12 Ekim 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

12 Ekim 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

HiR HABERLERİi Hükümet binaları toplu halde bulunacak 1 Kadıköyde hükümet meydantı olacak yer İleri şehir plânında hükümet daire- | Jerinin bir yere tekâsüf ettirilmesi esa- | S1 kabul edilmiştir. Bu suretle eshabı | mesalihin işlerini kolayca görebilmele- ri temin olunacaktır. İstanbul cihetin- de hükümet dairelerinin - toplanacağı | mıntaka olarak Sultanahmet meydanı- nın ayrıldığımı yazmıştık. Belediye, h-.'ı* kümet, adliye ve diğer hükümet bina - ları burada yavaş yavaş yapılarak Sul- tanahmet meydanı doldurulacaktır. Kadıköy, İstanbulun en şirin köşe - lerindendir. İmar plânında Kadıköy va pur iskelesinin arkasına isabet eden sa hanın güzel bir şekle konulması, bura- nın da Kadıköyünün hükümet dairesi olması kararlaştırılmıştır. lindeki hükümet daireleri ı sahada toplanacaktır. Belediye bina: yanma yakında maliye şubesi binası inşa olunacaktır. Poliste : Bir adam camie giderken öldü amur — caddesinde in üzerindeki oda- Kızıltoprakta Ih 83 aralı kahvet da yatıp kalkan 55 yaşlarında Erzu - |* rumlu Şükrü öğle nama: kılmak ü- zere saat |2 de Zühtü paşa camiine gi- derken, camie az bir mesafede birden - bire düşmüş ve ölmüştür. Cesedi mu - | ayene eden belediye hekimi sekteden bİıinğ.'mu tesbit etmiş, defnine ruhsat vermiştir. Kısıklıda büyük bir ev yandı Dün sabah saat dokuzda, Kısıklıda, Altuni zade mahallesinde, Tophaneli oğlunda İsmail paşaya aid olup manifa aciri Hacı Ahmet oğlu Abdulla - rrufunda bulunan 3 katlı ah - şap evin üst kalından yangın çıkmış, bu €v tamamen ya an sonra, et - verilmeden nasıl çıktığı Bir otomobil ağaca çarptı Şoför Hakkının ida mumaralı otomobil Büyükdereye gider- ken, Zincirlikuyuda önüne iki kişi çık- mıştır. Şoför Hakkı, bunları çiğneme - mek için sıkı bir fren — yapmış, oto * mobil yana fırlıyarak bir ca çarp - Mmıştır. Bu çarpma neticesinde otomo - resindeki 16 le şoför Hakkı da yaralanmışsa da on- ların yaraları hafiftir. Zurnatı Ahmet Şişli çocuk hastanesine kaldırılmıştır. Emuiyet telefon memurunun başına saksı düştü farı caddesinde Sali n lokantasının sa Jon penceresinde duran bir çiçek sak- 81sı düşmüş, oradan geçmekte olan İs- tanbul Emniyet Direktörlüğü telefon memuru 209 numaralı Hamidin başına isabet etmiş ve ağır surette yaralamış- tır. Saksının nasıl düştüğü — ve kimin suçlu olduğu araştırılmaktadır. 25 afiş kulesi dikilecek Belediye fen müdürlüğ telif caddelerine dikilecek afiş kule - lerini üç tip üzerinden kabul etmi: Bunlar cesametierine göre birbirl. den ay ktadır. Yakında bunlardan 25 tanesi münasip yerlere dikilecek - İşa inen caddede evvelce bazı İskelenin arkasına isabet eden sahada boş kalan yerler tanzim edilecek, güzel bir park vücuda getirilecek ve buraya Atatürk'ün muazzam bir heykeli diki- lecektir. Bu suretle Kadıköyünün en gü zel görünen iskele civarı daha ziyade imar edilmiş olacaktır. İstanbulun diğer kazalarında da hü kümet daireleri bir araya toplanıla - caktır. Beşiktaş kazasındaki dairel mabahçe sarayından sonra / kadar olan mıntakada inşa olunacak - tır. Beşiktaş maliye şubesi binasının etrafındaki hazırlıklar tamam - Yakında inşaata başlanacak- inşi lanmıştır. tır. Kazalarda hükümet daireleri bir &- raya toplanırken icab eden istimlâkler de yapılacaktır. Şehir işleri Akaretlerde yeni istimlâk yapılacak Maçkadan Akaretler yolile Beşikta- timlâk- yapılmış, bu suretle yol ge mişti. Fakat birkaç binanın henüz ikmal edilmemiş olduğundan bunlar yol üzerinde biçimsiz manzara arzetmektedir. Bu binalar da istimlâk edilecektir, Rıhtım meydanı Cumhuriyet bayramına yetiştirilecek Galatada Merkez Rıhtım hanı ile De niz Ticaret Müdürlüğü binası arasında açılmakta olan büyük meydanın Cum- huriyet bayramına kadar bitirilmesi i- çin çalışmalara hızla devam edilmekte- dir. Bu maksatla liman işletme idaresi burada çalışan amele adedini arttırmış tır, Buradaki istimlâk edilerek yıktırı- lan bazı binaların da ankazı kaldırıl - maktadır. İskenderundan ilk vapurumuz geldi İskenderuna ilk seferi yapan Deniz- yolları idaresinin Konya vapuru dün sabah şehrimize gelmiştir. Bu vapurla bazı Hataylılar gelmişlerdir. Aynalıçeşme yolu Beyoğlunda Aynalıçeşme yolunun asfalt döşenmesine başlandığından yol kapatılmıştır. İnşaatın Cumhuriyet bay ramına kadar yetiştirilmesine çalışıla- caktır. « İki otomobil çarpıştı İstanbuldan Bebeğe dağru giden şo- för Rasihin idaresindeki 3053 numara- h otomobille Saminin idâresinde ola - rak Bebekten İstanbula gelen otomo- bil dün Kuruçeşmede çarpışmışlar, iki si de hasara'uğramışlardir. Şoförlere 'bir şey olmamıştır. Bir bisiklet kazası Fenerbahçede Doktor Mazhar Ox - manın köşkünde oturan Mehmet oğlu Faik Kağı nde Söğütlüçeşme cad- desinde 49 numaralı Halilin bısikletçi gdükkânından bir bisiklet kiralamış, bi- Sikletle gezerken bısikletin — kırılması nde yere düşmüş ve sol kolun- lanmıştır. Faik tedavi altıma a- |vellerini asmıştır. ; |mahkemesinin işleri de günden 48 saatlik iş haftası başladı Fazla mesai için ameleye yüzde 25 den yüzde elliye kadar yevmiye verilecek Dün sabahtan itibaren bazı mües - seselerde 48 saatlik iş haftası başla - mıştır. Bu müesseselerde işçiler her - gün 8 saat çalışacaklardır. Cumartesi günü öğleden sonra faaliyetini tatil e- den yerler, o günün mütebaki saatleri- ni diğer günlere taksim edeceklerdir. Bir numaralı emirnamenin dışında kalan mücsseselerde de 48 saatlik iş haftası en kısa zamanda tatbik edile - cektir. Müstacel işler zuhur etti leri sürerek bazı iş yerleri ameleyi faz la çalıştırmak zaruretinde kalacakları- ni iş dairesine bildirmişlerdir. Bu gibi yerler tetkik edilecek ve iddiaları doğ: ru görülen yerlerde ameleye her saat | için yüzde 25 den 50 ye kadar azami üç saatlik fazla mesâi parası verilecek- tir. Bu şekli kabul etmiyen müessese- ler başka posta amele caktır. Küdasiro Faaliyeti İstanbul birinci mımtaka kadastro hey'eti Heybeliada, ve Eminönünün bir kısmının kadastrosunu bitirmiş ve ced- Ayrıca Fener nahiyesinin Haraççı Karamehmet ve Demirhun mahallele - rinin de ilânı yapılmış ve kadastro tah ririne başlanmıştır. Bu mahallelerin be yannameleri de kadastro komisyonu ta rafın tetkik ve mülk sahiplerinin tahdide karşı olan itirazları tesbit edi- lecektir. Heybeliada kadastrosu yapılırken 140 parça kadar sahipsiz emlâk çıkmış ve hazineye irad kaydedilmiştir. Diğer taraftan İstanbul — kadastra çoğalmaktadır. Emlâk ve akar ve il kal ve veraset davalarile uğraşan bu mahkeme şimdiye kadar 1000 kadar meccani veraset ilâbı vermiştir. Bir adam Metresini vurdu Taksimde Taşkışla arkasında Kası- man bahçesinde bir kulubede — oturan Gazhane amelesinden Sivaslı Kâmil, a- ralarında geçimsizlik olan metresi Sab riye ile evvelki gece kavga etmiş, dün sabah, aralarındaki kavga tazelenmiş- tir. Kâmil, kavga arasında eline geçi:-. diği sivri bir demirle Sabriyeyi meme- ginin altmdan beş yerinden — yarala - mıştır. Kadının yaraları ağırdır. Teda- vi edilmek üzere Beyoğlu belediye has tanesine yatırılmıştır. Kâmil yakalan - maş, tahkikata başlanmıştır. Antalya saylavının geçirdiği kaza Ahmet isminde 14 yaşlarında bir ço cük bisikletle Cağaloğlundan geçerken, Antalya meb'usu Rasihe — çarpmış ve Sa MBirinciteşrin 12 -- mafya açıklarında işlenen Gİnayetin muhakemesi yapılıyor lbrıh_im, “Ben Kemali vurı;p denize atmadım, kendi kendine düşmüş olacak, bana iftira ediyorlar ,, diyor Samaty larında bir kömür san- dalı içerisi para yüzünden çıkan bir münakaşa sonunda, arkadaşı Kemali öl- dürmekten maznun İbrahim Çetinin du - ruşmasına, Ağırceza mahkemesinde, baş- lanılmıştır. Mahkemede İbrahim Çetin, cürmünü tamamile inkâr etmiş ve: — Kemalle beraber, kömür kayığına hinerek, dik.. Kay bulunan Ahmet bize yiye- cek verdi. Karnımızı doyurduk.. Ken kayığın kış tarafında oturuyordu, bir a- ralık kazaen denize düşmüş olacak.. Yaoksa, iddia olunduğu gibi, ben ne sopa ile Kemalin başıma vurarsk, onu sersem- lettim, ne de sonra denize attım.. Şahsıma isnat olunan bu suç, tamamile yalandır, iftiradır, demiştir. Bundan sonra şahit olarak, dinlenen Ahmet, hâdiseyi olduğu gibi anlatmış ve bilhassa şunları söylemiştir: — Suçlu İbrahim benim dayımdır. Fa- kat, bu mahkemede şahadet etmem için, bir mâni teşkil etmez. Ben, Samatyada Mustafa kaptanın kömür kayığında ça - lışırım. Hâdise günü Kemal, İbrahim ve ben, üçümüz birlikte bu kayığa bindik.. Sahilden 150 metre kadar açıldık.. On- lar, kayığın arka tarafında oturuyorlar- dı. Ben ise, içeride yemek pişirmekle meşguldüm. Bana aç olduklarını söyledi- ler, yemek verdim, yediler. Yemekten sonra dayım, Kemalden 1 lira para is - tedi, öteki de veremiyeceğini - söyledi. Münakaşaya başladılar.. Bir aralık İbra- him, eline geçirdiği bir odunu var kuv - vetile, Kemalin kafasına indirdi. Kemal gersemlemiş ve derhal bayılmıştı. Sonra, İbrahim bununla da iktifa etmiyerek, bı- çağını çıkardı ve arkadaşının boynuna sapladı, Kemalin ceplerinden 1 lira ka- dar bir para çıkmıştı.. Bu parayı aldı ve cesedi kayığın kıç tarafından denize bı « raktı. Sonra sahile döndük.. İbrahim kö- mür k ının arkasına bağlı olan san - Gâla binmişti.. Benden yarım ssat kadar sönra döndü.. —H ALKAZAR SİNEMASI Yarın matinelerden itibaren Yalnız bu haftaya mahsus 3 film birden 1 — ŞANLI ORDUMUZUN TRAKYA MANEVRALARI TEKMiL TEFERRÜATiLE TÜRKÇE iZAHATLI 2 — ÖLÜM GÖLGESi tyadan bir hilden açıl - bacağından yaralamıştır. Yarayı mua- yene eden tabibi adil Enver Karan al- çıya konmasına lüzum görmüştür. Askerlik işleri: Silâh altına davet İstanbul Vilâyetinden: 1 — Bir buçuk senliek: Şimdiye kadar berhangi sebeble sevkleri tehir etmiş bulu- nan 316 Nâ 329 doğumlular. 2 — İki senelik erattan 316 ilâ 3390, $ — Jandarma, gümrük ve deniz mmifla- rıina mensup erat için 332 (dahil) doğum - Iulara kadar olanlar ahnacaktır. 4 — Falih şubesinde toplanma günü ile bedel verme müddeti aşrıca İlân oluna - caktır. Hasköyde bir yaralama vak'ası Hasköyde İskele caddesinde kahve- ci İlya ile &; addede 23 numarada kahveci Dursun arasında dün bir kav- ga çıkmış, Dursun İlyayı bıçakla yara- lamıştır. İlya Balat Musevi hastanesine kaldırılmış, Dürsun yakalanmıştır. BRÜCE CABOT JOSEPH CALLEUX Gangseterler Tilmi, dehşet saçan heyecanlar filmi 3 — ARİZONA ÇETELERi KEN MAYNARD'ın mülhiş sergüzşel filmi Reis: — Peki, sen o vakit bu hâdiseyi ko < şup polise haber vermedin — Hayır, çünkü beni ğer, bu meseleden kimsey sonra seni de kudan kimsey simi çıkarmadım. Reis Refik Omay, suçlu İbrahime: » diye sordu.. Bak bu ço- cuk * olduğu gib — Hayır, bay reis.; bu yüzden bana i 1 lira için adar ür mü? mali başka kayığa geçti sanıy hile döndüğüm zaman Kemalin nerede olduğuünu soranlara: — Arkadan gelecek diye, ve cevap ver « miştim. Ben Kemali öldürmüş değilim. Bundan sonya bir kaç şal lenmiş ve duruşma gelmi celbi için, başka güne bırakılmıştır. Bir piyanist parmağı için tazminat istiyor Beyoğlunda Londra birahanesinde Hi- yam isminde birile çıkan bir kavga so - nunda parmağından y Si İzidor adli kında dava ikame etmiştir. Asliye 3 cü cezada rüyet olunan bu davaya dür. başlanılmış ve davacı İzidor parmağının ecek hale geldiğini ralanan piya; tazminat talep ederim. yalımı piyano çalmakla ka « zanırdım, halbuki bu vaziyette mesle « ğimde ilerlememe imkân yok, demi; Duruşma, şahitlerin celbi için güne talik olunmuştur. Komünistlik suçlularının muhakemeleri Komünistlik suçundan maznun bulu - nan Ali Ferruh, Lâz Mehmet, Mus!.ıîn_ Hristo, Reşat, Ahmet v.s. nin duruşma 4 latına, Ağırceza mahkemesinde — kapalı lsede, dün başlamılmıştır. c Illlllıııllllll mml HUN Operet kısmında Bu akşam oyun yoktur r aşka Şehir Tiyatrosu Dram kısmı Tepebaşında sant Z0-30 da KURU GÜRÜLTÜ Yazan : Shakespeure I Türkçeye çevire 1 M. Şükrü ERTUĞRUL SADİ TEK Bugece (Suadiye) kışlıkta Çarşamba (Büyükuda) da — SEKİZİNCİ — Cuma akşamı Pangaltı Tan sinema- sında ERKEKLER 40 INDAN SONRA AZARLAR SARAY KONSERİ « MARTHA EGGERTH lik Fransızca f.lmi TÜRK sineması ŞARLOK HOLMS Dünyanın Cen meşhur — polis hafiyesi - Samsun Şarbaylığından: Belediyemiz çocuk ve doğum evine alınacak 105:kalem muhtelif alâtı tıbbiye ve cerrahiye kapalı zarf usulile eksiltme ye konulmuştur. 1 — Umumunun muhammen bedeli 1587 liradır. 2 — Muvakkat teminat akçesi 119 liradır. 8 — İhale 18/10/937 T. ne rastlıyan Pazartesi günü saat 15 de Daimi Encümen huzürunda yapılacaktır. 4& — Bu işe âald evrak şunlardır: A — Eksiltme şartnamesi. B — Evsaf şartnamesi. ©€ — Bu evrakı istekliler Samsun Belediyesi Baştababeti ile İstanbul Beledi- si Sıhhat İşleri Müdürlüğünde görebilirler. 5 — İstel ler 2490 No. lu kanunda yazılı evsafı haiz olmaları şarttır. 6 — Talibler teklif mektublarını ihale günü saat 14 de kadar Samsun Beledi- yesi Encümen Riyasetine tevdi etmeleri lâzımdır. Bu müddetten sonra verile cek teklif mektubları kabul edilmez. 7 — İhale 2490 No. lu kanun hükümlerine tevfikan yapılacaktır. «6842>