17 Mart 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

17 Mart 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

S$SON POSTA - Fırın makarnası Fırın makarnası haş bir yen Seven çoktur. at ekseriy de pişirilmez. Çünkü bilen azdır. Böy nakla beraber fırın makarnası pi #irmek hiç te güç değildir. Aşağıdaki farifi dikkatle okursanız kendı eviniz- de mükemmel bir fırm makarnası ha- Zırlayabilirsiniz. p Üç çorba kaşığı sade yağ, tavada e- Hitiniz, İçine iki çorba kaşığı un katıp arınız, Buna azar süt ilâve edi - hiz. Koyu bir salça kadar katılaşınca #teşten indiriniz. Üç çorba karışı ren- delenmiş kaşar peynirile, bir çay ka - G limon suyu, biraz hindistancevizi, Üç çorba kaşığı krema, biraz tuz, biber, 5 tane yumurta sarısı Jle bu yumurta- ların akını da çalkalıyarak içine katı « hiz, ışi «250» gram makarneyi bildiğiniz şe . kilde suda pişirip soğuk sudan geçiri - Diz ve süzünüz. Evvelce hazırladığınız Yumurtalı sostan iki çorba kaşığı alıp ' makarnaya karıştırmız. Bir tepsiyi Yağlayınız. Bir yanda da bolca re! lenmiş kaşarpeyniri hazırlayınız. Bu Psiye bir kat makarmna, bir kal ren- dılenım, peynir sıralayınız. Böylece ? kaç sıra dizdikten sonra Ü: *100, gram kızgın tereyağı dökünüz. Yumurtak sosu da her tarafına ya | Bu kadar orijinal ve şık bir örgü Vitız. Bunun üzerine gene bir kat ren-| bluza az rastlanır. Buna mukabil örü- Ütlenmiş peynirle tereya- | ü9 Bek kolaydır. Kendi elinizle hazı: & koyup m: VJ.:.? ;:ıîexıîı :,Tr lammış bir şeyi giymek zevkini tatmak Mette 10-15 dakikada kızarır. (Tepsiye flik önce ve en sonra ma - yayılmalıdır.) Yüz masajını kendiniz yapabilirsiniz Masajın nasıl yapılacağını bildiğiniz takdirde bundan kolay Kolay ve basit bir masajı pekâlâ her hğ:'l ayna karşısında kendi kendine heti bilir. Ve bundan kazanılacak iyi ıüı.“ şaşılacak kadar mühimdir, Bu- le © koyduğumuz fotoğraflar işte Yup 1 Ve kolay bir masajın (yanak, bo- " Ve ense) ye ait kısımlarınındır. Fotoğraflarını koyduğumuz masa! h'"kıumm her birini sabahları ı.â takrarlamak kâfidir... istiyorsanız emeğinize bundan dâha fazla değecek şey kolay kolay bulun - maz sanırım. Yüzünüze yaraşan açık renk ibrişim birşey yoktur yukarıya sıvayınız. Ve baş parmağı - nızla ikinci üçüncü parma, sında yanak adalenizi hafifçe bir kaç kereler çimdikleyiniz. Bu, nakta kolayca dolaşmasına adaleleri besleyip kı tinden evvel sarkmaktan korur. Ortada: Boyun ekseriya yüzden ön- ce ihtiyarlar. Ve yüzün gizlediği yaş. fazlasile meydana verir. Muntazam ve maharetle yapılan bir boyun masajı bunun önüne geçebi Bu masaj pek kolaydır. Ellerinizin j yüzlile yukarıdan aşağıya ve ünden ar- kaya boyunu oldukça kuvvetle sıva - Hü .tğ"klndı: Yanak masajı — Bilhassa Ve çıkık yanakhlar için elzemdir. maktan ibaret, Sol taraf için sağ elinizi, sağ yan için sol elinizi kullanmalısı « nız. Aşağıda — Ense masajı. Eğer bir gün ensenizin yağ toplayıp kamburlaşma « masını istiyorsanız . ki buna hiç şüp - he yoök - bu masajı asla ihma! etme - melisiniz. Bu da ötekiler gibi basittir: Saç bitiminden başlıyarak omuzl: kadar bütün enseyi yukarıdan aşağıy Ve parmak içlerile oğmak lâzim. Bi) - hassa belkemiğinin Üüzerin. Çünkü yağ kanbürluğu burada toplanır, Bu masaja bir de baş eğme ve bükme ha- reketleri ilâve ederseniz ensenizi bü- yük bir çirkinleşme tehlikesine karşı tamamtle Korumüş 6lürsümuz. Bi qt':.:luınıunn ig tarafile nafif ha » Nür gibi yanaklarınızı aşağıdan veya ipek bukletten örmelisiniz. Her lde yünden örmek iyi olmaz. Düğ - meleri straslı olmalıdır. Kullanrlan örgüler — Jerse (bir sıra yüz - . üler (hep ters), dörtlü Jlâstik (dört tane ters - dört tane yüz) (44) beden için. Arka — 6524 tane ile başlayınız. «14» sıra lâstik örgü örünüz. Sonra i yana «33» er ilmik ilâve ediniz. Bun- ları «8> ters - yüz örgü örünüz. Sonra jerse örgüsü. Yanlardan «İ» er tane eksiltiniz. «l0» sıra örünüz, «2» şer tane eksiltiniz. «10» sıra daha ö - nüz. Ortadaki lâstik örgüye hep lâs- tik örgü olarak devam ediniz. Bu ör - günün iki yanlarındaki «3l» er tano jerse ilmikli bel yer: prmak — için 8), ters . yüz beraber örünüz. Gene 3 sayıp bunu 4 ayni ile örünüz. Buna şişte <24>» tane kalıncıya kad,; jerse ilmiğ diniz. Ayni eks güde de yapı kadar. Bundan sonraki sırayı hep ik örünüz. «2» sıra jerse örgüsü ö- rünüz. Her «l0» «l» er tane arttırın 4> defa arttır- dıktan sonra ede sıra daha örüp kol yerini açınız: 2 defa «İ» tane, ve <3> defa «l» er tane kesiniz. «24> sıra z İki yandan «2> kere «4. «2» kere «5» er tane keserek omuzları yapınız. Sol ön — «36> tane ile — başlayı «8» sıra ters - yüz örgüden sonra jer- se örgüsü yapınız. Yalnız baştan <7> tane ği ters - yüz örmekte devam ediniz. Bunlar düğme yeri olacaktır. Bundan sonraki arttırma ve eksiltme- ler tıpkı arka gibidir. Kol yerini 2 de- fa 4, 3 defa «İ> er tane kesiniz. «l5> Slra düz örüp yaka için bir defa da «l4» tane kesiniz. Her düz sırada bu açıklığın yanından iki ilmiği bir arada örerek yaka açıkllığını tamamlayınız. Tıpkı arka gibi bitiriniz. Önün sağ tarafı — Tıpkı sol gibidir. Kol — «46> tane ile başlayınız. 8 sı- ra ters - yüz örgüden sonra jerse güsü örünüz. Her «l0» sırada yanlar - dan «l» er tane artlırınız. Böyle «3» defa arttırdıktan sonra «2> defa «2> tane kesiniz. Sonra her sırada yanlar- dan birer tane keserek kolun yukarı « sınt yapınız. «30> ilmik kalınca hepsi- ni birden kapayınız. Dikitişi — Örülen parçaları hafifçe ıslatıp tersinden ütüleyiniz. Kolları yerine geçirirken «4» tane pli yapmız, Beline sentür takılmıyacağı için bel yerine içeriden bir şerit veya kordelâ dikmelisiniz. «9>, arkanın bel ye- rime «d> 'fane tash ulak düğme dikiniz. sonunda haberi Viyana, 16 (Hususi) — Sabık İngi- | liz Kralı, lâhik Vindsor Dükü yeni İn- giliz Kralının taç giyme töreninden on gün sonra, yani Mayıs sonlarında Fran sanın Rouen şehri dışında bir şatoda evlenecektir. Eski kralın evlenmek için bu tarihi seçmesinin sebebi kardeşine karşı beslediği muhabbetin bir netice- sidir. Çünkü eski Kralın evlenmesi ga- zetelerde ve dillerde birçok tafsilâtın dolaşmasını mucip olacaktır. Halbuki Vindsor Dükü » sıralarda bütün dikka ti taç giyme töreni üzerinde toplan- masını İstemektedir. Eski İngiliz Kralının evlenmesini mütcakıp Fransada kalacağı doğru de- ğildir. Hayatının bir kısmını Korinthi; şöyle eksiltiniz: 3 ayni, 4 ayni ilraikle- | de kiraladığı şatoda geçirecektir. Eski Kral şimsiki halde gayet sakin bir hayat yaşamakta, spor yapmakta ve geceleri dostlarına uzun mektuplar yazmaktadır. Londra, 16 (A.A.) — Saray mahfel- lerinde Vindsor Dükü ile Mis Simpso- nun izdivaçlarının mümkün olur olmaz yapılacağı söylenmektedir. Bu izdiva- cın tehir edileceği hakkındani şaylalar tekzip edilmekledir. Ayni mahfeller, Vindsor Dükünün hâtıratını yazacağı hakkında matbuat Belçika - Fransa hududunda şu ga-| rip hâdise olmuştur : Fransız gümrük memurları birinci mevkide seyahat eden yolcuların biri- nin eşyasını karıştırmışlar, eşyalar, or . |taya dökülmüş, adamcağız bu vaziyete fena halde içerlemiş. — Eşyaları boşalttığınız gibi tekrar yerleştiriniz. demiş. Gümrükçü tebessüm etmiş ve şu ce vabı vermiş: - Bu emrinizi yerine getirmek is- terdim, lâkin hem işim çok ve hem de talimatnamemiz yalnız eşyaları karış. tırmayı âmirdir. Yoleu bunun üzerine: — Ben demiş, eşyalarım yerleştiri. inceye kadar “hiç bir yere gidemem. Burada beklerim. Randevumu kaçırı « yorum, bari bir telgraf çekeyim Eline bir kâğıt kalem almış ve şu sa fi yazmı: «Azizim İvon Delbos (Fransız Hari giye Nazırı) Gümrükçülerinizin müna sebetsizliği yüzünden bu akşam da tine maalesef icabet edemiyeceğim. Ku sura bakma. Milli mücadeleye İştirâk edenlerin Tekaüdiyeleri le hakkında gazetemizde bir Anka- ra haberi çıkmıştı. Bu haberin neş- rinden sonra okuyucularımızdan bir çoğu mektupla veya bizzat gelerek bizden malümat istediler. O zaman henüz kat'i bir mahiyet almamış bu. lunan bu haberin iyice incelenme « sini Ankara muhabirimize rica et - miştik. Arkadaşımız sormuş, öğren- miş ve bize yazmıştı. Meselenin son safhası iki gün önce gazetemizin ilk sahifesinde çıktı. Buna rağmen me - selede alâkadar okuyucularımızdan gene bazı sualler gelmekledir. Bu. nun içindir ki o haberin bu sütunda aynen neşrini faydalı buluyoruz: Haber şudur: Hazırlandığını evvelce bildir- diğimiz kanun projesi lâyiha değil, fakat bir kanun teklifidir. Eski İngiliz Kralının hatıralarını yazacağı tahakkuk etmedi açacak mahiyette her türlü faal Fransa - Belçika hududun Çok garip bir hâdise Bundan bir müddet evvel bu mese. Sayfa ? Vindsor Dü kü Mayıs evlenecek Vindesr Dükü geçenlerde kendisini ziyarete gelen kardeşi Keut Dükü ile beraber Viyana Himendöfer istasyonundan çıkarlarken ta görülen haberleri de kat'i surette tekzip etmektedirler. Dük ile temas halinde bulunan sa« mimi dostları, Dükün Polemiklere yol yette bulunmaktan içtinap etmeğe sü: rette karar vermiş olduğunu beyan et. mektedirler. < eee Bu telgrafı çekmesi için gümrük me muruna uzatmış. Tabil ortalık allak bul lak olmuş.. Tren beş dakika tevakkuf etmiş. Kadın gümrük arayıcıları pa « ketleri sarmışlar, ve güç belâ adamı yola çıkarmışlar, Ve tabil telgraf ta çe kilmemiş. Bu garada telgraf sahibinin kim oldu ğu da anlaşılmamış. Yalnız anlaş birşey varsa o da bu adamın Delbos ile randevu: lmadığı imiş, Bir genç kızkardeşini yaraladı Kocamustafapaşada oturan Nedim 'dün Samatya istasyonunda kız kardeşi Cavideyi iki yabancı erkekle gezerken görmüş, ve Cavideyi bıçakla — yarala» mıştır. Yaralı hastaneye — kaldırılr suçlu yakalanmıştır. Bir adam makasla arkadaşını vurdu Arapcamide oturan Şükrü ile Ne- cip bir iş meselesinden kavga etmişe lerdir. Necip makasla Şükrüyü kalça« sından ağır surette yaralamıştır. Yarali hastaneye kaldırılmıştır. Bir arkadaşımız bu haberi tahkik ederken hükümet mahafilinde de Bil, fakat meclis mahafilinde tahki « katını derinleştirmeli idi, Milli Mücadelede hizmet etmiş Mütekaitlerin bugün — bulundukları müşkül vaziyet ve ihtiyaç dikkat; celbetmiş ve vaki mi lara bir şekil vermek ve tedbir al » mak zarüreti hâsıl olmuştur. Her gün meclis reisliğine gelmekte olan mektuplar bu iddiayi tevsik etmek- tedir.» Bu yazı, bize mektupla müracaat eden okuyucularımızı tatmin edece. ğini tahmin ettiğimiz için kendi ne ayrı ayrı cevap vermeği | suz bulduk. Geciken bir maaş havalesi Sabık Akademi yar direktörü Sa- fa Günay açık maaş havalesinin üç aydanberi gelmemiş olmasından şi . kâyet ediyor. Meselede bir yanlışlık ihtiyar harici bir gecikme olduğunu sanıyor ve şikâyeti alâkadarların göz önüne koyuyoruz.