29 Temmuz 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

29 Temmuz 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

Beğendiğiniz kadın ve erkek tipleri hangileridir! — 610 — —613 — a Kadın muhitinin saygısını Kadın daima geçimini kazanmalıdır düşünmelidir Kadın olsun, erkek olsun bir insan be- Taber yuva kuracağı arkadaşta aradığı maddi ve manevi bütün vasıflar buluna- bileceğini umması bence muhal bir key- fiyettir. Hayatlarını birleştirerek bir tavan al tina sığanacak çiftlerde birçok temayül- Jer zamanla müsbet veya menfi sahalar- da tezahür ve inkişaf eder. Güzel kadın erkek ruhuna inşirah ve- Tir. Fakat zaman güzelliğin daima düş- smanıdır. Binaenaleyh beğendiğim kadın evlenmede yuva kurma ve aile mefhu- muna vâkıf, şuurlu, ülkülü, sıhhati ye- rinde, riyakâr olmayan, bol tevazu sahi- bi, neş'eli, muhitinin sevgi ve saygısını kazanan, esmer güzeli bir kadın olmalı- dır. Müzikten anlamalı, tahsili erkekten aşağı olmalıdır. Karaman 5. T. (Sarih adres ve isminin meşrini istememiştir) — 611 — Kadın metin ve becerikli olmalıdır! Beğendiğim kadın: Vücut: Benden boylu ve cüsseli olmamalı, “Balık etinde, esmer, narin yapılışta ve mü- tenasip bulunmalı. Çehre: Güzellik ve tazeliğini uzun müddet muhafaza edecek yapılısta olmalıdır. Salr ovsafı: Orta tahsilli, zeki, zevkiselim #nhibi, iradesi kuvvetli, bazı ahvalde eldeli, metin ve becerikli, hakşinas, mütevazı, na-| zik, merhametli, Yuvasının ömrünün sonuna kadar idame- $i için her ne olursa olsun sebatkâr, yuvası- nın saadetile yaşar olmalıdır. Adapurarı Çark sekuk No. 105 de mütekait yüzbaşı İhsatı Titiz —612.— Kadın kocasına hürmetkâr olmalıdır Kadında aradığım vasıflar şunlardır: 1 — Zengin ve çok güzel olmamalı. 2? — Karakaş ve karagözlü, esmer yüziğ, orta vücutlü. 3 — Ağzı kökmaz 4 — Ahlükı ve terbiyesi fevkalâde, tahsil orta. 5 — Yuvasına merbut, çocuklarına düşkün, erkeğine hürmetkâr, 4 — Büyüklerine itaatkâr ve hürmetidir. 7 — Ev işlerinin temisliğine karşı titiz. Bursa sebze hâli 20-21 de komisyoncu Hamdi Bence en makul kadın tipi: İlk tahsilii, yuvasını sever ve dalma geçi- mini düşünür, intizamı yerinde, kocasını in- titmekten çekinir, iyi bir ev kadını olacak kabiliyette, sarı saçlı mavi gözlü, yuvarlak çehreli, ağzı burnu mütenasip, balık etinde, orta boy ve vücutlu bir genç kız. Ankarada athspor kulübünde : G. Özgü — 614 — Kadın daima noş'eli olmalıdır! Beğendiğim kadın şudur: Yuva kurmasını: bilen, kocasının büt- çesine göre hareket eden, kocasına ve ço- cuklarına karşı daima neş'esini ve güler yüzünü, şefkat ve sevgisini eksik etmi- yen, terbiyeli, orta boylu, şişmanca, pen- be beyaz tenli; toparlak yüzlü, kaş ve gözleri siyah, siyah kirpikli bir kadın. Ankara silâh fabrikam telemötre şubesinde Mah: Hayalı ucuzlatmak için mütevassıtların kaldırılması düşünülüyor Hayatın ucuzlatılması hakkında tet. kikler yapılırken, gida ve giyecek mad- delerinin mutavassıtların elinden geç- mesi dolayısile fiatlarda çok tezayüd olduğu görülmüş ve bunun için de mu- caret Odalarının bu işi yapabilip yapa- | mıyacakları hususunda tetkiklere baş- Bugünkü program 29 - Temmuz - 1937 - Perşembe İSTANBUL Öğle neşriyatı: 12.30: Piâkia Türk musikisi, 12.50: Hava- dis, 1305: Muhtelif pik neşriyatı, Akşam neşriyatı: 1820: Plâkla dans musikisi, 1930: Spor musahabeleri: Eşref Şefik tarafından, 20: hitinden uzaklaştırıldığı takdirde tüy - Hindi ve arkadaşları tarafından Türk musi-|lerinin parlaklığını ve yumuşaklığını kaybe- kisi ve halk şarkıları, 20.30: Ömer Rıza tara» |diyorsa; fındık ta Akdenizin iki memleketi fından arabca söylev. 2045: Safiye ve arka-| istisna edilecek olursa Karadenizin cenup ve Trabzon (Hususi) — Fındık devşirilmeye uyıl fındık reko 78 milyon kilo başlanmıştır, Nasil ki tiftik keçileri Ankara), tavassıtların kaldırılarak yerlerine Ti-! daşları tarafından Türk musikisi ve balk/sark sahiletinden uzakl: şarkıları, (saat Ayarı). 21.15: Orkestra, 22.15: Ajans ve borsa haberleri, 22; Plâkla s0lo- lar, opera ve eperet parçaları. YARINKİ PROGRAM 8 Temmuz 937 Cuma Öğle neşriyatı: 1230: Plâkla Türk musikisi, 1250: Ha - vadis, 13.05; Muhlalfi plâk neşriyatı Akşam neşriyatı; 18,20: Plükin dens musikisi, 19: Radyo 1o- nik komedi (Tusur), 20 Fasıl saz heyeti, 20,30: Ömer Riza taraliidün arapça söylev, 20,45: Fasıl saz heyeti, (Saat ayarı), 21,15: Orkes- tra, 22,15: Ajans ve borsa haberleri, 22,30: Plâkla sololar, operm ve operet parçaları. Zahire borsasında ticaret odas âzaları Ticaret ve Sanayi Odasi meclisi dün top- lanmış ve zahire borsası idare meclisine oda meclisi namına âza seçmiştir. Seçilen âza Murad Fortunoğlu ile Cenan Taner'dir. çil ve |terkibinde altın kremi bulunan İdeğil hayatını bile kaybeder. Bu kadar nazik yaşayışı olan fındığın ye- tlşmesi için sun'i şartlardan ziyade tabil sartlara ihtiyaç vardır. Bu mıntaksda küme küme ocaklar halinde toprağa dikilen fındık 800 metreden yüksek yerlerde yuşayamadığı gibi sert ve yabis iklimlerde de kat'iyen ba- TnAMAZ, Bon yıllarda findik mahsulünü koruyan köylüden ziyade devlet olmuştur. Ziraat Ve- kületinin mücadele memurları her kış fındık- lar üzerinde çalışarak hastalıklarla mücade- 1e etmektedirler. 1937 senesi fındık mahsulü emsali görülme- miş bir gekilde böl ve bereketildir. Müstahsil on yıldanberi böyle feyizli mahsul görülme. diğini söylemektedir. Köylü ve çiftçiler mah- #ulün bolluğundan ötürü fevkalâde sevinç ve meserret içindedirler. Altı mıntakaya ay- rüan mahsulün umumi rekoltesi şöyledir: Trabzon 29 milyon kilo, Giresun 25 milyon Kilo, Ordu 11,200,000, Görele 4 milyon 400 bin Tirebolu 4 mülyon 200 bin, Ünye ve Fataa 4 kilo. betle Trabzon mıntakası yüzde yüz yirmi ise yüzde yirmi beş derecede bir fazlah arzetmektedir. Bu seneki fındık mahsulü havaların ik zamanlarda müsait bir şekilde yağmurlu ve berrak geçmesi hasebile hiç bir arıza İden normal bir şekilde inkişaf etmiştir. Mahsul üzerinde fındığın yegâne düşmam olan karambık ve mantar gibi hastalıklar - dan hiç bir eser görülmemektedir. Ticaret odası ve Ziraab dairelerince her mıntakanın fındık toplama günleri on | laştarılırın meYYASDI| Çi 3 ” esi Yeni yıl fındık mahsulü toplanıyor milyon 200 bin Elle olmak üzere 78 milyon | makine parçam, 1612 Jiralık makine yağı, 43223 liralık şeker ve 28073 liralık vesaire, Bu rökamlera nazaran, geçen seneje niş-|©saslı ithalâi haricinde kalan ufak ibalât ta 176751 Uralıktır, İhracata gelince: 130587 Ordu yüzde yüz, Giresun ve diğer havaliler | liralık pamuk, 2469 lirabık iskarta pamuk, 2445 liralık çiğit küsbesi, 105341 Ilralık çiğit yağı, 6933 liralık ârpa, 3311 liralık bez. 22040 Kiralık yün, 3788 liralık barsak, esaslı ihracat haricinde kalan ufak ihracat ta 106099 l'ra- Yıktır. Adanada ilk pamuk mahsulü satıldı Adanada 937 yılı ilk pamuk mahsulü, Ka- rataştan Balıkçı oğlu Ahmet tarafından ye- lanmıştır, Ankara Ticaret Odası, bu iş” te İstanbul Ticaret ve”Sanayi Odasına | bir mektup göndermiş ve meselenin el. İ çün evvelden tesbit edilerek müstahsil unsu-| tsÜrlip borsaya götürülmüştür. Bu ilk Ta tebliğ edilmiştir. Ağustosun fik günlerinde | Klevlant kütlüsü fabrikada çektirilmiş ve ev- piyasaya mal geleceği ye ihracatın da 10 iA| veli gün öğleden sonra Sabri Gül tarafın- 15 ağustosta başlıyacağı kuyvetlö tahmin ©) dan açılan bir arttırma ile bir çok tüccarla- birliği ile tetkikini ileri sürmüştür. Şehirler arasındaki ithalât ve ihra- calta mutavaâssrtlar kaldırıldığı takdir- de fiatların mühim mikdarda düşeceği anlaşılmaktadır. Hattâ bazı yerlerde malların bir değil, müteaddid mutavas- sıtların ellerinden geçmesi malın fiatı- nı çok fazlalaştırmaktadır. Yapılan tet- kiklerin neticeleri İktisat Vekâletine bildirilecektir. Arapkirde bir yangın Arapkir (Hususi) — Burada bir yan- gın olmuş ve aktar Akife ait olan büyük bir ev tamamen yanmıştır. Yangın gece yarısından sonra başladığı ve hava da rüzgârlı bulunduğu için söndürülmesi güç olmuştur. Evde bulunan Nuri kendi- sini oda penceresinden stmak suretile kurtulmuştur. “ Son Posta ,, nin tefrikası: 61 — Fena para değil!. Ama, bana ge. Wirse ben iki katını veririm! — Aşkolsun!.. Desene benim şoförü- me sahiden göz dikmişsin!. Zorla elim- den alacaksın, demek!. — Hoşuma gidiyor ayıp değil a... — Bizim bildiğimiz insan, tanıdıkla- rının hizmetcisini, uşağını ayartmaz. — Ben senin hizmetcini ağartmıyo- tum ki... Bana gelirse ona şoförlük de ettirecek değilim!.. Bu çocuk zaten $0- förlük için yaratılmamış. Mademki sen kıymetini bilmiyorsun, bilenlere bırak diyorum. Mihrinur da durmadan gülüyordu: — Şemsünnisanın dediği, haniya; pek de yalan değil. Böyle çocuğu garajda çürütmek güna! olsam, hiç di şan da ona var, demiyorum. Hiç olmaz- sa gönlünü de eğlendiremez misin?.. Şemsünnisa, başını kaldırdı; gözleri- ni kapıyacak kadar kıstı: — Ben varırım da... Böylesi için in. . Ben, senin yerinde inmem. Kocandan bo- K. R. Enson rak, pekâlâ okumuş yazmış, gün gör- müş bir çocuk işte... Altı ay benim ya- nımda kalsın, sonra gel de gör... Şofö- re benzer yeri şimdi de yok ama hele o zaman bakalım, tanıyabilecek misin?.. Acaba onun ağzını mı arıyorlardı; Fehamet en ziyade bundan korktu: — Kuzum benimle eğleniyor musu- müz, Allah aşkına?, dedi; bunun şaka- sı-bile tatsız! Mihrinur bir kahkaha daha kopardı: — Merak etme ayol, dedi, kimseye bir şey söylemeyiz!.. Ondan yara kor- kun olmasın!.. Yok eğer, sen istemiyor. san, kocandan çekiniyorsan, Şemsünni. sâya bırak işte... O, kendi başına buy- rTuk, dul bir kadın... Parası da var. Sı- kıya gelirlerse İstanbuldan çıkar, gi- derler. Gönüllerinin istediği yerde ge- zerler, eğlenirler... Şemsünnisa: — Bunda darılacak ne var, diyordu. Bu çocuk ömrünün sonuna kadar senin yanında şoförlük edip çürüyecek değil Yazan : san her türlü çılgınlığı göze alır, Evlen-| ya... mek için sanki bundan daha iyisi il O gün Fehametle uzun uzun çekişti- bulunacak? Güzelliğini bir yana bır-İler. İlk önce şakalaşır gibi iken en s0- VENÜS PUDRASI Alman ve İngi - liz kimyagerleri tarafından en son keşfedilen yeni bir şaheserdir. Bu yeni Venüs pudrasile pudralanan bir cild dünyanın en taravetli güzel- liğini iade eder. oHiçbir pudra VENÜS pudrası kadar cildi mat tu- tup cazibeli gösteremez. Sarışın, Kumral, esmer her tene uygun renk- leri Vardır, İsmine dikkat ve taklid- lerinden sakınınız. l nunda genç şoförü paylaşamaz oldular, Fehametin içine, anlaşılmaz bir korku girdi. Evdeki hizmetcisini bile ayartsa- ar, buna da kızar, kırılırdı. Fakat şo. ü elinden alacaklar, diye büsbü- lendi. Her gittiği yerde oto- ısını açan böyle yakışıklı, terbiy r çocuğun bulunmesı genç kadının pek hoşuna gidiyordu. Cariye- lerinin güzelliğile övünen eski zaman adamları gibi oda herkesin yanında bununla âdeta gösleriş yapıyordu. İma- da karşı da gene tıpkı öyle, eski zaman- larda para ile satın alınmış köleler gi- ibi bakmaya başlamıştı. rünün sö- nuna kadar, yuhud da kendisi ondan bıkıp da yol verinceye kadar kapısın- dan ayrılmıyacak sanıyordu. Çimdi de onu elinden kapıverecek bir başkasının orlaya çıkması genç kadını şaşırttı; alt. üst elti, Şoförünü kaçırmamak, hem de bir başka kadına kaptırmamak için ne yapacaktı?, Şemsünnisa, iki kat aylık vereceğini söylüyordu. Fehamet de, haydi bü ka- dar parayı gözden çıkarsın, diyelim; f: kat bu, elverecek miydi?.. Şamlı dul, görünüşte şaka, fakat gerçeğe çok ben- ziyen bir eda ile bu şoför için daba baş- ka çılgınlıkları bile göze alacağını açık- tan açığa söylemişti; para ile olmazsa İadınlığı ile, dişiliği ile nasıl olsa onu baştan çıkaracağa benziyordu. Hüsa- mettinin karısı da ondan geriye kalmı- yayım, derken bu kadar ileriye varabi- lecek miydi?.. Bugünkü gezinti onu hiç eğlendirme. di. Bütün gün sinirliydi. Gözlerinde es- rarlı bir acılık vardı. Eve döndükten dilmektedir. Giresunda Bu sene Giresunun fındık mahsulü çok iyi. dir, yalnız hâlâ devam eden kuraklık yü - zünden sahil kısımları yanmıştır. Bu seneki rekolte şayanı memnuniyettir. Geçen sene satılmayıp ta halkın elinde kalan fındık (50) bin kantar tahmin edilmektedir. Beher kan- tar (50) kilodur. Adananın bir aylık ithalât ve ihracatı Haziran 997 de Adananın bir aylık ithalât ve ihracatına dair ticaret odasının noşrettiği istatistik şudur: Haziran 537 ayındaki Ihra- cat ithalâttan 476121 lira fazladır. Merkür aydaki ithaldt 405325 liralık, ihracat lse 881448 Ilralıktır. İthali maddeleri başlıca şunlar tutmaktadır. : 39220 liralık ziraat alâtı, 13872 liralık benzin 12070 liralık çimento, 2724 liralık gazyağı, 1385 liralık hurdavat, 4741 liralık kahve 841 liralık kösele 92085 liralık yerli mensucat,| 49151 iralık ecnebi mensucat, 27007 liralık sonra önüne gelene çattı. Bağırıp çağır mak için hiç yoktan bahaneler aradı. Sonra ondan da yorulmuş, ezilmiş gibi Odasına kapandı; saatlerce oradan çik- madı, | İnsan, nasıl olur da şoförünü sevebi- | lirdi?, Şemsünnisaya kalsa, gönlünün sevdiği adam kim olursa olsun onunla evlenmeği bile pek tabii görüyordu. Ya den günün birinde işi böyle bir de- liliğe kadar vardırırsa ne olacaktı?. O zaman dünkü şoför, kendinden daha zengin bir insan olup ortaya çıkacaktı. Onun gibi ne giyse kendine yaraştıran bir genç, hele Şamlı kadının dediği gibi İstanbuldan da çekilip gittikten sonra, büsbütün tanınmaz olacak; bir zaman- lar şoförlük ettiğini kim bilecekti?. Para, belki herkesi büsbütün değişti- vemezdi; yaradılışında düşkünlük olan- lar zengin olduktan sonra da bayağılık. larını ikide bir, ortaya vururlardı. Fa- &at İmad, böylelerine hiç benzemiyor” du, Biraz para, biraz giyinip kuşanma, onu büsbütün başka bir adam yapacak- t. Öyle olunca İmad gibi bir genci de, onun yanında şoför diye bırakmazlardı, Fehamet bunu düşündü; ondan ayrıl. manın kendisine pek acı geleceğini de anlamıya başladı. —1— Ertesi gün, ölomobille Kâğrthaneye doğru gezmeğe gitmişlerdi. Dere kena- rında dolaşırken İmada dedi ki: — Hüsamettin seninle bir konturat yapmak istiyor. (Arkası var) nmızın iştirakinden sonra kilosu (447) ku- Tuşa şehrimiz tüccarlarından Mustafa Şen- güle törenle ihale edilmiştir. Bu flat mahsu- ün ilk idraki şerefinedir. Tütün istihsalâtı artıyor İnhisarlar İdaresinin tanzim ettiği istatis- tiklere göre tütün istihsalâtı artmaktadır. 434 senesinde 35.700.000 kilo tütün istihsal €- dilmiştir ki kıymeti 35.950.000 liradır. 935 se- nesinde 30000000 kilo tütün istihsal edil- miştir ki, kıymeti 38.100.000 liradır. 996 se- mesinde 74300000 kilo tütün istihsal edi. miştir, Kiymeti 40.300.000 liradır. İstanbul Borsası kapanış fiatları 28 -7 - 1937 ÇEKLER Açılış Kapanış 60.00 60.0) 9,7905 0,7090 1.9 15,0236 4.606) 846,7460 3,4412 43.490 1.4316 22.6380 4.1672 19.65 1.9646 4.1744 4.1744 3.9920 497 108.6066 106. 6665 MK.B57 M7 2.768 2.7268 0.0 »6 3.0967 3.0967 Londra Nev- York Türk borcu I peşin » » 1 vadeli » » H vadeli TAHVİLÂT