2 Temmuz 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

2 Temmuz 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Ispanya me selesi gene tehlikeli bir safhaya girdi hakkında bir makalesi B. Musolininin İspanya Londra 1 (Hususi) — İtalyan gazete” leri İngiltereye karşı yeni ve şiddetli bir hücuma başlamışlardır. Musoliniran malı olan Popolo d'İtalya gazetesinde, bizzat Musolini tarafından yazıldığı tahmin edilen bir makalede, $u satırlar okunmaktadır: İtalya gönüllü gönderilmesini yasak eden şubat anlaşmasına kat'i olarak ria- yet etmiştir. Halbuki Fransa buna kat'iy- yen riayet etmemiştir. İtalyan gönüllü- leri hiçbir zaman hükümet tarafından nderilmemiş ve buna binaen hi met nları geri çağıracak vaziyette odeğil- dâir ve çağırmıyacaktır. Gencal Franko bunları manevi taahhütlerinden kurta- rebilir. Esisen İngiliz ademi müdahale- yalmz ahmakların inanabileceği bir masal olduğunu söylemek zamanıdır. Hakikatte İspanyaya İngiltereden gönül- *ü zabit, asker, silâh, tayyare ve mühim- mat gitmiştir. İngilterede ianeler taplan-|biri * mış, İspanyol bolşevistleri lehinde bü- yük bir propaganda faaliyeti yapılmış- tr. İngilterede ve Fransada Vâlensiya- nın zaferi için mümkün olan her şey ya- Pılmıştır. Buna mukabil Almanya ve İ- a genin #irayetine mâni olmak in ellerinden geleni yapmışlardır. Ma- haza bolşevizmin Akdenizde yerleşmesi teşebbüsü akim kalmıştır. , Kontrol meselesi Paris 1 (AA) — Konteni smeselesin: deki derin bedbinlik devam etmektedir. Gazeteler, İspanya hududlarında file hiçbir beywelmilel kontrol mevcut olma- dığı kanaatını gösteriyorlar, İngiliz men. balarından gelen bazı haberlere rağmen, ademi mürahale komitesi reisinin, önü- müzdeki celsede iki taraf için muharib sıfatının tanınmasını teklif edeceği de zannedilmektedir. Buna mukabil diğer devletlerin tam bir bitaraflık muhafaza etmeleri istenecektir. İtalyanlar memnun değil Roma 1 — İyi malümat alan mahafil- Gen öğrenildiğine göre, kantrol hakkın- da İngiltere ve Fransa tarafından yapi- lan teklifler hiç te memnuniyetle kar- şılanamamaştır. İngiliz - Fransız teklifi esasına müöstenid bir tarzı hal bulunma. sı güç gözüküyor. İyi mahafilden, İtalyan harp gemileri- nin İtalyan menafiini korumak üzere İs- panyol sularında kalmaya devam ede- çekleri öğrenilmiştir. Almanlara göre Berlin | — Ademi müdahale mese- lesine dair olan Fransız - İngiliz tek - lifleri hakkında tefsiratta bnlunan Cor- respondance Diplomatigue, diyor ki; Münhasıran Fransız ve İngiliz ge - mileri tarafından yapılacak bir kon - trol kabul edildiği takdirde, İspanyol Bolşevistlerinin manevralarını mükâ - fatlandırmak demek olacaktır. Portekizin miimanaatı Londra | (A.A.) — Salâhiyettar ma- hafilde teyit olunduğuna nazaran Por- lekiz hükümeti, umumi kontrol vazi - i tavazzuh edinceye kadar İspan - ya - Portekiz hududunda bulunan İn - giliz ki ol memur Nasyonalisiler bir kasaba zaptettiler. Bilbao I — Havas ajansının ınuhe- kıt'alaria tebdil edilen «Si- yah oklar» livası dün sabah fecirle be- raber Sonorrostro'daki mevzilerinden hareket etmişlerdir. İlk âsi müfrezeleri ey 15,000 nüfuslu Castro » Urdizles kasa - basına girmişlerdir. Kasaba, içinde mü limanı bulunan muha - al(AA)—M eti tebliğ ediyor: Hüviyeti meçhul 7 harp gemisi dün saat 23 te Minorgue adasında Mahon civarınd na istihkâmı önün şi yapmışlardır. Vaziyet bugün belli olacak , Londra 1 -- Hariciye nezaretinde söy- tondiğine göre, İngiltere ve Fransa yarın toplanacak olan ademi müdahale kömite- sinde çok azimkâr bir hattı hareket itti- baz edeceklerdir. ion'un yazdığına göre, sesi kat'i bir mahi- aci İngiltere muvafık bir kontrol sistemi teabit edilmezse ademi müdahale plânı- pa bağlı kalmağa taraftar değildir. Valansiyada tevkifler Barselona 1 (A.A) — Polis feshedil- miş olan Troçkist partisi merkezlerinden birinde mühim miktarda silâh ele geçir- miş ve 40 kişi tevkif etmiştir. Dahiliye Vekili yarın Moskovaya gidiyor Matbuat Cemiyetinin dünkü ziyafetinden bir intiba (Baş tarafı 1 imei sahişede) muvasalat edecek olan Dr. Arasla birle- gecektir. Ara yerdeki zamanı Bay Şükrü Kaya Romanya ile Lehistanda kısmen yolculuk ve kısmen de mişafiret suretile geçirecektir. Türkiye Cumhuriyetinin hem Dahili- ye Vekili, hem de Halk Partisi Genel Sekreteri olan Bay Şükrü Kaya, ayni za- manda Türkiyenin en ileri gelen münev- verlerinden ve fikir adamlarından biri- dir. Bu bakımdan, Türkiye ile Rusya a- yasindaki dostluk bağlarını bir kere da- ” teyid etmek üzere Moskovaya giden bir heyetin uzyu olması, Türkiye Cum- huriyetinin. Sovyetlerle olan dostluğa De derecede kıymet verdiğinin bir delili oluyor. Bay Siikrü Kaya yaya bir seyahat te- menni ederiz. > 4 Basın Kurumumuz dün Bay Şükrü Kayanın şerefine Perapalasta bir öğle ziyafeti verdi. Ziyafette Basın Kurumu- nun idare heyeti üyeleri ile İstanbulda çıkan günlük ve haftalık bütün gazete ve. mecmusların başmuharrirleri ve ya- zı müdürleri hazır bulundular, Bay Şükrü Kaya hem Dahiliye Vekili, hem Parti Genel Sekreteri, hem de eski bir gazetecidir. Bu itibarla dün kendi ri- yasetinde Yapılan toplantıda meslek dü- şüncelerini anlattı, gazetecilerin meslek düşüncelerini dinledi ve iyi hazırlanmış bir sofranır etrafında iki saatlik bir va- kit iki dakika kadar kısa geçti. Irak Hariciye Nazırı Tahranda Tahran 1 (A.A.) — Naci-El-Asıl ve ma- iyeti bugün saat 18 de Tahrana muvasa- Jat edeceklerdir, İye kadar gördüğümüz en büyük bir gü- SON POSTA isveç güreşçileri ve meşhur Slavya takımı geliyor Galetasaray klübü 32 inci yıldönümü münasebetile yapacağı büyük spor teza- hürleri arasında kayda değer iki büyük hareket göze çarpmaktadır. Dünya güreş âleminde en büyük şöh- ret yapmış olan İsveçlilerin İstanbula yollayacakları dört güreşçi de isimleri ve şöhretleri itibarile dünyanın sayılı pehlivanlarıdır. Kendi sıkletlerinde eşsiz birer pehlivan olan İsveçlilere karşı mü- sabaka yapacak olan Çoban Mehmet, büyük Mustafa, Mersinli Ahmet ve Ke- nanın carpışmssı memleketimizde şimdi- kuvafür ER —. - rsş hareketi olacaktır. Güreş minderi ü- zerinde en büyük tecrübe sahibi olan Finlandiya'ılara üstün bir kuvvete ms- Vk olan İsveç takımının İstanbul seya- bati güreş tarihimizde elddi bir sayfa 0- lacaktır. Gene bu bayram münasebetile artık İstanbula gelmesi on kabi şekli alan Çek- lerin meşhur Slavya takımını da bir ke- re daha sahalarımızda kırmızı beyaz gömleklerile seyre imkân bulacağız. 1923 senesinde yapılan bir teşebbüs üzerine İstanbula getirilen Slavya takımının © Bir yüze yaraşan kuvafür, onun güzel- liğini yarıdan ziyade arttırır. Fakat ku- vafürü bulabilmek sanıldığı kadar kolay bir iş değildir. Bunun için evvelâ çehre- nin hususiyetlerini tetkik etmek, sonra bu hususiyetlere nasıl bir «kuvafür; ün uyabileceğini bilmek lâzımdır. Bir çehrenin saç şoklile en ziyade alâ- kadar olan kısımları alın, gözler ve yü- zün umumi biçimidir. Saça verilecek şe- kil iyi seçilirce bunların kusurları kapa- nır, bilâkis güzellikleri göz alır bir hale girer. Bunun için kuvafürünüzü tesbit etme- den önce çok düşünmeli ve bir çok mü- tehassız tecrübelerine dayanan şu nok- talara dikkat etmelisiniz. * (1) Gözleri güzel olanlara en ziyade yaraşacak kuvafür:; Saçları dümdüz arkaya doğru tarayıp yalnız alnınızı iyice açınız. Meydana çi- karınız, şakaklarınızın iki yanlarında bi- rer kabarık ufak rullo veya bukle yapı- nız. Bu buklelerin uçlarını biraz incelte- zek yanaklarınıza doğru indiriniz. Fakat yanaklarınızı bütün bütün kapamayınız. 'Yivinizi Ister yandan, isler ortadan a- yırabilirsiniz. Hattâ isterseniz hiç yiv aç- mıyabilirsiniz de... Yeter ki - hangi şekil- de olursa olsun « tepeye gelen saçlarınız arkaya doğru taranmış olsun, alın açıl sın, yanakların yanları örtülsün. Bu şekil saç çerçevesi içinde gözler çok dikkati çeker. Bunun için ayrı, güzel ve manalı göz'ü bayanlar gözlerinin güzel- liğini arttırmak için bu şekli kabul etme- iidirler, (2) Saç çekli yüzü ince gösterebilir; Eğer, çeneniz kemikli ve kuvvetli ise şu kuvafür yüzünüze lâzım gelen inceli- ği ve beyziliği verebilir; Bütün yüzünüzü ufak ufak bukleler - den bir çerçeve içine alınız. Bu çerçeve yüzü inceltir. Ve kuvvetli bir çenenin verdiği biraz erkekçe manayı kadınlaştı- mr. Bukle çerçevesinden hariçte lan bütün saçları dümdüz tarayıp arkada u- fak bir rulo halinde toplarsınız. Dalga ya- parsanız başınız lüzumundan fazla bü- yük görünür. İsveçlilerle karşılaşacak olan Çoban Mehmet tarihte yaptığı maçlar hâlâ hatırlarda- dır. İlk maçta Galatasarayı 7-0, o zaman- Yi meşhur Altınorduyu 7-0 ve Fenerbah- çeyi de yaptığı bir sayıdan dolayı coşa- zak 10-1 gayı ile üstüste mağlüp eden Slavya o gün olduğu gibi bugün de Çekoslovakya şampiyonu bulunmaktadır, Çekoslovak milli takımma en çok 0- yuncu veren Slavya bu sene Merkezi Av- Tupa kupasında oynadığı takımla İstan- bula geleceğine göre Taksim stadı gene futbol hareketi itibarile tarihi bir gün görmüş olacaktır. Artık futbol âlemimizde bir darbıme- sel halini alan Galatasarayın eski antre- nörü İngiliz Billi Hunter bize futbol öğ- retti diyorsak, muhakkak ki Sluvya da bize nasıl futbol oynandığını hem öğret miş, hem de göstermiştir diyebiliriz! Şehrimizde iki müsabaka yapacak olan £lavya takırsını İstanbulda 25 ve 27 tem- muzda zevkle seyretmiş olacağız. Pazar günkü maçların hakemleri Pazar günü mili küme maçları dola- yısile karşılaşacak olan Galatasaray - Gü- neş maçını Ankaradan Kemal Halim, Fenerbahçe - Beşiktaş maçını da İzmir- den Mustafanın idare etmeleri için Fut- bol Federasyonu tarafından alâkadar klüplere tebligat yapılmıştır. Londradaki atletizm şampiyonası Ötedenberi bütün dünya atletlerinin iştiraki için açık bir müsabaka olarak ya- pılan İngiltere atletizm şampiyonasına Londrada tahsilde bulunan atletlerimiz- den sirık atlama rekordmeni olan Gala- tasaraylı Fethi Giray da iştirak edecek- tir. Bu müsabakalar on yedi temmuzda Wayt Siti stadında yapılacaktır. Tenis şampiyonası Londra 1 (AA.) — Wimbledon tenis şampiyonalarırın dömifinalleri: Tek erkekler: Alman von Oramm, İn- giliz Austin'e 8/8, 6/3, 12/14, 6/1 galip gelmiştir. Amerikalı oBüdget gene Amerikalı Pârker'i 2/6, 6/4, 6/4, 6/1 yenmiştir. * 3 — Uzun ,ince bir yüze sahipseniz ve yüzünüzün hu inceliğini gözalıcı, orijinal bir hale koymak istiyorsanız kuvafürü- nüz şu tarzda olmalıdır. Bütün yüzünüzü (hem yanlardan, hem de yukarıdan) iyice açınız. Kulaklarını- zı, alnınızı iyice meydana çıkarınız. Bü- tün saçlarınızı arkaya doğru tarayınız. Alnınızın ve şakaklarınızın gerisinde (te- peden itibaren yanlara doğru) Adeta bir taç şeklinde düz ve yassı «bukle» ler sı- ralayınız. Bu kuvafür yüzünüzün mev cut inceliğini arttırır ve daha eşsiz bir ha- le koyar. Kibar ve zarif gösterir, * 4 — Eğer yüzünüzün beyziliğini yalnız çenenizin hafif geniş oluşu bozuyorsa Şu kuvafürle bu kusuru hususi bir güzellik haline koyabilirsiniz. Sivri tarafı çenenize gelecek bir mü- |selles farzediniz. Yukarıda kalan iki za- viye şakakları teşkil etsin, İşte kuvafürü- Düz bu şekilde bir çerçeve olmâlıdır. Şa- Sayfa ? ——ş—.m ENJ Kimlere hangi nevi yaraşır? kakları açan, alnı olduğundan fazla geniğ gösteren, bilâkis yanaklara doğru indiki iki ucu birbirine yaklaşıp yanakları ör»! ten bir kuvafür, Saça bu şekli, büyük buki lelerle vermek en muvafık olur. Arkada kalan saçlarınızı dalga yeptı- rabilirsiniz. Uğlarını ensenize doğru in- dirip kulaklarinızın arkasından gösterir. seniz kuvafürünüzü kusursuz olarak ta- mamlamış olursunuz. Bu saç tuvaleti hem, yüzün beyziliğindeki kusuru gizler ve düzeltir. Hem alnı ve kaşları güzel bir tarzda meydana çıkarır. Hem de geniş çe- venin ifade ettiği sporcu ve enerjik mas nayi muhafaza eder. * 5 — Alnınız lüzumundan fazla genişsei O zaman mutlaka bir kâkül kestirme siniz. Bu kâküle istediğiniz şekli vere bilirsiniz. İsterseniz düz tarayıp yalnız uçlarını yana doğru kıvırıp «briyantin; le iyice yatırabilirsiniz. İsterseniz seyrek, ufak «bukle; ler yaparsınız. Bunlardan hangisinin yüzünüze daha iyi yaraşaca- Eını hepsini sıra ile birer defa yaptırarak kendiniz tayin edersiniz. Yalnız hangisi ni yaptırırsanız yaptırınız, hiç bir zaman! ne pek kalın, ne de pek uzun kâkül kes« tirmeyiniz. * 6 — Bilâkis alınları lüzumundan fazla dar olanlara gelince: Onlarm «yiv» lerini ortaden ayırıp İK yanları arkaya doğru taramaları muvafık olur. Bu şekilde alnın yalnız ortası aşağı inmiş gibi görünür. Yanlara daha fazla açıklık hissini verebilmek için çok sey- rek, hemen bir kaç tel saçtan ibaret bir » akroşkör - (kıvrık saç) yapmak ta fe na olmaz, * Bütün bunlar in (güzel veya ku-, surlu) kusu: ri içindir. Umumi esaslara gelince: 1 — Sarışınlar daha dağınık, daha kas barık saç tuvaletleri yaptırmalıdır. Esmerlerse daha net, daha yatkın ve ürha düz kuvafürleri tercih etmelidirler, 2 — Esmer veya sarışın her bayan başı büyük gösteren, lüzumundan fazla kül- fetli görünen, sun'i tesirini verecek kâs dar fazle dalgalı ve bukleli kuvafürler - dan kaçınmalıdırlar. Her şev gibi saçın da en sâde ve en ta- bii görüneni en güzelidir. 3 — Boyları veya boyunları kısa olan- lar saçlarını mümkün olduğu kadar yu arda toplamalı, yahut ta kısa kestir » meli, yeni erselerini açmalıdırlar, 4 — Uzun boylu bayanlardan saçlarını uzun bırakmayı sevenler bu arzularını yapabilirler. Amma bir şartla... Ensedes Xi saçlarına ihmal edilmiş bir manzara vermemek şartile, 5 — Saçların hepsini kalın bir örgü ya- PIP başın üzerinden dolaştırmak evvelce pek hoşa giden bir kuvafürdü. Yüze cok saf bir mara veren bu saç şekli o kadar çok yapıldı ki bugün artık her bayanın kaçınması lâzım gelecek kadar gözden düşmüş bulunuyor. Hülâsa: Saçı yüze y mak, onun güzelliğini arttıracak, çirkinliğini kapıyacak şekilde tanzim et- mek güzelleşmenin en mühim sırların » dan ve esaslarından biridir.