28 Temmuz 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

28 Temmuz 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Sayfa I İstanbul Belediyesi İlânları ı Keşif bedeli 706 Hira 94 kuruş olan Sarıyer kazasına bağlı Kumköy mektebinin tamiri açık eksiltmeye konulmuş ise de belli ihale gününde giren bulunmadığın- dan pazarlığa çevrilmiştir. Keşif evrakı ve şartnamesi levazım müdürlüğünde g bilir. İstekliler 2400 No. lı kanunda yazılı vesikadan başka Nafla Müdür- lüğünden alacakları Fen ehliyet vesikasile 53 lira 2 kuruşluk ilk teminat mak- buz veya mektubile beraber 30/7/937 cuma günü saat 14 de Daimi Encümende bulunmalıdırlar, — ()- — (4620) Voesaiti nakliye resminden olan borcundın dolayı haciz altına alınan 2123 nu- Kopeklerle mucadeleyı, maralı Doç markalı otomobilin Taksimde Merkez Garajında 30/7/937 günü saat ©n dörtte açık arttırma ile satılacağı ilân olunur. «B> «4665> Kırklareli İskân Müdürlüğünden: Kırklareli merkez kaza ve köylerinde yapılacak göçmen evleri için 25/6/987 tarihinde kapalı zatf usulü ile gazetelerle yapılan ilânlar üzerine talibi çıkma- dığından 2490 sayılı kanunun 40 ıncı maddesine göre bir hafta müddetle açık pazarlıkla ekstitmoyo konulmuştur. 1 — Vilâyet merkezinde 20 adet şehir tipi kerpiç ev yapılacak üzerleri mar- silya kiremidi ile örtülecek, beherinin muhammen bedeli 288 lira 88 kuruş olup toptan 5766 lira 92 kuruştur. 2 — Köylerde 38 adet köy ,tipi kerpiç ev yapılacak üzerleri marsilya kiremidi ile örtülecok, beherinin muhamımen bedeli 258 lira 7T0 kuruş olup tutarı 9830 lira 60 kuruştur. 3 — Köylerde 124 adet köy tipi kerpiç ev üzerleri yerli kiremlile örtülecek. beherinin muhammen bedeli 179 lira 74 kuruş olup toptan 22287 lira 76 kuruştur. 4 — Köylerde 91 adet köy tip. kârgir ev üzerleri yerli kiremitle örtülecek, be- berinin muhammen bedeli 190 lira 49 kuruş olup toptan 17328 lira 22 kuruştur. 5 — Şehir tipi kerpiç 20 evin beherinin yalnız işçilik muhammen bedeli 60 lıra olup toptan 1200 liradır. 6 — Köylerde yamlacak 91 adet köy tipi kârgir evin beherinin işçilik muham- men bedeli 65 lira olup toptan 5915 liradır. 7 — Köylerde yapılacak 162 adet köy tipi kerpiç evin beherinin işçilik mu- hammen bedeli 55 lira olup toptan 8910 liradır, 8 — Keresteden maada bilümum işçilik ve malzemei inşaiye ile beraber ve ya- but ta yalmız işçiliğinin toptan ihaleleri icra kılınacaktır. 9 — Muhammen bedelin 76 7,5 teminat akçesi olarak yatırılacaktır. 10 — İlân tarihinden itibaren bir hafta zarfında faliplerin her gün Kıtklarel İskân Müdüriyetinde müteşekkil komisyona müracaatları şartname plân ve ke- şifnameleri görmek Üzere İstanbul, Edirne, Ankara İskân Müdürlüklerine ve kazalarda iskân memurluklarına müracaat etmeleri. — Talipler 2490 sayılı kanun mucibince ehliyetnamelerini ve diğer vesika. larını (braz etmeleri ilân olunur. (4502) Kocaeli Vilâyetinden : —— Vilâyet Nafıası namıma alınacağı evvelce ilân edilmiş olan kamyona istekli | çıkmadığındân yedek aksamından Lir kısmı sartnamesinden çıkarılmak suretile yeniden tanzim olunan şartnamesi ve 2500 lira muhammen kıymeti üzerinden bu kamyon Ağustosun 4 üncü Çarşamba günü saat on beşte i ihale odilmek üzere açık eksiltmeye konulmuştur. İsteklilerin «188>» liralık muvakkat teminatla o gün tayin edilen saate kadar vilâyet makamıma şartnamesini görmek isteyenle- #in de Vilâyet Nafta Müdürlüğüne müracaatları — <4453. Müsabaka İmtihanı : Türkiye Cumhuriyet Bankasından : 1 — Bankamıza müsabaka ile ve müsabakada gösterilecek muvaffakiyet dere- besine göre mecmuu 12 den az olmamak Üzere lüzumu kadar müfettiş namzedi ve şef namzedi alınacaktır. 2 — Bu müsabakaya girebilmek içinsiyasal bilgiler veya Yüksek Ticaret ve iktisat okulundan ve yahüt hukuk fakültesinden veya bunların yabancı mem- leketlerdeki benzerlerinden diplomalı olmak gerektir. 8 — Müsabaka 25, 26 ve 27 ağustos 037 de Ankara ve İstanbul Ziraat Banka- Jarında yazı ile yapılacak ve kazananlar , yol paraları verilecek, Ankaraya getir- Hlip, Eylül zarfında sözlü bir imtihana tâbi tutulacaktır. 4 — Yeni kanunumuz mucibince tekaü müfettiş namzetlerine 140 ve şef namzetlerine 130 ar lira aylık verilecektir. Müfettiş namzetleri iki senelik bir stajdan sonra müfettişlik imtihanına gire - cekler ve kazanırlarsa 175 lira aylıkla müfettişliğe terfi ettirileceklerdir. Anka- rada Umum Müdürlük servislerinde çalıştırılacak olan şef namzetleri ise bir se- nelik stajdan sonra yapılacak ehliyet imtihanında muvaffak olurlarsa şefliğe ter fi ettirileceklerdir. 5 — İmtihan proğramı ile sair şartları gösteren matbualar Ankara, İstanbul ve İzmir Ziraat Bankalarmdan elde edilebilir. " 6 — İstekliler, aranılan belgeleri bir mektîıyl.ı Ankara Türkiye Cümuriyeti Zirant Bankası Teftiş heyeti reistiğine vermek veya göndermek suretile müracaat etmiş bulunmalıdır. Bu müracaat mektubunun en geç 10 ağustos 937 tarihinde ele değmiş olması şarttır. <2166> «4345> —— Kırklareli iskân Müdürlüğünden: Demirköy kazası merkezinde ve köylerinde yapılacak göçmen evleri için 25/6 937 tarihinde kapalı zarf usulü ile yapılan ilânlar üzerine talibi çıkmadığından 2490 sayılı kanunun 40 ıncı maddesine tevfikan bir hafta müddetle açık pazar- hkla eksiltmeye konulmuştur. 1 — Demirköy merkezinde 10 adet şehir tipi kârgir göçmen evi yapılacak ve evlerin üzerleri yerli kiremidi ile örtülecektir. Bu evlerin beherinin muhammen bedeli kereste dahil 329 lira 35 kuruş olup 10 evin toptan muhammen bedeli 3295 lira 75 kuruştur. 2 — Köylerde yapılacak 95 adet köy tipi kârgir evin üzerleri yerli xiremitle örtülecek ve beherinin muhammen bedeli (kereste dahil) 316 lira olup 95 adet evin tutarı (30,009) lira 58 kuruştur. 3 — Şehir tipi evlerin beherinin muhammen işçilik bedeli 70 lira olup 10 adet şehir tipi göçmen evinin mecmuu işçilik bedeli 700 liradır. 4 — Köylerde yapılacak 95 adet kârgir evin beherinin işçilik bedeli 65 lira olup topunun İşçilik bedeli 6175 liradır. $ — Kereste dahil bilümum işçilik ve malzemel inşaiye ilo beraber ve yahut ta yalnız işçiliğinin toptan Ihalesi icra kılınacaktır. 6 — Muhamı bedelinin 96 7,5 teminat akçesi olarak yatırılacaktır. 7 — İlân tarihinden itibaren bir hafta zarfında taliplerin hergün Kırklarelin- de İskân Müdürlüğünde müteşekkil koln!syona müracaatları. Şartname, plân ve keşifnameleri görmek üzere de İstanbul, Edirne ve Ankara İskân Müdürlükle- tine ve kazalarda iskân memurluklarına müracaat etmeleri. 8 — Talipler 2490 sayılı kanun mucibince ehliyetnamelerini ve diğer vesika- larını ibraz etmeleri ilân olunur. (4500) Ziraat , İdi, ki., (SON POSTAİ| nın TARİHİ | TEFRİKASI I ınsanlarla mucadeleden çok daha tehlikeli bulan Rüstem, evvelâ köpekcibaşıyı oldurdu Deyince, kâhin, bu defa, haber ver- diği tehlikeden daha emin bir tavırla, sağ elinin şehadet parmağı ile Çermiş istikametini gösterirken, sol elile de, Rüstemin omuzunu sıktı ve: — Dinle! Uzakta sesler - var! Durmadan atlarımıza atlıyalım. Rüstemle arkadaşları, kâhinin gös - terdiği tarafa baktılar. Pek derinden gelen bir hırıltıdan başka bir şey işit- mediler; fakat bu derinden gelen hırıl- tıları işiten kumandan, bir hamlede a- yağa fırladı ve: — Kâhinin hakkı var. Du—m:ıdan_ ate larımıza atlıyalım, Son sür'atle kaça- hm. Köpekler geliyor. Der demez, Rüstem de ayağ;kalk— tı. Kâhinin verdiği, kumandanın teyit ettiği haber, kopck.erın gelişi, çok kar. kulacak bir şeydi, İnsan yakalamak için yetiştirilen kurt köpeklerinin” hü- cumuna uğramak, bir felâketti: — Çabuk atlara! Köpekler.. Göz yü- Mmulacak bir tehlike değildir. Her biri atını yakaladı. Eğerledi ve| üzerine atladı. Tam, yola koyulacakla-| rı zaman, köpeklerin sesleri daha işitilmiye başladı. Atlar, biraz sonra, çılgınca bir koşuya kalkmışlardı. Belli | o az dinlenme bile, onlara kuv- ni lade etmi; yn kâfi gelebilmişti. Rüstem.. uçar gibi koşan atmın üstün- de kendi kuhndine: —Atlar bile tehlikenin kokusunu al- klılar. Köpekler, izimizde koşuyorlar. Bir kaç dakika sonra, gözleri ile göre | rek üzerimize saldıracaklar. Bunlarla, insanlarla vuruştuğumuz gibi vuruşa- mayız ki.. Dcdkıen sonra, başını, pek aşağı iğ-' |di; sağ dirseğini yukarıya doğru kaldı- rarak, açılan aralıktan geriye doğru baktı. Uzakta, ovanın gör ilen ni- hayet çizgisinde, sarımtırak zemin Ü- zerinde ,otuz kadar kara Jekenin kay-| naştığını gördü., Bunları n, bazan önle-| te, bazan ortasında kabaran, süva- ye benziyen iki iri gölge de kabarı- yordu. Kumandan.. Rü: mata göre, hü şöyle verdi: —Bu süvariler, derebeyinin köpek. çibaşısı ile avcı bausı olacaklar... Kö- pekler.. derebeyinin yetiştirdiği kuıd köpekleri... | dedi. in verdiği malü-! ük haklarını da haiz olmak şartile*İ? — Onların da haklarından gelmiye çalışacağız! Belâlarını bulmıya koşu- yorlar. Yaklaşsınlar da görelim! | Diyen Rüstem.. söylediklerinin kıy- | metsizliğini kendi de takdir etti; çün- kü, tabii sevkleri ile hareket eden kö- peklerin, hele böyle otuz kadar ölduk- ları zaman, öyle cevval ve şaşırtıcı hü- cunüları olur. ki, bir saniyede bir kaç amet alan bu hücumların her bi- risini, onlarınki kadar sür'atle karşıla. manın imkânı yoktur, Hele, onlarla bo- Baz boğaza gelinirse, felâket muhak-| kaktır. Rüstem.. böyle düşünürken, ihtiyari haricinde bir bhareketle, atıni topukla- dı ve kızgın bir sesle: — Bizi, parçalamalarına susacak de- Biliz ya? Köpeklerle de, son nefesimi- ze kudar boğuşacağız! Dedi ve bu sözlerini söylediği gibi, gene evvelki gibi, afkasına bakıyor.. kudurmuş gibi havlıyan köpeklerin son sür'atle koştuklarını görüyordu. Şimdi, köpeklerin sesleri ile kulakları tirma- Rüstem ihtiyarı haricinde bir hare ketle alını topukladı. Kızgın bir ses le: «Bizi parçalamalarına susacak değilizya'» diye bağırdı. eskisi kadar mesafe kazandıramadan, koşuyorlardı. Rüstem.. koşarken, nasıl tehlikeyi yi karşılıyacağını düşünüyordu. Köpek- ler yaklaştıkca.. aralarındaki mesafe a- zaldıkça, onların muvaffakiyet hırsla. rının ateşlenmesine meydan veriliyor- du. Köpekler, üzerlerine atılacakları zamana kadar böyle gözleri yılmadan koşarlarsa, 6 zaman ,yonlarla başa çık- maniın imkânı kalmıyacaktı. O halde. köpeklerle aralarında epeyce mesafe varken mücadeleye başlamak lâzımdı. Hele, iki süvariyi, ilk muvaffakiyet i- Çin, devirmeğe karar verdi. Rüstem.. kararını verdikten zonra, kafileye, durmasını bağırdı. Kafile, ça- bucak durdu. Herkes atından indi; ba- cakları titriyen atının önünde diz çö- kerek ok torbasını önüne boşalttı. Ya- yını gerdi. Arada, yüz elli adımlık bir | mesafe vardı. Rüstem., orada dalga dal- ga gürleyen bir sesle bağırdı: lnsanlar bana! Köpekler size! Haydi arkadaşlar! Muzafferiyet, çabuk atmakta ve sektirmeden vurmaktadır! Rüstem., ilk okunu savurduktan son. ra dikkat etti. Karşıda; köpekler ara. sında son sür'atle koşan süvarinin biri, z sallandıktan sonra, yere yuvar" landı. Yanındaki süvari, hiç şüphesiz, bu manzara önünee bacalamıştı, ki.. â- tının gemine sarılıyor., onu durdurmı- ya çahşxyordu At, o k.ıdıı' kendinden Beçn ki gem tesirini hesaba bile al- madı, Süvarisini, Rüstemin, elli metre yakınına kadar getirdi. Rüstem.. bu, daha müsait olan hede« fe, daha kolaylıkla yayını çekti. Ok, süvarinin karnına saplandı. Süvarinin, yere düşerken, sağ ayağı özengide kal dı, At, birdenbire, bir tarafına çöken sikletin tesirile koşma — müvazenesini kaybedince, şaha kalktı; sonra gerisin geriye dönerek koşmıya başladı. Süva- risini de sürükledi ve Çermise doğru kaçan diğer atın arkasına takıldı. (Arkası var) eneerena ses ea a vese K ereaneı SÜMER BANK Umumi Müdürlüğünden: Ecnebi memleketlere talebe gönderilecektir: leketlerde tahsil ettirilecektir. Umumi Şartlar: 1. — Türk olmak, 2. — Tamüssıhha olmak, - Hususi Şartla dilden lanan, sinirleri yanan, bu on adam, bü- yük dehşet içinde l(:ıçwerkırdı. Atlar.. zeminin koşmalarına müsaid plmasından iİstifade ederek, tahammül-| leri derecesinde, hattâ fevkine çıkarak, uzun bir zamandanbe. ri son sür'atle yürüdükleri için, artık, süzülüp gitme kabiliyetlerini kaybet- mişler.. gittikçe yaklaşan köpek sesleri. nin verdiği korkuya rağmen, hamlele- rinin genişliğini, istemeden, kısaltmış- lardı. Zavallı hayvanlar.. vücudların: dan köpük fışkırırken.. boğörleri, çır- tahammülleri | lâzımdır. 1. — Hal tercümesi, 4. — 4 adet fotoğraf, cektir. pınır ve patlıyacak derecede şişirilen bir tulum gibi kabarırken bile.. fakat, » 1 Bankazsızca tayin edilecek muhtelif ihtısas şubelerinde yetiş- tirilmek üzere imtihan ile 15 lise mezunu seçilerek ecnebi mem- Namzetlerin, aşağıda yazılı şartları haiz olmaları lâzımdır. 3. — 18 yaşından aşağı 25 yaşından yuhn olmamak, 4. — Liselerin fen kısmından mezun olmuş bulunmak, 1. — 1933-1937 seneleri arasında liselerin fen kısmından mezun olmuş bulunmak, riyaziye, fizik, kimya dersleriyle yabancı i derecede not almış olmak, 2. — Tahsile gitmeğe ve avdette banka hizmetinde çalışmağa mâni resmi veya hususi bir taahhüdü olmamak, Taliplerin nihayet 10 Ağustos 1937 tarihine kadar aşağıdaki ve- saiki (M. E) rumuzile Ankara'da Sümer Bank Umumi Müdürlü- ğüne ve İstanbulda Sümer Bank İstanbul Şubesine göndermeleri 2. — Mektep şehadetnamesi ve imtihan notları cetveli, 3. — Resmi bir hastaneden alınmış ve yukarıda yazılı sıhhat ve bünye şartlarını muhtevi bulunmuş bir sıhhat raporu, 5. — Tasdikli hüsnühal varakası. Bu vesikalar makine ile yazılmış üçer nüsha olarak gönderile- İmtihan tarihi ayrıca ilân edilecektir.