17 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

17 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Dost Rumen hariciye nazırı Ankaraya gitti Kıymetli misafirimiz cumartesi günü İstanbula dönecektir B. Antoneskonun Ankaradan
 16 Mart şehidleri için hazin bir ihtifal yapıldı Şehidlikte heyecanlı nutuklar söylendi, buyuk şehıdlerın aziz hatırası...
 Üzümcülük için Ucuz kükürt, potas ve göztaşı getirilecek Ankara 17 ( Telefon ) — İktisad — vekâleti —kükürt, — göztaşı, potas
 mesaiye karar verdiler Antakyada Türklerin evlerini soyuyorlar kapılara da “karakola müracaat,, diye levhalar asıyorlar Adana
 Alman - Rus harbi olursa İskandinavya memleketleri bitaraf kalacaklar F. Hitler Danımarkaya bir misak akdini eklif etti,...

Belçika, Ingiltere ile Fransanın tazyikine Tağmen bitaraflığın- Pdâ ısrar ediyor. İSA “İtalyanlar da Alman- lar gibi Fransız- Sov- yet paktına itiraz ediyorlar. e — m. Söne 19 — No, 6612 — Fiati her yerde 5 kuruş ÇARŞAMBA — 17 MART 1937 -'Dost Rumen hariciye nazırı Ankaraya gitti Kıymetli misafirimiz cumartesi günü İstanbula dönecektir B. Antoneskonun Ankaradan döner dönmez vapurla Köstenceye hareket etmesi -muhtemeldir “Romanya Hariciye nazırı B. Antones- p*- kö ile refikası dün sâat 14 de Recel Ka- | rol vapurile şehrimize gelmişler ve me. “| rasimi mahsusa ile karşılarımışlardır. B. Antonesko ile beraber Bükreş elçi- müz B. Hamdullah Suphi, elçi B. Kre- | çeanu, kâlemi mahsus müdürü B. Yon- | nid, Rador âjansı direktörü B. Hürdig “| Dimineaça gazetesi diplomatik muhar- riri B. Gregoresko'da gelmişlerdir. Vapurun yanaşdığı rıhtıma, hâhlar döşenmiş, ötrafı Rumen ve Türk bay- raklarile süslenmiştir. B.- Aitonesko ile refikasını, İstanbul kumaridariı ge- nera) Halis; Hâriciye vekili namına ka- lemi mahsus müdürü B. Refik Âmir, vali muavini B, Hüdai, Emniyet müdü- (© » rü B. Salih Kılıç--Rumen sefavethane- «onsoloshanesi erkânile Rumen kolonisi ve Balkan arılantırıa dahil deye letler konsolasları karşılamişlardır. B. Antonesko, vapur rıhtıma ir yanaşmaz, kaişılamağa geler zöva- te selimlamışlardır, Sayın misafirimiz, vapurun merdiveninden inerken; as- keri bando evvelâ Rümen mâjşını san- ra İstiklâl marşini çalmağa başlamış, bir müfreze asker de selâm resmini ifa Bayan Antoneskoya birçok takdim edi “Eğ Dost ve müttefik memleket Hariciye nazırile refikası ve maiyeti erkânı, yol- Isrda toplanan halkın hararetli alkış- ları arasında, otomobillere binerek Pe- rapalas otelinde kendilerine hazırlanan, daireye gitmişlerdir. Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) « 24248 (Müdür) « 20113 (Klişe) 16 Mart şehidleri için Dün İstanbulun itilâf devletleri ta- rafından işgal edildiği kara günün yıldönümü idi. Bundan on yedi yıl evvel o meşum günde şehid edilen Paris 16 — Fransız harici- ye nazırının İs- veç hariciye na- zarı B. Sandlerl4 mülüâkat ve Da- nimarka (o kralk hazin bir ihtifal yapıldı Şehidlikte heyecanlı nutuklar söylendi, büyük şehidlerin aziz hatırası anıldı : Dün şehitlikte yapılan ihtifalden bir manzara ve hüngür hüngür ağlıyan bir anne Askerlerimizin aziz hatırası dün bin- lerce valandaş tarafından bir kere daha yadedildi; bütün gençlik şehid- (Devamı 4 üncü sahifeğe) Alman - Rus harbi olursa Iskandinavya memleketleri bitaraf kalacaklar B. Hitler Danımarkaya bir misak akdini teklif etti, Danimarka kralı berline gidiyor “Te Almanyadan böyle teklifler aldık- larını hatırlatıyor ve diyor ki; «Görülüyor ki bu iki memlekete yaklaşılmamıştır. Almanya, bir ade- mi tecavüz sistemi kurmak istemek» le Fransanın karşılıklı yardım hak- kındaki tezini bertaraf etmek isti- Misafirimiz. Perapalasta bir müddet iştirahat. ettikten sonra vilâyete gel- rgiş, vali muavinini ziyaret. etmiştir. Saat üçü çeyrek geçe vilâyetten ayrıi- nuş, İstanbul kumandanlığına giderek kartdövizitini bırakmıştır. B. Antanes- ko bu ziyaretlerden sonra tekrar Pe- rapalasa gelmiş ve bir müddet istira- hattan sonra Romanya konsoloshane- sine gitmiştir. B. Antoneskonün şehrimize gelişinden birkaç intiba: Soldan aşağı doğru B.Antonesko; Taksim âbidesindön döner ve vapurdan inerken, sağdan aşağı: yâ doğru: Muhterem misafirimiz Galata rıhtımında, ortada; Âbideye çelenk koyuyor, altta; Âblde defterini imzaltyor ne çelenk koymuş, buradan gene Pe- | refakatindeki zevatir birlikte otelden râpalasa dönmüştür. çıkmışlardır. - Akşam üzeri çıkan Vali muavini B. Hüdai ve İstanbul komutanı general Halis, Perâpalasa gi- derek Romanya Hariciye nazırına iadel şiddetli karayel fırtınası yüzünden proğram mucibince mobörle Haydar- paşaya geçilememiş, saat 18,52 vapu- yor. B. Sandlerin Parisi ziyareti gös- teriyor ki, Skandinavya memleketle- Ti Almanya ile Sovyet Rusya arasında nin Berlini ziy reti Lökarno pak tile alâkadardır. harp çıkarsa bitaraf kalacaklardır, Echo de Paris Ocuvre ve L'Ami du peuple gazete- güzetesi B. Hit- leri de B. Hitlerin Danimarka kralına lerin Danimar- bir ademi tecavüz misakı teklif etti- ka kralına bir ademi (o tecavüz misakı akdini ğini yazıyorlar. L'Ami du peuple di- Danitğka Kedi yor ki: «Bu, gösteriyor ki, Berlin dip- Bay Antonesko saat dört buçukta Taksime giderek Cumhuriyet abidesi- ziyaret etmişlerdir. “ Muhterem misafirimiz saat 18 de Aleviler Türklerle teşriki mesaiye karar verdiler Antakyada Türklerin evlerini soyuyorlar kapılara da “karakola müracaat,, diye levhalar asiyorlar den) — Dün gece Antakyadâ iki Türk evi soyulmuş ve bu evlerin kapıları na birer kâğıt asılmıştır. Kâğıtlarda şu yazı vardır: «Evin sahipleri kara- kola müracat etsinler.» Ev sahipleri sabahleyin kapılarınm üstündeki bu kâğıtları okuyunca ka- rakola giderek vaziyeti anlatmışlar- sü da lâkaydi ile karşılanmışlardır. Buraya gelen haberlere göre, Ale- viler Türklerle teşriki mesaiye res men karar vermişlerdir. Lâzkiye 16 (Hususi muhabirimiz- den) — Buraya gelen haberlere göre, Müsellâh bazı şahıslar Bodursu köyü civarında dolaşmaktadır. Kafile hajjn- de dolaşan bu silâhlı adamlar köylüles rin sürülerini gaspediyorlar, Bu vaziyet| karşısında şikâyete kalkışan köylüler tehdid edilmektedirler, Adana 16 (Hususi yaa Tür Halep vatani partisi mensupların- | dan bazıları Şamdan buraya gelmiş- lerdir, İçlerinde Elkabes . gazetesinin abone memuru olduğunu söyliyen bi- risi de vardır. Valanilerden biri istas- yori caddesinde bir kahvede sarhoş bir | vaziyette atıp tutmuş ve şunları söy- | lemiştir, «Hareketlerimizi blof zannedenler yakında hakikati anlıyacaklardır, İlk müfrezemizin iş başında olduğu unu- | tulmasın..» İ Lâzkiye 16 (Hususi) — Kuseyir mın- | takasında Şeyh Ahmed ifsadata devam etmektedir, | AŞİRETLERİ BAYIR VE BUCAKTA | İSKÂN ETMEK İSTİYORLAR ! | Şam 16 (Hususi muhabirimizden) — | Bazı bedevi aşiretlerin Bayır, Bucak'da) (Devami 4 üncü sahifede) | | clara ön ucuz bir fiatle satılması su- rile geçmek zarureti hasıl olmuştur, (Devamı 4 üncü sahifede) Üzümcülük için Ucuz kükürt, potas ve göztaşı getirilecek Ankara 17 (Telefon) — İk tisad vekâleti “kükürt © göztaşı, potas © gibi | bağcılığın O mübrem Jevazımından sayılan maddelerin bağ» retile üzüm maliyet flatlerinin indi- rilmesi için tedbirler almak üzeredir. Bu maddelerin: (Tariş) tarafından getirtilerek teşkil edilecek satış koo- peratifleri vasıtasile ve maliyet fia- tine bağcılara satılması düşünülmek- tedir. Satış kooperitifleri teşkili yolundaki bütün hazırltıklar ikmal edilmiş ol- duğundan pek yakında kooperatifle- rin feşkiline başlanacaktır , Mebuslar Ankaraya dönmeğe başladılar Ankara 16 (Telefon) — Büyük Mik let meclisinin kış tatili bitmek üzeredir. Meclis yakında açılacağı için mebuslar! Ankaraya dönmeğe başladılar, Deniz bank müdürlüğü Ankara 16 (Telefon) — İstanbul İş bankası nyüdürü bay Yusuf Ziyâ teş- Kristi lomasisi, faaliyetini gevşetmek İste- teklif ettiğini sa- miyor.ve-bu faliyet, her istikamete nıyor ve bütün komşularının “Çekos- | müteveccih bulunuyor» lovakya fle Litvanya hariç olmak Üze- (Devami 4 üncü sahifede) BAİN — «24 saatte ancak yarım saat güneş yüzü görebiliyoruz pederim!,..» diye yazıyorl.., — Şimal kutbunda mi oturuyorlar?... kili kararlaştırılan Deniz bank müdür tüğüne tayin edilecek! katındal... ANKAR — Hayır, Beyoğlunda (...) sokağında (...) numaralı aparlımanın. birinci