4 Kasım 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

4 Kasım 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

(Baştarafı 1 inci sayfada) | istikamet vermek için bir teşkilât ka- nunu hazır! kan bir zamanda Meclise tevdi edilerek inlaç edilecektir. k Hazırlanan teşkilât projesinde bilhas ; sa bazı vilâyetlerde bugün polis kad- İ rTolarının azlığını da gözönünde bulun- durulmaktadır. İstanbul, İzmir, ve An- kara gibi mühim merkezlerde po- Jisin ihtiyaca tekabül edecek va- ziyette olmadığını, polislere, mektep, izin, kurs, hastalık gibi zaruri se- beplerden polis kadrosunun ancak üç- © te ikisinden istifade edilmekte olduğu © okaydedilmektedir. Yeni kanun polisi- © mizi yüksek tahsil gençlerin de gıpta vaffak olacağı şüphesizdir. si için hedef olarak gözönünde tutula- cak noktalardan biri ilk on senede pe- lisin rütbeli sınıfını lise mezunların- dan ve polis memurlarını da orta mek- tep mezunlarından almakla kabil ola- cağına bilhassa ehemmiyetle işaret e- dilmektedir. Yeni proje bilhassa polis maaşlarının âzlığını nazarı itibara al- mış ve maaşların arttırılması hedefini gütmüştür. Yeni kanuna göre orta mek © tep mezunları polis mesleğine talip 0- © Turlarsa 20 lira ile orta mektep mezunu olmadığı takdirde daha aşağı tahsil gör- müşler 16 lira maaşlamesleğe girebile- ceklerdir. mesleğe alınacaklar ve polis enstitüsü- nün orta ve yüksek kısımlarını ikmal © eder etmez mesleği yüksek tahsilleri dolayısile 25 lira ile derhal komiser muavinliğine tayin olunacaklardır. Yüksek tahsillilere gelince, bunlar da evvelâ 25 Jira ile mesleğe alınacaklar! ve derhal İnstitünün ihtisas tahsiline sevkedileceklerdir. Bu enstitüyü bitir- dikleri zaman derhal komiserliğe terfi edeceklerdir, On sene zarfında polis © memurlarının orta mektep mezunu ve komiser ve emniyet memurlarının da polis yüksek tahsi bitirmiş olanlar- dan seçilmiş olması mümkün olacaktır. © Yurdun norma! polis kadrosu hiç olmaz sa 12 bin olmak lâzım iken bütçeye fazla ağırlık vermemek için bu mikdar | şu suretle azaltılmıştır: Bürolarda üni- formalı polis ve sivil polis çalıştırılmı- yacak, bunların cümlesi işbaşına sev- kedileceklerdir. Buna mukabil poliste © bir müamelât sınıfı ihdas olunacaktır. Gene yeni projeye göre nüfusu on bine kadar olan kaza merkezlerinde şimdilik yalnız polis büroları açılacak ve bu bü- rolar'bir komiser ve iki polisten ibaret olacaktır. Bu bürolar yalnız idari ve si- yasi işlerle meşgul olacaklardır. Yuka- rıdaki haller dolayısile polis teşkilâtı | hem bütün memlekete teşmil edilmiş, İı hem de bütçeye fazla ağırlık vermiye- | Geek bir hale konmuş olacaktır. ; Yeni projeye göre poliste terfide esas liyakat, kıdem ve münhaldir. Terfi i- — oçin bir derecede en az üç sene hizmet | etmiş olmak şa his vardır. © © Yeni projede inzibati cezalardan ba- tarafından Almanya Dış İşleri Bakan- malı ve sivil komiser 30, 890 üniformalı ve | #cap ettirdiği inzibati vazifelere kifayet İsivil komiser muavini 25, 3259 birinci sınıf etmiyecek bir hale gelmiştir. Bu yüz-|üniformatı ve sivil polis memuru 20, 2250 i- den hükümet yeni esaslar dahilinde ve | kinci sınıf üniformalı ve &tvil polis memuru yeni kadro ile polis mesleğine yeni bir |16, 3 Başhekim 45, 6 hekim 40, 8 hekim 35, 1 kabile 25, 1 kabile 20, 1 kabile 16, 1 timar, amaktadır. Bu kanun en yajcı 20, 2 nezazethane memuru 20, 20 birinci sinif muamelâf memuru 35, 40 ikinci snf muamelât memuru 30, 80 üçüncü sınıf mua- melât memuru 25, 180 dördüncü smıf mua- melât memuru 20, 200 beşinci sınıf musme- †memuru 16. İstanbul Polis Mektebi 1 Müdür 55, 1 dahiliye müdürü 40, 1 da- hiliye baş komiseri 35, 1 dahiliye Okomiseri 30, 2 dahiliye komiser muavini 26, 1 kanun- Jar ve nizamlar muallimi 36, 1 ccza tatbikat muallimi 25, 1 hekim ve hıfzıssıkha muallimi 35, 1 Coğrafya ve tarih muallimi 85, 1 bele- diye kanun ve nizamları muallimi 35, 1 fo- tograf ve parmak izi muallimi 35, 1 makyaj, edeceği bir meslek haline getirmeğe mu | kıyafet ve hüviyet değiştirme muallimi 35, 1 telgraf ve telefon ve telsiz muhabere mu- Yeni projede polisimizin yükselme-İallimi 35, 1 Mesleki terbiye ve fi hizmet muallimi 30, 1 beden terbiyesi ve talim mu- silimi 30, 1 yazı muallimi 25, 1 mobörlü vesa- lisin emniyet memuru, komiser gibi po)!tin sevk ve idaresi muallimi 39, 1 binicilik muallimi 30, 1 yüzme ve kürek çekme mual- İlmi 30, 1 muamelât memuru 30, 2 muamelât memuru 25, ö muamelit memuru 20. Muallim, dekler, tercüman, kabile, sıhhi- EMNİYET MÜFETTİŞLİĞİ 2 Emniyet Baş müfettişliği 90, 2 emniyet müfettişliği o 80, 3 emniyet müfettişi 70, 2 emniyet müfettişi 55, 3 emniyet müfettişi 45, 3 emniyet müfettişi 40, 2 emniyet müfettiş muavini 35, 2 emniyet müfettiş muavini 30, p Lise mezunları için ise bunlar 22 li-|1 lJâboratuar şefi ekimyager» 70, 1 dalre re- Ta ile komiser muavin nâmzedi olarak|'si 89, 2 daire relsi 70, 1 tetkik şube müdürü 70, 2 şube müdürü 56, 2 şube müdür muavi- ni 45, 1 şube müdür muavini 40, 3 büro şefi 35, 6 büro şefi 30, 1 küçük sıhhat memuru 25, 1 küçük sıhhat memuru 20, 2 tercüman 40, 1 terciiman 85, 4 derece fevki emniyet memuru 70, 10 birinci sınıf emniyel müdürü 55, 24 İkinci sınıf emniyet müdürü 45, 10 1- İkinci sınıf emniyet müdürü 40, 7 ikinci smıf emniyet Amiri 40, 13 üniformalı ve sivil ko- miser 30, 30 Üniformalı ve sivil komiser inu, avini 25, 1256 polis memuru 20, 2 baş hekim 5, 6 hekim 40, 1 kabile 25, 1 kabile 20, 1 ne- zarethane memuru 20, 20 birinci sınıf mua- melât memuru 35, 39 ikinci sınıf muamelât memuru 30, 46 üçüncü sınıf muamelât me- muru 25, 129 dördüncü sınıf muamelât me- muru 20, 237 beşinci sınıf muamelâi memu- ru 16, i polis mektebi coğrafya ve tarih mu alimi 3$, 1 belediye kanun ve nizamlar mu- alimi 35, i makyaj, kıyafet, ve hüviyet de #lştirme muallimi 35, 1 telgraf, telefon, tel siz muhabere muallimi 35, 1 meslek! terbiye ve fili hizmet muallimi 30, 1 beden terbiyesi ve talim muallimi $0, 1 yazı muallimi 25,1 motörlü sevk ve idare muallimi 30, 1 binici. lik muallimi 30, 1 yüzme ve kürek çekme mu- alimi 30, 1 muamelât memuru 30, 1 muame- lâf memuru 25, 1 muamelât memurn 20. İngiltere Göring ve Göbbels'in nutuklarını Protesto etti Londra, 3 (AA.) — Göring ve Göbbels'in son nutukları o hakkında dün İngilterenin Berlin Büyük Elçisi “SON POSTA ——-— lisesi kapatıldı (Baş taralı 1 inci sayfada) ehyecanla neticeyi beklemektedirler. Sancakta Yeli bayramı lışı ve cümhuriyet bayramı önünde çarşaf ve peçeden toplantıda bulunan diğer kadinlar da ayni harekete imtisal etmişlerdir. Bundan sonra şiirler okunmuş, bay» göğüslerinde Türk bayraj tiklâl marşını er milli kıyafetleri namuışlar, alay halinde milli marşlar söyliyerek caddelerde dolaşmışlardır. Büyük Millet Meclisinin açıldığı gün de büyük tezahürat yapılmış, Atatür- kün İskenderun ve Antakyanın mu - söylediği sözler kadderatı etrafında büyük bir hassasiyet ve minnetle kar- şılanmış, Ankaraya binlerce minnet ve şükran telgrafları çekilmiştir. Avusturyada Krallığın esini doğru leri lâğveden Şuşmiz son bir kararla mevkiini bir kat daha tarsin etmiştir. Şuşnig bugüne kadar kabinesinde bulunan o Haymverlere mensup Baş- vekil muavini ile maliye ve ticaret na- zırlarını istifaya mecbur etmiştir. Şuşnig bu son hareketile öteden- beri tasarladığı gayesine doğru bir a- dım daha atmış oluyor. Şuşnig'in başlıca gayesi Avustur- yada krallığın iadesidir. A Kan davalarının önüne geçilecek Ankara 3 — Memleketimizin bazı işleyenler ve cinayet işlemiye teşebbüs edenlerin aile ve akrabaları 3 yıldan aşağı olmamak üzere oturdukları yer- den enaz beş yüz kilometre Büke bir bir ten olursa üçüncü göbeğe kadar olan- lardır. Mahküm olan katilin karısı ve çocukları da sürgün edileceklerdir, BULMA ca ramlaşma yapılmış, kiz bisesi talebesi olduğu hal- emişlerdir, Köy- ile oyunlar oy- Viyana, #4 (Hususi) — Haymver- lerle askeri mahiyette olan teşekkül (Baş tarafı 1 inci sayfada) miktarı bir rekor teşkil etmektedir. Yağmur altında taşkınlıklar EY yağmurlu ve sert olilisii- binlerce müntehip saatlerce sıra bek- lemişlerdir. Bu arada Demokrat ve Cumhuriyetçiler arasında bazı taşkın- lıklar olmuş, polis O müdahale etmek mecburiyetinde kalmıştır. Taşkınlık- lar esnasında bir çok kimseler yaralan- mış ve bazı nümayişçiler de ölmüştür. İntihap daireleri önünde İntihap dairelerimad mad madmf Çumhyurreisi Rüzvelt taraftarları ile Cumhuriyetçilerin namzedi Landon ta raftarları arasında son dakikaya kadar devam eden mücadele pek hararetli ol- şmuştur, Her iki taraf hatipleri intihaba tın devam ettiği müddetçe, intihabat daireleri önünde bile nutuklar söyliye- rek, vaitlerde bulunarak taraftar ka- zanmağa çalışmışlardır. lik alinan neticeler İntihabat ayni dakikada Amerikanın 48 eyaletinde birden başlamıştır. Şim- diye kadar ahnan reticelerden şimdiki Cumhurreisi o Demokratlar namzedi Ruzveltin tekrar büyük bir ekseriyetle Cumhurreisliğine (seçileceği anlaşıl- maktadır, Cenup eyaletlerde ekseriyet Ruzvelt lehine rey vermişlerdir. Grinoviç saa- tile yedide alınan ilk neticeye göre Ruz velt 18 eyalette Landon ise yalnız altı eyalette ekseriyet elde edebilmişlerdir. Sabah saat beşte Londra, # (Radyo - Sabah saat 5) — Amerikada yapılan Cur g 'rreisliği in- tihabatı bitmiş olmakla meraber kat'i netice ancak bu akşam belli olabilecek- tir. Bu dakikaya kadar elde edilen ne- ticelere göre şimdiki Cumhurreisi Ruz veltin tekrar intihap edileceği muhak- kak sayılmaktadır. Bu saate kadar yâ- pılan tasniflere göre Demokratlara men tehibi sanilerinin (308) kişiye baliğ ola “| cağı ve Landonun ise ancak yetmişi bu- İntihabata iştirâk edenlerin sayısı 45 zAnkara 3 — Buraya e malümata İmilyon kişi tahmin edilmektedir, nazaran Büyük Millet Meclisinin açı- sancakta büyük tezahüratla kullulanmış, Halk evi olarak ittihaz edilen Türkmen oğlu Ahmedin evinde toplanan Antakyalı- lardan Bayan Fatma Atstürkün büstü sıyrılmış, na reğmen bütün dairelerinin önünde Yeni polis teşkilât kanunu AntakyadaTürkkız Ruzvelt Amerika Cumh - Reisi oluyor lacağı kuvvetle tahmin edilmektedir. 50 bin kişi haber yetiştiriyor Nevyork, 3 (A.A.) — Cumhurbaş“ kanlığı seçimine verilen ehemmiyet, Assosiated Pres Ajansının mevcuda ilâ- ve olarak 400,000 kilometre daha tek graf ve telefon şebekesi kiralamış ve neticeleri hesap için beşyüz bin kişi angaje etmiş olmasından anlaşılmakta- dır. Reyler, makine vasıtasile verilecektir Makine, bir kola dokunulunca, reyin hangi namzede verildiği otomatik ola- rak göslerilecektir. Sinemalarda panik Nevyork, 3 (A.A.) — Dün akşam he men hemen ayni dakikada Broadway amelesi beş sinemasında göz yaşartıcı bombalar atılmış ve 6 kişi yaralanmış- tır. Bu sinemaların ikisinde halk pani- ğe maruz kalmıştır. Beş sinema da ay- ni şirketin maldır. Bombaları bir Mark sist sendikanın intikam almak için ai- tırdığı sarılmaktadır. Bahsi Mü Nevyork, 3 (A.A) — Cumhur Başkanlığı seçimleri münasebetile ya: pılan bahsi müştereklerde B. Ruzvek tin muzafferiyeti esas tutulmakta ve ikiye karşı yedi nisbetinde bahse giri- şilmektedir. Otel lokanta ve birahane ler seçim neticesini o kutlulamak için tertibat almışlardır. İntihap hey'eti Cumhur Başkanından başka 33 devles tin ilbay ve parlâmento azalarını, 35 senato âzasını ve federal hükümetleri de seçecektir. — Son dakika —— Ruzvelt 2 milyon reyden 15unu kazandı Tondra 4 (Radyo saat 3,45) — Bu dakikaya kadar 33 eyalette Ruzvelt ekseriyeti kazanmıştır. Tasnif edilen 2 milyon reyden bir buçuk milyonunu Ruzvelt almıştır. İki mühim cümhuriyetçi (o gazete, Nevyork Amerikan ve Stor Rüzveltin kazanmış olduğunu itiraf etmektedir- ler. Şimdiye kadar alınan neticelere göre Ruzvelt 1932 de (Hoover)e karşı kazandığı reylerden daha ço rey kazan- mıştır. Yeni Neşriyat Kırkpınar Gelini — Şâlr Yunus Nüzhet yeni bir eserini daha neşretti, Kırkpınar Gelini. Türk köyünü bütün havası ve rengile tes- bit eden bu eserde Türk köylüsünün hâleti ruhiyesi özlü ve temiz olurak gösterilmiştir. Kitapta bir köy mualliminin 1924 de ve 1925- de yazılmış hâtiraları nakledilmektedir. Türk toprakları ve 'Türk çiftelsi bütün özü ile an- Istılan eserin başlıca kahramanı Fatma isim- li genç bir köylü kazı ile muallim Zekidir. Ba- zan çocukca 'sâf duyguları, bazan olgun bir ideali aksettiren satırlarda, bilhassa hece vezni ile yazılmış olanlar, daha çok sürükle- Elekirik Şirketi aleyhine bir müracaat Elektrik şirketi hakkında belediye şirketler komiserliğine yeni bir şikâyet yapılmış ve şirketin faturaların tahsi- linde kesirleri müşterinin aleyhine o- larak vâhide irca suretile “aldığından şikâyet edilmiştir. Komiserlik bu hususta tahkikata başlamıştır. Yevmi, Siyasi, Havadis ve Halk gazetesi yicidir. Sinir Hastalıkları — Profesör Mazhar Os, lığı ” Yerebatan, Çatalçeşme sokak, 25, Yeni projeye göre polisimizin kad-|sonra Almanyânın Londra Büyük EL rosu aşağıdaki şekilde olacaktır: E 1 adet Emniyet işleri umum müdürü 125 Tira, 1 adet Teftiş heyeti reisi 90 lira, 1 adet manın bu isim altında yazdığı büyük eserin İSTANBUL çisi Von Ribbentrop nezdinde de ayni | | | İsümcü ele de çıkte teminden de anlaşılacağı Gazetemizde çıkan yazı ve Von Ribbentrop'u Bollalığa Gihra. daire reisi 80 ira, 2 adet daire reisi 70 Mira, 1 teknik şubesi müdürü 70, 10 şube müdürü rak Berline yapılan teşebbüslerden . 89, 3 şube müdürü muavini 45, 3 şube mü. | kendisini haberdar etmiştir. dürü muavini 40, 13 büro şefi 35, 11 büro şe- © fi 30, i küçük sıhhat memuru 25, 1 küçük | sihihat memuru 20, 1 Polis baş müfettişi 70, 2 birinci sınıf polis müfettişi 55, 3 ikinci se nil polis müfettişi 45, 6 üçüncü sınıf polis müfettişi40, 1 müracaat memuru 25, 1 baş lereüman 45, 3 tercümali 40, 2 tercüman 35, 1 Ankara Emniyet müdürü 80, 1 İstanbul emulyet müdürü 30, 4 derece fevki emniyet - müdürü 70, 18 birinci sınıf emniyet müdürü © we derece fevki emniyet müdür muavini 93, $1 ikinci sınıf emniyet müdürü emniyet mü- k dür muavini emniyet müdürlüğü şube mü- | dürü 45, 39 üçüncü sınıf emniyet müdürü müdür munvini emniyet müdürlüğü şube p emniyet âmici müdürü 40, 15 birinci sınıf © ve emniyet müdürlüğü şube müdür muavini 48, 30 ikinei sırif emniyet âmiri ve emniyet müdürlüğü şube müdür muavini 40, 16) ü- | “ifornalı ve sivil baş komiser 35, 247 üniter resimlerin bütün hakları mahfuz ve gazetemize aittir. Ruh Hastalıkları — Profesör Fahreddin ABONE FİATLARI yüzünden İbrahim oğlu Feyzullah a - dındaki bir genci gece tabanca ile ağır kikata beslanmıştır. 5 1 Soldan sağa: ca evvel yazmıştı. O kadar rağbet gördü ki 1 — Merkep, sarp yollarda iy! Yürüyen hay | yekdiğerini mütelikib üç defa basıldı. Bugün van. 2 — Papaz, siyah. 3 — İlâve, dadının €- | kitabe camekânlarına çıkanı, dördüncü ba- şi, teessüf sesi, 4 — Üstün gelme, yapma, | syışıdır. 'Tıb ile ilgisi olmıyanların da İstifa- 5 — Taharrl etmek. 6 — Karda belli olur, €5- | a. edecekleri mühim bahisleri muhtevidir. ki üdetlerimize verilen İsim. 7 — Olnas, ya-| pojis ve Jandarma Teknik Bilgileri — Po- rım. 8 — Ufuklar, vücudumuzdan çıkan su, lis okulunun sabık parmak izi öğretmeni 10 — Demiryolu, nota, nolu, 'Okçabol tarafından yazılan bu eser, yanıl - Yukardan aşağıya; mıyorsak bu sahada meyduna çıkarılan eser- 1 — Karadeniz kömür havzasından bir şe- PE imei ii öyleriz. 2 — Lâtifa, gi, |lerin en genişidir. İçinde inzibat, işlerile uğ- raşanların bilmeye mecbur oldukları bir çok garanın zehiri, $ — Razı olunca «pekle yeri- ne kullanırız, nota, bebe yemeği. 4 — Zahire | hitümnamelerden ve edinmiye mecbur ol- dukları bir çok malümattan başka herkesi sakladığımız yer, Kadıköye, Adalara işliyen meraka sevkedecek bir çok bahisler, aynı za- vapurlar. $ — Peder. 6 — Bir kız ismi, dest 7 — Ağa, heykel, 8 — Uzağı gösteririz, otur-|manda da bir çok resimler vardır, Her polis memurunun evinde mutlak bulundurmak faklarda bulunur, 10 — Uykudan, yemekten | fayda görceği bir eserdir. sonra gelen tatlı yorgunluk, hayret edatı. Vanda bir cinayet Van (Hususi) — Tepebaşı mahal. lesinde Mirze oğlu Kadir düşmanlık surette yaralamıştır. Yaralı hastaneye kaldırılmış, orada ölmüştür. Kaçan suçlu aranmaktadır. Bir ihtiyar kadın ölü bulundu Edirnekapıda bir kulübede oturan 100 yaşındaki Ayşe kulübesinde dün ölü olarak bulunmuştur. Keyfiyet müddeitumumiliğe ihbar edilmiş, tah- Abone bedeli masali Adres değiştirmek 25 kuruştur. Gelen evrak geri verilmez. İlânlardan mes'uliyet alınmaz, Cevap için mektuplara 10 Kuruşluk pul ilâvesi lâzımdır. Posta kutusu: 741 İstanbul Telgraf : Sonposta Telefon : 20203 Maamafih kadının tabii ecelile öl-|ma. 9 — Cenup komşularımızdun biri, mut- düğü tahmin edilmektedir. di tüler dil ii