16 Ekim 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

16 Ekim 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

İKAN KONUŞMAZ! Son Pestanın Edebi Tefrikası: 105 Fakat bu düşmanlıkta ne benim, ne “anamın şahsi bir kini, garazı yok.. Si- “Zin âleminize olan düşmanlığın bir erresi de size ait... İşte o kadar.. Seyfi Bey başını duvardaki resimle- © xe çevirdi, Gülümsedi: »— Bu resimlerin buraya niçin asıl. miş olduğunu şimdi daha iyi anladım... “Üçünü de tanimam. Amma bir tanesini iyi tanırım.. Sen mahvolmuş bir deli- mlısın .. yazık... Durdu. Mühim ve dehşetli bi fedakârlık (o yapıyormuş gibi: — Fakat ne olursa olsun, dedi. Seni, © sana rağmen kurtaracağı » Tekrar masaya yaklaşı Ömerin gözlerine dikti: * — Sen, dedi, benim kanımdansın.. Damarlarındaki kan benim kanımdır.. Ömer, gözlerini Seyfi Beyin gözle- * Kibden çekmeksizin cevap verdi: © — Kan Konuşmaz, Seyfi Bey.. Ben “Nuri ustanın oğluyum.. Ben size düş- Xmman bir dünyanın çocuğuyum... Seyfi bey Ömerin yüzüne sert sert baktı: © — Sen mahvolmuş bir adamsın, de- » benim kanımdan değilsin.. doğ - « Biz düşmanız.. doğru. seni bir “Binek gibi ezmesini bilirim.. görüşü - e © Ve Seyfi bey ertesi günden itibaren MW Ugörüşmeğe» başladı. Ömer yazıhane- sinde yokken iki lâciverd muşambalı adamın kapıcıya kim olduklarını söy- yerek içeri girdiklerini ve evrakını, © kitaplarını araştırdıklarını, duvardaki resimlere bakıp not aldıklarını öğren - Gözlerini Derhal müdüriyete gitti. Kendisine : «Aleyhinde bir ihbar ol- “duğunu, onun için yazıhanesinde ta - artiyat yapıldığının söylediler. o © Mahkemenin son . celsesi açıldığı gün salon hıncahınç kalabalıktı. İlk celseden sonra mahkemeye hiç gelme- iş olan Seyfi Bey bile son celseye girmiş, maznun mevkiine oturmuştu. Karşı tarafta maznunun avukatı olan © Sükeyvlânın babası, yer almıştı. Ömer iddiasını Süheylânın babası müvekkili namına müdafaasını ya- ikta, Ömer ilkönce titreyen, sonra yavaş vaş açılan gürleşen ve zaman zaman bağıran bir sesle davasını teşrih etme- ie başladı. Dinleyiciler arasında oSait Amca, Selâmi, bir hayli tütüncü ahbap ve Gü- £ vardı. Bütün salon genç iç gibi çınlayan itham cümlelerile lirken, Seyfi bey asâbiyetini gizle- meğe çalışarak seyircilere bakıyordu. Ve birdenbire sapsarı yüzü "kıpkırmızı ldu. © Gülizari görmüştü. Bir an, göz göze geldiler. Gülizar şaşırmadı, kızarma "di, başını çevirmedi. Dimdik, bakıyor. Gözlerinde tuhaf, Seyfi beyin bir tür- lü kavrayamadığı manâlar vardı. © Süheylânin babası da müdafaasını bitirdikten sonra, hey'eti hâkime mü- eye çekildiler, Yarım saat sonra karar okundü: i | | d avukatın birer|' esnada sarhoş olduğu sabit olduğun- dan, bir sene hapse ve 200 lira para cezasile 2500 lira tazminata mahküm edildi. Ahbaplar memnun. Koridorda Ö- meri tebrik ediyorlar. Biraz ötede sap- sarı yüzile Süheylâ duruyor. Yanında Seyfi Beyin kızı da var. Tam bu sırada jandarmaların ara- sında Seyfi Bey göründü. o Gülizarla karfı" körşya geldiler: Seyfi Bey bu eski halâyığının yü- züne tükürür gibi bağırdı: — Piçinin becerdiği. marifete gülü- yorsun değil mi? Ka... Ve sözünü bitiremedi. Müthiş bir şaklama. OÖmerin eli | Seyfi beyin yumuşak yanağına indi. Ömerin babasile son münasebeti, babasile son teması bu oldu. o Sona geldik. Daha doğrusu bizim anlattığımız hikâye bu kâğıtların üs- tünde sona erdi. Kâğıdın dışında hi- kâye uzayıp gidiyor. so Noter Selâhattinin muhakemesi İhtilâs edilen ; paranın 30674 lira 94 kuruş olduğu anlaşılıyor Beyoğlu birinci noteri Salâhâ duruşmasına dün Ağ sinde devam edilmiştir. Ehli vukuf poruna nazaran noterin harç pulların- dan 3647 lira, belediye pullarından da 27027 Hira 94 kuruş zimmetine geçir- diği anlaşılmıştır. Noter Salâhat li vukuf raporuna itiraz etmiştir. hakeme ehli vukufun celbedilerek din- lenmesi için başka güne bırakılmıştır. Beyoğlu Altıncı Noterinin bir tavzihi Son Posta gazetesinde (Bir Sahte - kârlık) başlığı altında Beyoğlu Altın- ci Noterlik dairesi memurlarından Ali Şefik'in tevkif edildiğine ve meydars| çıkarılan bir sahtekârlıktan dolayı Müd| detumumilikçe tahkikat yapılmakta bu Wunduğuna dair bir yazı görülmüştür. Mevzuu bahis hâdise takriben iki se- ne evvel vazifesine nihayet verilen ve! esnayi memuriyetinde vazifesini sulis- timal eden bir memura taallük ettiği gibi onun bu hareketi de sırf şahsına münhasır olup dairemde başka kimse- yi alâkadar etmediği bu işe âit resmi tahkikat ile tezahür etmiştir. Keyfiye- tin bu suretle tavzihini rica ederim. Beyoğlu Altıncı Noteri İsmail Kunter İrlanda ile ticaret anlaşmasının esasları — Dublin, 15 (A.A.) — Röyter Ajansı bildiriyor: Türkiye ile serbest İrlanda hükümeti arasında imza edilen yeni ti- caret anlaşması bugünden itibaren me- riyete geçerek 1938 senesi nisan ayına kadar devam edecektir. Bu anlaşma, bilhassa Türk incir ithalâtı üezrindön alınan resmin tenzilini tasrih elmekte- dir. İrlandanın Türkiyeye yapatağı ih- raoat Türkiyerin bu memlekete yapa- cağı ihracatın yüzde ellisi nisbetinde ö- ir Sasi Bey: kazayı. işlediği . ve Slücaktir. * Paralı Yatılı İlk Okul ” ni Kültür Direktörlüğüdden: si — Zincirlikuyu köşklerinde ilk okul talebesi için paralı yatılı bir “pansiyon açılmıştır. 2 Zincirlikuyu ilk okuluna yazılacak yatılı talebeden dört taksitte “ödenmek üzere 80 lira pansiyon ücreti alınacaktır. Memur çocukla - rından tenzilât yapılamaz. 3 — Tatil devresinde okulda kelanlar, ayda 12,5 lira vereceklerdir. 4 — Yatılı talebe elbise, çamaşır ve kitaplarını kendileri alacaklar- Ni 5 — Yazılmak ve daha fazla malümat almak istiyenlerin her gün Meridiye köyü civarında Zincirlikuyu ilk okul direkiörlüğüne baş vur- maları lâzımdır, «2214» SON POSTA SPOR | | İnhisarlar U. Müdürlüğünden: | 1 — Şartnamesi mucibince «8000» kilo gaz yağı pazarlıkla satın alıma Askeri Liseler bu hafta atletizm şampiyonası yapacaklar Bir hafta evvel futbol şampiyonası için karşılaşan Askeri Liseler bu hafta atletizm şampiyonası caklardır. Spor disiplininin en iyi şekilde top- lu olarak tatbik edildiği askeri mek- teplerde şampiyona her sene olduğu gibi, bu sene de parlak bir şekilde o- lacak, güzel ve göz alıcı dereceler bize gene istikbalin bir kaç şampiyonunu al- kışlamak fırsatını verecektir. Türkiye atletizm tarihinde büyük için karşılağa; ,İrol oynayan bir çok rekortmenleri ha- zırlamış olan Askeri arasından hemen her sene yeni bir is- tidat, büyük bir kabiliyet aramıza ka- tılıp durmaktadır. Aralarında yapacakları müsabaka: lar dolayısile bir gün sonra kandileri- ni selâmlamak fırsatını — bulacağımız Askeri lise atletlerinin şampiyonası mevsimin bir parça ilerlemiş olmasına rağmen büyük bir alâka ile karşılana- caktır. Kendilerini ker teker takip etmek fırsatmı bulacağımız atletler hiç şüp- he yok ki bize ümit verici hediye edeceklerdir. Memleketin birinci sınıf sayılan üç beş atleti istisna edilirse Askeri Li- seler arasındaki müsabakalar her za- mekteplerimiz derecelep , man parlak dereçelerle geçmiş, hatırı .İsayılır rekabetler doğurmuştur. İki hafta devam edecek olan Aske- ri liseler atletizm şampiyonası bu se- ne çok daha parlak olacaktır. Cumartesi günü yapılacak milsaba- kalar; 100, 400, 800, 3000 metre ile üç adım, yüksek atlama madan ibarettir. Gelecek Cumartesi ise; 200, 1000, uzun ve sırıkla atlama ile cirit ve disk atma müsabakaları yapılacaktır Bayrak yarışı olarak da yalnız Bal- kan bayrak koşusu yapılacaktır. Her lise her müsabakaya üç atletle iştirâk edecek birinciden, altıncıya ka- dar derece alan atletlere sayı verilecek- tir. Birinciden, üçüncüye kadar derece ielanlara da ayrıca mükâfat verilecek- tir. Müsabakalara üçte başlanacaktır. ve gülle at- Doların kıymeti Muhafaza edilecek Vaşington, 15 (A.A.) — Hazine, dolar kıymetinin 10.985.000.000 ihti- yat akçesi ile muhafaza edileceğini ve bu ihtiyat akçesipin İngiltere, Fransa ve Amerika için istikrar sisteminin temel taşını teşkil etmekte olduğunu bildirmektedir. Antakya e . Meselesi (Baştarafı 1 inci sayfada) aları #ynen naklediyoruz: 8 İlkteşrin. 1936 tarihli «Elkabes» den: Antakya Türkleri, Türk matbua- tından kuvvet alarak, Suriye muahe - İdesi aleyhinde geniş bir ölçüde propa- — | sandalar yapmaktadır. Türk matbua - tının iddiasına göre, Suriye muahede- si “İskenderun! sancağındaki Türklerin haklarını yıkmış, bu sancakta 289 bin Türk varmış, ve bu Türkler Türkiye ile birleşmek istiyormuş. Dün Antakya Türkleri sokaklarda te zâhürler “yamışlardır. Fakat 210 bin mecimuu olun Antakya aha den 145 bini tutan Araplar da tezahürler ar ve Suriye vahdetini ve Suriy? de ohunu hararetle ajkışlamışlardır. # Arapların sabrı tükenr tezahürler esnasında hiç bir h se çıkmamıştır. Ancak tezahürlere işti rak eden Arapların adedinin Türklerin kine nisbetle on misli fazla olması Türk matbuatında, Türklerin sancakta ekss- İriyeti teşkil ettikleri hakkında sürülen İ caktır, 2 — Eksiltme 17/10/9386 tarihine rastlıyan Cumartesi günü saat 11 di 4 Kabalaşta Levazım ve ire Şubu indeki Alım seçme yap lacaktır, 3 — Şartnameler hir Gi eml 4 — İsteklilerin eksiltme için tayin adı geçen Şubeden alınır. olunan gün ve saatte 20 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarda ismi geçen komisyona müracaatları. «1866» * 1 — Şartname ve keşifnamesi ve * plân mucibince 3510 lira keşif bedeli Cibali Fabrikası Kalirifer tesisatı açık eksiltmeye konulmuştur. 1 -— Eksiltme, 23/X/1936 tarihine rastlıyan Cuma günü saat 14 de Kar bataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Alım Komisyonunda yapıla * caktır. II — Bu işe ait keşifname ve şartnameler parasız olarak a ve Mü | f bayaat şubesinden; plânları da inşaat şubesinden alınabilir. IV — İsteklilerin, şartnamede gösterilen esasları ihtiva etmek üzere fist sız teklifleriyle projelerini eksiltme gününden en geç bir hafra evvel Tütün Fabrikalar şubesine vermeleri lâzımdır. V — İstekliler eksiltmeye girebilmek için kanunen kendilerinden ara , nılan vesika ve 96 7,5 güvenme paralariyle birlikte muayyen gün ve saatt ismi geçen komisyona gelmeleri. (1965) İkinci İcra Memurluğundan: Ali Necmettin ile Zübeydenin tasarruflarında ' bulunan Emniyet Sandığına birinci derecede ipotek olan ve tamamına (3890) lira kıy- met takdir edilen Erenköy Merdivenköy Bahariye sokağında eski 7, 5, yeni 42, 42/1, 42/2 halen üzerinde 27 ve 2 numara vardır. Bir tarafı Mustafa veresesinden Hatice hane ve bahçesi, bir tarafı yeni küşat olunan Eminbey caddesi, bir İmam sokağı ile mahdut iki hane: tarafı İmam sokağı, bir tarafı eski 27 numaralı hane: Zemini toprak natamam bir ahır haneye kapı dan girdikte bir koridor “üzerinde mini çimento bir mutfak, zemini çimento bir yemek odası, 3 oda, bir helâ, merdivenaltı, ze Birinci kat: Çatı katı olup biri balkonlu iki oda, iki çatı arası, bir helâ, ahı- rın üstüne çıkan bir kapı içinde elektrik muhtelif meyva ağaçları, tatlı sulu muhtelif meyva ağaçları vardır. tesisatı vardır. Bahçede kuyu, bir buçuk dönüm bağ, çam ve Kapı 2 numaralı hane: Kırmızı çini bir taşlık ve gömülü küp, bir merdivenaltı, mutfak, tulumba bir helâ, tek kurnalı hamam. Biri kat: Bir koridor üzerine iç içe Z oda, diğer bir oda, bir helâ, bir ta- rasa, zemini çimento bir balkon elektrik tesisatı vardır. Mesahası: Umami 4450 metre murabbaı bundan 53 metre murabba: metre murabbaı natamam ahırdır. (42 numaralı köşk ittisalinde 10 metre murabbai mutfak, 77 metre mu rabbaı 27 numaralı hane ittisalinde 10 metre murabbaı mutfak, 20 İşbu gayrimenkuller açık arttırmaya vazedilmiştir. Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edecek müşterilerin kıymeti muhammenin 96 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat vergi, 20 tanzifat, senelik tenviriye vakıf ve mektubunu (O bâmil olmaları icaresi (o tavizile dellâliye icap eder. Müterakim borçları Oborçluya aittir. müşteriye aitti; vakıf Arttırma şartnamesi 28/11 /936 tarihine müsadif Cumartesi günü dairede 14/12/936 tarihine mahalli omahsusuna (talik müsadif o Pazartesi edilecektir. Birinci arttırması günü dairemizde saat 14 den 16 ya kadar icra edilecek birinci arttırmada bedel kıymeti mu- hammenenin 9075 ini bulduğu takdirde üste bırakılır. Aksi takdirde soa arttırmanın : teahhüdü baki kalmak temdit edilerek 29 / 12 /936 tarihine müsadif Salı üzere artırma on beş gün daha günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı İcra ve İflâs kanımı" nun 126 ıncı maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile birlikte daire- | mize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmiyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malümat almak isteyenlerin 34,5731 numaralı dosyada mevcut evrak ve mahallen baciz ve takdiri kıymet raporunu görüp anlayâcakları ilân olunur - (2220) eee iddialara karşı mükemmel bir cevap teşkil etmiştir. Türk Şoförlerine Karşı Suriye Emniyet işleri dairesi Türk işçilerine karşı bazı şiddetli tedbirler almıştır. 8 İlkteşrin tarihli «Elkabös» gaze « tesi diyor ki: «Emniyet makamları Türk şoförleri hakkinda yeni tedbirler alinıştır. Türk şoförleri - Emniyet ma- kamlarından yeni vesika almakla mü- kelleftirler. Vesikasız olan Türk $0- förleri, hemen memleketten çıkarıla- caktır.» Fena Tesir Uyandırmiş 8 İlkteşrin 1936 tarihli «Elkabes» İgazetesine göre Türk matbuatının neş- riyatı Antakya halkında fena tesir u- yandırmıştır, Antakya ahalisi Fransız Hariciye Bakanına ve Uluslar Sosye- tesine telgraflar göndermişlerdir. - Suriye Delegasyonu © Başkanına ........ gönderilen telgrafın süreti şudur: «Türkiye Hariciye: Bakanının be yanatı ve Türk matbuatının mügalâta” sı ve Türkleşmiş bazı ferdlerin İsken* derun sancağını temsji iddiaları, esas- li ve meşru bir hakka istinât etm” roektedir. Sancak ahalisinin dörtte bi rini teşkil eden ve Kilikya Arapların" nisfını bülmüyan bir avuç Türkün ha tırını hoş etmek için Suriyeli bir san cağın şeklini değiştirmeyi kabul ede” meyiz. Bu mıntaka gerek tarih ve g* rek coğrafya bakımından, Suriyenin bir parçasıdır. Bu sancakta Arapların adedi 150.000 dir. Türkleşmiş olanlar ise 60.000 dir. Bu sancağa hususi bir va t vermek teşebbüsüne karşı pr” testolarımızı bildiririz ve bu teşebbüsü gerek hakka ve gerek âsayişe bir tece” vuz addederiz. o Bu protestolarımızı” Hariciye Bakanına ve Uluslar Sosyete” sine iblâğını rica ederiz.»