March 17, 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

March 17, 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

li | arti tarafından ortaya konan şild ne olacak? Bundan sekiz sene evvel İstanbul Halk partisi bütün İstanbul klüple- rini her sene çarpıştırmak ve on 88 nede en fazla şilde ismini yazdıran takıma verilmek üzere ortaya bir şild koydu. Turnuva usulile yaplan bu maçlar ilk seneler çok muntazam bir şekilde yapıldı. Ve şimdiye kadar yapılan turnuva» larda Fenerbahçenin iki, Galatasa- rayın bir, Beşiktaşm bir ve İstanbul- sporun da birdefa bu çilde ismi yazıldı. Fakst geçen sene olduğu gi- bi arada da bir sene taçlar yapıl mamış addedilerek boş bırakıldı. Ve bu sene de bu şild müsabakaları ya- pılmıyarak boş senelerin sayısı üçe çıktı. Bir ialimatname ile ortaya konan bu şildin kime sit olacağım meyda- na, çıkarmak için daha dört sene ve yahut bu yapılmıyan İki seneyi ya- pilmemış addederek iki sene daha turnuva yapılması lâzım geliyor, Par- ti tarafından ortaya konulmuş bu sildin etrafındaki turnuvaların böy- le yarım birakı'masını biz hiç doğru bulmuyoruz. Bunun için alâkadar spor idarecilerinin bir şekli hal bul maları elzemdir. Futbol ajanlığı ve İstanbul bölge- sinin bunun icin bir şeki! dülşünme- si Yizm geldiğini hatırlatmak isteriz. Bu sens bir devrelik müsabakalar ya- pıldı. Ve mili kümeye aynlacak dört klüp meydana çıktı. İkihei küme li maçları da bitti, bu turnuvanın görinüşte bu sene de yapılamıyacağı anlaşılıyor. Bu ne ş8- kilde yapılabilir? Bu hususta biz or- taya bir fikir atacağız vebu tur- nuvanın da ancak bu şekilde yapıl ması kabil olabilir: Mini küme haricinde kalan birinci, kümeden sekiz ve ikinci kümenin s€- kiz klübü var. Bu suretle milli kümeden hariç ka- lan elde on altı klüp kalıyor demek- tir. Bu on altı klüp arasında kura çekilerek bir turnuva tertip edilebilir. Ve bu on altı klüp her üç stadda bir tasfiyeye uğrıyarak sekiz klüp kalır. İkinci karşılaşmalar bu sekiz galip arasında yapılır. Dördü tekrar tasfi- yeye uğra ve dört klüp kalır. Bu dört klüple milli kümeye ayrılan dört klüp arasında bir kura çekilir. İlk hafta da dördü tasfiyeye uğrar ve Ikinci bir haftada dr bu dört klüp karşılaştırı- larak finalistler meydana çıkar. Mi- 1 kümenin boş bir haftasında da bun- lar oynatılabilir. Bu suretle bu sene Güreşçilerimiz dün turneden döndüler| .x.... de şild turnuvası neticelendirilmiş ve boş kalan senelerden biri ortadan Kalkmış olur. Bunu yapmak o müm- kündür, Belki de milli küme haricinde ka- lan birinci kümenin sekiz kiğbü bu fikre bir parça itiraz edeceklerdir. Fa- kat bunun ancak bu şekilde yapıla- bileceğini göz önünde tutmak lâzım- dir. Başka bir şekilde yapılmasma imkân yoktur. Parti tarafından or- taya konmuş bir işin başarılması Jd- zım geliyor, bu bizim için bir vazife- dir. Onu en kestirme olarak ne şekilde yapmak lâzımsa yapmalıyız. Kanaa- timizce yukarıya kaydettiğimiz tek- lif en kestirme yoldur. Ortaya Parti taratından konmuş bir sildin müsabakalarını yapmak nasıl bir vazife ise onun imkünsizliklar kar- şaısmda yapılamamasının önüne geç- mek ve yapılabilecek şekle sokmak ta | bir vazifedir İ Yapılmıyan seneler yapılmış mı addedilir? ve yahut yapılmamış mi addedilir? Onun hakkında karar ver- meyi biz alâkadarlara bırakıyoruz. Yalnız bizim istediğimiz her ne suref- le olursa olsun bu şild turnuvasına devam edilerek muhakkak surette sa- hibinin meydana çıkarılmasıdır. — Ark Kalecilikten müdürlüğe Arsenslın meşhur ve beynelmilel kalecisi Frank Moss birçok defalar omuzundan sakatlandığı için nihayet kati olhrak futbolü bırakmak mecbu- Tiyetinde kalmıştır. Fakat 27 yaşında olan bu sporcu İskoçyamın birinci kü- mesindeki bir takımın müdürlüğünü almıştır. Uşak Gençler birliği balosu Uşak (Akşam) — Şehrimizin kuvvet- li spor kaynaklarından Gençler birliği on dördüncü yıldönümünü Halkevi sa- lonunda tertip ettiği baloile kutla- mıştır, Bir çok güzide davetlilerin ka- taldığı bu balo pek samimi ve neşeli geçerek sabaha kadar eğlenilmiştir. Modern futbol Güneş klübünden: 20/3/93T tarihine tesadüf eden önümüzdeki cumartesi günü saat 18,30 da bay Hamd! Emin Çap tara- fından (Modern Futbol) mevzuu üze- rinde bir konferans verilecektir. Âza ve dostlarımızın bu toplantıya şeref katmalarını dileriz. Güreş takımımız Galata rıhtımında Bir şimal turnesi yaparak Finlân. diyaya, oradan da İsviçreye geçmiş ve en sonra da Almanyada müsaba- kalar yapan güreşçilerimiz dün Kös tence tarikile İstanbula döndüler, Uzun bir seyahat ve yüzü mültecaviz müsabaka yapan güreşçilerimizin çok gp” ef vw yp biieeri 25 yorgun bir vaziyette oldukları görü- lüyordu. i Kendilerinden İstanbula gelen mek- tuplardan sonra bütün maçlar hak. kında ayrı ayrı malümat almak ister- dik. Fakat pek yorgun oldukları için bunu birkaç gün sonraya bırakıyoruz, ey Bai ği ESTİĞİ GİBİ: Neler göreceğiz? Mili küme maçları bu pazar üç şehirde birden başlıyacak. İstanbul- da Güneş - Galatasaray, Fenerbahçe - 1 Tribünde yer alacağız, fakat maçları mutlaka ayakta seyredece- ğiz. 2 — Stad bekcileri damda anafor- cuları kovalıyacaklar. 3 — Yahudi delikanlı, «meyvalı drops, meyvalı drops» diye bağırarak kutu kuta şeker satacak, 4 — Maçları ayakta seyrelmeğe başlamadan evvel tribünlerin tozlu tahtalarma obturabilmek için birer gazete alınacak ve maçlar bittikten sonra açık göz müvezzi çocuklar bu gazeteleri toplıyacaklar, 5 — Fenerbahçenin ilk futbolcula- rından ve Fenerbahçe hastalarından Şefkati Hulüsii Yanya Fenerbahçe - Beşiktaş maçında yırtınacak, sesi kı- sılıncıya kadar avaz avaz bağıracak. 6 — Birinci maçla ikinci maç ara sında futbol sahasındaki çizgilerin kireci tazelenecek. 7 — Eğer Fenerbahçe takımında larma almak için, gol olmıyacak ka- lede pinekliyecekler. 9 — Stad kapısının dişinda bekli- yen çoluk çocuk tesadüfen stad ka pisnm iç tarafında görünecek her- hangi bir kimseden cağabey, maç ne oldu?», «kaç kaçalar, ağabey?» diye sornenklar. 10 — Bir aralık futbol sahasnda ya bir kedi veya bir köpek dolaşacak, bütün halkın ıslık ve bağrışları ara- amda şaşırarak kaçmak için delik arı- yacak. 1 — İki maçtan birinde mutlaka top, tribün damlarnı aşarak arka tarafa gidecek ve topun geri getiril mesi için beş dakika beklenecek. 12 — Her seyirci yanındaki arka- daşına hiç olmassa bir kere: «Başka hakem yok mıydıda bunu hakem koydunuz?» veya «böyle mühim maç- ta filân oynatılır mı? diyecek. 13 — İyi oynıyacakları ümid edi- len futboleüler fena oynıyacak, fena oynyacakları zannedilenler iyi oynr- yacaklar. Akba müesseseleri Ankamda her dilden kitap, gar labilirsiniz. Her dilde kitap, mec- mua siparişi kabul edilir. İstanbul gazeteleri için ilân kabul, abone IT Mart 1937 Kloging Amerikalıların milli dansı oldu! Mekteplerde talebeye Kloging Eğ öğretmek için hocalar tayin edildi! Bir Amerikan mektebinde talebeye Bİ arada Kloging yanl step yapmak öğretiliyor Hattâ Cenup eyaletlerinde zenciler içim beyazlardan başka bir kanun E İ i z i İyiti i | vd İ i İl i dığı hemen hepsi bunu bilir. Bu hususta © kadar ileri gidilmiştir ki mektepler- öğretilmektedir. lara öğretmektir, Sene sonunda mü- sübekalar tertib edilir ve bu dansta en çok muvaffak olmuş olan talebe mükâfatlarla taltif edilir. Amerikah- lara göre bu dansın vasıflarından bi- ri ayni zamanda iyi bir spor olması imiş. Bunun için bu sene mektepler. deki Kloging dersi saati arttırılacaktır. Eminönü Halkevinden: 18 Mart Çanakkale harbi yıldönümü 18 mart 937 perşebme akşamı saat (20.30) da Evimizin Cağaloğlu mer- kez salonunda aşağıdaki program gibi kutlanacaktır. Bu toplantı için davetiye yoktur, Herkes gelebilir. Program: 1 - Açış ve en büyüğümüze şükrant Halkevi başkanı Agâh Sırı Levend ta- rafından, 2 - Çanakkale deniz muhare- beleri (projeksiyonlu): Abidin Daver, 3 - Çanakkale kara muharebeleri; (Ye- dek Sübay okulu harp tarihi ve çograf- ya, öğ 5 benn Hi Firi 4- hakkında muhtelif giü Mersin (Akşam) — Mersinde spor, sın yıl içinde büyük hamleler göster- miştir. Şimdiye kadar yalnız futbolle iştigal eden ve bu cepheye daha büyük bir alâka gösteren gençler, bu sene spajun diğer kollarında da çalışmağa baş- | Resmini gösteriyor. gönderdiğim grup, Halkevinin eskrim şubesinde çalışan gençleri (X) işaretli genç Mersin Merkez bankası ikinci direktörü ve es- Mersin idman yurdu bu hafta Adığıa Toros spor kulübile bir maç yapmış hafta, bir maç daha yapacaktır... gi pe BR