1 Mart 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

1 Mart 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Geçen bilmecemizde kazananlar| * 13 şubat tarihli bilmecemizde ka - zanan küçük okuyucularımızım isim - lerini aşağıya koyuyoruz, Kazananlar- dan İstanbulda bulunanlar pazarlesi, perşembe günleri öğleden sonra hedi - yelerini bizzat idarehanemizden al - maları lâzımdır. Toşra — okuyucuları - mızın hediyeleri posta ile adreslerine gönderilir. Bir funbol topu Ankara ikinci orta mektep 1/E den 131 Nevin Aybars. Futbol topu büyüklüğünde bir lâstik top İstanbul kız Jisesi 722 Şeküfe Ziya. MUHTIRA DEFTERİ İstanbul erkek lisesi 985 'Tevfik Ay- bars, Nuruosmaniye Mengene sokak 6 da Süreyya, 27 nel ilk mektep 173 Sa- biha, İstanbul erkek lisesi 2/E den 1020 Ziya Tüncer, Mardin orta mek - tep 45 Sabahaddin Orcan, Ankara Ha- mamönü Nişantaşı Türlü sokak 4 de binbaşı Remzi oğlu Vedat, Antalya hu- susi muhasebe masraf memuru Nev - zat oğlu Vedad, Ankara Sabuni ma - hallesi Cevizaltı sokak 22 de Lüttiye, Ankara 2 nci orta mektep 1-G dan 157 Macide, Gelenbevi orta mektep 2/A dan 352 Kadri Tunca oğlu ALBÜM İstanbul erkek lisesi 631 F. Begeç Arslan, Ankara İsmet İnönü ilk mek - tebi 2/A dan Nural, İstanbul erkek Hi- sesi 1595 M. Ali, Çorlu telgraf memu- ru Ferit oğlu Rıza Güven, Süleymani- ye Kirazlımesçit 17 de Nuriye, Anka- ra Atatürk ilk mektep 4/B den 374 Muhsin Erten, İstanbul erkek lisesi 1719 Ercüment Celâl, Ankara Atatürk |. kız ilk mektep 5 de 142 Nazan Esim, DİŞ FIRÇASI Ankara husus!? Bizim mektep 263 Ferruh Otman, İstanbul erkek lisesi 4718 Ali Orhan, Ankara Ulucanlar Akbaş mahallesi Günlemeç sokak | de Yekta kızı Gönül, İstanbul erkek lisesi 1184 Nihat, Antalya orta mektep 4/B den 692 Sakıp, Uşak orta mektep |/A dan 185 Kemal. DİŞ MACUNU Ankara İnönü ilk mektebi !/B den 89 İhsan Özbek, Beyazıt Camcıali ma- hallesi 13 Emine İlhan, Uşak orta mek- tep 87 Reyhan, Nuruosmaniye Şeref sokak 32 de Orhan Dede, Uşak orta mektep 301 Müjgân, İstanbul erkek li- sesi A.'T. PARA ÇANTASI İstanbul erkek lisesi 3/F den A, Türkay, Arnavutköy Birinci cad. 90 da —a “Son Posta,, nın Edebi Tefrikası: ©O konuşurken Selim Nazinin bakış- ları gittikçe değişiyor, yüzündeki hat- lar bıçakla işlenmiş gibi keskin bir ma- na alıyordu. Birdenbire sert bir kol ha teketi ile genç kadını susturarak: — Demindenbeşi dz konuştunuz, dedi. Susunuz , birazda ben söyliye - yim: Ağır adımlarla ona yaklaşıp başını yüzüne doğru uzatarak dudaklarında acı, zehir gibi bir tebessümle ilâve etti: — Öbürünü her şeye Tağmen bu kadar seviyordunuz demeki , Bir tür lü unutamıyacak kadar, onun — yaral tığı acı yüzünden başkalarını, sizi dü- itldarösven / bağlilerim — burarekinn hiç çekinmiyecek kadar Sırrı Nihadı seviyordunuz hal. Genç kadın kaşları hayretle kalk - ibiş'büun yüzüne BÜRRki — Neoeler söylüyorsunuz siz! dedi. Selim Naci dudaklarında hep o acı Na bosellin oraklelarını silkerdii” cevap verdi: — Hakikati söylüyorum. Sizin onu eski kacanızı sevdiğinizi ve bu yüzden sizi budalacasına seven, bu sevgi uğ- haftaki Şake, Pertevniyal lisesi 4/C den 127 Sermet, İstanbul ticaret lisesi 1144 Ce- maleddin, İstanbul erkek lisesi 62 Ah- met Güler. TARAK Vefa lisesi 2/A dan 445 Cemil Öz - gül, İstanbul erkek lisesi 2/E den 713 'T. Güler, İstanbul erkek lisesi 2/B den 452 Sermet Teber, 52 nci mektep I/A dan 80 Hidayet, Sultanahmet No. 5! de Lütfi Dernek. DOLMA MÜREKKEP KALEM Kadıköy kız orta mektep Satla, Ye- şilköy ilk mektep 42 Sabahat, Fatih Kıztaşı Sofular caddesi 122 de Merol Diren, Fatih Eskialipaşa Mütereim so- kak 13 de Nuran Akınözü, İstanbul er- kek lisesi 3/E den Nejat, BOYA KALEMİ İstanbul 49 uncu mektep 4 den 42 Muzaffer, İstanbul 2 nci mektep 5/A dan 18 N, Kızıltuğ, İstanbul 60 wncı mektep 2/C den 360 Mehlika, Ankara Çankaya binbaşı Zeki oğlu Muammer Solmaz, Ankara Gazi lisesi 1/G dan 772 Zeki, KİTAP Ankara İnkılâp mahallesi Samsun sokak 24-26 Mahmut, Lüleburgaz Sa- rımcaklı çiftliği M. Muharrem Onas, Zara inhisarlar müdürü Seyit Tarhan kızı Neyyir Tarhan, Ankara Mimar Kemal ilk mektebi 5 den 415 Hüsa - ,meddin, Söke Gündoğdu 5 inci çıkma- /zı 4 de Ş. Kuyucu, Sarayköy belediye şebesi kızı Nihal Güven, Elâziz Taş ma- ğaza sokak 42 P. Şendil, Merzifon İr- fan mektebi 2 de 231 Hayrünnisa Bin- £öl, Uşak orta mektep 2/A da 231 M. Kemal, Ankara Hamamönü Taceddin gami karşısında İnan sokak 3 de Ca - hide, KART 'Tokat Gazi Osman Paşa ilk mektebi 2 den 217 Uğuz, Urfa orta mektep 377 Cemilh İzmir Basduran Kahramanlar sokak $1 de M. Cemil, Elâziz orta mek- tep 1/4 den 950 Necmeddin Coşkun, Diyarıbekir birimki sokak No. 15 de Beyfi Özer, Erenköy Kozyatağı Sah - yayicedit No. 37 de İhsan kızı İhsan, İzmit Saray yokuşu No. 19 da Belma, Tokat orta mektep 2/B den 145 Arif Şönaçan, Tokat P. 'T. T. merkezi me : Murlarından Lütfi oğlu Fevzi, Samsun 49 mayıs mahallesi Gazi cad. 70 de Ga- zenfer Tan, Tokat orta mektep 37 Mu: gaffer, Fatih orta mektep I/A — 300 Hasan Özenç, Mersin tarım direktörü loğlu Turgut Diket, Konya Pörçüklü mahallesi 27 de Semahat, Konya Me- cidiye hanı altında terzi Seyit oğlu B. Uçak, Ankara Altay mahallesi Çaylak sokak ! de Gülmen, Kayseri lisesi 1/C Nevşehirde yeniden 8 köy mektebi apılıyor levşehir (Husust) — Son yıllarda mektebe devam eden talebe sayısı gün- den güne çoğulmaktadır. Kasabada bir orta ve beş ilkmektep vardır. Bu mek- teplerde S0 muallim tarafından 1437 talebe okutulmaktadır. Nahiye ve köy- lerde de 10 mektep vardır. Bu mektep- lerde de 1434 talebe okumaktadır. Köylerde yeniden sekiz mektep yaptı- rilmakta ve bunlardan ikisi bitmek ü- zere bulunmaktadır Vilâyette: Yol parası verenler Yilâyet husust idaresince — yapılan bir istatistiğe göre İstanbulda yol pa- rasile mükellef olanların sayısı yüz yir mi beş bin kişidir. Bunun 117,000 ni para vermek suüretile mükellefiyetini yapmaktadır. SÜ00 ni ise bedeni ola - rak mükellefiyetini ifa etmektedir. Mü kelleflerden alınan para 7,40,000 lira dır. 8000 mükellefin bedent hizmeti de nakde tahvil olunursa hepsi yedi yüz elli bin lira tutmaktadır. Vali Muavini iyileşti On gündenberi rahatsız bulunan İs tanbul vali muavini Hüdai Karataban iyileşmiştir. Bugün vazifesine başlıya caktır. eeersrererARLESANSARRAR AA ALREREEEENERANAE den 1147 Sami, Konya askeri orta mektep hesap memuru Mes'ut oğlu Hikmet, Kabataş lisesi 2/A dan 601 Ferit, Şehzadebaşı Fethibey cad. 73 Ferzan Meriç, Ankara Öksüzce mahal- Jesi Atkın sokak 37 de Sedat Yüksel, Konya tüccardan Sandıkçı Mehmet kı- zı Sermet, Adana erkek lisesi 3/2 den 293 Edip Samra, Foçga nüfus M. Galip kızı Jale, Lüleburgaz ilk kız mektebi 2 den 139 Hüseyin, Ankara İmar mü- dürlüğü yazı işleri şefi kızı Türkân, Ankara Cebeci İltekin mektebi 27 Fik- ret Meral, Ankara İltekin mektebi 5/A dan 480 Sabiha Batıgün, Ankara Atatürk mektebi $ den 522 Feride El- bit, Ankara Cebeci Dirim sokak 8& de Fahir Etiz, İzmir İki çeşmelik Bayram 533 de F. Aksu oğlu T. Aksu, Çangırı ,orta mektep 3/A dan 131 Hamit, Kay- geri muhtelit lise 1/C den 1142 Cabir Güner, Sivas amniyet müdürlüğü 2 n- ci komiseri Bekir Çevik yeğeni Ahmet, İstanbul 36 net mektep 235 Handan Özel, Ankara Cebeci Yazgan sokak 4 ge Mücellâ Bekem, Yenişehir Maltepe 16 da Hasan Âli, Ankara Cebeci Eriç ,S. 26 da Rıdvan, Divani mühasebat mürakiplerinden Seyfeddin Tulga kı- zi Mecdude, Ankara Doğanbey mahal- Jesi Ondaç sokak 12 de Pakize, —e eee — — 63 Yazan; Peride Celâl muameleler yaptığınızı söylüyorum. Sesi gittikçe yükseliyordu: — Peki öyle ise niçin ayrıldınız? Genç kadının yüzünün nasıl asabi- yetle gerildiğinin, vücudünün nasıl titrediğinin farkına varmadan, elini alnına vurarak müstehzi bir sesle bu suale gene kendi cevap verdi: — Ha, evet gurur meselesi.. — Sırrı Nihat bana her şeyi, söyledi. O küçük defteri okumuşsunuz.. okudunuz ve bir türlü hazmedemediniz. Başka bir kadı- nı düşünerek onun sizi sevmeye kalk- masını, o kadınla geçirdiği hayatı bir türlü affetmek elinizden gelmedi,bu- nunla beraber gene de — Susun.. — Susmayacağım. Onu seviyorsu- nuz, onü unutamıyorsunuz. —Benim nazarınızda sevilmese bile acınması lâzım gelen sefil bir köpek kadar bile mevkiim yok.. her zaman red her za- man tahkir &dilirim.»Ayaklarınıza düş- sem nafile.. biraz evvelde gelmemin doğru olmadığını söyliyerek beni ade- tâ kovdunuz. beni hiç istemiyorsunuz. Öbürünü de istemiyorsunuz.. fakat bu runa hiç bir fedakârlıktan çekinmeye-|onu sevmenize mâni değil değil mi? cek bir adama böyle köpeğe edilen — Siz, siz bir küstahsınız.. LT ni — Evet, ben her şeyim. Yüzüme bir düşman gibi bakıyorsunuz. Benden nefren ediyorsunuz.. fakat, Seza., Genç adamın birdenbire - sesindeki bütün sertlik geçmişti. İnler gibi de - vam etti; — Fakat, Seza seni nasıl seviyorum, görmüyor musun? Sezanın vücudü asabiyetle titreyor- du, Belki onun bu son sözlerini duy - madi bile. Kolunu uzatıp titreyen par- mağı ile kapıyı göstererek: — Tekrar ediyorum dedi siz bir küs. tahsınız.. ve şimdi sizi gerçekten ko- vuyorum, çıkınız evimden.. Selim Naci bir müddet bu — işareti görmemiş gibi olduğu yerde — durdu, sonra boğuk bir sesle mırıldandı: — Peki.. Ve sert adımlarla yürüyerek odadan dişarı çıktı. O gittikten bir kaç dakika sonra ka- pi açıldı, içeri telâşla Feride girdi ve birdenbire gerileyerek hayretle bağır- di: —A.. bu ne hal Seza! Seza odanın ortasındaki halının ü- zerinde boylu boyunca uzanmış, elle-, rini başının altına koymuş hıçkıra hiç- kıra ağlıyordu. Feride onun yanına koşup üzerine eğildi. Bir taraftan başını kaldırıp ken- dine çevirmeye çalışıyor bir taraftan da söyleniyordu:. ;ımbiyo Bayram tatillerinden dolayı geçen hafta kambiyo borsası kapalı olduğun- dan ehemmiyetli muameleler. olma - mıştır. Yalnız geçen teşrinlevvel ile kânunusarşide ödenmesi lüzim gelen Anadolu aksiyon ve obligasyon kupon- larının ödenmesi hakkında Ankaradan jJemirler gelmiş ve piyasada müsait te- sirler uyandırmıştır. Ünitürkler geçen hafta biraz düş - müştür. Birinci tertipler 20,55, ikin - ciler de 19,80 Jiradan satılmıştır. Bi - |rinci tertip Ünitürkler Pariste 272 franktan muamele görmüştür. Merkez bankası eshamı fiatları sa - bit kalmaktadır. 98,50 llraya kadar sa- tışlar yapılmıştır. * Bir müddettenberi ihracat emtlamı - zın satışlarında büyük bir durgunluk göze çarpmaktadır. 'TİFTİK : Almanların piyasadan çe- kilmesi Üzering satışlar durmuştur, Sövyetler ilk zamanlarda külliyetli miktarda tiftik mübayaa otmişlerdi. Fakat Almanların birdenbire - fiatları yükseltmesi üzerine faaliyetten çekilip seyirci vaziyette kalmağı daha müna- sip addetmişlerdir. Şimdi ise Sovyet - ler piyasada rakipsiz kalmışlar ve ha - rekete geçmek için de fiatların bir miktar düşmesini bekledikleri zanno - lunmaktadır. Hafta içinde tiftik üzerine iş olma - mıiştir. Ankara, Polatlı âyarı mallar 145, oğlaklar 160 kuruştur. Fakat satış yapılmadığından bu fiatlar ismendir. YAPAĞI : Yerli fabrikalar tarafın - dan Trakya malları aranmaktadır. Bu einslerin mevcudu kalmadığından sa - tışlar ehemmiyetli addolunmamakla - dır, Fiatlar 75-78 kuruş arasıdır. Fran- sızlar 60 kuruştan kalın ve Anadolu cinslerinden bir miktar mübayaatta bulunmuşlardır. Yıkanmış güz yün - leri 90 kuruştan satılmıştır. AV DERİLERİ : Zerdeva derilerine istek artırış ve fiatları da bir miklar yükselmiştir. Çiftinin fiatına 57-60 |- ra verilmektedir. Sansar fiatlari biraz Berilemiştir. 32-33 Hiradan muamele görmektedir. Tavşan derilerine de ix - tek azalmışsa da adedi 25 kuruşa ka- dar alıcıst çıkmaktadır. Diğer derile - rin flatları: Tilkinin çifti 86-!0, porsuk 6,30-6,50, çakal 2,50, kedi 2,50, kun - duzun çifti de 16-17 liradân satılmak - tadır. şa koşa çiftlikten çıkıp gitti. Şefiği pe. şinden yolladım. îçeri giriyorum, bu söfer'söni petişen bir balde buluyorüm. Vallahi çıldıracağım,biz iyi bir iş ya- palım derken bunu hiç düşünmemiş « tik. Ne oldu, ne geçti aranızda Seza söylesene? Genç kadın hem böyle söyleniyor, hem de onu zorla kollarından çekerek kaldırmaya çalışıyordu. Nihayet köşe- deki sedirin üzerine ikisi de karşılıklı oturdular, Seza artık ağlamıyordu. Keharları kızarmış gözlerini hep Feri- deden kaçırıyor ve hiç bir şey söylemi- yordu. Feride onun yüzüne merakla bakarak arka arkaya soruyordu: — Selim Naci ile ne konuştunuz Seza? — Söylesene ne dedi sana? — Niçin öyle birdenbire kaçtı, ne- den ağkyorsun? Ve hiç cevap alamıyordu. Mühendis Şefik içeri girdiği zaman onları karşı- liklı oturmuş buldu. Fetide kocasını görünce omuzlarını silkeyerek ayağa kalktı ve Sezanın kulağına doğru eği- lip fısıldadı: — Sen anlaşılmaz bir mahlük oldun artık yavrum, . Genç kadin buna da cevap vermedi. İri siyah gözleri bir noktaya takılı öy- lece sessiz duruyordu.”Feride kocasına doğru ilerleyip onun koluna girdi. Hay- retle Sezaya bakan mühendise bir göz — Böyle birdenbire ne oldu ayoll|işareti ile çıkmaları İâzı: ldiğini an« Selim Naci de demin vurulmuş gibi ko- Mbvıiohıo::ı:lü. Dışarı ve zahire borsalarında vaziyet İhracat emtiası satışlarında durgunluk göze çarpmaktadır, tiftik üzerine iş olmamıştır BUĞDAY ; Bayram münasebetile barsanın kapalı bulunmasına rağmes borsa haricinde satışlar yapılmışsa dâ durum durgun gitmektedir. Değirmen" ciler buğday fiatlarının daha bir mik * tar düşeceğini ümit ettiklerinden şim” dilik mübayaatta bulunmamaktadır * lar Maamafih halfhazır fimtları daha 10-15 para kadar düştüğü taktirde ci* var limanlarla Karadeniz iskelelerint un sevkiyatı yapılabileceği ve bu su- retle vaziyetin düzelt(ebileceği ümit edilmektedir. Geçen hafta sert buğdaylara olan talepler de gevşemiştir. Hafta nihaye- tinde: Ekstra Polatlılar 6,25, beş çavdar * hlar 6,10, yirmi çavdarlılar 6, sertler 6,15 paradan satılmıştır. ARPA : İhracat durduğundan ehem- miyetli işler olmamıştır. Hafta sonu flatları 4,20 kuruşa kadardı. Çavdar 5,10 paradan satışlar olmuştur. Mısır üzerine biraz muamele olmuş" tur, Çuvallı mısırlara (5) kuruşa ka dar müşteri vardır. Antalya elektrik şirketinin kârı Antalya (Husust) — Elektrik şirke- ti bu #seneki pilânçosuna nazaran 28,244 lira varidat 15,222 lira masraf yapmış ve 13,522 lira safi kâr temin etmiştir. Şirketin tesis sermayesi 1382 bin lira olduğuna nazaran kârı 9e10,5 tur. beereceen eee eee eranmnesan e S seserENSLENmE SEşe e senanan çıktılar. Mühendia Şefik bakışları mer rakla karısının yüzünde dolaşarak sor” du: — Ne oldu Sezaya böyle birdenbire Feride> Ferida lâkayıt bir tavır almaya ça - İışarak cevap verdi: — Bilmem herhalde Selim Naciye kızmış olacak. Genç adam birdenbire dalgınlaşa * rak: — Sahi, dedi. Selim Nacinin arka* sından koştum, onu otomobilde yaka” İadım: Mâposız. bir- şeyler manldkllll duruyordu. Biraz beklemesini beraber gideceğimizi.. söyledim. Yüzüme garip bakışlarla bakarak acı bir kahkaha at tı. Ve şoföre hareket etmesini işaret ©* derek: — Beni mazur görünüz gitmeliyimı hemen gitmeliyim, , buradan çünkü biraz evvel kovuldüm, dedi, Feride dudaklarını ısırarak kocasıni dinlemişti. O «Acaba' Seza böyle bif şey yapar mı?» diye; sorunca gülüm” semiye çalışarak ; — Yok canim dedi. Kimbilir arala” rında ne geçti? Herhalde küçük bif münakaşa Selim Naci de asabi bir a * dam. Herhalde omun bir sözünden alım” mış olatak? — Peki Sezanın yaşlı gözleri? — Tabit o da müteessir olmaz mt zavallı zaten bugünlerde kendinde ” Bil haşta gibi.. (Arkası var)