15 Nisan 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

15 Nisan 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

SON POSTA Bu akşamn MELEK sinemasında NEVYORK METROPOLİTEN Opoerasının baş artistleri, allıa sesli KARL BRİSSON ve MARY ELLİS tarafından nefis bir surette yaralılan [ Vergi tahsılatmda İ h Akay ve Şirketi Hayriye vapurlarınna müşterek bilet kullanılacak Şirketi Hayriye mayısın birinden i- tibaren tatbik edeceği Boğaziçi tarife- sini bazırlamıştır. İlkbahar tarifesinde ulak tefdk bazı tâdilât yapılmışsa da asıl büyük değişiklikler yaz târifesine alıkonmuştur. Şirketi Hayriye, Boğazdan İstanbu- Tun muhtelif semtlerine gidecek halka kolaylık almak üzere müşterek biletler yaptıracaklır. Meselâ Boğazın her han gi bir iskelesinden binecek yolcu ala - cağı tek biletle Köprüye çıktıktan son- ra Akay vapuruna binerek Kadıköyü: ne kadar gidebilecektir. Bu hususta Şirketi Hayriye tetkikler yapmakta - Boiıngıdııı bir görünüş dır. Şirket, müşterek biletlerin yaz ta- rifesinin başlangıç tarihine kadar ha - zırlamak üzere çalışmaktadır. Boğaziçi - yolcuları için tenzilâtlı karnelerin tatbikina evvelki günden itibaren başlanmıştır. Bu tenzilâta gö- re evvelce Yeniköye ayda 10 buçuk li- ra gibi bir ücretle gidip gelenler, bir kar karne alarak iki ayda 13 lira 60 kuruş ile gidip gelebileceklerdir. Akayın ilkbahar târifesi Akay, ilkbahar tarifesinin tatbikına nisanın 23 ünden itibaren geçilecek - tir. Bu seneki ilkbahar tarifesi geçen yılın aynidir. ——— .. .a ——— Poliste; Eroincilerle mücadele şiddetlendirildi Emniyet Direktörlüğü eroin ticare: tile meşgul olan ve bu beyaz zehirle gençliği zehirliyen sabıkalıları çok sı- kı tâkibe tâbi tutmuştur. Bütün kaza ve nahiye merkezleri bu gibi şahısları oturdukları kahvelerde, evlerinde dai- mi bir kontrol altında bulundurmak - tadırlar. Dün de bazı sabıkalılar yakalanmış- tır: Beyoğlunda eroinci Cemalin ortağı Muzaffer isminde bir adam yakalan * mıiş üzerinde bir mikdar erocin zuhur etmiştir. Kumkapıda oturan — sabıkalı parmaksız Azizin evi memurlar tara- fından basılmış, iki kilo kadar esrar bulunmuştur. Polis suç delillerile bera- ber Azizi yakalamış ve tahkikata baş- Tamıştır. Evveli gün yakalanan 8 eroinci ile beraber şimdiye kadar yakalanan ero- inciler 10 u bulmaktadır. Suçlular der- hal İhtisas mahkemesine sevkedile - ceklerdir. Bir hırsızın izi bulundu Son günlerde Balıkpazarı, Tophane, | Kurtuluş, Beşiktaş semtlerinde muh - ' telif dükkân ve mağazalar ıoyulmuş. bunların fâik bir türlü yakalanamamış tı. Yapılan sıkı araştırmalar meticesin- de bu hırsızlıkların hepsinin meşhur sa bıkalı İsmail Hakkı tarafından yapıldı- ğt tahakkuk etmiş ve polis İsmail Hak- | kının izini bulmuştur. Sabıkalı hırsız yakalanmak üzeredir. İki çocuk duvardan düştü Hamalbaşı caddesinde 4 numaralı Evkaf apartımanın 5 inci katında otu- ran Perefe oğlu Karbis apartıman du- varından düşerek başından yaralan - miş ve ağzından kan gelmiştir. Yaralı derhal Beyoğlu hastanesine kaldırı! - mıiştır. * Tophanede Lüleci Hendek cadde- sinde 26 numarada oturan 4 yaşında Süleyman bahçesinde oynarken 10 metrelik bir sedden düşmüş yaralan « maştır. Yaralı Etfal hastanesine kaldır rılmıştır. Bir çocuk elektrik ceryanına kapıldı Üsküdarda İnkişaf mahallesinde o - turan Hayreddin hamam üzerinde oy- narken elektrik tellerine eli değmiş ve cereyanın tesirile müvazenesini kay - bederek 6 metrelik bir irtifadan yere Şehir işleri: Taksi otomobillerine haciz konuluyor Belediye plâka paralarından borçlu olup da bu borçlarını ödememiş olan etomobilleri haczetmeğe karar ver - miştir. Belediyenin bu hususla vermiş olduğu 10 günlük son mühlet dün bit- miş ve borçlu otomobiller yakalanıp işden menedilmeğe başlanılmıştır. Bu karar bütün otomobilcileri telâşa düşürmüştür. Çünkü piyasada çalışan taksiler içinde borçsuz olan hemen yok gibidir. Şoförler bu borçları taksıtlete bağlanmasını istemişlerse de belediye bu teklifi kabu| etmemiştir. Şoförler tekrar belediyeye müracaat ederek borçlarının ödenmesi için kendilerine bir kolaylık gösterilmesini istiyecek - lerdir. Fakat belediyenin bu teklifi ka- bul edip etmiyeceği meşküktür. Yeni Tramvay tecrübe ediliyor Tramvay Şirketinin tâdilen yaptır- mış olduğu üçüncü büyük tramvay a- rabasının yollarda tecrübesine dün bas- Hanmıştır. Tecrübeler, iyi netice verdi - ğinden araba yolcu taşıyacaktır. Kültür işleri: Elııllıyet mekteplerinin Türkçe muavinlikleri Ecnebi ve ekalliyet mektebleri ida - relerinin biret türkce müdür müavini |tayin etmeleri için verilen mühlet bit- miştir. Mekteblerden bir çoğu muavin: |lerini inha etmişlerdir. Fakat bir kı - sım mektebler henüz maarife cevab vermemişlerdir. Bunların türkce mua- vinlerini kültür direktörlüğü tayın e - decektir. Gümrük işleri : Asri antrepoların inşasına başlanıyor Asri antrepoların inşasına başlan - mak üzeredir, İlk olarak Galata rıhtımı: üzerindeki antrepoya bu ay sonunda başlanacaktır. Malın vapurdan alınışı ile kamyona yükletilmesi muamelesi beş dakia içinde yapılacaktır. Bunun için de bütün nakil vasıtaları, vinçler ve diğer makineli vesait işliyecek, an trepolara asansörler konacaktır. Buradan sonra Sirkeci ile Saraybur- nuü ınııındıkı antrepolar — yıktırılarak yerleri lar ynpıhc.ıkıız düşmüştür. Tanmış ve hastaneye hldınlmınlır çoğalma var Yalnız İstanbulda iki kalemde 700 bin lira fazla vergi toplandı Bu yı) geçen yillara nazaran kazanç, muamele, buğday korumâa, bina vergi- lerinin tahsilâtında bâriz bir çoğalma | vardır. Bu cümleden olmak üzere mu- amelae vergisinde geçen senelere naza- ran 500 bin liraya yakın bir fazla, buğ- * day koruma vergisinde 200 bin lira - ya yakın bir tezayüd göze çarpmakta - dır. Bu hâdiseyi alâkadar merciler bir | taraftan ekonomik buhranın tevirleri - nin azalmasına ve iktısadi inkişafa, di- | ğer taraftan da maliye sistemletimizin geçen senelere nisbetle islâhına atfet- mektedirler. | Nüfus cüzdanı ticareti de yapıyorlarmış — | 15 kuruş bedel mukabilinde nüfus dairelerinde halka verilmekte olan nü- fus hüviyet cüzdanları kıymetli ev - raktan mâdud olduğu ve devlete vari- dat getirdiği için nüfus dairelerine makbuz mukabilinde tevzi edilmekte- dir. Son zamanlarda bazı kimselerin her nasılsa bu cüzdanları satm alarak ka- nuni fiatından daha üstün bir ücretle sattıkları anlaşılmış ve buna mani ol - mak için Maliye Bakanlığı sıkı ted - İbirler almıştır. Bu meyanda keyfiyet | Ihmun defterdarlıklara tâmim olurimuş ve nüfua cüzdanlarının yalnız nüfus |memurluklarına verilmesi bildirilmiş - İtir. Üniversitede: İbni Sina - ihtifaline ecnebi üniversiteler de iştirak edecekler Büyük Türk filozofu İbni Sina için yapılması — kararlaştırılan — ihtifal — ile meşgul olan edebiyat fakültesi Türk tarihi — profesörlerinden — Şemseddin Türk Tarih Kurumu namına icab eden makamlarla temaslarda bulunmakta - dır. Avrupanın muhtelif Üniversitele- ri de ihtifale iştirâk etmek için müra - caatla bulunmuşlardır. Bu meyanda Venedik Üniversitesi prolesörleri ha- ziran nihayetinde yapılacak olan ihtifal hakkında tafsilât istemişlerdir. Üniversite imtihan günleri Edebiyat Fakültesi mezuniyet imti- hanlarının günleri - kararlaştırılmıştır. İmtihanlar 1-haziranda başlıyacak 18 haizran çarşamba günü bitecektir. Hukuk Fakültesi Lisans imtihanları da 28 mayısta başlıyacak, 80 haziran: da hitam bulacaktır. A adai TEŞEKKÜR Aramızdan ebediyen ayrılarak bizi de- Tin teessürlere garkeden büyük — babamız ve dayımız Selânik eşrafından Hayret Şey. kinin ölümü dolayısile duyduğumuz keder- lere gerek bizzat gerek mektup ve telgrai Ia iştirak etmek mezaketini gösteren akra- ba ve dostlarımıza ayrı ayrı teşekkür et - miye teessilrümüz mani olduğundan aleni teşekkürlerimizin gazeteniz vasıtasile der- cini rica ederiz Torunu — Torunu Torunüu — Torunu Turgut — Talha — Nazan — Hiraman Yeğeni — Gelini Asaf — Navek İPEK sinemasında İlâveten: Frar sıZca SÖÜZLÜ AŞK - GÜZELLİ ÇOK EĞLENCE Ayşnca programa ilâve olarak ; Numaralı Bir zabilin kahramatılığı... KRAL EĞLENİYOR Büyük Şair Abdülhak Hâmid'in ecenaze merasimi, bütün tafsliâtile, Paramounut dünya haberleri ve 2 kısımlık REN/KLİ KOMEDİ koltukların evvelden aldırılması. SÜMER SiNEMASI — Dün akşamdan beri (Mişel Strogof) dan daha alâkabahş CASUS PENCESİNDE Fransızca sözlü filmini büyük muvaffakiyetle göstermekledir. Baş rollerde: JOHN BOLES - BARBARA STANVİCK WALLACE BERRY Kübalı bir düberin fodukârlığı... ve orijinal şarkılı K - MUSİKİ filmi L .BİR. MEV ZU 40868 Telefon: Aşk... ihtires... Zafor... - —a Deniz işleri : Müteferrik : Cebelüttarıkta âsilerin soyduğu —| Prust bir yolcu salonu mütehassısı gemi geliyor getiriyor Yunan bandıralı Termaikos vapu- ru Ânversten Türkiyeye gelirken Ce- belüttarık boğezini geçtiği arada Si torpidolar tarafından tevkif edilmiştir. İçinde Türkiyeye ait bir çok emtia bu- lüman Yünaü gömisi ö mmtakali- manlarından birinde bir hafta ahko- nulduktan sonra salıverilmiştir. Ter- maikos vapurunda şehrimize getiril- mek üzere bulunan 254 fıçı benzol âr siler tarafından gasp >dilmiştir. Teca- jvüze uğrayan gemi bir kaç gün sonra İstanbulda olacaktır. Karadenizde görülen mayınlar bulunamıyor Son günlerde Karadenizin muhte- lf yerlerinde görülen mayınlardan hiç biri imha olunamamıştır. Deniz Tica- ret Müdürlüğü Mayn müfrezeleri ev- velki gün Karadeniz boğazı açıkların" da görülen serseri mayn'ı aramakla meşguldür. Mayn'ın izi tamamen kaybolmuş- tur, Bu mayn'ın suların - cereyanına kapılarak yerini değiştirdiği anlaşıl- maktadır. Limanda asri hamallık Liman İdaresi yolcu salonlarında yolcuların hamallarla pazarlık etmele- rini ve paraya hamalların ellerine ver- meleri usulünü kaldırmıştır. Yolcular, salona çıktıkları vakit eşyalarını doğ« ruca hamallara teslim — etmektedirler. Hamalların kasketlerine, liman vezne numaralarına göre numara konmuş - tor. Yolcular, bu numarayı almakta - dırlar. Hamallar da kaç numaralı vez- neye mensüb iseler eşyayı oraya gö - türmektedir. Burada gümrük muame- lesi yapıldıktan sonra yolcular, hamal parasını da makbuz mukabilinde limani veznesine vermektedirler. Hamal pa- rTası için tarife yapılmıştır. Hamallar, eşyayı salon haricine kadar çıkarmak- tadır. Tapu işleri: Zonguldak ve Kocaeli tapu teşkilâtı İstanbula bağlandı Zongüldak ve Kocaeli - vilâyetleri şkilâtı da İstanbul grupu tapu üne bağlanmıştır.. Ayni za- manda vilâyetimiz kazalarındaki tapu sicil muhafızlıklarının salâhiyetleri de arttırılmıştır. Bu suretle —muhaberatı Tesmiyenin doğrudan doğruya muha- fızlıklar ile yapılması da bütün vilâyet devairi ve belediye şubelerine tamim edilmiştir. Sinemacılık dünyasının en güzel filmi ROMEO ve JULİET Filmini Büyük Şairimiz Abdülhak Hâmid'in cenaze merasimi bütün tafsilâtile XRONŞTAT BAHRi Yeni yolcu salonunun inşası için o mintakada bulunan ve Liman İdarcai ne aid olan binaların yıktırılmasına başlanmıştır. Şehircilik mütehassısı mimar Prust'tan Liman İdaresine ge* len mektubta yeni yolcu salonunun yaplırılması için gelirken beraberinde bir de mütehassıs getireceği bildiril « miştir, Sirkeci - Çekmece trenlerinde tenzilât ü Sirkeci - Çekmece arasında banliyâ trenlerinde yapılan tenzilâtlı târifenin tatbikatına — mayısta — başlanacaktır. Floryaya kadar gidip gelme üçüncü mevki 17,5, ikinci mevki 20, birinci mevki 30 kuruş olacaktır. Çocuk Bayramı İstanbul Çocuk Esirgeme Kurumu Şubeleri Çocuk Bayramında yapacak: ları eğlencelerin programlarını hazırla: mışlardır. Bunlar peyderpey Cağaloğ- ELİLERİ lundaki merkeze gönderilmektedir. Eminönü esirgeme kurumu nahi - yesindeki mekteblerde öğleye kadar bayramlaşma merasimi yapılacaktır. Saat 14 de Divanyolundaki Çocuk E- sirgeme Kurumu kütüphanesinde ha <« zırlanan otomabillerle çocuklar ıehrî. gezeceklerdir. 24 nisan cumartesi gü" nü Beyazıd ve Alemdar nahiyelerinin de iştirâki ile Turan Tiyatrosunda eğ: lenceler tertib edilmiştir. TARiH YALAN SÖYLEMEZ Vak'aları, olduğu gibi müta- lea edebilmek için, üzerinden biraz zaman geçmelidir. Bu- nun - gibi bir güzellik müstah- zarının değerini anlamak için onun İcadı Üzerindea en uşu- ği bir kaç yıl geçmiş bulun- malıdır. KREM PERTEV dün ortaya #tılan bir güzel- lik müstahzarı olmadığı için hakkındaki - hüküm — çoktan verilmiştir. O, Cildin gıdası.. Cildin hayatı, daha görmediniz mi? Rus ihtilâlinin en mı. eşem filmi ( Türkçe sözü )