June 3, 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

June 3, 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Meclis müzakereleri münakaşalı ol_du (Baştarafı 1 inci sayfada) € madde ile Bütçe Encümenine tevdi e- dilmiş bulunan 56 mcı madde müstesna olarak kanunun diğer maddeleri kabul Olunmuştur. Polis memurlarının terfihine ait olan 56 ıncı maddo üzerinde muhtelif hatibler Söz almışlardır. İlk olarak söz alan Bayan Nakiye El- Rün, halen kadroda bulunduğu muayyen Şartları ifa etmedikleri için terfi hakkı- ni kazanamıyacak olan ve fakat vazifele- rinin ifasında iyi sicil alarak bulunduk- ları hizmetleri yapmakta devam edecek- lerin de üç senede bir tahsişatlarına mu- ayyen bir zam yapılması hususunun a- dedleri pek mahdud olsa da bu gibi me- ARtlara karşı tatmin edici bir hareket teşkil eyliyeceğini söylemiş ve bu mak- sadla da bir de takrir vermiştir. Bu takrir üzerine Bütçe Encümeni rei- *i Mustafa Şeref Özkan ve mazbata mu- harriri Raif Karadeniz mütalealarını Söyledikten sonra Dahiliye Maliye Ve- killeri söz almışlar, bunun bir bütçe işi Olduğunu ileri sürmüşlerdir. Bu müzakerelerin sonunda Nakiye El- gün tarafından verilmiş olan takrir ka- edilmemiş Hüsnü Kitspçının Bütçe inin 56 ıncı maddesi yerine Da- hiliye Encümeninin 56 ıncı maddesinde- ki esaslar dairesinde yeni bir madde ya- Zzilmak için maddenin Bütçe Encümeni- he verilmesini gözeten taktiri nazarı dik- kate alınmıştır. Diğer kanunlar Polis teşkilât kanununun diğer madde- | ett lerinin müzakeresinden sonra da posta telgraf ve telefon idaresi teşkilât ve va- zifelerine ait kanuna ek kanun löyihasi- de, teşviki sanayi kanununun 30 ve 36 ıncı Maddelerinin değiştirilmesi, yeniden beş Bayan Nakiye dir dediler, evet eskidir. Tamire muh- taçtır, evet tamire muhtaçtır. Fakat bugün onun içinden, Hikmet beyefendi ondan sonra belki takib et * mediler emrazı sariye kısmı yeni yapıl- miştir, tekrar orada kirk yataklık te - davi kısmı yapılmak üzere projesi ha- zırlanmış tatbikata geçilmektedir. Bir, ikinci seririyatı vilâdiye Gureba hasta- nesi civarında yapılmaktadır. Sıhhat Vekâletine merbut olarak tıb fakültesinin açılmasını garabet telâkki ler, acaiblik telâkki ettiler, mesele de değildir. Esbabı mucibeyi O - |kumamışlardır. Esbabi mucibeyi oku- muş olsalardı bu mcs:lı:d_c belki biraz daha, bu lâyihayı kanuniye hakkında daha hayırkâr sözler söylerlerdi. Bir (SON POSTA Çocukluğumuzun Romanı, çok garip Bir davaya yol açtı _Bugünltrde, neşriyat âleminde, ga- rib davalar birbirini taki bedip dur - maktadır. Fakat açıldığını haber aldığımız en son neşriyat davasının, çok şayanı dik- kat bir ciheti vardır. Bu itibarla, bu da- vanın mevzuu, bizi olduğu kadar sizi de uzun uzun düşündürecektir. Babıâlideki kitabeılardan birisi mem- | lekette en fazla alâka ve kari bulmuş olan kitabları, yeni harflere çevirt - mektedir. Bu kitabcı, eski harflerle ba- sılmış, ve çok okunmuş olan kitabları araştırırken «Bir çalgıcının seyahati» adındaki eseri de bulmuş. Bu romanı yeni ve eski nesiller men- subları arasında; hemen hemen bilmi - yen yoktur, Kitabeı, bu kitabı, genç muharrirleri- Mizden birisine vermiş, ve: — Bu eseri al... Dikkatle oku... Eser biraz uzun yazılmıştır. Halbuki bu kâ- Gtd bahalılığında, bizim biraz muktesi- Gane davranmamış lâzımdır. Bu itibar- la, sen eserin lüzumsuz taraflarını at. Bana getir. Ben bu eseri yeni harflerle basmak niyetindeyim, demiştir. Muharrir arkadaş, kitabemmın isteği- ni yerine getirmiş. «Bir çalgıcının seya- hati» adındaki eseri hemen hemen yarı yarıya kısaltmış, Ve kitabcı, hülâsa ha- Bu gıl kimler Hangi mekteplere Girebilecekler ? Bu yıl hangi ilkmekteb mezunlarının hangi ortamekteblere girebilecekleri Maarif idaresince bir liste halinde ha - zırlanmıştır. Bu liste şudur: Bakırköy muhtelif orta okuluna girebilecekler Yedikule 43, Gazliçeşme 68, Bukirköyi, Ba- kirköy 2, Bakırköy 4, (Osmaniye), Yeşilköy 4 üncü lik okullar mezunları. Beykoz muhtelif orta okuluna girebilecekler Barıyer 14, Büyükdere 40, Kireçburnu 36, Rumelikavağı «8, Paşabahçe 39, Anadoluka- vağı 42, Beykoz 40, Çubuklu 37 nei ilk okul mezunları. Çapa kız orta okulunu girebilecekler Merkezefendi 22, Çapa 31, Topkapı 34, Ba- Jat 21, Haseki 24, Kocamustafapâşa 28, Sa- matya 29, Aksaray 45, Samatya 52, Aksaray 66 noct okullar mezunları. Emirgân orta okulhuna girebilecekler Barıyer 14, Büyükdere 30, Kizeçburnu 30, Rumelikavağı 4d1, Rumelihisarı 27, Uluköy 28, Yeniköy 33, Anadolukavağı 42, Anadolunisa- Ti 34, Kanlıca 36 nci ilk okul mezunları. Eyüp muhtelit orta okuluna girebilecekler Rami 33, Eyüb 36. Feshane 37, Deilerdar 46, Halıcıoğlu 2, Hasköy 21 inci okullar me - ranları. Fatih erkek orta okuluna gireblecekler Nişanda 38, Fethiye 16, Balat $8, Çar - şamba 15, Solmatamruk 17, Atik Ali 19, Zin- girlikuyu 20, Karagümrük 27 nci okul me « zunlari, Gelenbevi erkek orta okuluna girebilecekler Fatih 11, Fatih 13, Gelenbevi 18, Unkapa- line sokulmuş olan bu eseri, hemen © hafta dizdirtip, bastırmış, piyasaya çı * karmış, Fakat eserin piyasaya çıkışından bir kaç gün sonra, eseri basan kitabanın dükkânına, yaşlı başlı bir zat girmiş, ve kütüphane sahibine: bian Siz, demiş, ne hakla bu kilabı hü- lâsa edip basıyorsunuz? Kitapcı, lâkaydane omuz silkmiş: — Siz ne karışıyorsunuz? — Siz ne karışıyorsunuz ne demek? Kendi eserime ben karışmıyacağım da kaza teşkili hakkındaki kanun Jâyihala- | defa arkadaşlar tıb tahsili nazariyat -| kim karışacak? Tının birinci müzakercleri yapılmıştır. Ankarada Tıb Fakültesi Bundan sonta telsiz kanunu ile Anka- Tada bir tıb fakültesi tesisi hakkındaki “kanun iâyihalarının da birinci müzake- Teleri yapılmıştır. bir tb fakültesi kurulması. na ait kanun münasebetile söz almış olan hatiplerden Şevki Uludağ, yeni fakülte- hin kuruluşunun büyük Türk tabibi İbni Sinanın 900 üncü yıldönümüne tesadüf tttirilmesi temennisinde bulunarak Türk Milletinin yarattığı medeniyet yanında tababete vermiş olduğu büyük önemi te- Barüz ettirmiştir. Hasan Vasfi Somyürek Ankara tıb fa- inin Atatürk Türkiyesinin yarattı- B eserler arasında kendisine lâyık mev- kii alacağından emin bulunduğunu söy- Bayan Fatına Memik (Edirne), Türk fababetinin cumhuriyet idaresinde maz- har olduğu büyük inkişafı kuydederek Türk kızlarının erkek arkadaşlarile bir- likte sağlık sahasında çalışmalarını te- Min için çetin mücadelelerde bulunmuş Olanlara karşı meslek arkadışları adına #ükranlarını sunmuştur. Hastabakıcı mektebleri Bayan Huriye Öniz, söz almış olan ar- rının mütalealarına iştirak eyle- Miş ve Sıhhat ve İçtimal Muavenet Ba- unca Ankarada hasta bakıcı hem- _İft ve çocuk bakımı mektebleri açılması İÇin birer karar alınıp almmadığını sor- TMuştur. Hikmet Bayur Ankarada yeni bir fa- külte açılırken mevcud fakültenin eksik- in tamamlanması İlâzm geldiğini İleri sürmüştür. Ş Vekilin izahatı almış olan hatiblerden kür- 'İıım gelen Sıhhat ve İcümılî:::venet de şu beyanatta bulunmuş ve de- TMiştir ki: ai — İstanbul Tıb Talebe Yurduna bir Misli fazla talebe ahınması için bütçemi- tan çıkmış kotuyucu tıb tahsili haline | — © kitab nereden sizin eseriniz olu- gelmiştir. Bügünkü tedrisatın esası bu-|yor ? dur. Ankarada açılacak olan tıb faki ne biz bugün hastanenin civarında bi tün vesaltimizi verer rın Ankara Üniversilesinin bir parça- B olarak maarif vekâletine geçmiyece- ğini söylemiyoruz. Böyle bir şeyimiz Fakat siz kitabın müellifi değil, mü - yoktur. İki terbiye sistemi yoktur. Bir müstemleke bahsi Bir müstemleke bahsi geçti. Bun « dan bir şey anlamadım. Binaenaleyh Ankarada yapılacak, sıhhat vekâletine merbut olacak fakültenin müstemleke ile ne alâkası var? Anlıyamadım. Bunun haricinde eşbabı mucibe ga - yet mufassaldır. Huzuru âlinize tak - dim edilmiştir. Ayrıca bir Maruzatım yoktur. Suallerinize âmadeyim (alkış- lar). Tekrar söz alan Hikmet Bayur bir profesörün kendisine bu hastanelerde bir yatağa iki kişi yatırmak moeburiye- tinde kalındığını söylemiş olduğunu kaydederek sıhhat ve içlimai muave- net vekilinin fakülteler için alınan ve alınmak üzere bulunan tedbirlere te - şekkür eylemiş ve kendisinin de esasen bunu istemekte olduğunu ilâve eyle - miştir. Hikmet Bayur'un bu mütalealarına karşılık olarak sıhhat ve içlimai mua- venet vekili Refik Saydam tekrar ce- vablar vermiştir. Neticede kanun maddeleri okunarak kabul edilmiştir. Moclis cuma günü |toplanacaktır. Belediye zabıtası Ankara 2 (Hususi) — Polis teşkilât kanununun — maddelerinin — müzakeresi si- |adım — O kitab benim eserimdir. Benim «Mehmet Tovfik» dir. Kitabın istüne bakarsanız, imzamı görürsü « açıyorsak Ya -İnüz! Kitabcı, gene aldırmıyor: — Kitabın üstünde sizin isminiz var, tercimisiniz! Çünkü bu eser almanca - dan tercüme edilmiştir. — Hayır... Bu kitab almancadan ter- tüme edilmemiştir. Bizzat tarafımdan yazılmıştır. — Fakat kitabın üzerinde almanca - dan tercüme edildiği yazılı!.. — Öyle yazılıdır. Fakat öyle değil - dir. Kitapcı hayretle sorar: — Nasıl olur? — Bana inanmıyorsanız, bu eserin almanca aslını bulun, hatiâ bu eserin aslını değil, bu esere az çok benziyen almanca bir eser bulabilirseniz, size on bin lira vermeye hâzırım! — Eğer bu eser sizin olsaydı, imza- mızı: «Müellifi» diye atardınız... Ma - demki eser Sİzİndir, niçin üzerine «al- | şakapısı 20, İmrahör 21, Nakkaşlepe 25, Kep- mancadan tercümedir» diye yazdınız? jçedede 30, Tubaklar 46, Üsküdar 47, Selâmsız — Bu eser Abdülhamid devrinde ya- zılmıştır. O devirde, milli eserler yaz- mak memnudu, Ben de, eserim! sansür- den geçirebilmek için, tercüme edilmiş gibi gösterdim. Hem öyle yaptığıma hiç de pişman değilim. Eserim, fazla o- kunuşunu, biraz da, tercüme zannedili- şine borçludur. Çünkü halk, garbtan gelen eserlere, bizden Çıkan eserlerden daha fazla kıymet veriyor. Bizim mu - harrirlerimizin eserleri arasında öyle- ieri var ki, yerli imza taşıyışlarına kur- 18 bararetli olmuştur. Gencral Şefik zabı- | kandırlar. Eğer onlar da bir Fransız, tai belediye işlerinde kullanılan polis | pi; Alman, bi İngiliz imzası taşısalardı, memurlarına bü kanun hükümlerinin teşmil edilip edilmiyeceğini sormuştur. Raif Karadeniz encümen namına cevab vererek, bunların da bu kanun hüküm- Z0 lüzim gelen tahsisatı koyduk. Bu mü-!lerlne tâbi olacaklarını, yalnız maaşları- üç sene sonra burada mekteb Nin belediyeler tarafından — verileceğini Açılınca üç sınıfı birden derhal faaliyete | söylemiştir. Beçecektir. Haseki dahili kısmı üîîşıelu dahili kısmını feci tabirle Vsif ettiler. Kat'iyen böyle değildir. diyebilmek için evvelâ vesaitin n olması, sonra müessesenin için- Şalışan insanların bunu görmiye - kadar kabiliyetsiz olmaları lâzım- Halbuki orada çalışan doktorlar "tubî mütehassıslar memleketin en Ku 1Ş İnsanlarıdır. Ve kendi vazife- Tini yapmaktadırlar. Binalar eski - tek a Romanya Muhacirlerinin hukuku gözetilecek Ankara, 2 (Hususi) — Romanyadan Türkiyeye gelecek muhacirlerin Ro - manyada bırakacakları emlâk ve arazi- 'nin tasfiyesi için teşekkül edecek ko - misyonda Türk muhacirlerinin huku - kunu gözetmek ve muhacirleri bu ko- misyonda temsil etmek üzere Tokat meb'usu Nâziım Bükreşe gidecektir. bugün bir şâheser bilinirlerdi! 'Türkiyede en çok okunmuş olan ese- rin meçhul müellifi Mehmet Tevfikle kitabcı arasında böylece başlıyan mü- ni hayli devam etmiş, ve müş - bet bir netice vermeden nihayet bul - SDi R ü Yani müellifle kitabcı anlaşamadan ayrılmışlar. Neticede, «hakkı te'lif» ve tazminat isteyen mücllif mahkemeye başvur - muş. Ne dersiniz? Senelerce «beynelmi - lele, ve «şâheser» sanılan bir eserin, bir Türk, meçhul ve mütevazi bir Türk müellifinin kaleminden çıkmış olması şayanı hayret, şayanı dikkat, ve şayanı iftihar değil midir? Selim Tevfik nı 54 üncü okul mezunları. Heybellada muhtelit erta okuluna girebilecekler Büyükada, Gurgaz, Kınalıada ilk okul me- zunları. Htanbul kız orta okuluna girebilecekler Cağaloğlu 1, Alemdar 2, Alemdar 44, Ka - dırga 3, Gedikpaşa 69 uncu llk okul mezun- ları, Kadıköy 1 inci orta okuluna girebilecekler Cevizlik 'T, Moda &, Talimhane 52, Moda 41, Bostancı 21, Erenköy 4. İçerenköy 16, Eren- köy 38, Göztepe 5, Kızıltoprak 6, Merdiven- köy 18, Kızıltoprak 29 uncu ilk okul mezun- Jarı, Kadıköy 2 nc1 orta okuluna girebilecekler Cevizlik T, Moda 8, Acıbadem 10, Moda 41, Kızıltoprak 6, Kızıltoprak 49 uncu okül me- zunları, Kadıkây $ üncü orta okulutıa girebilecekler Acıbadem 10, Yeldeğirmeni! 11, Yeldeğir - ment 12, Talimhane 25 inel okul mezunları, Kasımpaşa muhtelit arta okuluna girebilecekler Parmakkapı 20, Firuzağa 15, Kasımpaşa 8, Kasımpaşa 4, Kazımpaşa 5, Kasımpaşa &, Kasımpaşa 9, Kasımpaşa 10, Şişhane 11, Fin- gikli 13, Tophane 37, Kuledibi 45, Feriköy 17, Mecidiyeköy 42, Şişli 43, 44 üncü ilk okul me- zunları, Kumkapı erkek orta okuluna girebilecekler Beyamd 5, Beyazıd 10, Beyazıd 42, Kadır- ga 3, Gedikpaşa 59, Sultanahmed 2 nci okul mezunları. Nişantaşı kız orta ekuluna girebilecekler Feriköy 17, Mecidiyeköy 42, Şişli 44, Şişli 43, Nişantaşı 15, Maçka 22, Dikilitaş 94, Ni- şantaşı 52 nci lik okul mezunları, BSüleymaniye orta okuluna girebilecekler Beyazıd 5, 6, 10, 42, Şüleymaniye 7, & inci Uk okul mezunları. Üsküdar 1 inci orta okuluna girebilecekler 'Toptaşı 15, 46, İhsaniye 19, Paşakapısı 20, İmrahor 21, Atlamataşı 22, Bultantepe 4, Nakkaştepe 25, Kepçedede 30, Üsküdar 47, Belâmsız 48, Beylerbeyi 27, Çengelköy 28, Kandilli 13, Kophanelloğlu 14 Üncü iik okul mezunları. Üsküdar £ inci kız orta okuluna girebilecekler Toptaşı 15, Harmanlık 17, İhsaniye 19, Pa- 48, Bürhaniye 29, Kısıklı 13, Tophanelloğlu 14 üncü Uk okul mezunları. İstanbal erkek lisesine Cağaloğlu 1, Alemdar 44 üncü okullar. Pertevniyal lisesine girebilecekler Aksaray G4, Horhor 56 nci okul mezunları. Cumhuriyet kız Tisesine girebilecekler Fatih 13, 11, Gelenbevi 18, Niçantaşı 38, Hunkapanı 12, Fethiye 10, Unkapanı 4, Ba- Jat 55, Çarşamba 15, Salmatomruk 17, Atik AlI 19, Zincirlikuyu 20, Karagümrük 27 nci ilk okul mezunları. Vefa erkek lisesine Beyamıd 6, Süleymaniye T, 8, Unkapanı Kabataş erkek lisesine girebilccekler Ortaköy 38, 23 üncü okullar. Erenköy Hisesine girebilecekler Bostancı 1, Erenköy 38, 4, İçerenköy 16, Göztepe $, Merdivenköy 18 tmci okullar. Haydarpasa lisesine girebilecekler Harmanlık 17, Bürbaniye 29 uncu okullar, Kandilli kız lisesine ler Rumelihisarı 27, Uluköy 28, Yeniköy 33, A- nadoluhisarı 36, Kanlıca 38, Beylerbeyi 27, Cengelköy 28, Çubuklu 37, Sarıyer 14, Bü - yükdere 30, Kireçburnu 36, Rumelikavağı 41, Anadolukavağı 42, Çubuüklü 37, Paşabahçe girebilecekler 12, Fındıklı 13, Beşiktaş 19, Kılı- çall 20, Ortaköy 23, Beşiktaş 38, Ortaköy 99, Beşiktaş 46, Arnavudköy 26, Bebek 20, guncuk 45, Yıldız M, Beyoğlu 29 uncu mezunları, Sinemacıların grevi Holivut, 2 (A.A.) — Verilen haberler bilâfına olarak Holivut stüdyolarında grev devam etmektedir. Kuz- okul Seğüta Büyük Türk Mimarı Sinanın köylülerinden Gelen mektup | (Baş tarafı 1 inci sayfada) tün milli meselelerde olduğu gibi bu iş- h de de gösterdiği hassasiyet bütün meme lekette ve bilhassa Mimar Sinanın doğe duğu, çocukluk ve ilk gençliğini yaşıdığ Ağirnas köyünde şükranla karşılanmış, köy halkı namiha muhtar Mazhar Özsoy bu hislere tercüman olmuştur. Çok dik- kate lâyık gördüğümüz bn mektubu va — gönderilen resimlerden birini dercediyo- ruz. Mektup şudur: «T mayıs 987 tarihli Son Posta gazc'ae — sinde büyük Türk sanatkârı Mimar * nah için yazdığınız betgeyi köylü hc şeriler hep bir arada okuduk. İstanbu eahil bir hıristiyan vatandaşın adı, soyu, sopu belli Sinan gibi ünlü bir : mı Yunan ırkından sayarak yanlış , Atinalılara mal edişini hayret ve neir. > le karşıladık. Bundan dört yüz kırk y -di yıl önce bizim köyümüzde (Ağirnas) (:. — ğan ve hâlâ mensup olduğu #ilenin 0 runları ve akrabaları bile sağ olan Ab- | dülmenan oğlu Sinan öz kan bir Türli | çocuğudur. İç Anadolunun en eski bir köyü olan | Ağirnas, hava, su ve manzarasının gü- zelliği, gerekse halkının keskin zekâsile — bu ortalıkta tanınmıştır. Eski mecelle- | nin vâzılarından müftü Mesut ta Ağir- naslıdır. Bu köy halkının ne derece zekl ve uyanık olduğunu anlamak için bun- dan 25 yıl önce kendi emek ve paralarile kendi ustalarına yaptırdığı okulunu gör mek yetişir. Z Atatürk gibi cihanda eşi bulunmıyan bir dâhiyi ve tarihte nice büyük kahra- manları yetiştiren Türk ulusuna Mimar Sinan çapında adamlar yetiştirmek güç değildir. Kendisi Türkelinde, Türk so- yundan doğan, Türk sanat terbiyesi alan Mimar Sinan bütün hüviyetile bizimdir. Ona haksız yere sahip çıkanlar Sinanın değil, önce kendi şahsiyetlerinir. Yunan — ırkından olduğunu isbat etsinler.. Dinarlı Kaçmadı (Baştarafı 1 inci sayfada) vet etmeleri dolayısile bilhassa şahsım üzerinde gazetelerde birbirini tutmıyan muhtelif neşriyat hakkında muhterem gazetenize bu mektubu yazmak lüzumu- nu hissettim. 25/5/1937 tarihinde Karacabeyde Ka — radağlı Corci ile yaptığım maçta sol eli- min parmakları yakın bir zamanda gü- reş yapmaklığıma imkân bırakmıyacak bir şekilde incinmişti. Güreşi müteakir Bursaya avdet ettikteri sonra Ahmet Tev. — fik Paşa hastanesine giderek parmakla- rımı muayene ettirmiş ve doktorlardan bir müddet için güreş yapmamaklığım tavsiyesini alarak bir ay evvel, iki güreş yapmağı kabul ettiğim Bilecike (sırf sö- zümde durmak) ve sıhhi mazeretimi mü- sabaka mürettiplerine bizzat göstermek üzere) hareket ettim. Şehre muvasala- tımda 10 güne kadar güreşemiyeceğimi mübeyyin Yenişehir hükümet doktoru- nun 28/5/1937 tarihli raporunu göstere- rek Bursaya avdet ettim. Sayın gazetenize Bilecikten çektiğim bir telgrafta Komanın benimle güreş mezden önce Mülâyim, yarım dünya Sü- lJeyman ve Ârifle güreşmesini bildirmiş- tim. İşbu telgrafımın efkânı umumiyede bir takım yanlış dedikodulara yol açmış olduğunu görerek Amerikalı pehlivan. | Koma ile dahu evvel güreş yapmağa ha- zar bulunuyorum. Yalnız, parmaklarım | 10 güne kadar istirahate muhtaç oldu- gundan bu müddetin hitamında yeniden muayene olup doktarlarca güreşebilece- ğime karar verildikten sonra maç tari- hinin tesbiti üzerinde mutabık kalabili- rim, Komanın benimle güreşmesini arzu et- tiğinden daha pek fazla olarak ben de kendisile güreşmeyi arzu ediyorum. Bur- sada yapılmasını istediğim bu müsabha- kanın bir hayır cemiyeti menfaatine are. ganize edilmesini dilerim. Yukarıda mev« zuubahs Yenişehir hükümet doktorunun sıhhi mazeretim hakkındaki raporu sure- tini bu mektubumla birlikte neşri ile takdim ediyorum. Derin saygılarımı kabul etmenizi dilerim.» Şu mektuplan ve ona merbut rapore dan anlaşılacağına göre Dinarlı bu müsa- bakalardan kaçmamıştır, tedavi edilmek üzere on gün mühlet istemektedir. İyi olunca Dinarlı Koma ile Bursada bir müsabaka yapacağını söylemektedir. Fakat acsba Komanın Dinarlının eli geçinciye kadar tahammülü var mıdır? Bunu bilmiyoruz. KP ŞKBi e Gi