6 Temmuz 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

6 Temmuz 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

E eğendiğin erkek tipleri hangileridir? ş — 559 — Erkeğin ruhi vasıfları birbirine uygun olmalıdır © Beğendiğim erkek: © Zekâsı tem, vücudu sağlam, seciyesi yüksek, geçimli, iradesi kuvvetli, iyilik ve yardımsever, fedakâr, vicdanlı ve hürmetkâr olmalı Mes'uliyet duygusu ışimalı. Tahsil ve terbiyesi tam, ırkı te- « miz, dini sağlam olmalıdır. Güzelliğin bunların yanında hiç bir kiymeti yoktur. Ruhi vasıfları birbirine “uygun bir erkek dünyanın en dürüst bir “çerkeğidir. ; Fener Yıldırım caddesi No. 86 İclât Akön miz 8 Sırasında mütehakkim, muhakemesi keme bir erkeği tercih ederim Benim için erkekte tip mevzuu bahso- Jamaz. Yalnız çok göze batacak kusurları olmamalı. Yaşı 30 ilâ 45 srasında olmalı. Oldukça mevkii içtimai sahibi, evinin ihtiyaçları- 'nı lüks şekilde değil, tabii şekilde temin detek varidata malik olmalı, dürüst, nütekâmil ve sırasında mütehakkim, yüks bir seciye sâhibi, muhakemesi kuvvetli olmalı. Tesir altında kalıp ta sui- ; sahibi olmamalı. Hodbin olmayıp ku- 'tacağı bir yuvaya bihakkın bağlı bir er- kek olmalı. — İçki ve oyunu iptilâ halinde olmayıp k için kullanmalı, , 5 İzmir: H. T. © (Sarih adres ve isminin neşrini ista - memiştir.) : —S6l — - Kadın güzelden ziyade cazip ve nafiz olmalıdır © İşte aradığım kadındaki vasıflar; 1 — Sıhhatli ve neşeli olmak. © 2 — İktisadi endişelerle kocasına bağlı lunmamak. in yalnız sevgi ve anlaşma ine müessis olduğunu bilmek. 4 — Sevgi ve anlaşma kalktıktan sonra “âyrılmanın lüzumuna kani bulunmak, “5 — Kıskanç olmamak ve açık kalbli ve çık sözlü olmak. © & — İhtiyaç duyduğu zaman, gerek ka- fa, gerek kol işlerini, muhtaç olmıyacak “derecede becerebilmek, 7 — Cemiyet telâkkisine ve sınıf şuu- rma sahip bulunmak, — Cesur olmak. — (Güzel) den ziyade (cazip) ve (na- ) olmak, 4 3 Ankara: Hikmet Elin iz kadın ve Kadın musiki aletlerinden hiç olmazsa birini bilmelidir Beğendiğim kadın tiplerinde bence a- ranan vasıflar şunlardır. 1 — Orta boylu, güler yüzül, yeşil göz- Ii. tabli güzellikte, sarışın olmalıdır. 2 — Bana ve başkasına karşı da fazla inat etmekten mümkün mertebe çekin- meli, 3 — Tahsili ilk veya orta, fakat iyi bir aile terbiyesi görmüş olmalıdır. 4 — Mousikiyi sevmeli, musiki âletle- rinden hiç olmazsa birini çalabilmeli, se- si de güzel olmalıdır. i Eskişehir A. Ö. (Sarih adresinin rieşrini istememiştir.) İYİ Ben güzel olmıyan fakir bir kadın isterim Beğendiğim kadın çok güzel olmamalı. Hayatını kocasının hayatına uydurmalı, kadında tahsil aramam, zengin istemem. Kocasına, evine, ailı uzun boylu, şişmanca bir kadın beni bah- tivar eder, İzmit Post. Rest, İ, T. — 64 — Kadının çirkini olmaz! Her tipir. kendine göre güzelliği ol - makla beraber kadının çirkini olmaz. Gö- nül kimi severse güzel odur. Çey posta telgraf, telefon şefi Şahabeddin Gürcan | Kuçuk memleket haberleri | Yağmur Çanakkalede zarar yaptı Çanakkale o (Iususi) — Buraya çiddetii yağmurlar yağmış, Gelibolu, Yalova, Lâp- seki, Umurbey, Kangrlı ve Yapıllık haya- lisinde bir haylı sarar yapmıştır. Koyun ve IRADYOJ Bugünkü program 6 - Temmuz - 957 - Salı İSTANBUL Öğle neşriyatı: 120: Plâkla Türk musikisi, 1850: Hava- dis. 13.05: Muhtelif piâk neşriyatı. Akşam neşriyatı: 1840: Konferans: Kızılay Cemiyeti na - mına Bayan Şüküle Nibal, 19,30; Kanferans: Eminönü Halkevi neşriyat kolu namına Bay Nüsret Safa, 2000: Belma va arkadaşları ta- rafından Türk musikisi ve halk şarkıları, 20,30: Ömer Rıza tarafından Arapça söyler, 2045: Cemal Kâmil Ve arkadaşları taratın - dan Türk musikisi ve halk şarkıları (saat &- yarı), 21,15: Radyo fonik temsil (Maruh, 2215: $ ve borsa haberleri, 2230: Plâk- ia sololar, opera ve operet parçaları, YARINKİ PROGRAM 7 Temmuz 1957 Çarşamba İSTANBUL Öğle neşriyatı: > 1230: Plâkla Türk musikisi, 1250: Hava- dis, 1305: Muhtelif plük neşriyatı. Akşam neşriyatı: 18/20: Plükin dans musikisi, 19,30: Konfe- rans : Beyoğlu Halkevi namına doktor Kâ. İzm İsmaili : Güneş banyosu, 20: Nezihe ve arkadaşları tarafından Türk musikisi ve halk şarkıları. 2030: Ömer Rıza tarafından arâp- ça söylev, 20,45: Semahat ve arkadaşları ta- tatından Türk musikisi ve halk şarkıları, (Sant uyarı), 2115: Orkestra, 2215: Ajans ve borsa haberleri, 22,530 Plâkla zololar, opera ve operet parçaları, Erzurum belediye reisliği Errurum (Hususi) — Erzurum beledi- ye reizliğine tayin edilen Nafia Vekâleti münakalât reisi tauavinliğinden müstafi Şevket Arı gelmiş, işe başlamıştır. Üçüncü umumi müfettiş eski Erzurum ve Trabzon belediye reisleri Salim Anuğ ve Kadri Mes'ut için çok takdirkâr cüm- leler sarletmiş ve eski belediye reisleri- nin yerine mansup belediye reisi tayi - nindeki zarureti anlamıştır, Nazili tahakkuk müfettişliği Bursa tahsil memurlarından Mabinut Ei- man tahakkuk müfettişliğine tayin edilmiş» tir, Adapazarında vaz ve benzin fiatları Adapazarı (Hususi — Adapazarında bir küçük hayvanattan da bir haylı telef vardır. | ceneke benzin 265-280 kuruşa satılması icap Aksaray zirant bankasında tekaüt olan memurlar Aksaray ziraat bankası muhasebecisi İh- san Sarsılmaz ve veznedar Nari Tuğrul & kaüde sevkedilmişlerdir. Bunlardan muha - sebeci: İhsan Sarsılmazın batküdeki hizmeti 45 sene veznedar Nuririn hizmeti de 43 se- nedir. Dörtyolda yıldırım iki kişiyi öldürdü Dörtyol (Iususi) — Şehirle istasyon ara- sına bir yıldırım düşmüş, iki kişiye isabet etmiş ve öldürmüştür. Kastamohu hükümet (ebibliği İnebolu (Hususi) — Kasinmonu hükümet hekimliğine tayin edilen İnebolu bükümet tabibi ve spor klübü başkanı Fevzi Umul yo- ni vazifesi başına gitmiştir. Kütahyada ilk okullar sergisi Kütahya (Hususi) — İlk okullar açılmıştır. Serginin devam ettiği günler için- de bütün halk sergiyi ziyaret etmiştir. Ser- gi C. E. P. başkanı ve ilbay Sedat Erimin © (Sarih adresinin neşrini istememiştir.) | takdirlerine mazhar olmuştur. r - « Son Posta» nin teirikma: 73 Endülüs Şövelyesi f #62). Abdurrahman 5 © Ve Abdürrahmana bir mektup uzat- mıştı: © — Şimdi, umumi validen geldi. — Diye mırıldanmıştı. Abdurrâhman mektubu almış. üze- mum yanan, orta masasına doğ- ilerlemişti. Ve orada, mektubu oku- için, ışığa doğru iğilmişti. Mektubu getiren adam, usullacık kapı nın aralığından kaymıştı. Abdürrah - nın arkasında, mumun alevi kalşı - da, şimşek gibi bir şey parlamıştı. fe o anda, Abdürrahman, yüzüstü ye- re yuvarlanmıştı. Çünkü, o adamın sa- turduğu bir kılıç darbesi, Endülüs şö- valyesinin kafasını, bir anda iki parça- ya ayırmıştı. adam, kimdi. endisine hizmet edenlerden biri Hattâ, sadakati ile kendisini Ab - hmana sevdirmişti, ; Bu adamın savurduğu kılıç darbesi, kalmamıştı. Abdürrahman gibi ha- rulâde kuvvetli ve cesur bir adamı, Yazma: A. R. kahpece öldüren bu kılıç, onun aşk ile sergist İ Peynir beyaz ederken 305, petrol da 230 kuruşa satılması icap ederken 240 kuruşa satılmaktadır. İSTANBUL Ticaret ve Zahire Borsası 5/7/937 FİATLAR CİNSİ | Aşağı o Yukarı Buğday yumuşak Buğday sert Arpa yemelik Susam Tiftik oğlak Peynir kaşar Z. yağ 1. yemeklik dam, saçlarını yolarak: — Eyvahl, Abdürrahman, feci şekilde katledilmiş. * Diye feryat etmişti. O anda, asker saflari birbirine karış- mıştı, Her tarafta, yürekler parçalıyan bir feryadı figan başlamıştı Abdürrahmanı kim katletmi bir ti?.. Ve dolu olan kalbinde de derin bir ceriha;09, Bişin katledilmişti?.. Bir müddet, açmıştı. hiç bir kimse bu sualin cevabını vere- R | izmir fuarı için ZNEXeNSM | 200 bin liral döviz havalesi verildi İzmir 5 (Hususi) — Yedinci İzmir fvar- Dın aşilma zamanı yaklaştığı için bütün be- lediye ve vilâyet teşkilâtı Kültürparkta 80- ferber hale getirilmiştir. Beş yüzden fasin amele, mühendis ve teknisyen fuar sahasin- da doktor Behçet o Uz'un mezareti altında geceli gündüzlü çalışmaktadır. Faaliyet sa- bahlara kadar devum etmektedir. Günde üç amele ekibi tebdil edilmektedir. Muazzam bir eser halinde yükselen Sov- yetler pavyonu dost Sovyetler Ülkesinde sa- nayi, ticaret, kültür, «por sahalarında başa- nlan büyük işleri toplu bir şekilde teşhir e- decektir. Sovyet hükümeti, Türk sanayı ha. reketlerine iştirakiri 'de bu yılki paryonunda çok canlı bir şekilde teşhir etmektedir. Dost Yunan pevyonu bol malzeme ile ge- çen seneki pavyondan daba üstün bir eser halinde yükselmiştir. Bu pavyonda Elen memleketlerinde yetişen bütün mahsulleri bazı mahdut sanayi maddeleri, demir işleri teşhir edilmektedir. Sergide satılacak ecnebi menşeli dme bedellerine katşılık alarak Maliye Vekâletin- ce verilen 200,000 lirülik döviz haralesi gel- miştir. Bu para alâkadar ecnebi firmaların teşhirdeki iştirsklerine göre tevzi edilecek- tir. Puar sahası dahilindeki beton ve asfalt yollara yeniden 25,000 lira tahsis edilmiştir. Bütün ana yollar asfalt ve beton olacaktır. Fuardaki elektrik tesisaı, Fuar sahasını nurdan bir gece haline getirecektir. Radyo verlei istasponu fuarın iç törenini İstanbul ve Ankara radyolarından oaşka €0- nebi radyolarla da ecnebi memleketlere nak- ledecektir. Bir Yunan, bir Bulgar futbol takımı, bir ecnebi güreş ekibi, bir İtalyan tenis ekibi İzmire gelecektir. İzmir - İstanbul muhtelit- leri tutbol maçı da hazırlanmak üzeredir. Fuar komitesi bu maçın galibine bir «ye - dinci entermasyonai Fuar Kupasta koyacak. (Endülüs şövalyesi, Abdürrahman) memişti, Yalnız, sarayın avlusunda, a- gibi bir kahramanı, kahpece arkasın -|bir kapısının arkasında bulunan kanlı dan vuran katil; odaya nasıl girdi ise;|bir Kılıç, bu tarihi cinayetin sırrını ifşa şimdi de öyle, sessizce dışarı kaymış | etmişti. tı. Büyük bir sükünetle kapıyı kapa - Kılıç, uzun zamandanberi Abdür - mış. o derin zulmetler içine karışmıştı, |âhMana hizmet eden (Tahir) isminde * Ertesi sabah, herkes erkenden kalk- mıştı, Muzafferen dönmenin verdiği bir sevinçle, herkes hazırlanmıştı. Hükümet sarayının önünde atlar kiş- niyor., silâh şakırtıları yükseliyordu. Herkes, Abdürrahmanın gelerek hare- ket emri vermesini bekliyordu. Fakat Abdürrahman, ortada görünmüyordu. b Abdürrahmanın yabancısı değildi! Vakit bir hayli geçmişti. Artık her- urtubeden hareket ettikleri günden-!keste bir merak belirmişti. Küçük kıt'a|de elde ederek, Abdürrahmandan bu Abdürrahmanın | suretle intikam aldıklarını söylüyorlar, ların kumandanları, uyuyup kaldığına zahip olarak, onun bir Yemenliye aitti. Katil, bu kahpece cinayeti işledikten sonra, atına binmiş, hiç bir iz bırakmadan firar etmişti, Cinayetin sebebine gelince; baz: ta- rihler, bunu kıskanglığa atfediyorlar; Abdürrahmanın, umumi vali( Sevabe) tarafından öldürüldüğünü iddia eyli - yorlar, Bazı tarihlerde, Romadaki (Borciya) prenslerini taklit eden Emevi prensle- rinin; Tahiri büyük paralar mukabilin- İster öyle, ve isterse böyle olsun; En- uyandırılması için içeri haber gönder-|dülüs şövalyesi Abdürrahmanın o par- mişlerdi. ak ve şerefli hayatı, böylece bir kah- © Akçakocada fındıkcılık Akçakoca (Hususi) — Buradan, her yil, 2-3 milyon kilo kadar fındık ihraç edilir. Geçen sene fındık iyi para etmiş, yüksek fatlarla satılttıştır. Küylü, gene ayni vaziyo- Vi dört gözle beklemektedir. Geçin öne yük- sek flatla fındık alan tacirlerin mallar; el- lerinde kalmış ve zarar etmişlerdir. Burada her türlü meyva boldur. Hele bu sene, elma, armut, erik çok mebzuldur. Ve bol bol pestil yapılmaktadır. Şimdi, en iyi ar- mut 2 kuruşa satılmaktadır. Diğer büsün meyvalar da buna göredir. Akçakocada kooperatif Akçakoca (Hususi) — Ziraat bankasının yardımile burada bir kooperatif kurulmak. tadır. Şimdiya kadar yüzden fazla hisse se- nedi satılmıştır. Yakında açılma merasimi yapılacaktır. Türk borcu yükseliyor Dün borsada 'Türk borcu 1595 liradan #- Gılarak 16,10 Irada kapanmıştır. Diğer tah- viller üzerinde muamele olmamıştır. Lon » dra borsasında frank 120.65 olarak açılmış 17348 olarak kapanmıştır. Merkez bankası hisseleri de 8645 liradır. Bir sterlin 622 - 65 kuruştur. Aksarayda kaysı pek bol Aksaray (Hususi) — Aksarayın kaysı ve iğdesi meşhurdur. Bu sne kaysı çok baldur. İstanbulda elli kuruşu bile temini mümkün olmayan kaysının Şekerpare ve Tokaltoğlu İsyanı bastıran ordu, matemi bir sü- kün içinde Kurtubaya avdet * etmişti. Fukat bu ordunun şehre girişi, bütün halkta derin bir teessür husule getir - mişti, Ordunun önünde, her târafı si- yah meşin perdelerle kapalı bir araba- da (Endülüs şövalye) sinin tabutu bu- lunuyordu, Bu arabayı da, üzerinden siyah örtüler sarkan, (Rahman) takip ediyordu. Bu asil ve vefakâr at, başını önüne eymiş,.. sanki bu facianın mate- mini bütün acılıklarile hissediyormuş gibi yürüyordu. Abdürrahmanın cesedi, büyük me - rasimle toprağa tevdi edildiği zaman, (Rahman) da, doğruca (Belensiya ko- nağı) na getirilmişti. Konak, derin bir hüzün ve matem içinde idi. İlk aşkının goncası, daha doğmadan solan zavallı Elizabet, uzun bir baygınlıktan sonra, pek güçlükle kendine gelebilmişti. Fa- kat geçirdiği hümmanm şiddeti, onu artık akıl ve şuurdan mahrum etmişti. İhtiyar çizmeci, Don Jozeye gelince; günlerce yememiş, içmemiş. artık a - yakla duramıyacak bir hale gelmişti. Fakat artık bütün bunların beyhude olduğunu görünce, efendisine olan merbutiyet ve muhabbetini (Rahman) Beş ori”dakika da, böylece geçmişti. | peliğe kurban olmuş; bir ihanet neti -Ja vermişti, Ve sonra, içeriden koşup gelen bir a-|cesinde, Sessizce sönüp gitmişti, Bu vefakir adam. her cün (Rah - tahir edilen en nefis cinsleri burada 7 buçul ve on kuruşa satılmaktadır. Aksaray meyva» edığa ehemmiyet veren bir kaza olmuştur. Suyun mebzuliyeti sayesinde burada çok yemiş yetişir. Bilhassa son senelerde elması. ığa çok emek sarfediliyor. Ta Kastamonu» dan binlerce fidan getirilmiştir. Bu sene mahsul bereketildir. Geçen seneki bolluğa yanaşacak verimde olan mahsul yüzünden köylünün yüzü gülüyor. Dün şehrimize gelen mahsul Dün piyasaya 38 vagon buğday, 1 vagon şavdar, 6 vagon kopek $ vagon tiftik, 2 va - İgon yapağı, 4 vagon un gelmiştir. Trakya - nın yeni mahsul buğdayı da ilk olarak gel- miş ve 530 dan satılmıştır. Buğdaylar 5.20 ile 618 ve ukstralar 7,15 den, Mersin mah - sulü 4,5 den salılmıştır. Arpa ve çavdar ih- racalı İçin talep fazlalaşmaktadır. Tifük ki- losu 120 - 125, yapağı 52 - 53 arasındadır. man) ın yemini, suyunu kendi elile ve- riyor.. ondan sonra da, onun sirtına O siyah örtüleri örtüyor. “Abdürrah - manın mezarına götürerek: — Aziz ve muhteremi şövalyem!. İş- te, bugün de seni ziyarete geldik. Diyordu... Ve orada; her gün Kurtu- ba dilberlerinin çiçeklerle süsledikler' © mezarın önünde, başını göğsüne eği- yor.. bir kaç dakika öylece kaldıktan sonra, gene Rahmanla beraber, oğır â- ğır Belensiya konağına avdet ediyordu. * “Seneler ve asır geçmişti. Bir çok hâ- diselerin hatıraları silinip gitmişti, Fa- kat, o günden bugüne kadar, (Narbon) ve (Kurtube) de unutulmıyan bir şey varsa, o.da (Endülüs şövalyesi) nin ha“ trsları ve mezarı İdi. Bugün bile o mezar süslü bir çiçek bahçesi halindedir. Muratlarına eremi- yen âşıklar, o mezsra bir demet çiçek adarlar.. muratlarma nail olduktan sonra, sevgililerile beraber tekrar ora- yâ giderek, şövalyenin ruhuna teşek - kür ederler; adaklarını, onun mezarı ü- zerine bırakırlar, 28-6-937 SON e e m FE .3,,, EFABSYİFEELZE SELESE, BSZEBEF ESESİSOPF 2 OP O FEB