17 Nisan 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

17 Nisan 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

— Bir mağazaya gidip öteberi a * Yarım saate kadar dönerim. © Şimdi saat iki. Sekizde yemek a Fazla geç kalma olmaz mı? ... Güzel sözler 1 Sağlam mı Ekiiven baktı. Beğendi. Sordu: > Bari sağlam mı? > Muhakkak ! — Emin misiniz? Dea ai Bir kere alan bir daha ma- «Ma gelip almıyor. Herhalde hiç Skimiyordur. — * Korkarım miyim boks maçı seyir için ger VU * Boksörler ringe çıkar çikmez mu 2 yerinden kalir e , ip Yor, hereye?. fta bi- im, talebeydi, bekleti ve ya. Niye gidiyorsun. Gözüne ilişmekten korkarım. : * Söylemez mu methediyordu: terbiyeli, öyle nâzik Ki tasav emez siniz. Arkadaşlarının hep- çok fena lâf bildiği hakle hiç bi- Socuğu, Yap Öyle tedi Binden, ia t bize sıra ge - 1... Affedersiniz “gi Sizi yemek Zannetmiş tün, : Ns zanneder. > Bizim yemek - İ | | Yemişsiniz gibi Üz. gülmü- — Yarım saattir — İyi etmişsin? i — Hep kuyumcunun camekânını se yrettim. — Ne diye gelip geçen erkeklere bakmadın — Bu ne hal, sana ne oldu? — 5 bişiy, yangonun birinci ikramiyesi > hizmetçiye çıkmış... Hoş fıkralar | Termometre Bay öksürük olmuştu, Bayan dokte- ru çağırtu. Doktor hir ilâç verdi. Ve termometreyi koymalarını tavsiye etti, Üç gün sonra doktor tekrar geldi; Re- yana sordu: — Termometre koydunuz mu? — Koydum.. Üç gün koltuğunun al- tında kaldı. Fakat öksürüğü geçmedi. * İştah ilâcı dileniyordu; — Hizmetçini sigara ictiği için mi kovdun? — Hayır, ben sigarayı bırakınca kendi gitti, Dilenci içler — Üç gündür yemek yemiyorum. Doktor cevap verdi : nebaneme gelin. Bir iştah lâ yaptırıp doktora avuç ei Bekliyo.um Gelir diye bu gece, Ben seni bekliyorum. Şuroer'ta gizlice, Ben seni bekliyorum. içince iştihanız açılır, * Dilenci Dilenci simekinle dileniyordu: — Simokinie mi dileniyorsun? — Bugün öyle oklu.. Akşame kızımın büyük bir otelde düğününe gitmek meç Bilmem ki bu da niçin? Yanarım için için.. — Nişanlısı kendisini çok seviyor- muş. Beklemiyorum Vaz geçtim ben sözümden, Seni beklemiyorum. Düştün artık gözümden; Seni beklemiyorum. Mademki geldin yrkın, Sokuldun çapkın çapkın; Diyemem artık bakin, Seni beklemiyorum. — Komşular gene bizi çekiştiri - yorlar. — Nereden anladın — Yüksek sesle konusurken bir denbire yavaş konuştu, a başladılar. Öyle ise Lokantadı kam hı doyurmmüstu. Lo kanla sahibini ça - ğirlir — Sizin lokanta - ya bir müşteri gel - se, yese çse ve pa - ram yok dese ne ya- parsınız. — Bir tekme vu- Tur kapı dışarı gder- rim, — Öyleyse bana bir tekme vurun ve kapı dışarı edin! seni bekliyorum. G özümü çevirip bir erkeğe bakıme'm. Bir — Sizin mahallenin kızları senin gi- yi bi güzel midir?. Kl J! | İ N — Bilmem! Ball —1999 ) — Ben yalnız erkeklere bakarım da. Çürük iş Terzinin birine bir kostüm diktir » mişti. Kostümü giydikten üç gün son- ra pür hiddet terzinin dükkânma girdi; — Yahu, dedi, bu nasıl iş! Senin yap- tağın elbisenin düğmeleri bile iyi dikil- memiş. Düğmenin biri giydiğim gün koptu: ” — Düğmedir Bayım köpabilir. — Bir kere koptu. Dükkânma gelip şikâyet etmedim. Oturdum, kendim dik lim. Bir kere daha koptu, kafam kızdı mma gene dükkânına gelip şikâyet et medim, Gene oturdum, kendim diktim. Bu üçüncü kopuş. Ben bu kadar cürük iş görmedim. — Yüzündeki nedir? , — Dikkatle bakınadımi sinma; gaz maskesi olsa gerek! $ Haraclik ekiz! ; italyanlar saatte 517 Km. süratle giden tayyareler yaptılar İngiliz ve Fransız tayyareleri 450 kilometreyi geçeme- dikleri için bu haber büyük alâka uyandırdı İtalyan Başvekili, hava kuvvetlerini teftiş ederken İtalyan tayyarecileri gene büyük birf günü Tokyodan hareket etmişler ve muvaffakiyet kazandılar. Bu muvaf -Imuhtelif şehirlere uğradıktan ve As - fakiyet çok ehemmiyetli olmakla be -İ yanın cenubunda büyük bir kavis çiz- Jraber, maatteessüf bizim gazetelerin İ gözünden kaçmış olacak, ki buna dair, telgraf haberleri haricinde hiç bir ga- zetede, hiç bir tetkik çıkmadı. Kazanılan yeni muvaffakiyet şudur: İtalyan ihtiyat tayyare zabitlerinden mühendis (Furio Niclot) 31 mart gü- nü Roma civarında 100 kilometre me- safede bir uçuş yapmış ve bu uçuşta vasati tam 517 kilometre şür'at kazan- muştır. Bugünkü bir tecrübe tayyaresi için 517 kilometre sür'at fevkalâde bir şey değildir. Çünkü büyük devletlerin yeni yaptırdıkları avcı tayyareteri için- de 450 kilometreye kadar sür'atle u - çanları vardır. İtalyan tayyarecisinin yaptığı 517 kilometre sür'atin büyük: bir muvaffa- kiyet olmasi ise, bindiği tayyarenin sür'at tecrübesi için sureti mahsusada yapılmış bir tayyare olmamâsı, İtalyan ordusunun son zâmanlard, (seri) ola- rak yaptırdığı avcı tayyarelerinden bi- rile bu sür'ati kazanmış bulunmasıdır. Bundan çıkan netice ise, bugün İtal- yan ordusunun yeni sistem gvci tay - yarelerinin saale cn aşağı 500 kilo - metrelik vasati bir sür'ate malik ol » malarıdır. Bizim bildiğimize göre ise henüz ne İngiliz ordusunun, e Frarisiz ordusu" nun alelâde avcı tayyareleri bu sür' | bulmamışlardır. En son İngiliz ve Fransız askeri tay- yareleri saatte ancak 430 kilometre gi- debilmektedirler. İtalyanlar zaten eskidenberi sür'at tecrübelerinde birinciliği kazanmak - tadırlar. Nitekim tayyarecilikte şimdi- ye kadar görülmüş en büyük sür'ati, bem de bundan dört sene evvel, mü - hendis (Ağello) ihraz etmişti. Bu mü- bendis, sureti mahsusada sür'at tecrü- İ besi için yapılmış olan deniz tayyare * İ sile 23 teşrinievvel 934 de İtalyada İ (Gard) gölü üzerinde ve 100 kilomet- İre mesafede yaptığı müteaddit uçuş - lardan sonra bir saatle 709 kilometre sür'at kazanmıştır. Bu sür'at, bilhassa o tarih için bir harika addedilebilir, Nitekim o vakit- tenberi üç sene geçtiği halde hiç bir memlekette, hiç bir tecrübe tayyaresi bu kadar değil, buna yakın sür'at ih - raz etmemiştir. Hattâ bizzat İlalyanlar bile henüz bu 709 kilometre azemi sür'ati geçecek yeni bir tayyare yapamamışlardır. Görülüyor, ki iki üç gün evveli kı- sa bir telgrafname ile bildirilen sür'at haberi, askerlik ve harp noktai naza * | rından çok mühimdir. Her halde Fran İsız, İngiliz ve Alman e'kâmiharpleri, İ (seri) halinde yapılan İtalyan avcı tay- yarelerinden birinin bu kadar sür'ati haiz bulunmasını büyük bir eherami - yetle, hattâ endişe ile telâkki emiş * lerdir. | * Son günlerin tayyarecilik çok nazari dikkati ce/beden â“ disesi de iki Japon tayyareci, ok» yodan kalkıp hiç bir kaza geçirmeksi- zin Londraya muvasalat etmiş olmala - Tıdır, dikten sonra 9 nisan günü Londraya muvasalat ii ir, Tokyo ile Londra arasındaki mesafe (15,500) kilometredir. Japon tayya - recileri bu mesafeyi 94 saatte katet - mişlerdir. Fakat bu 94 saatlik yekün içinde tayyarecilerin muhtelif şehir - lerdeki tevakkuf müddetleri dahildir. Hakiki uçuş müddeti ise 51 saattir. Şu halde Jâpon tayyaresi bu 15 bin kile - metreyi mütecaviz mesafeyi vasali sür'at ile satte 300 kilometre uçarak kaletmiştir, ki bu sür'at, devamlı ol- duğundan dolayı çok ehemmiyeti haiz dir, r taraftan bu işte Japon tayya reciliği için çok bâdi iftihar olan cihet, tayyarenin motörile beraber tamamen Japonyada imal edilmiş olmasıdır. Avrupada yapılan tayyareler bile, böyle binlerle kilometre devam eden uzun uçuşlarda her vakit tam bir mu- kavemet gösteremiyorlar, ekseriya ya- rı yolda veya hedefe yakın bir mesa - fede motörlerde ârıza gösteriyorlar. Japonların bu muvaffakiyeli ise, Ja- ponyada tayyarecilik sanayiinin Al - manyadan, azes Fransadan hiç te geri olmadığına, bu eski ve büyük memleketler derecesine yetiştiklerine ve belki de onları geçtiklerine bariz #r delildir. Japonların bu muvaffakiyetini ga- zetlerde okurken kendi hesabımıza bir i hayli imrendik. Bizde de tayyareciliği- mizi bir an evvel terakki ettirsek te, tayyarelerimizin şanlı bayrağımızı hâ- mil olarak böyle dünyanın dört köşe- sine uçuşlar yaptığını idrak etsek, ta “ bil iftiharlarımıza payan olmazdı. #k* Rasathane şiddetli bir zelzele kaydetti Dün 16 Nisan 937 Cuma günü, sa at 5.20 de İstanbul Rasathanesi olduk- İça şiddetli bir zelzele kaydetmiştir. !Merkez üstü İstanbuldan 8.900 kilo” metre mesafede tahmin edilmiştir. Küçük bir korsanlık vak'ası Dün, Boğaziçinde küçük çapta bir ; korsanlık vak'ası olmuş, Sarıyerli Şa- İban reis kayığile balık tutmakta iken Büyükadada oturan Kâmil oğlu İsma- il ve kardeşi Mustafanın taarruzuna maruz kalmıştır. Şaban reisin iddiası na göre İsmail ve Mustafa Şaban rei- sin kayığından o ön bir çift balık çal mak istemiş ve kendisini müdafaa e dince de sandal küreğile dövülmüş tür. Suçlular yakalanmışlardır. Tahki- kata el konmuştur. Denizyol rının yeri tarifesi Denizyolları idaresi yaz tarifesini bazırlamıştır. Yeni tarifede görülen lü- zum üzerine, Mersin ve Marmara hat- İlarına fazla seferler tahsis edilmiş ve ibu arada da Çanakkaleye haftada iki (Thinouma ve Tsukakoshi) isminde | defa vapur uğratılmasına karar veril- olan bu iki Japon tayyarecisi 5 nisan | miştir,