» zacı B. Ali vardır. Kendisi çok şaka » cı, biraz da şişman- dır. Mudurnu'da, Nal handa bu- İunmuş, sıra ile bir Kilosile, Eczacı Ali çok kasabalr değiştirmiştir. kasaba değiştirmesi yüzünden kendi- sine: — Yaşı altmış, kilosu yüz altmış, sırasile kasba değiştirdiğinden adım a- dim atlamış!. derler. Fakat Bay Alinin Beypazarından da bir gün kalkıp gitmesi düşüncesi, kendisini seven kasablıları, şimdiden müteessir etmektedir. Fakat bütün bir kasabayı nükteleri, ince şakaları ve 86- vimliliği ile cezbeden Bay Ali, şimdi- /SON POSTA Kastamonide 23,300 Bulaşık hastalık - | larla mücadele hastalıklı ağaç ilâçlandı Kızılcahamamda mücadele iyi neticeler verdi Kızılcahamam, (Hususi) — Ka. | sabamız ve köyle gi rinde salgın bir hal- / öz Bilmiş balayi > hastalıklarla müca- dele için, bir O kaç yıl evvel Sıhhat Va kâleti (o tarafından burada bir dispan- ser açılmış, hususi A muhasebe idaresi: Doktor Ibrahim Alp nin yardımile de bir eczahane vücuda ge- tirilmiştir. Bu arada üç dört sene evvel kazamıza vekâlet tarafından Doktor İbra- him Alp isminde genç bir tabibimiz tayin edilmişti. Doktor İbrahim Alp, kasaba ve köy- lerde bulaşık hastalıkların yaptığı tahriba- ti bir memleket meselesi addederek gece- li gündüzlü çalışmalara başlamış ve mü- temadiyen hastalar üzerinde yaptığı teda- vi ve serom tatbiki ile hastalığın seyrine mâni olmuş, yüzde yetmiş derecesinde bir muvaffakiyet elde etmiştir. Kasaba halkı idareci hususiyenin revir ve eczahaneye karşı yardımını genişlet mesi, bazı noksan ilâçların tamamlanma- sını dilemektedir. bakan Kızılcahamam, (Hususi) — Kazamı- zın Çamlıdere nahiyesine bağlı Udan kö- yünden 12 yaşlarında Hüseyin oğlu Ziya köy civarındaki yaylada oğlakları güder- ve bütün bağırı pçağırmalarına rağmen se- ve bütün bağırıp çağırmalarına rağmen #-- sini duyuramamış ve boğulmuştur. Köy korucusu etrafı dolaşırken oğlak sürüsü- nün başında Ziyayı göremeyince şüphe lenmiş ve etrafı aramağa başlamış. Biraz sonra da çocuğu esedini kuyunun içinde bulmuştur. Keyfiyet merkezden haber â- ınınca Cümhuriyet müddeitumumisi ve hü- kümet doktoru derhal vak'a mahalline gitmişler, züpheli görülen bu ölüm hâdi- sesi üzerinde tahkikata başlanmıştır. Edremitte avcılar bayramı Yaş meyvacılık “teşkilât altına alınıyor İzmirde ve Egenin muhtelif yerlerinde soğuk hava depoları tesis edilecek İzmir, (Hususi) — İktisat Vekâ-| İktisat Vekili Celâl Bayar İzmirde bu leti yaş meyva ihracı meselesine ehem-| işle de meşgul olacaktır. miyetle sarılarak yaş meyvacılığımızı teşkilât altına almıya karar vermiştir. Türkofis meyvalar seksiyonu şefi Zeki Doğanoğlu ile Standardizasyon müte- hassısı Dr. Bade şehrimizde yaş mey- valar hakkında inceden inceye tetkik- lere başlamışlardır. İktisat Vekâletinin ikinci beş yıllık meyva sanayii programı mucibince İzmirde ve Eğenin muhtelif yerlerinde soğuk hava depoları tesis edilmesi mu- karrerdir. Soğuk bava depolarında ambalâjlanacak olan yaş meyvalar s0- ğuk hava tertibatını hâiz vagonlarla İzmirdeki frigorifik depoya gelecek ve ayni şekilde vapurlara yükletilerek şi- mal Avrupası limanlarına sevkedile » cektir. gibi nisbeten dayanan meyva ve seb- zeler ihraç edilecektir. İlk tecrübelerde tacirlerin karşılaşacakları | ziyanların hükümetçe itfası da düşünülmektedir. Çe. Edremit avcıları Edremit (Hususi) — Edremit Hak kevi spor şubesi bir avcılık bayramı ve sürek avı yapmıştır. Ava sabahleyin yüz kişilik büyük bir kafile halinde çi- kılmıştır. Her arkadaş ayrı ayrı yerlerde vur- dukları avları bir araya getirmişler ve ta bir müddet istirahat edilmiş ve sa- at # dede sürek avına çıkılmıştır. Bir çok domuz vurulmuş, akşam üstü de İtekrar sofra etrafında toplanılmıştır. Hazir kuzu kızartmaları ve vuru- lan avlarla yapılan yemekler yenilmiş, $u başında neş'eli bir akşam geçirilmiş- lik Beypazarından ayrılmak niyetinde|bu avlar pişirilerek" âaat 12 de toplu!tir. Gece Halkevine avdet edilmiş ve değildir. bir halde kırda bir öğle yemeği yenil « RR ka kemikle tirilecektir. Türkiye yüzme birincilik-| miştir. lerinin burada yapılması için teşeb - büsatta bulunulacaktır. Yemekten sonra saat ikiye kadar kafile halk tarafından “karşılanmıştır. Halkevinin önünde alay havası oynan- mış ve bu suretle geç vakte kadar eğ- zeybek oyunları devam etmiştir. Son-| lenilmiştir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Kİ: / EN | ... Sonra bu 600 Bira vurmuş. parayı barda. nde, bitürmişi ... Sazda,. çal oynasın, Hasan Bey — Ben olsam, çaldığı çin değil de, bu parayı © mendebur yerlerde yediği için cezalandırırım! ye Malatyada bir kaza 75 lik Bir köylü kağnı teker- lekleri arasından can verdi Sivas (Hususi) — Sivas - Malatya yolu üzerinde bir kaza olmuş, 75 lik bir köylü kendi kağnısının tekerlekleri altında can vermiştir. Bu ihtiyarın adı Mehmettir, Karisi ve çocuklarını kağnısına bindirerek Sivasa gelirken arkadan karpuz yükile Malatyadan gelmekte olan Azizin kamyonuna yol açmak istemiş, fakat kağnısını çektiği yer birdenbire çök“ müştür, O zaman kağnı devrilmiş, Mehmet tekerlekler altında kalarak öl- müştür, Urfada bulvar Urfa (Hususi) — Nafia Vekâletin- den gelen bir emirle Urfada yapılacak olan bulvarın keşifnamesi istenmiştir. Keşifnamenin hazırlanmasına başlan- mıştır. Bulvar Nafia Vekâleti tarafın- dan yapılacaktır. Zümrüdü Anka masalı Bir varmış bir yokmuş; bunu bilen bilmiyenden çokmuş.. Dünyanın bir u- cünda yaşamış, öbür ucunda çok işler başarmış bir Zümrüdü Anka kuşu var - muş. Kanatları yokmuş amma, kolları varmış; kolları çok işe yaramış. Ko - luna düşeni yerden yere atarmış, her - kesi birbirine katarmış. Gel zaman, git zaman herkes ondan demiş: — Elâman! Bu çok yaman şey, bulalım bir yolu- nu, bükelim kolunu.. Kolu bükük kak sın, adı sönük kalsın. Bunu söyliyenler bir araya gelmişler, hep birden çömelmişler. Biri demiş: — Zümrüdü Arkaya haddini bildiri- rim, Öteki demiş: — Bü işte ben birim. Olmaz ben « den başkası Bir başkası daha gelmiş hepsinin simi çelmişi — Ben, demiş, ben varnm; onunla yalnız ben hemâyarım. Haddini bildi - reyim, adını sanını sildireyim! Laf lâfı açmış, herkes birbirine ateş saçmiş; gürültüye başlamışlar, Züm - rüdü Ankayı unutup birbirlerini taşla - mışlar.. Onlar birbirlerile Zmrüdü Anka usanmış; havalanmış ve uğraşa dursunlar; gitmiş. Bu işte böylece bitmişl., — Zümrüdü Anka nemene kuştur? Mu, söyliyeyim nemene kuş olduğu- Du. Zümrüdü Anka dedikleri kuş lodos veznindeki Cim Londosmuş!.. İMSET