16 Ekim 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

16 Ekim 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

ANKARA 5 Kadromuzda açık yer olmadığından me- i hakkında müracaatta murluk talebi bulunulmaması Anonim rica olunur. gorta Şirketinden: | SON POSTA Türk olunur. SEHİR HABERLERİ Yeni Akay iskelesi İki katlı iskele dün yerine takıldı, küşad resmi 29 Teşrinievvelde yapılacak Akay İdaresinin Yeni Kadıköy is- kelesi dün saat on dört buçukta köp- rüdeki yerine konmuştur. Yeni iskele sabahleyin Haliçten çıkarılmış, Bur. gaz ve Kadıköy vapurlarının yardımi- le yerine kadar getirilmiştir. Eski iskele sabahleyin saat on bu- çukta yerinden sökülmüş ve Galata ıhtımına yanaştırılmıştır. Dün gece de oradan kaldırılarak Halice götürül- müştür. Kullanılmıyacak halde bulu- nan bu iskele parçalanacak ve dubala- rından istifade edilecektir. Yeni iskeleye bu sabahtan itibaren vapurlar yanaşabilecektir. Eski iskele yerinden söküldükten sonra Kadıköy ve Haydarpaşa vapurları Adalar iske- lesinden, Adalar vapurları da Üsküdar iskelelerinden işlemiştir. Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetci olan eczaneler Şunlar - &ır: İstanbul cihetindekiler: Aksarayda : (Şeref). Alemdarda : sad). Bukırköyünde : (Merkez). ntta ; (Asador Vahram). Eminönünde : (A. Minasyan). Fenerde : (Hüsameddin) Karağlımrükte: (Kemal), Küçükpa . zar : (Necati). Samatya Kocamustafa- paşada : (Rıdvan), Şehremininde : (A Hamdi). Şeyzadebaşında : (Hamdi) Beyoğlu cihetindekiler: Galatada : (Yeniyol, Mustafa NAM). Has- köyde: (Barbut). Kasımpaşada: (Vasıf) Merkez nahiyede : (Galatasaray, Malko- viç). Şişlide : (Asım). Taksimde : (Kürk- eiyan, Zafiropulos, Ertuğrul). Üsiğüdar - Kadıköy ve Adalardakiler: Büyükadada ; (Merkez). (o Heybelide : Yusuf), Kadıköy (o Müvakkithanede : (Snadet). Kadıköy Böğütlüçeşmede : (Os man Hulüsi). Üsküdar İskelebaşında : (Merkez) —- Beya- Yeni iskelenin küşad merasimi ba- zi dahili eksiklikler tamamlandıktan sonra İktısad Vekili Celâl Bayar'ın İs- tanbula geldiği bir günde yapılacaktır. Bu günün 29 Teşrinievvel olması muhtemeldir. Bu münasebetle Akay Müdürü Cemil şunları söylemiştir: — Yeni iskele İstanbulun mühim bir ndksaninı tamamlamış olacaktır. Bu iskelenin Türk mühendisi ve Türk işçisi tarafından memleket içinde ya- pılmış olması da ayrıca sevinilecek bir şeydir.» Yeni iskele yedi duba üzerinde sek- sen metre tulünde ve yirmi dört metre arzındadır. Alt kat yolculara ayrılmış tır, Bekleme salonları, berber dükkânı ve lokantası bulunmaktadır. Üst kat tamamen memurlara tahsis edilmiştir. Tıp Kongresi Rumen heyeti reisi dün bir ziyafet verdi Balkan Tıb Kongresine iştirâk e- den Rumen hey'etinin reisi prof. Gre- goriu, dün, Perapalasta 70 kişilik bir ayrılış ziyafeti vermiştir. Hey'or Reisleri ziyafet “serumda söyledikleri nutuklarda Türkiyede göre dükleri misafirperverlikten dolayı ha- raretle teşekkür etmişlerdir. i Prof. Grego- işen bir arkada sımıza şu beyanatta bulunmuştu: — Biz Balkanlı doktorlar kendi ara- mızda bir Balkan Tıb Birliği vücuda getirdik. Balkan memleketlerinin di- ğer meslekleri erbabının oda, hukuk, mimari ve diğer sahalarda, birlikler vücuda © getirmelidirler. Bu suretle meslekler arasında tecessüs edecek bir- likler sayesinde doğrudan “doğruya Balkan Birliği idealine varabiliriz.» Satış mukaveleleri tetkik ediliyor Tüccarlar paralarını düşü- ren memleketlere yapılan satışlar için lehlerine ka- rar verileceğini umuyorlar İktisat Vekâletinin düşük paralar- la yapılan ve henüz sevkedilmemiş o- lan mallara ait mükaveleleri tetkik et- mek için istemesi üzerine tacirler dün- den itibaren mukavelelerini Türkofise vermeğe başlamışlardır. Paralarını düşüren o memleket ih- racatçılarının sağlam paralı memleket- lere mal göndermemeleri karşısında tacirler taahhütlerini ifa edip mekte kararsızdırlar.. etme- Satış mukaveleleri tetkik edildikten sonra bu cihet hakkında da bir karar verilecektir. Tacirler mukavelelerin tetkikinden | çok memnun görünüyorlar. Zarer et- memeleri için “lehlerinde bir karar ve- rileceğini muhakkak addetmektedirlez, Borsada Sterline dün 616 kuruş alış, 619 kur | ruş salış fiyatı tesbit edilmiştir. Bu £i- . l yat evvelki güne nazaran bir kuruş ka- dar düşüktür. Fransız ve İtalyan para ları üzerine dün muamele olmu! bir Türk lirası mukabili 17,05 ret de 13,10/70 den açılmış Merkez Bankası aksi) rdir İmiş, 94,5 da kapanmış, Üni-|ş , Anadolu mümessil sene ,5 liradan muamele görmüş- Cerrahpaşaya yeni yapılacak paviyon Cerrahpaşa hastanesinde yapılacak mutfak ile çamaşırhanenin bütün ke- şif ve projeleri ikmal edilmistir. Has- tanede yapılacak bu inşaatın bir ayni da Ankarada yapılmıştır. Cerrahpaşa hastanesi baş doktoru Rüştü ile Belediye mimarı Samih An- karadaki binaları tetkik etmek üzere bugün Anl Ankaraya gideceklerdir. Bu yıl tütün talepleri fazla Muhtelif ecnebi firmalar memle- ketimizden tütün almak üzere Türko- fise müracaat etmişlerdir. Bunlardan Çekler bir omilyon iki yüz bin kilo, Polonyalılar sekiz yüz bin kilo tütün alacaklardır. Amerika- lılar Almanların Romanyalıların mübayaatı da mühim yekânlar tuta- caktır, Kadıköy Kız Enstitüsü Kadıköy Notrdam Dosyon mektebi binasında teşkili tekarrür eden Kadı. köy Kız Enstitüsü dün açılmış ve ted- risata başlanmıştır. İlk mektepten mezun talebeler bi- rinci sınıfa kabul edilmektedir. Orta mektep mezunu talebeler için de ay- rıca hususi sınıflar vücuda getirilmiş- tir. Kadıköy Kız San'at mektebi bu mektebe bağlı olarak idare edi edilecektir, Bir artist, diğerini ini yaraladı Sales ber mik bir tiyatroda çal gıcılık eden Ziya ayni tiyatroda çalı- şan artist Faik ile kavga etmiş, Faik tiyatronun önünde bıçakla Ziyayı sol kasığından ağır surette yaralamıştır. ve 5 ve li ları 90 li-), ANADOLU s. Kadromuzun tamam bulunması hasebile memuriyet talebinde bulunulmaması rica Sineması ve LOREL HiNDİiS Anonim Türk gorta Şirketinden: Bugün matinelerden itibaren Sayın halkından gördüğü emsalsiz rağbet muvaffakıyet üzerine HARDİi TANDA Türkçe sözlü büyük komedi filmine daha bir kaç gün devam edecektir. Ancak programa herkesin sabırsızlıkla beklediği ŞEYTANLI TREN Fransızca sözlü büyük filmi de ilâve edileceatir. “umumun . Geceleri saat tam 9 da Bugün matinelerden itibaren TUR 2 film birden Sinemasında 2 büyük film birden ŞEN GENÇLER Moskova liyalrosu artistleri tarafından oynuanniş mütemadi 2 saatlik kahr kaha ve talebi umui üzerine ilâveten : LİAN HARVEY ve WİLLY FRİTCHin KARA GÜLLER Seansların saatleri; KARA GÜLLER, 6 ip da ŞEN GEN KÜÇÜK HABERLER idiyer m dr. Umum yarın An- Müdür Ankarada İhracatçıların Tescil Müddeti İhracat murakabe kanununa rlere verilen etmiştir. Tasarruf Haftasi Tasarruf baftası hamfldarına o başlan- mıştır. Hafta içinde muhtelif müsabakülar- la beraber vitrin'müsabakası da yapılacak derece alanlara madalyalar (dağıtılacaktır. Madalyalar büzırlanmıştır. İstanbul Akşam Kız San'at Mektebi Şimdiye kadar Selçuk Kız Sanat mekte- bine bağlı olarak idare edilen İstanbul Ak- şam Kiz San'at mektebi dünden itibaren ay- ri bir mektep olarak idare edilmeğe başlan- mış ve Müdürlüğüne de Kadıköy San'at mek» tebi Müdür muavini Halide terflen tayin e- dümiştir . Dili Mektebi Tedrisatı Üniversite dil mektebi bugün tedrisata başlayacaktır. Mektebin A kurunun sabahle- yin tedrisat yapması mümkün görüleme- miştir. Rektörlükçe bu hususta yapılan tetkikler neticesinde bunun tatbikinin mümkün ola- mıyacağı tesbit edilmiştir. Bu yıl Üniversiteye kaydedilen lise tale- beleri arasında dil imtihanına gireceklerin imtihanları bir Iki gün zarfında yapılacak- tr. pa Doğum Eski gazeteci arkadaşlardan Göynük kaymakamı Salihaddin Kıpçakım bir kız çocuğu dünyaya gelmiş, «Gönül» diye adlandırılmıştır. Yavruya uzun ömürler dileriz. Doğum sırasında bü - yük bazakati görülen hükümet doktoru Bay İbrahim ile belediye ebesi Bayan Zehraya, ailesi namına alenen beyanı #eşekkür olunmaktadır. Zencirlikuyu yatılı mektebi Zincirlikuyuda Maarif Müdürlüğü tarafından açılan yatılı ilk mektebin bütün noksanları ikmal edilmiştir. — Mektep bir iki güne kadar tedrisata başlayacaktır. Yatılı talebe ücreti ola- rak senede 80 lira alınmaktadır. Şim- diye kadar 100 talebe kaydedilmiştir. 2 de KARA GÜLLER, 3 1/2 da ŞEN GENÇLER, ö de R, 8de KARA GÜLLER, 9 1/2 dâ Tiyâtr dram /9S6. İslarayi Beleduytsi Şehir Tiyatrosu Tepede Hn iL IN Halk Opereti Pek yakında kış operetlerine başlıyor akşı saat 20 dö MAKBET Fransız tiy Op akşam saat 20. v9 dd DUDAKLARIN büyük operet 3 perde REASÜRANS Türk Anonim Şirketinden ! Kadromuzda münhal yer bw” lunmadığından memuriyet için müracaat edilmemesi ilân olu” nur. Adliyeye kâtip ve mübaşir alınacak 5. İstanbul Cumhuriyet müddeium' inden: mi mahkemelerinde açık pu * lunan kâtipliklerle mübaşirliklere as kerliğini ikmal etmiş ve memurin wi nununun «4» üncü maddesinde Yâ şartları haiz ve daktilo ile yazı yâ Sını bilenler arasında imtihan yapı8. rak kâtip ve mübaşir alınacağında E teklilerin bu maddede yazılı belge" imtihan günü olan 22/10/936 peri beden iki gün evveline kadar dilekse lerile Adli Encümen başkanlığına ” racaat etmeleri. Müddeiumumilikten davet İstanbulda bulunduğu anlaşılan Dev a Sorgu Hâkimi Vekili Feridun'un —— muriyetimize un ee EZ. TARAS BULBA #