6 Temmuz 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

6 Temmuz 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Şehrin temiz tutulması için yeni kararlar 48 saatta 30 tifo vak'ası daha kaydedildi, aşılananlar 85 bin ki Dün sabah sıhhat müdürlüğünde Sıhhiye Vekâleti Müsteşarı Hüsamet - tinin riyasetinde Vekâlet hıfzıssıhha dairesi müdürü, hıfzıssıhha müessese- si birinci ü, İstanbul Sıhhat Mü- dürü, İslanbul hıfzıssıhha baş müte - , hıfzıssıhha lüboratuvarı müdü- iştirakile bir toplantı yapılmış- tır. Toplantıda Vekâlet hıfzıssıhha da- iresi müdürü Asım ve hıfzıssıhha mü- essesesi birinci müdürü bir haftadan- beri hastalık bakımından İstanbulda yapmış oldukları tetkikleri anlatmış - lardır. Vekâlet hıfzıssıhha müessesesi birin- €i müdürü İstanbuldaki suların mem- balarında tetkikat yapmış ve hasil et-| miş olduğu intıbaları dünkü toplantıda | hazır bulunanlara anlatmıştır. Bu tet - kikat bir rapor halinde Vekâlete veri - lecektir. Vekület, raporun tetkil inden | sonra ne yolda hareket olunacağını İs- tanbul Sıhhat Müdürlüğüne bildire Kültür işleri: Çocuk kampları açıldı Kızıltoprak, Erenköy, — Yeşilköy, Florya, Şile ve Paşabahçe semtlerinde- ki çocuk kampları dünden ilibaren a- Çılmıştır. Bu kamplar 21 ağustosa ka- dar devam edecektir. Resmi, hususi, eka'liyet ve ecnebi liselerin askeri kampları dünden iti - baren başlamıştır. Bu sene askeri kamp müddeti 15 günden 20 güne çıkarı! mıştır. Mekteplerin bir kısmı kendi bi- nalarında bir kısmı da muhtelif semt- Jerde kamp yapmaktadır. Beyoğlu Halkevinde ikmal kursları Beyoğlu Halkevinden: 1 — Lise ikinci devre birinei sınıf talebe- lerinden olupta cebir, hendese, fizik, kimya derslerinden ikmale kalmış olanlar için evi- mizde kurslar açılmıştır. 2 — Derslere 5/temmuz/$37 tarihinde baş- Janacaktır. İstiyenlerin müraeaat ederek kaydolunmalarını rica ederiz. Deniz işleri: Rıhtım hamaliyesi indirilecek Deniz tarife komisyonu bu hafta i- çinde toplanacaktır. Bu toplantıda bil- — hassa liman tarifesi tetkik edilecek - tir. Limanda hamal işleri yoluna kon- makla beraber eşya çıkarma ve yükle- me tarifesi çok yüksektir. Büyük deni- lemiyecek iki yataklık bir denk vapur- dan rıhtıma 30 kuruşa çıkarılmakta ve ya yüklenilmektedir. Bu yüzden mese- İâ: Bandırmadan veya İzmirden güver- te ile az ücretle gelen bir yolcu beş al- ti dengini çıkartmak için belki de nav- lun parasından çok hamal parası ver- mek mecburiyetinde kalmaktadır. Bun- dan bütün yolcular şikâyetçidir. Liman idaresi tarifenin indirilmesine karar vermiştir. Terife makul bir hadde in - dirilecektir. şiyi buldu cektir. Dünkü toplantıda bazı kararlar verilmiştir. Gıda maddeleri satanların hepsi aşılanacaktır. Aşılanmaktan ka - çanlar takip edilerek aşıtanmaları te - min olunacaktır. Şehir dışından boru- larla şehre getirilen sular, şehir dahi - lindeki tevzi yerlerinde vakit vakit tah Hil ettirilecektir. Şehrin temiz tutulma- sı hakkında vilâyet ve belediye ile da- imi surette temaslara devam oluna - caktır. Vekâlet hıfzıssıhha dairesi müdürü Dektor Asım İstanbul Vali Vekili Şük- rünün İstanbula gelmesini beklivecek- tir. Asım Vali Vekiline sıhhat bakı - mundan İstanbulun vaziyetini anlata - cak, bilâhare Ankaraya gidecektir. Son 48 saat zarfında yeniden 30 ti- fo vak'ası kaydedilmiştir. Haziran bi- (dayetii ndenberi aşı istasyonlarında aşı- Jananların adedi 85 bini bulmaktadır. Yedi hastanedeki aşı istasyonları dün- -İden itibaren faaliyete geçmişlerdir. l Şehir işleri Hilesiz süt satılmasına çalışılacak Belediye İktısat Müdürlüğünün hi - lesiz süt satma imkânlarının temini et- rafında yapmakta olduğu tetkikler de- vam etmektedir. Süt istihsal mıntakalarından istihsal vaziyetlerile resmi ve husust hastane - lerle süt kullanan müesseselerin istih- lâk vaziyetleri sorulmuştur. Buralar - dan gelecek cevaplardan sonra İstan - bulun süt istihsali ve istihlâki hakkın- da etraflı malümat elde edilmiş olacak- tır, Ondülâsyon talimatnamesi hazırlanıyor Belediye tarafından hazırlanmakta | olan öndülâsyon makineleri talimatna- mesi ay başına kadar ikmal edilecek -| tir. Bir ağustos tarihinden itiharen ta- lmatname ahkâmına göre ondüle ma- kinelerinin muayenesine başlanaca| tır. Muayene sırasında kullanışlı gö: lenler mühürlenecek, istimale sali rülmiyenler yasak edilecektir. Floryayı ormam nıheh idaresi teşçir ed Floryanın ığı:landmlm:sı işine orman mektebi idaresi memur - edil - miştir. Orman mektebi Rektörlüğü ta- rafından ağaçlanma ameliyesine me - mur edilecek orman mütehassısı yeni bir proje hazırlıyacaktır. Bu işe tahsis edilecek malzeme ile fen memurları ve amele yakında Bü - yükdere orman mektebinden ayırılarak Floryaya gönderilecektir. Emincamii mektebi tamir ediliyor Kasımpaşada bulunan Emin camil mektebinin tarihi kıymeti haiz meba - niden olduğu, eski eserleri koruma ce- miyeti tarafından yapılan tetkik neti- cesinde tesbit edilmiştir. İmam sokağında bir eroin fabrikası daha bulundu İstanbulda, kaçakçılık bürosu me - murları tarafından yeni bir erocin ima- Tâthanesi daha bulunmuş, fabrikadaki âlâtla 25 gram eroin vesaire ıüsadere edilmiş ve beş kişi hakkında takibala başlanmıştır. Bu fabrika şöyle meyda- na çıkarılmıştır: Tarlabaşında dükkânı olan berber Ardaş, Petro isminde birisinden — beş gram eroin —alırken — yakalanmıştır. — Petroya eroini nereden aldığı sorulun- — ca, yanında çalıştığı, İmam sokağında, — |O/İ numaralı dükkânda boyacı ve le- keci Nikolanın oğlu Süryani Eminden aldığını söylemiştir. Tahkikat biraz da ba derinleştirilince, Petro, boyahane - - nin arkasındaki odanın bir ercin ima- Tâthanesi haline getirildiğini, Süryani Eminin elektrik şirketinde muhasebe- i Ancelo Miskalo ve Rızkullah — oğlu Neciple beraber burada eroin istihsal ettiklerini, kendisinin de bu erocinleri perakende olarak sattığını itiraf etmiş- tir. * İmam sokağındaki dükkâna — giden memurlar, dükkânın arkasındaki oda- da, ercin imaline yarayan alât ve ede - vatla 20 gram kadar eroin, 3 kilo ka - dar morfin, bir miktar da asid antrin bulmuşlar ve müsadere etmişlerdir. Bu fabrikanın 6 aydanberi kurulup zaman zaman işlediği ve Ancelo Miska- lo'nun elebaşı olduğu anlaşılmıştır. Ar daş, Petro, Emin, Ancelo ve Necip, be- şi birden y_ıkılanmışlar. haklarında tah kikata başlanmıştır. gö-| SON POSTA Bir avukata ceza verildi Cozalandırılan avukat yekip Adut İstanbulun tanınmış avukatların - dan Şekip Adut Baro inzibat meclisi - bin kararile bir sene müddetle avukat- bk yapmaktan menedilmiştir. Coza ka- nunu formaliteleri ikmal edilerek kat'- iyet kesbetmiş ve müddeiumumilik ta-| rafından alâkadarlara tebliğ olunmuş - tur. Baro da ayrıca keyfiyeti ilân et - miştir, Sıcaklar arttı Dün koptu üstünde sıcaktan iki adam bayıldı Kandilli rasat merkezinin verdiği ma- Iğma'a göre, dün saat 14 de tazyiki nesi- mi 758,5, gölgede ezami hararet 27, asgari 19,5 idi. Rüzgâr, yıldız istikametinde ve saniyede 11 metre süratle esmiştir. Maa- mafih, şehirde, hararet, gölgede 30 san- tigradı bulmuş, Hattâ aşmıştır. Dün sa- bah saat onda köprünün Küraköy cihe- tinde bir adam sıcaktar bayılmıştır. Saat 16 da da, gene köprünün Eminönü cihe- tinde bir kadına sıcaktan fenalık gelmiş, otomobille eczaneye götürülmüştür. caktan bayılma hâdiselerinin en ziyade köprü üzerinde olmasından, İstanbulun en sıcak yerinin köprü üstü giduğu anla- şılıyor. Sı- x İzmit (Hususi) — Burada sıcaklar çok fazla'aşmıştır. Gölgede hararet 37 dere- cedir. Belediye şehrin muhtelif yerlerin- de soğuk çene suyu istasyonları tesis et- miştir. Halk buraiardan suyu bedava iç- mektedir. * Konya (Hususi) — Sıcaklar artmıştır. Fararet gölgede 32 derecedir. TAKVIM Arabi sena 1856 Hızır Zliz|is|16 |19 |1vlan 21 | 46 HALK OÖOPERETİ Beylerbeyi İske- le tiyatrosunda Bu akşam ESKİ HAMAM ESKİ TAS Öperet 3 perde 8-7-937 Perşembe akşamı Beşiktaş Aile Bahçesinde Temmuz 6 e— —a Türkofisin çok yerinde bir tavsiyesi Türkofis yerli mahsu!lât ve mamulâ- tımızın kolayca revacını temin tüccarlara, belediyelere, ticaret oda - larıma bazı tavsiyelerde — bulunmakta ve pratik bir usul tavsiye etmektedir. Bu tavsiye şudur: Yer yer, muhtelif mahsullerimizin, erişme, işleme, satış mevsimi başlamış 've başlamak üzeredir, Bir çok vilâyet- lerimiz, müteaddit, emsalsiz, e«Specifi- gue» istihsallerile müebbed bir şöhrete maliktir. Belli başlı dahili istihlâk merkezle- ri ise, Ankara, İstanbul, İzmir muayyen nüfus kesafeti olan şehirle - rimizdir. Buraları ayni zamanda bir mahsu - lün bütün memlekette tanınması ve yayılması için en kuvvetli propaganda merkezleri halindedir. Diğer taraftan büyük şehirlerde ve civarında bir çok sinal, yarı sınaf is - tihsalât vardır ki bunlar için de diğer şehirler ayni derecede haizi ehemmi - yettir. Odalar ve belediye reisleri kar- şılıklı temasa gelerek, mütekabilen şu hizmeti temin etmelidir: Mahalli gazetelerde, meselâ, «doğ- rudan sipariş ediniz» başlıklı bir tun, Bu sütuna girecek |hakkında bir fikir vermek için, ve nü- mune olarak meselâ Ankarada, Gazi - Poliste : Altın kaçıran bir rum yakalandı Gümrük muhafaza teşkilâtı, Uzun- köprüde Dimitri isminde Yunanistana altın kaçırmak teşebbüsünde bulunan birini yakalamıştır. Eskidenber: ka - |çakçılığından şüphe edilen Dimitrinin |üzerinde 200 Türk altını meydana çı- karılmıştır. Altınlar müsadere edilmiş! ve kendisi de yakalanmıştır. Bir motosiklet ihtiyar bir kadına çarptı Kızıltoprakta oturan Rifat oğlu Bür han Motosikletle Telefon caddesinden geçerken Kuşdilinde oturan 80 yaşın- |da Nedim kızı Fatmaya çarpmış, yara- lamıştır. Kadın Haydarpaşa Nümune hastanesine kaldırılmış, Bürhan ya - İkalanarak tahkikata başlanmıştır. Bir motosiklet kazasında bir kadın öldü Üsküdar nüfus memuru Salih ev - velki gün motosiklete binmiş, arkası - İna da Üsküdar Ziraat Fen memuru A- linin karısı Firdevs'i almış, Kadıkö - ne gitmiştir. Kadıköyünde — Küçük Yalıdan geçerken motör bir taşa çar - parak devrilmiş, ikisi de ağır surette yaralanmıştır. Haydarpaşa Nümune hastanesine — kaldırılan — yaralılardan Firdevs, bir müddet sonra ölmüştür. Bahkesirden gelen bir yaralı öldü, cesedi morga kaldırıldı Cumartesi günü Balıkesirden tedavi edilmek üzere Gayret vapurile İstan - bula getirilen İsmail oğlu Abdullah, yolda, vapur içerisinde ölmüştür. Ab- dullah, bir müddet evvel, Balıkesirde yaralanmış, kurşun içeride kalmıştır. Bu kurşunun çıkartılması için İstan bula getirilip ameliyat yapılmasına lü. zum gösterilmiştir. Cesedi muayene eden tabibi adil En| ”” ver Karan, Morga kaldırılmasına lü -| zum göstermiş, ceset Morga - kaldırıl - mıştır. Otopsisi bugün yapılacaktır. Asaf müşahede altına alındı Bir kaç gün evvel, yerli ve ecnebi makamlara mânasız ve münasebetsiz bazı mektuplar gönderdiğ: için yaka - lanan Asaf ismindeki Samsunlu hak - kındaki zabıta tahkikatı tamamlanmış, ve Asaf hazırlık tahkikatı evrakile be- raber dün müddeiumumiliğe veril - miştir Dün tabibi adli Enver Karan, hu - kukun ikinci sınıfında talebe olduğu - nu söyliyen ve akli müvazenesinden şüphe edilen Asafı muayene etmiş, ve muşahedo altına alınmak üzere — tıbbi adliye günderilmesine lüzum göster - miştir. Asaf tıbbı adliye gönderilmiş, mü - şahede altına alınmıştır. antep fıstıkları için bir ilân farzede e için | Lim: Gaziantep fıstığı «Doğrudan doğruya Ankara Tica « ret odası Türk malı servisi elile evini- ze takriben 10 gün içinde teslim edil- mek üzere: Beş kiloluk taze birinci ne- vi Şam fıstığı: 100 kuruş, ikinci nevit 75 kuruştur. Ankara Ticaret Odası Türk malı gervisine bu parayı yatırıp siparişinizi verebilirsiniz>. 'Teşkilâtsızlıktan ve bilhassa zi ve isal zorluklarından dolayı memle- ketimizdi elif mıntakalarda ayni maddenin fiatlarında görülen büyük farklar malümdur, Bu tatbikata müstahsil ile müsteh- Hiki doğrudan temasa getirerek, pahalılığına karşı ciddi bir müc: hamlesi ehemmiyeti de alabilir. Bı diye reisleri ve tihlâk nıerkpzl B küdret ve ist tlerinden ken di mmtakalarını da müstefit etmiş ve mahsullerini tanıtarak, muntazam ve dsimi ticarette kendi mahsullerini a « ratmağa yol bulmuş olurlar. vi mahs ul.d mamulât zerine de tatbik edilebileceğini ıa—.p et- mek zaittir. Müteferrik : Kızılay haftası devam ediyor Kızılay haftası devam — etmektedir. Bütün şubeler üye kaydı için hararet- le çalışmakta, halk da Kızılaya büyük bir alâka göstermektedir. Hafta münasebetile dün akşam saat 21 de Şehzadebaşı Turan tiyatrosunda Fatih şubesi tarafından büyük bir mü- |samere verilmiş ve radyoda — doktar Şükrü Hazım tarafından Savaşta Kı- zılay mevzulu bir konferans verilmiş- tir. Bu akşam da Kumkapı nahiye şu- besi Azak sinemasında bir müsamere verecektir. İstanbul saylavlarının tetkikleri bitti İstanbul Saylavlarından — General Hakkı Şinasi, Sadrestin Rıza, Yaşar, Ziya, Fakihe, Hayrullah, Hamdi, Ali tarafından İstanbul kazalarında yapıl- makta olan tetkikler bu akşam bitmek- tedir. Saylavlar bu tetkikleri esnasın - da Halk Partisi ve Halkevlerinde, halk paruq erkânı ile temaslar yaparak u- mümi ihtiyaçları tesbit elmcktedırler. Hey'et dün sabah Sil: Bugün de Şehremini ve lerine gidilecek ve böylece bu akşam tetkikler sona ermiş bulunacaktır. Gardenbarda yangın Tepebaşında Gardenbarın kışlık kıs- mındaki mutfaktaki ocaktan döşeme - lerin arasına bir ateş parçası düşmüş, döşemeyi tutuşturmuştur. Bunun üze- rine derhal itfaiyeye telefon edilmiş, bir taraftan da ateşin söndürülmesine uğraşılmıştır. Bu sırada, bahçede bu - lunan halkın telâşı ve heyecana düş - mesine mahal verilmemek — için gene müzik çalmış ve varyete — numaraları devam etmiştir. Yangın, itfaiye gelinceye kadar sön dürülmüştür. İtfaiye de ihtiyaten bir miktar su sıkmış ve dönmüştür. | İlân Tarifemiz Birinci — sahife 400 kuruş İkinci — sahife 250 Üçüncü sahife 200 Dördüncü sahife 100 İç sahifeler 60 Son sahife 40 Muayyen bir müddet zarfında fazlaca mikdarda ilân yaptıracak - lar ayrıca tenzilâtlı tarifemizden “is- tifade edeceklerdir. Tam, yarım ve çeyrek sayfa ilânlar için ayrı bir tarife derpiş edilmiştir. Son Posta'nın ticari ilânlarına aid işler için şu adrese müracaat edil- Hâncılık Kollektif Şirketi, Âşir Efendi caddesi, Kahramanzade Han Ankara caddesi