7 Kasım 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

7 Kasım 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Monoloğ Ben tasarrufu severim Ben tasarrufu seven bir insanım. Bunun isbatını stiyorsunuz? Ko - Beni tanıyan bilirler.. Ben ça - an değilim; fazla hareket etmekten yorulmaktan hoşlanmam. Neye mi? Neye olacak tasarrufü sevdiğimden! yvetimi tasarruf ederim. Amma di- ji sen her işi yavaş yaptık- it geçiyor, vaktinden ziyan edi- yorsun.. İşte bu yanlış! Ben gücümü, kuvvetim rruf etmekle sıhhatim - den kazanıyorum.. Çok koşan çabuk yorulur. Be- nim gibi koşmıyan da hiç yorulmaz. her şey - uf ederim, Ger- para biriktirme- ma, yakında bi - başlıyacağım, daki kısa ço - rın yok mu onları para ile dolduracağım. Uzun çorap giymeyip, kıisa çorap giy- memin de sebebi budur. Uzun çorap daha güç dolar da onun için. ruf, tasarruf, tasarruf, yaşasın rruf, Tasarruf yüzü Giys selâm tar nden şapka giymem.. amı çıkarıp kimseye vermem.. Çünkü selâm vereyim diye şapkamı çıkarırsam şapkanın ke- narı eskir. Ayakkabımın topukları eskimesin diye burunlarına basa basa yürürüm.. Ne dediniz?, Burunları üzerinde yürürsem bu - runları mı eskirmiş; sanki benim sizin kadar aklım yok değil mi? Bir zaman burunla nde yürürüm. Burun - ları; eskimi başladı mı da topukları üzerinde yürümiye başlarım. Burun - larla topuk ayni derecede eskidiler mi; basbayağı yürürüm. Yani sizin yürü- düği Bibi.. Böylelikle benim ayak- ularım sizin ayakkabılarınızın üç misli dayanmış olur. Ben bazan baston da kullanırım, fa- kat elime baston aldığım zaman ucu - nu kat'iyyen yere dokunmam, Neye mi? Neye olacak ucu aşıhmasın diye! Mektuplarımı gayet kısa — yazarım. Uzun yazarsam; hem fazla kâğıt gi - der, hem kalemin ucu aşınır, hem de çoök çok mürekkep sarfolunur. Ceketimin, paltomun ilik yerleri a - şınmasın diye; ceketimi, paltomu ya - zın hiç iliklemem. Kışın soğukta ilik - lemiye mecbur kalırım.. O zaman da ne yaparım bilir misiniz? Para çan - tam, eldivenim, mendilim neyim varsa hepsini paltomun dış ceplerine koya - rım. Böylelikle ikide bir paltomun, ceketimin düğmesini çözmek zahme - tinden kurtulmuş olurum. İyi değil mi? Bakın ne kârlı iş, bir kere zah - metten kurtuluyorum... İkincisi çöze ilikliye paltomun, ceketimin ilik yer - lerini eskitmiyorum. Pantalonum eskimesin diye otur - mam. Yemekte, yahut yazı yazarken mecbur kalıp oturursam o zaman da arkamı sandalyenin arkalığına daya - | mam. Arkamı dayayıp ceketimi eskit - mekten böylesi daha iyi? Ben günün havadislerini okumaktan hoşlanırım.. Fakat ne yalan söyliye - yim, para verip gazete, mecmua ala - mam. Sokakta yürürken her gazete satan dükkânın önünde bir kaç saniye dururum, Sanki bir şey alacakmışım gibi yaparım. Fırsattan istifade eder, gazetelere - göz gezdiriveririm. Fakat gazetedeki havadisler bazı çok uzun oluyor. Ne bileyim, muharrirler benim gibi insanlar değil, yazı « _q dan tasarrufu bilmiyar - ç lar, alabildiklerine yazı - yorlar. Yazmışlar; ben de bazan merak edip hepsi- ni okumak istiyorum.. Bunun da kolayını bul - dum. Gazete satan dük- kânın birinde yazıyı oku- miya başlıyorum. Öbür r(ğ» dükkânda devam ediyorum. Daha ö- bür, daha öbür dükkânda sonunu bu- luyorum. Beni iyi dinlediniz mi? Hah siz de benim gibi olmıya bakın.. Affedersiniz sözümü burada kese - ceğim, hattâ çok bile söyledim. Ben ta- sarrufu seven bir adamım, Lâftan da tasarruf etmeliyim. Erban Geçen bilmecemizde kazananlar ALTIN KAPLAMA BİR ÇİFT KOL DÜĞMESİ Süleyma- niye kız orta mektep 1/A dan 60 Fıtnat Ünal, ALBÜM Beyazıt 6& n mektepten — 267 Hayrünnisa, Ça - pa kız. öğretmen mektebi 3/A dan 345 Melike, Lü - leburgaz — sorgu hâkimi — Abidin kardeşi Sabri, Antalya — hususi Pago mektobiaden muhasebe mas - Muzaller Taşcı raf memuru Nevzat kardeşi Sakip, Kı- zıltoprak 6 ncı mektep Sacit Cevdet, Diyarıbekir lisesi A/3 de 758 Melih, Beyi Karakol sokak 14 de Demirel, Eskişehir Cumudiye mahallesi Doluk sokak | de Zehra Sarper, Beyazıt be - 31-10-986tarihli bilmece- mizde bir futbal topu kazanan — Gazi Osman şinci mektep 39 da Süheylâ İnal, İz - mit Yukarıpazar ilk mektep 3 den 23 Turgut Yazıcıoğlu. PARA ÇANTASI Kumkapı orta mektep 2-2 den 66 Şevki Konakçı, Beşiktaş Ihlamur de - resi 143 Rezan, Cağaloğlu Başmüsahip sokak 6 da Kadri, Nuruosmaniye Sel - vilimesçit sokak 4 de Nihat. DİŞ MACUNU Vefa erkek lisesi 2/B den 131 Alı, Tosya Fevzipaşa mektebi Ürgün Di - renç, Polatlı inhisarlar memuru Ah - met oğlu Zafer Palazoğlu, Vezneciler Bozdoğan kemeri Kireçli mesçit No, 17 de Pakize, DİŞ FIRÇASI İstanbul erkek lisesi 2/E 444 Nahit Özşahin, İstanbul erkek lisesi 1/E den 1588 Orhan, İstanbul 6 ncı mektep 4/A dan İhsan Şener, İstanbul erkek lisesi 4/E den Hilmi Kuşkal. (Arkası var) SON POSTA — HEM MERAKLI VZ Faydatı Zenci kızın süsü Süs merakı bütün insanlarda vardır ve bunların çok garib — olanlarına rastlanır. Şu zen- ci kızın süszüne bakın. Bacakları - na süs olsun di - ye halkalar takık: mıştır. Bu halka - ların ne kadar a - ğır olduğunu söy- liyeyim: Her ba - Balonla 18,000 metre yüksekliğe çı - kacak olan binbaşı Herarar hava tazyi - kının çok azaldığı yükseklerde yaşıya - bilmek ıçin bu elbiseyi giyecektir. Düğümlü yılan Bu yılan Amerikada bulunmuştur. Yılanın vücu - du nedense kı « yılan yerek bu kırık yerin yürürken kendine verdiği zahmeti gidermiştir. Bu adam Amerikada yerden yüz o - tuz metre yükseğe asılmış bir merdiven üzerinde bu şekilde durmuştur. Büyük bir cesaret değil mi? x_“fğ BO İ G , Bisiklet yokuşu çıkmayınca D ' — Senin niyetin kendini bana taşıtmak amma... Yeni Bilmecemiz Bir fotoğraf makinesi vereceğiz. Bu iki resim birbirinin ayni değil mi? Görünüşe nazaran öyle, fakat dikkat e- derseniz ikinci resimde bir noksan var. Ressam ikinci resmi yaparken birinci resimde görünen bir şeyi ikindi resim- de yapmayı unutmuş. Bakın bakalım bulabilecek misiniz, bulursanız resmi kesip yanına yazın ve bize gönderin. Bu sefer birinciye bir fotoğraf maki - nesi, diğer yüz kişiye değişik hediyeler vereceğiz. Bilmecenin müddeti on beş gündür. Cevabınız on beş gün içinde matbaamıza gelmiş olmalıdır. — Hayır taşımıyacağım, sen de yoku- şu benim gibi çıkacaksın! Denize düşen— İmdat!.., Denize düşen — Yetişin denize düştüm. — Denize düşen — Kurtar beni.” Öteki — Şu şapkanı başına giy. »e Güneş çarpar da hasta olursun!